200 cdi, piristystä+teoriaa
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
No niin nyt on viikko ajeltu Voimaa.com teho ohjelmalla ja ei ole mennyt kertaakaan vikatilaan
Ainoastaan olen huomannut täyskiihdytyksessä pienen "notkahduksen" n.3700-3850rpm kohdalla. Ahtoja olen saanut SMC:n digimittariin 1.25 piikkiä, että mitäs näissä vakona olikaan...Autoo en käyttänyt dynossa ohjelmoinnin jälkeen, vielä siinä sen voisi nähdä. Täytyy katsoa mitä ahtomittari näyttää notkahduksen kohdalla, että kertooko se mitään.
Ainoastaan olen huomannut täyskiihdytyksessä pienen "notkahduksen" n.3700-3850rpm kohdalla. Ahtoja olen saanut SMC:n digimittariin 1.25 piikkiä, että mitäs näissä vakona olikaan...Autoo en käyttänyt dynossa ohjelmoinnin jälkeen, vielä siinä sen voisi nähdä. Täytyy katsoa mitä ahtomittari näyttää notkahduksen kohdalla, että kertooko se mitään.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Auto vissiin 202, 200cdiHubimersu kirjoitti:No niin nyt on viikko ajeltu Voimaa.com teho ohjelmalla ja ei ole mennyt kertaakaan vikatilaan
Ainoastaan olen huomannut täyskiihdytyksessä pienen "notkahduksen" n.3700-3850rpm kohdalla. Ahtoja olen saanut SMC:n digimittariin 1.25 piikkiä, että mitäs näissä vakona olikaan...Autoo en käyttänyt dynossa ohjelmoinnin jälkeen, vielä siinä sen voisi nähdä. Täytyy katsoa mitä ahtomittari näyttää notkahduksen kohdalla, että kertooko se mitään.
Luokaa ~0.6bar pyynti taisi olla pyynti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
onko om606 turbo konetta tehty manuaalina ? oisko kellään tietoo minkälaisia tehoja om606 kytkin kestää ? ja jos joku sattus viel tietää miten hyvin tuo kyseinen kytkin passais 220 cdi:hin
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Joo onhan se 202. Ei ahdoissa ainakaan tapahdu notkahdusta mittarissa (vasteaika 25ms) että oliskohan tämä jonkinlainen "kuollut"kohta minkä ohjelmallisesti rajotetaan(vääntö?)vai jokin muu, en ole moiseen perehtynyt tarkemmin. Rullilla luultavasti näkis mitä tuossa kohtaa tapahtuuCDI203 kirjoitti:Auto vissiin 202, 200cdiHubimersu kirjoitti:No niin nyt on viikko ajeltu Voimaa.com teho ohjelmalla ja ei ole mennyt kertaakaan vikatilaan
Ainoastaan olen huomannut täyskiihdytyksessä pienen "notkahduksen" n.3700-3850rpm kohdalla. Ahtoja olen saanut SMC:n digimittariin 1.25 piikkiä, että mitäs näissä vakona olikaan...Autoo en käyttänyt dynossa ohjelmoinnin jälkeen, vielä siinä sen voisi nähdä. Täytyy katsoa mitä ahtomittari näyttää notkahduksen kohdalla, että kertooko se mitään.
