250dee nostaja(t) jumii
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
250dee nostaja(t) jumii
-94 monivena. 550tkm aj.
joku nostajista jumittelee satunnaisesti.
ei juminu ennen ö vaihtoa, mutta oli tuos joutilaan raskaan kaluston 10-40 ölppää.
liekö tuosta johtunu, vaiko ikä tekee tehtävänsä?
vai onko tämmönen öljy niin pesevää, että siel on nyt jotain paskia kierrossa?
luin jotain vanhan kansan vinkkejä nostin rempaan.
tälläistä: polttoöljyä, tahi bensaa?? öljyn sekaan. käyttö 2000rpm n20min.
öljyt pois, suodatin vaihtoon, uudet tilalle?!
mitäs raati on mieltä.
ajatus oli, jotta nostajia ei ny lähdetä vaihtamaan, koska "lotkotus" tuli ö. vaihdon jälkeen.
vaihdanko vain öljyt & suodattimen.
vai teenkö polttöljyä öljyn sekaan jipon, fortea, liqui molyn putsareita vaiko miten?
jos löpöä, niin millä % siin pelataan?
jos jotain moottoriputsauksia, niin mts, liqui, forte...??
joku nostajista jumittelee satunnaisesti.
ei juminu ennen ö vaihtoa, mutta oli tuos joutilaan raskaan kaluston 10-40 ölppää.
liekö tuosta johtunu, vaiko ikä tekee tehtävänsä?
vai onko tämmönen öljy niin pesevää, että siel on nyt jotain paskia kierrossa?
luin jotain vanhan kansan vinkkejä nostin rempaan.
tälläistä: polttoöljyä, tahi bensaa?? öljyn sekaan. käyttö 2000rpm n20min.
öljyt pois, suodatin vaihtoon, uudet tilalle?!
mitäs raati on mieltä.
ajatus oli, jotta nostajia ei ny lähdetä vaihtamaan, koska "lotkotus" tuli ö. vaihdon jälkeen.
vaihdanko vain öljyt & suodattimen.
vai teenkö polttöljyä öljyn sekaan jipon, fortea, liqui molyn putsareita vaiko miten?
jos löpöä, niin millä % siin pelataan?
jos jotain moottoriputsauksia, niin mts, liqui, forte...??
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Jos ääni on "lotkotusta", niin voipi olla kyseessä monivenojen tyyppiongelma, eli vuotava venttiili.
S204
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250dee nostaja(t) jumii
jaha. jos, niin onko se tyypillisesti imu vai pakopuolella?
se ikäänkuin himpun nyykähtää samalla kun ääni kuuluu.
sillä, onko auto käyntilämmin vaiko ei, ei ole merkitystä.
joskus kuuluu, joskus ei.
sillä vaan olsin nostinta veikannut, kun tuli niin sopivasti ö-vaihdon yhteydessä.
voihan se tietty venttiilipuolellekkin mennä?
minkäsmoinen äänimaailma tulee jos nostaja(t) jumii?
entäs suuttimesta?
se ikäänkuin himpun nyykähtää samalla kun ääni kuuluu.
sillä, onko auto käyntilämmin vaiko ei, ei ole merkitystä.
joskus kuuluu, joskus ei.
sillä vaan olsin nostinta veikannut, kun tuli niin sopivasti ö-vaihdon yhteydessä.
voihan se tietty venttiilipuolellekkin mennä?
minkäsmoinen äänimaailma tulee jos nostaja(t) jumii?
entäs suuttimesta?
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Monivenan venttiilivuoto kuulostaa tyypillisesti tältä: http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... vuotaa.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja esikammion vuoto: http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Esikamm ... +om605.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja esikammion vuoto: http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Esikamm ... +om605.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
S204
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250dee nostaja(t) jumii
ei kuulosta venttiilihommilta.
esikammiovuoto clipistä en kuullu mitään poikeavaa ääntä, mt siinolis pitäny kuulua?
esikammiovuoto clipistä en kuullu mitään poikeavaa ääntä, mt siinolis pitäny kuulua?
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Esikammio clipissä kuuluu tuommoinen terävä supsutus/naputus. Venttiilivuoto ei ulospäin kuulu kovin selvästi, tuntuu kyllä koko autossa. Kori "vavahteli" kun pätkäs. Imusarjan kun ottaa pois niin selviää onko venttiilivuotoa vai pelkkä nostimen naputus.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Oman vajaaventtiilisen nostimet naputtelivat lämpimällä moottorilla ja jostain 1200 rpm sekä alle kierroksilta. Heti kun öljynpaineet nousivat, loppui naputtelu. Oli aika kovaakin naputusta, ja sellaista aaltoilevaa. Ei siis tasaista tikitystä. Kylmällä moottorilla hyrräsi pehmeästi, koska öljynpaineet olivat kohollaan. Nostimet vaihdoin n. 3,5 vuotta sitten elokuussa.
