Auttakaa, please! Ongelmia W210:ssä!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heikkima
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 17.04.2004 12:37
Paikkakunta: Espoo

Auttakaa, please! Ongelmia W210:ssä!

Viesti Kirjoittaja heikkima »

Outoja oireita -00 Väykyssä, automaatilla, sähköinen loota. 1) Outo tärinä ja nykiminen ajoittain kun painaa kaasua, joskus jopa tasakaasulla ajettaessa. Eräässä yksityispajassa asentaja totesi, että näyttää olevan väljyyttä perän nivelissä. Sanoi vielä, että kannattaisi aluksi kokeilla sitä että vaihtaa uudet öljyt perään. Noh, Vehossa taas asentajat totesivat että perän välykset vielä normaalitasoa, hiukan väljää taas kardaanin rättinivelissä. Soitin vielä varmuudeksi mersut läpikotaisin tuntevalle yrittäjä-asentajalle, sanoi yks kantaan että vikaa on automaattilootassa. Käytin Vehossa testerissä piuhat kytkettyinä, ei antanut vikakoodeja lootalle. Oireet tuntuvat eniten siis heti aamukäynnistyksen jälkeen (lämpimähkö halli) kun lähtee ajamaan ja kiihdyttää vauhtia tuonne 70-80 kmt:ssa. Outoa, perin outoa...tietääkö kukaan arvon palstalaisista mikä voisi olla?

2) Ohjauksen omituinen kankeus oikealle käännettäessä. Vasemmalle ratti kääntyy kevyesti, oikealle jäykemmin. Voiko syynä olla oikean raidetangon pään väljyys (se on todettu, odottelee asennusta)? Vai onko vika hammastangossa/ohjaustehostimen pumpussa? Vehossa tsekattiin päältäpäin hammastangon kumit, ehjät olivat, eikä käännettäessä tehostimesta kuulu kuin normaali lievä ääni ratin ääriasennoissa (kuuluu kaikissa tehostetuissa autoissa kokemukseni mukaan). Toisaalta kun ajaa suoraan, ja koettaa tekemällä tehdä äkkinäisen väistöliikkeen ja siksakkia, ohjausakselista (hammastangosta?) kuuluu jonkinlaista naksetta. Kallis vika?

Kiitos etukäteen vaivannäöstänne vastatessanne!
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

On näille suomessa oma huolto liikkeen nimi on VEHO ! :mrgreen:
tUNTUU OLEVAN NIIN VAIKEITA NUO PERÄN VIAT ,ETTÄ JOS SAAT KÄYTETUN SAMANLAISEN NIIN VAIHDA ,TÄYTYY OLLA SAMA VÄLITYS .
HUOLLETTUNA OVAT LUJIA AUTOJA
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Nykiminen voi tulla kyllä myös pakokaasun kierrätyksestä, varsinkin tasakaasulla ajettaessa ja siitä pienen kaasunkevennyksen jälkeen kaasua varovasti lisättäessä. Omassani ainakin em. tilanteessa nyki reilustikin, mutta tuo loppui kun ohitin kierrätyksen.

Tärinästä tai ohjauksen jäykkyyden syistä ei minulla ole tietoa. Paljonkos muuten tuolla autolla on ajettu?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Miten ton pakokaasun kierrätyksen saa ohitettua?
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Hammastanko väyrysessä kait jonkinmoinen ongelma.Katsoisin myös
ohjausiskunvaimentimen kunnon,paras ottaa se kokonaan irti muuten
et näe.
omaani (c 220d) sen vaihdoin oli aivan vetelä keskialueelta,vaimennustehoa
ainoastaan ääripäissä,mikä voi myös aiheuttaa ohjauksen nykimistä.
Samalla meni raidetanko+alapallot vaihtoon,maksoi itse tehtynä noin
170 euroo,ei paha.
Se laatikko voi olla menossa,jos huono tuuri käy,ei kestä dieselin
rajua vääntöä,siis ei kannata polkea kamalasti,jos meinaat pitää pidempään.
Vastaa Viestiin