Luokaa ~0.6bar pyynti taisi olla pyynti
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ei oo tehty manuaalina ja tästä topikista löytynee resepti toimivaan kytkimeen tuommoiseen nelos-cdi:hin (tai jos ei tästä, niin forumilta pikku hakemisella kuitenkin).Juha91 kirjoitti:onko om606 turbo konetta tehty manuaalina ? oisko kellään tietoo minkälaisia tehoja om606 kytkin kestää ? ja jos joku sattus viel tietää miten hyvin tuo kyseinen kytkin passais 220 cdi:hin
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Tuikku kautta muut tietävät uskaltaako kierrätys kanavaa tukkia pakosarjasta ? Ilman että koneesta on ohjelmoitu kierrätys kokonaan pois/minimiin ? Oisin tekemässä parahi utta pakosarjaa isommalle turbolle niin ois hyvä tietää pistÄäkö sen aukon tukoon vai teenkö sillekkin oman putken osaksi pakosarjaa
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
lyhyesti eiJuha91 kirjoitti:Tuikku kautta muut tietävät uskaltaako kierrätys kanavaa tukkia pakosarjasta ? Ilman että koneesta on ohjelmoitu kierrätys kokonaan pois/minimiin ? Oisin tekemässä parahi utta pakosarjaa isommalle turbolle niin ois hyvä tietää pistÄäkö sen aukon tukoon vai teenkö sillekkin oman putken osaksi pakosarjaa
pitää olla ohjelmoitu kokonaan pois
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Kiitos vastauksesta pittää sen verran varmaan maltaa turbon kanssa että saapi jonku tekaseen ohjelman, ois turhan v****mainen tehä kierrätykselle oma putkixr kirjoitti:lyhyesti eiJuha91 kirjoitti:Tuikku kautta muut tietävät uskaltaako kierrätys kanavaa tukkia pakosarjasta ? Ilman että koneesta on ohjelmoitu kierrätys kokonaan pois/minimiin ? Oisin tekemässä parahi utta pakosarjaa isommalle turbolle niin ois hyvä tietää pistÄäkö sen aukon tukoon vai teenkö sillekkin oman putken osaksi pakosarjaa
pitää olla ohjelmoitu kokonaan pois
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Tänään sain sitten valmiiksi taas yhden ahtimenvaihdon tähän kaksataseen.
Audin ahdin läksi ja mersun 2359 tuli tilalle.
Aivan ei lankulle ponnistus osunut.
Siipien käyttövivusta tuli väärän mittainen, liian pitkä.
Säätömoottorin liikevara ei riitä vetämään siipiä riittävän kiinni, ahdot nousee tosi (luetaan: liian) rauhallisesti.
Pitää korjata...
Alunperin pikkuisen elättelin toiveita tuon AMG,n sovittamisesta tuonne, mutta ei käynyt millään ilveellä.
Ahtoputken lähtö huonoon suuntaan.
Tänään sain sitten valmiiksi taas yhden ahtimenvaihdon tähän kaksataseen.
Audin ahdin läksi ja mersun 2359 tuli tilalle.
Aivan ei lankulle ponnistus osunut.
Siipien käyttövivusta tuli väärän mittainen, liian pitkä.
Säätömoottorin liikevara ei riitä vetämään siipiä riittävän kiinni, ahdot nousee tosi (luetaan: liian) rauhallisesti.
Pitää korjata...
Alunperin pikkuisen elättelin toiveita tuon AMG,n sovittamisesta tuonne, mutta ei käynyt millään ilveellä.
Ahtoputken lähtö huonoon suuntaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
mulla taitaa olla lähtö "parempaan" suuntaan... Olis hienoa kun pääsis koeponnistamaan oikeasti vanhaa ja kulunutta tekniikkaa...
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
onko sprinterin välijäähdytin yhtään sen parempi mitä muissa cdi tekniikoissa ?
Diiiiiiiissseli
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
