.

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Bf109 kirjoitti:Itse kiinnittelin Sonyn CDX-R3300, hintaa rakkineella oli 199. Ulkonäkö on vain keskiverto MP3:sten tavoin ihan liian modernin näköinen puukonsoliin sijoitettavaksi :(

Sony CDX-R3300

Hyviä puolia mm. nopea startti virran kytkemisen jälkeen (muistaa kappaleen kohdan ja alkaa soittaa paljon nopeammin kuin esim Panasonic:in halpismalli). Soittelee nikottelematta kaikki levyt, myös 52* nopeudella poltetut bulkkilevyt.
Kyllä toi kitupiikki on näköjään hiukan halvempi,kun sama soitin maksaa kotiin toimitettuna 179 euroa.
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Tommi kirjoitti:Kyllä toi kitupiikki on näköjään hiukan halvempi,kun sama soitin maksaa kotiin toimitettuna 179 euroa.
Juu, hinta oli Mustan Pörssin "tarjoushinta"...mutta sen sai heti :) 15 minuuttia ostopäätöksestä ja rokki soi. Minkäs sille voi kun ei jaksa odotella :) Mahdollisessa takuutilanteessa myös homma hoituu hiukan kivuttomammin.
C180T (S202) -99
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Juu,en mäkään tollasen kahdenkympin takia alkaisi tonne kitupiikkiin sijottamaan :D .Sattumalta huomasin vain saman mankan.Mutta tein myöhemmin pientä vertailua ja yksi mankka oli ainakin 300 euroa halvempi kitupiikissä,kuin Suomessa! :shock:
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Blaupunkt:n takuu hoituu ainakin Suomessa jos tilaa Saksasta. Kai se on muillakin sama juttu
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

jvc kd hl 2000 r, on varmasti yksi parhaista ja toistaa hyvk

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Mika_M kirjoitti:Onko JVC:ssä ollut ongelmia "huonoilla" poltetuilla levyillä???
jvcKD-HL 2000 R on helppo käyttää kun ensin omaksuu laitteen ja ääni on erittäin hyvä ja herkkä ja radio kuuluu hyvin huonossakin olosuhteissa,On tekniikan maailman testi voittaja noin 2 v, sitten,mp 3 toistaa hyvin kaikki mitä olen poltellut ja näkyy näytöllä rullaava teksti esittäjä + kappale ja on näyttö aivan omaa luokkaa,on moniväri näyttö jota voi muokata,jota en tiedä onko saman hintaluokan muissa laitteissa,ja on vielä hyvät lähdöt lisälaitteille,
AUTO SOUND ,on ehkä suomen paras auto hifi ja tietojen lähde ,josta saa vastauksen kaikkeen mitä auton äänentoistoon voi laittaa,ja löytyy tietoa joka lähtöön,myös ongelmat selviää sieltä.
mersuun saa hyvän äänen toiston kun laittaa huolella kaikki laitteet ja ,ääni eristää etu ovien, etu puolen muovientaustat, sieltä tulee eniten rengas ääniä sisälle,ei ole vaikea laittaa ,kun vain sovittaa pitumi pohjaista itseliimautuvaa noin 6 mm ,levyä sinne.lämmittää voi vaikka mikrossa pahvin päällä,
jospa soisi nyt paremmin ?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

hyvä keskustelu!

mulla on tenavatähden panasoniikista on näyttö pimeenä ja uusi mankka pitäisi saada. beckerin monza ois kyllä loistava ( ei siis joulukuusi ), mutta jos hakemalla hakee huonoja puolia niin siinä ei taida olla EQ:ta? simex ja autostudio kovaääniset kun tuskin soi suoralla taajuusvasteella :P niin ja se lähes 400 egen hinta on aika kova.