Nostinten vaihtoa edeltäväksi toimenpiteeksi tein oman 250D:n moottorille Forté-käsittelyn, eli Engine Conditioner tms moottoriöljyn sekaan ja auto käymään tyhjäkäyntiä n. 20-30min, välillä kierroksia max. 2000rpm antaen. Tärkeää kuitenkin seurata ja kuulostella moottoria, että ei satu vahinkoa. Moottorin puhdistusaine ohentaa öljyä aika reilusti, joten ilman valvontaa ei autoa kannata jättää.
Tämän jälkeen suoritetaan oikeaoppinen öljynvaihto, eli vanhat pois, öljynsuodatin vaihtoon ja uudet öljyt tilalle. Tällä tavalla auton moottori putsaantuu, ja mahdollinen kiertoon lähtevä lika jää mm. vanhoihin nostajiin. Tämän jälkeen vaihdoin omaani uudet nostajat (n. 1,5-2h työ) ja käänsin pientä kauhua potien virta-avaimesta. Noin 10-15 sek auto raksutteli aika äänekkäästi, mutta lopulta nostajien naputus oli tipotiessään. Eikä muuten tänä päivänäkään vielä naputtele turhia. 10-venttiiliseen 250D:hen maksoi remontin osat tuolloin luokkaa 170 € Motonetistä + 50 € Forté-aineet, tämän päivän hintaa en tiedä.
Nostinten vaihtoa edeltäväksi toimenpiteeksi tein oman 250D:n moottorille Forté-käsittelyn, eli Engine Conditioner tms moottoriöljyn sekaan ja auto käymään tyhjäkäyntiä n. 20-30min, välillä kierroksia max. 2000rpm antaen. Tärkeää kuitenkin seurata ja kuulostella moottoria, että ei satu vahinkoa. Moottorin puhdistusaine ohentaa öljyä aika reilusti, joten ilman valvontaa ei autoa kannata jättää.
Tämän jälkeen suoritetaan oikeaoppinen öljynvaihto, eli vanhat pois, öljynsuodatin vaihtoon ja uudet öljyt tilalle. Tällä tavalla auton moottori putsaantuu, ja mahdollinen kiertoon lähtevä lika jää mm. vanhoihin nostajiin. Tämän jälkeen vaihdoin omaani uudet nostajat (n. 1,5-2h työ) ja käänsin pientä kauhua potien virta-avaimesta. Noin 10-15 sek auto raksutteli aika äänekkäästi, mutta lopulta nostajien naputus oli tipotiessään. Eikä muuten tänä päivänäkään vielä naputtele turhia. 10-venttiiliseen 250D:hen maksoi remontin osat tuolloin luokkaa 170 € Motonetistä + 50 € Forté-aineet, tämän päivän hintaa en tiedä.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: 250dee nostaja(t) jumii
20-venttiiliseen nostimet on melkein samanhintaisia. Oliskohan ollut 17.5€ kun ostin yhden nostimen, tarkoitus oli kokeilla onko vika siinä. Eipä ollut vaan venttiilit vuosivat.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250dee nostaja(t) jumii
ei oikeen äänimaailma täsmää esikammioon, eikä senkummemmin ventiileihinkään.
jos tältäpohjalta, niin suutin, tahi nostaja.
tohtisko vetää fortet koneeseen, nostajia ei ny justiin ole tarkoitus vaihtaa.
suutin pitäs tokeentua red linen rl-2lla.
tai ainakin muissa laitteissa pikku jumit on lähteny tuolla rllällä.
jos tältäpohjalta, niin suutin, tahi nostaja.
tohtisko vetää fortet koneeseen, nostajia ei ny justiin ole tarkoitus vaihtaa.
suutin pitäs tokeentua red linen rl-2lla.
tai ainakin muissa laitteissa pikku jumit on lähteny tuolla rllällä.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Suuttimiin olen käyttänyt LiquiMolyn Diesel Purgea. Tankilliseen purkki tuota, ja sitten kunnolla kenkää koneelle. Hieman lieventäviä vaikutuksia nostinten naputukseen olen huomannut, mutta suutinremontti lienee ajankohtainen näillä kilometreillä (636tkm). RL-2 voi toimia hyvin, ei ole omia kokemuksia.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250dee nostaja(t) jumii
jees.
äänet olikin ihan eri mt ennen ketju/pumppuremppaa.
eli kuuluu terävä naputus.
moottorijarrutuksessa ääntä ei kuulu ollenkaan.
auto myös humppaa jonkin verran.
suuttimeenko tuo nyt meni, vaiko?
mutta mites tommonen ääni voi tulla jos sitä ei ole ennen remppaa, mutta rempan jälkeen?
eli pumppu oli irti & huollossa + ketju vaihdettiin.