on sillä tavalla että on enemän jäähdytys pinta alaa(jos vertaa sitä vaikka 99 200 C malliin)Juha91 kirjoitti:onko sprinterin välijäähdytin yhtään sen parempi mitä muissa cdi tekniikoissa ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mutta taitaa olla yhtä "nuhanen" ? Esimerkiksi kuten toussa 99 200 cdi:ssä
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Onko 203 korissa 200/220 JA 270:ssä sama cooleri?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Siis mitä tarkoitat tolla "yhtänuhanen" ?Juha91 kirjoitti:Mutta taitaa olla yhtä "nuhanen" ? Esimerkiksi kuten toussa 99 200 cdi:ssä
Enemän jäähdytys pinta alla=sisään menevän ilman lämpö
Ei nouse niin herkästi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
tarkottaen sitä että onko lähellekkään yhtä hyvä hyötysuhde mitä esim kiinakuulerissa ? mitä lueskelin tätä topiikkia niin tuolla syövereissä mainittiin että mersun kuulerit on ei ole todellakaan mistään parhaimmasta päästä
Diiiiiiiissseli
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
On parempi kuin se C mallin oma,Juha91 kirjoitti:tarkottaen sitä että onko lähellekkään yhtä hyvä hyötysuhde mitä esim kiinakuulerissa ? mitä lueskelin tätä topiikkia niin tuolla syövereissä mainittiin että mersun kuulerit on ei ole todellakaan mistään parhaimmasta päästä
Toki Parempiakin on olemassa(kiina, suomi tai mikä tahansa olkoon
valmistus maa, osanluovutajan merkki mikä tahansa
niin Se on parempi mistä tulee ulos viileempää kun toisesta)
Ja missän tapauksessa nittä ei pidä kiilotaa(jos max hyödyn haluaa)
Muovi päädyt taitaa olla kaikissa kevyen kaluston MB kuulereissa, alupäätyinen on parempi,
Ahtoputkiksi ulkopuolelta mahdoliseman röpöpintaista"mielellän valettua" aluputkea ja mahdolisimman vähän silkooni letkua"veto niin kylmästä paikasta kuin mahdolista
202 4syl mallin saa laiteltua kuulerin mukavasti,
tilaa asentaa saa vielä lisää siirtämällä muita jäähdytimiä
Koneesen päin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
kiitos tätä juuri hainkinOn parempi kuin se C mallin oma,
Toki Parempiakin on olemassa
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Piti vielä korjata ahtimen vivun mittaa, onneksi siinä nyt ei enää kauaa mene, systeemit alkaa olla jo tuttuja...
Ahdin on vanha paska - jospa tuo nyt kuitenkin edes vähän aikaa kestäisi.
Piti vielä korjata ahtimen vivun mittaa, onneksi siinä nyt ei enää kauaa mene, systeemit alkaa olla jo tuttuja...
Ahdin on vanha paska - jospa tuo nyt kuitenkin edes vähän aikaa kestäisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Vähän jäi vipu vieläkin pitkän malliseksi.
Viivettä on siinä 1500rpm tietämillä, vaikka jo jollain lailla vetääkin.
Mutta en jaksa enää naplata, vaimohan tuolla ajeleekin - kyllä se luottaa.
Vanhanmallisen gt2359,n ja uusimman 2260,sen merkittävin ero perstuntumalla juurikin tuossa heräämisessä/viiveessä.
Uudempaa suunnittelua olevassa audin ahtimessa viivettä ei oikeastaan ole, veto alkoi heti.
Pakopesä/pakosiipi mersuun pienenlänttänä - pakopainetta tuli helposti - paljon.
Ihan hyvä ahdin oli.
Vähän jäi vipu vieläkin pitkän malliseksi.
Viivettä on siinä 1500rpm tietämillä, vaikka jo jollain lailla vetääkin.
Mutta en jaksa enää naplata, vaimohan tuolla ajeleekin - kyllä se luottaa.
Vanhanmallisen gt2359,n ja uusimman 2260,sen merkittävin ero perstuntumalla juurikin tuossa heräämisessä/viiveessä.
Uudempaa suunnittelua olevassa audin ahtimessa viivettä ei oikeastaan ole, veto alkoi heti.
Pakopesä/pakosiipi mersuun pienenlänttänä - pakopainetta tuli helposti - paljon.