Saulin vinkki DEH-P3630MP pioneerista joka on lähes siedettävän näköinen alkoi kiinnostaa. mutta siihenkin on pitänyt tunkea niitä maailman pienimpiä nappeja joista on mahdotonta saada selvää ellei pistä autoa parkkiin ja katso 30cm päästä mitä niissä lukee :?

ei ole helppoa köyhällä mankan osto :) kyllä beckerin monza + erillinen piiloitettu EQ olisi mersuun sopivin vaihtoehto...
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

[quote="Bf109"]Itse kiinnittelin Sonyn CDX-R3300, hintaa rakkineella oli 199. Ulkonäkö on vain keskiverto MP3:sten tavoin ihan liian modernin näköinen puukonsoliin sijoitettavaksi :( quote]

Toi on viel hieno yleensä sonyt näyttää enemmän joulukuusilt kun soittimilt
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Itselläni on ollut tilauksessa electronica24:stä tuo Pioneerin DEH-P3630MP kaksi ja puoli kuukautta. Laite olisi mielestäni ollut sopivan näköinen mersuun, mutta kun eivät saa toimitettua. Lopulta kyllästyin ja vaihdoin tuon DEH-P5500 malliin ja maksoin 57 euroa lisää ko. putiikkiin. Tällä viikolla pitäisi saapua tuo seuraava malli.

Eli jos tilaatte saksasta, niin varmistakaa tuo varastotilanne. Mikäli tuotetta löytyy varastosta, on toimitus yleensä nopea ja kivuton, mutta mikäli siellä on mitään mainintaa siitä että tuotetta tulee varastoon 1 päivän - 1 kk kuluttua, niin ne lupaukset eivät sitten pidä alkuunkaan paikkaansa.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
kim.kouvo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 21.04.2004 23:28
Paikkakunta: LAHTI

Viesti Kirjoittaja kim.kouvo »

mistä sais suomen tai saksan puolelta beckereitä
-95 W124 200D - lähtee kuin purkka tukasta
-89 VW Jetta rojekti
gike
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.01.2004 22:00

Viesti Kirjoittaja gike »

minkälaisella bitratella olette mp3:senne yleensä poltelleet? itse vain 256/jokinyksikkö. mahtaisiko äänenlaatu kärsiä kovastikkin jos tiputtaisi esim. 128, heikkeneekö silloi koko ääniala vai pelkkä basso ja diskantti. mahtuisihan levylle tuolloin tuplamäärä musiikkia, kokeilemallahan tuo selviäisi mutta kun en omista polttavaa cdtä, vaan kaveri polttelee silloin tällöin
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

gike kirjoitti:minkälaisella bitratella olette mp3:senne yleensä poltelleet? itse vain 256/jokinyksikkö. mahtaisiko äänenlaatu kärsiä kovastikkin jos tiputtaisi esim. 128, heikkeneekö silloi koko ääniala vai pelkkä basso ja diskantti. mahtuisihan levylle tuolloin tuplamäärä musiikkia, kokeilemallahan tuo selviäisi mutta kun en omista polttavaa cdtä, vaan kaveri polttelee silloin tällöin
CD-laatu on 128 mun mielestä, tai sitten 160
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Luotettavasta lähteestä eli siskon mieheltä ;) kuulin, että periaatteessa suurin bitrate mitä kannattaa käyttää on 192kbps. Siitä ei laatu enää kuitenkaan käytännössä enää parane ja tuosta eteenpäin tiedoston koko kasvaa aika herkästi. Oma kultakorva kallistuu vähän samaan suuntaan kuuntelutesteissä.

Tuohon CD-laatuun en osaa ottaa kantaa, mutta eikö se parempaa pitäisi olla kuin 160 kbps (siis MP3:ksi pakattuna)?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