äänet olikin ihan eri mt ennen ketju/pumppuremppaa.
eli kuuluu terävä naputus.
moottorijarrutuksessa ääntä ei kuulu ollenkaan.
auto myös humppaa jonkin verran.
suuttimeenko tuo nyt meni, vaiko?
mutta mites tommonen ääni voi tulla jos sitä ei ole ennen remppaa, mutta rempan jälkeen?
eli pumppu oli irti & huollossa + ketju vaihdettiin.
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Voi olla mennyt putkiston kautta paskaa suuttimille.Löysyttele putkia käydessä ja löydät sen viallisen suuttimen.
Voihan olla että nyt pumppu on kunnossa ja terhakampi niin löytyy heti se huono suutin.
Voihan olla että nyt pumppu on kunnossa ja terhakampi niin löytyy heti se huono suutin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250dee nostaja(t) jumii
mtn vippaskonstejako ei ollu. et suutin irti ainoa?
vai voisko tuommonen oieta esm. fortella??
vai voisko tuommonen oieta esm. fortella??
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Suutinputkia löysäät. Jos jostakin löytyy selvä vika niin sitten irti ja auki ei ole kova homma.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 250dee nostaja(t) jumii
forten käyttöä suosittelen säännöllisesti, tosin tästä tulee mielipiteitä
eniten varmaan johtuu aineiden saatavuudesta ja melkoisesta hinnasta
öljynvaihtojen yhteydessä motor flushia ja perään jälkihoitoaine auttaa nostajia toimimaan mallikkaasti
naftasuotimen vaihdon yhteydessä fuel conditinerit sisään suoraan suotimeen, käynnistys ja hetken päästä sammutus
antaa aineen vaikuttaa. Putsaa suutinkärkiä.
eniten varmaan johtuu aineiden saatavuudesta ja melkoisesta hinnasta
öljynvaihtojen yhteydessä motor flushia ja perään jälkihoitoaine auttaa nostajia toimimaan mallikkaasti
naftasuotimen vaihdon yhteydessä fuel conditinerit sisään suoraan suotimeen, käynnistys ja hetken päästä sammutus
antaa aineen vaikuttaa. Putsaa suutinkärkiä.
autodidakti
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Nämä vaikuttavat ihan päteviltä neuvoilta, jos itselleen pitoautoa suunnittelee. Itse en kuitenkaan aivan jokaisessa öljynvaihdossa Motor Flushia käyttäisi, en tiedä tarkoititko edes sitä? Ehkä joka kolmannessa? Riippuu tietenkin öljynvaihtojen tiheyksistä ja ajomääristä sun muista.felmit kirjoitti:forten käyttöä suosittelen säännöllisesti, tosin tästä tulee mielipiteitä
eniten varmaan johtuu aineiden saatavuudesta ja melkoisesta hinnasta
öljynvaihtojen yhteydessä motor flushia ja perään jälkihoitoaine auttaa nostajia toimimaan mallikkaasti
naftasuotimen vaihdon yhteydessä fuel conditinerit sisään suoraan suotimeen, käynnistys ja hetken päästä sammutus
antaa aineen vaikuttaa. Putsaa suutinkärkiä.
Tuota Fuel Conditioneria pitääkin kokeilla. Jätetäänkö tuo Fuel Conditioner lopuksi siis suodattimeen, ja sitten vain kovaa ajoa?
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: 250dee nostaja(t) jumii
Aiemmin olin käyttänyt motor flushia vain joka toisella öljynvaihdolla 2 ploa, isoissa huolloissa.
Edustaja suositteli mieluimmin vähemmän ainetta ja joka kerta. Eli nyt huudon joka kerta 1 pullolla.
Fuel Conditionerin kaadan suotimeen, käynnistän sen verran että menee suuttimille asti. sitten sammutan eli annan vaikuttaa. Min ½ h joskus ollut yön ylikin. Helpottaa suotimen vaihtoa, kun saa sillä täyteen. Suotimen vaihdon olen pudottanut 45 000, eli minun ajolla 3 v. välein.
Huoltokirja sanoo harvemman välin.
Toiset vaihtaa joka syksy veden takia
Ei ole ollut ongelmia
Edustaja suositteli mieluimmin vähemmän ainetta ja joka kerta. Eli nyt huudon joka kerta 1 pullolla.
Fuel Conditionerin kaadan suotimeen, käynnistän sen verran että menee suuttimille asti. sitten sammutan eli annan vaikuttaa. Min ½ h joskus ollut yön ylikin. Helpottaa suotimen vaihtoa, kun saa sillä täyteen. Suotimen vaihdon olen pudottanut 45 000, eli minun ajolla 3 v. välein.
Huoltokirja sanoo harvemman välin.
Toiset vaihtaa joka syksy veden takia
Ei ole ollut ongelmia
autodidakti