Ihan hyvä ahdin oli.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
niinpä...tai sitten ajovalo näyttää liian alas ja rek.otteesseen merkintä.veskola kirjoitti:Tuommonen on perseestä, sitten täällä nysvätään jotain ***tun sumuvalon lasin halkeamaa tai moottorista puuttuvaa jakohihnankotelon suojusta tai jopa sitä että dieseli kiertää 50 rpm liikaa
Tätä edelsi 45 min odottelu 2 viikkoa aiemmin tilatulla ajalla.2 inssiä kahvilla ja minä kökötin autossa ja autonosturi työmaalla .Entinen valtionkonttori
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 19.02.2012 10:33
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Vanha ketju, josta puolet on vielä lukematta mutta kyselempä jo silti. Autona on siis W203 200cdi (85kw/250Nm) vuosimallia 2001, tavoitteena olisi maltillinen tehonnosto ilman että auton kestävyys oleellisesti kärsii. Noita ohjelmia näkyy vaan netistä löytyvän laidasta laitaan, toisissa on 150hp/305Nm ja sitten toisena ääripäänä 170hp/370Nm. Autolla on kuitenkin ajettu 280tkm ja tarkoitus on ainakin näillä näkymin ajaa yhtä paljon lisää, joten olisiko yksilöllinen ohjelma paikallaan? Imusarjan tukkoisuudesta ei ole tietoa, normiajossa ei ainakaan mitään huomaa. Egr olisi ilmeisesti hyvä ottaa ohjelmallisesti pois toiminnasta/vähentää sen toimintaa? Paljonkohan tuollainen customsofta + penkitykset ennen ja jälkeen kustantaa? Monta tyhmää kysymystä aloittelijalta, mutta koettakaa joku kärsivällinen jaksaa vastailla
Niin ja vielä yksi oheiskysymys, olen miettinyt tuota auton käynnistyvyyttä. Lähtee kyllä pakkasellakin ilman lohkolämmitintä käyntiin ongelmitta, mutta parisen sekuntia kestää se käynnistys aina. Eikä vaikuta millään tavalla se, että onko kone kylmä vai lämmin, tai että onko ollut -20 asteessa vaiko lämpimässä hallissa. Onko tämä nyt sitten ihan vain cdi-koneen ominaisuus? Muita vertailukohteita ei ole kuin yksi 1.9tdi volkkari sekä w124 200 diesel. Kumpikin käynnistyy heti siitä kun hehkun valo sammuu. Ne pikkutiivisteet ilmaletkuille on vaihdettu, olivat kivikovia mutta ei vaikutusta käynnistyvyyteen. Asentajan mielestä ihan normaalisti lähtee ja käy nätisti. Suuttimetkaan eivät vuoda ainakaan näkyvästi. Turhaankaan ei viitsis osia vaihdattaa, mutta toisaalta jos tuossa jotain pientä vikaa on niin mieluusti sen korjaa, ennen kuin pikkuviasta on tullut isompi vika.
Niin ja vielä yksi oheiskysymys, olen miettinyt tuota auton käynnistyvyyttä. Lähtee kyllä pakkasellakin ilman lohkolämmitintä käyntiin ongelmitta, mutta parisen sekuntia kestää se käynnistys aina. Eikä vaikuta millään tavalla se, että onko kone kylmä vai lämmin, tai että onko ollut -20 asteessa vaiko lämpimässä hallissa. Onko tämä nyt sitten ihan vain cdi-koneen ominaisuus? Muita vertailukohteita ei ole kuin yksi 1.9tdi volkkari sekä w124 200 diesel. Kumpikin käynnistyy heti siitä kun hehkun valo sammuu. Ne pikkutiivisteet ilmaletkuille on vaihdettu, olivat kivikovia mutta ei vaikutusta käynnistyvyyteen. Asentajan mielestä ihan normaalisti lähtee ja käy nätisti. Suuttimetkaan eivät vuoda ainakaan näkyvästi. Turhaankaan ei viitsis osia vaihdattaa, mutta toisaalta jos tuossa jotain pientä vikaa on niin mieluusti sen korjaa, ennen kuin pikkuviasta on tullut isompi vika.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Sitä penkki vedosta enen ja jälkeen ei kanatta maksa mitäänMesekärpänen kirjoitti:Vanha ketju, josta puolet on vielä lukematta mutta kyselempä jo silti. Autona on siis W203 200cdi (85kw/250Nm) vuosimallia 2001, tavoitteena olisi maltillinen tehonnosto ilman että auton kestävyys oleellisesti kärsii. Noita ohjelmia näkyy vaan netistä löytyvän laidasta laitaan, toisissa on 150hp/305Nm ja sitten toisena ääripäänä 170hp/370Nm. Autolla on kuitenkin ajettu 280tkm ja tarkoitus on ainakin näillä näkymin ajaa yhtä paljon lisää, joten olisiko yksilöllinen ohjelma paikallaan? Imusarjan tukkoisuudesta ei ole tietoa, normiajossa ei ainakaan mitään huomaa. Egr olisi ilmeisesti hyvä ottaa ohjelmallisesti pois toiminnasta/vähentää sen toimintaa? Paljonkohan tuollainen customsofta + penkitykset ennen ja jälkeen kustantaa? Monta tyhmää kysymystä aloittelijalta, mutta koettakaa joku kärsivällinen jaksaa vastailla
Niin ja vielä yksi oheiskysymys, olen miettinyt tuota auton käynnistyvyyttä. Lähtee kyllä pakkasellakin ilman lohkolämmitintä käyntiin ongelmitta, mutta parisen sekuntia kestää se käynnistys aina. Eikä vaikuta millään tavalla se, että onko kone kylmä vai lämmin, tai että onko ollut -20 asteessa vaiko lämpimässä hallissa. Onko tämä nyt sitten ihan vain cdi-koneen ominaisuus? Muita vertailukohteita ei ole kuin yksi 1.9tdi volkkari sekä w124 200 diesel. Kumpikin käynnistyy heti siitä kun hehkun valo sammuu. Ne pikkutiivisteet ilmaletkuille on vaihdettu, olivat kivikovia mutta ei vaikutusta käynnistyvyyteen. Asentajan mielestä ihan normaalisti lähtee ja käy nätisti. Suuttimetkaan eivät vuoda ainakaan näkyvästi. Turhaankaan ei viitsis osia vaihdattaa, mutta toisaalta jos tuossa jotain pientä vikaa on niin mieluusti sen korjaa, ennen kuin pikkuviasta on tullut isompi vika.
eroa pitää tulla niin että sen huomaa ilman mittän penkityksiä ja "custom"softa ei liity siihen mitenkään
(yleensä ne enen jälkeen ohjelmat on ihan saamaa mitä laittavat kaikkin autoihin, yksi veto enen ja toinen jälkeen,
eri juttu on sitten jos on vaikka 3 tai useampia vetoja ja aina välissä tai samalla ohjelman muutosta "näkyy myös hinnassa... yleensä lähempän 1000€ kuin 500€)
ilma huolta lisääntyvästä huollon tarpeesta voi laitella ainkin 220 mallin tehot vaikka olis jo suutimet vähän huonossa kunnossa
(kovasti paljon enemän jos ottaa niin sitten voi joutua suuttimia remontoimaan mutta niin nnitä joutuu joka tapauksessa joskus)
lisäksi homman vaikutta jonkun verran onko manuaali vai automaatti manualissa kytkin rajoitaa homma jonkun verran
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 19.02.2012 10:33
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Kiitos vastauksesta. Unohtuikin mainita, eli manuaalivaihdelaatikolla on tämä peli. Seinäjoella Koskisella ajattelin kesällä käydä lastuttamassa, en tiedä pystyykö hän sitten noita ohjelmia mitenkään muokkaamaan. 163hp/355Nm ohjelmalla luvataan. Siksi juuri mietin customsoftaa, että olisiko tarpeen rajoittaa hieman tehoja, sekä vääntöpuolta laatikon ja kytkimen kestävyyden kannalta?CDI203 kirjoitti:Sitä penkki vedosta enen ja jälkeen ei kanatta maksa mitäänMesekärpänen kirjoitti:Vanha ketju, josta puolet on vielä lukematta mutta kyselempä jo silti. Autona on siis W203 200cdi (85kw/250Nm) vuosimallia 2001, tavoitteena olisi maltillinen tehonnosto ilman että auton kestävyys oleellisesti kärsii. Noita ohjelmia näkyy vaan netistä löytyvän laidasta laitaan, toisissa on 150hp/305Nm ja sitten toisena ääripäänä 170hp/370Nm. Autolla on kuitenkin ajettu 280tkm ja tarkoitus on ainakin näillä näkymin ajaa yhtä paljon lisää, joten olisiko yksilöllinen ohjelma paikallaan? Imusarjan tukkoisuudesta ei ole tietoa, normiajossa ei ainakaan mitään huomaa. Egr olisi ilmeisesti hyvä ottaa ohjelmallisesti pois toiminnasta/vähentää sen toimintaa? Paljonkohan tuollainen customsofta + penkitykset ennen ja jälkeen kustantaa? Monta tyhmää kysymystä aloittelijalta, mutta koettakaa joku kärsivällinen jaksaa vastailla
Niin ja vielä yksi oheiskysymys, olen miettinyt tuota auton käynnistyvyyttä. Lähtee kyllä pakkasellakin ilman lohkolämmitintä käyntiin ongelmitta, mutta parisen sekuntia kestää se käynnistys aina. Eikä vaikuta millään tavalla se, että onko kone kylmä vai lämmin, tai että onko ollut -20 asteessa vaiko lämpimässä hallissa. Onko tämä nyt sitten ihan vain cdi-koneen ominaisuus? Muita vertailukohteita ei ole kuin yksi 1.9tdi volkkari sekä w124 200 diesel. Kumpikin käynnistyy heti siitä kun hehkun valo sammuu. Ne pikkutiivisteet ilmaletkuille on vaihdettu, olivat kivikovia mutta ei vaikutusta käynnistyvyyteen. Asentajan mielestä ihan normaalisti lähtee ja käy nätisti. Suuttimetkaan eivät vuoda ainakaan näkyvästi. Turhaankaan ei viitsis osia vaihdattaa, mutta toisaalta jos tuossa jotain pientä vikaa on niin mieluusti sen korjaa, ennen kuin pikkuviasta on tullut isompi vika.
eroa pitää tulla niin että sen huomaa ilman mittän penkityksiä ja "custom"softa ei liity siihen mitenkään
(yleensä ne enen jälkeen ohjelmat on ihan saamaa mitä laittavat kaikkin autoihin, yksi veto enen ja toinen jälkeen,
eri juttu on sitten jos on vaikka 3 tai useampia vetoja ja aina välissä tai samalla ohjelman muutosta "näkyy myös hinnassa... yleensä lähempän 1000€ kuin 500€)
ilma huolta lisääntyvästä huollon tarpeesta voi laitella ainkin 220 mallin tehot vaikka olis jo suutimet vähän huonossa kunnossa
(kovasti paljon enemän jos ottaa niin sitten voi joutua suuttimia remontoimaan mutta niin nnitä joutuu joka tapauksessa joskus)
lisäksi homman vaikutta jonkun verran onko manuaali vai automaatti manualissa kytkin rajoitaa homma jonkun verran
Todennäköisesti tuon suutinvuodonkin selvitän itse testaamalla ennen kuin autoa ryhdytään lastuttamaan. Asentajalta yksinkertainen vinkki, ylivuotoletkut irti, tilalle 10mm läpinäkyvää letkua, nokka-akselin anturi irti ja 10 sek. starttia. Jos taso letkussa nousee yli sentin, niin ei ole suutin täysin kunnossa.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Koskinen ei sinne saa muutakuin digituningin softan. Sjoeltakin saa varmaan monesta paikkaa samanlaisen ohjelman halvemmalla. Toi 163hp/355nm on aika maltillinen, sellanen vaan sinne. Vaihteisto kestää varmasti, kytkin jos on kulunut niin voi luistaa mutta pitäähän se jokatapauksessa jossain vaiheessa vaihtaa. Moottorin kestosta ei kannata huolehtia
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 19.02.2012 10:33
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ei toi 550€ nyt kovin pahalta kuulosta, eikös nuo hinnat suunnilleen samoissa pyöri joka paikassa? Bonuksena tuossa olisi paikka, joka on muutenkin mersuihin erikoistunut. Käyttöautolle päin ei tee mieli enää edes kusta, kerran olen käynyt ja vajaan tunnin töistä osattiin laskuttaa lähes 140€S202 kirjoitti:Koskinen ei sinne saa muutakuin digituningin softan. Sjoeltakin saa varmaan monesta paikkaa samanlaisen ohjelman halvemmalla. Toi 163hp/355nm on aika maltillinen, sellanen vaan sinne. Vaihteisto kestää varmasti, kytkin jos on kulunut niin voi luistaa mutta pitäähän se jokatapauksessa jossain vaiheessa vaihtaa. Moottorin kestosta ei kannata huolehtia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
-
Viimeksi muokannut CDI203, Su 19.02.2012 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ottakaapa yhteyttä AJ Tech:n Seinäjoella niin saatte tosi hyvän ohjelmointipalvelun takuutyönä.
MB W-210 200cdi vm 99
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
-
Viimeksi muokannut CDI203, Su 19.02.2012 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Enpä tuota usko,kyllähän se alan kilpailu tietenkin närästää !
MB W-210 200cdi vm 99