SledgeHammer kirjoitti: CD-laatu on 128 mun mielestä, tai sitten 160
128 kbps on näennäisesti CD -laatu. CD -laadulta se saattaa kuulostaa jollain tietokoneen saippuarasiakaiuttimilla. Paremmalla laitteistolla (kunnon äänikortti & perusstereosetti) vaaditaan suurempia bittinopeuksia, 256 kbps tai 320 kbps on hyvä valinta. Kukin kuulee omalla tavallaan, mutta näin olen itse asian havainnut.
gike kirjoitti:minkälaisella bitratella olette mp3:senne yleensä poltelleet? itse vain 256/jokinyksikkö. mahtaisiko äänenlaatu kärsiä kovastikkin jos tiputtaisi esim. 128, heikkeneekö silloi koko ääniala vai pelkkä basso ja diskantti. mahtuisihan levylle tuolloin tuplamäärä musiikkia, kokeilemallahan tuo selviäisi mutta kun en omista polttavaa cdtä, vaan kaveri polttelee silloin tällöin
Äsken tuli jo tuohon vastattua mutta 128 kbps bittinopeudella tulee helposti kaikenlaisia virheita, joita kuulee aika selvästi (kaikenlaista häiriötä ja esim. toiston painottumista keskialueelle, ts. ääniala kaventuu joskus merkittävästi). Nämä asiat ovat tietenkin riippuvaisia kuunteluympäristöstä, kerroin oman kokemuksieni pohjalta kotikuuntelussa. Autossa tilanne on hyvin toisenlainen, kaikenlaista häiriötä tuppaa muutenkin tulemaan ja auto ei muutenkaan dynamiikaltaan ole mitä parhain kuunteluympäristö. Lopputuloksena siis, autossa tuskin peruslaitteistolla ajon aikana huomaa minkäänlaista eroa 128 kbps ja korkeampien bittinopeuksien välillä. Mutta, nämä asiat ovat sen verran yksilöllisiä, että ainoastaan kokeilemalla oikea ratkaisu selviää.
kim.kouvo kirjoitti:mistä sais suomen tai saksan puolelta beckereitä
Caraudio24.de myy esimerkiksi tällaista Mersuun sopivaa Beckeriä. Tilauksen pitäisi olla mutkatonta ja nopeata, ja kuulemani mukaan kyseinen liike on luotettava.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

väittäisin että 196kbs on ihan riittävä molemmissa, kotona ja autossa, näin siis mun "kuulon" mukaan.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuo 128 on aivan liian huonolaatuinen,ainakin jos hiemankaan paremmat kuin orkkis laitteet on autoissa.Eri asia esim.tietokoneen purkkikajarit,niissä ei eroa huomaa.Ite oon käyttäny tuota 256 laatua,192:kin voisi olla aivan riittävä?!
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Täällä http://www.dvdplaza.fi/forums/showthrea ... +dekoodaus oli DVB-G:n ohjeet mp3:sten tekoon. Nuo asetukset on helppo tehdä ja on kyllä ylivoimaisesti paras mp3 ääni mitä olen kuullut. Ja nuo on testattu kotona suht. laadukkailla vermeillä. Bitrate on muuttuva, keskiarvon ollessa 192, joten mahdottomasti tilaakaan nuo eivät vie.

Siis yo. viestiketun viesti numero 6.

Suosittelen tutustumaan noihin ohjeisiin! Tämän koodausjärjestelmän olen asentanut jo muutaman kaverinkin koneeseen, jotka ovat hankkineet mp3 autoradiot ja ensi testien jälkeen kukaan ei ole halunnut palata esim. 256 bitrateen.

Ja tässä suora linkki KL Boardin ohjeisiin joihin tuossa toisessa linkissä viitataan: http://filesharingtalk.com/index.php?showtopic=22763
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
KariM
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 08.12.2003 16:57

Viesti Kirjoittaja KariM »

Minulle tuli Kitupiikistä kolmen viikon odottelulla (kämmäsivät toimituksessa jotain, mutta palvelu oli koko ajan ystävällistä) juurikin tuo DEH-P3630MP. Valitsin sen värityksen sekä ominaisuuksien perusteella. Kaupassakin kävin kokeilemassa rinnakkaismallia 3600, mutta heillä ei ollut myydä tuota musta/punaista, enkä kyllä sitä 70e ekstraakaan olisi maksanut :roll: Jollakin 20-40e -hintaerolla olisin sen tottakai ottanut lähikaupasta heti mukaan, jos vaan olisi tavaraa ollut.

Peli on soinut oivasti. 3500:n radio-osa pärjäsi viime vuoden TM-vertailussa, joten luotan sen toimintaan. MP3-soitto RW:ltä pelaa nopeasti ja pätkimättä. Nappulat ovat surkean pieniä ja tunnottomia, joten ensialkuun ärsyttävänoloinen näppäinpiipityskin on oikeasti tarpeellinen. EQ on niin hankalakäyttöinen etten ole vielä perehtynyt siihen, mutta perinteisiä tone-säätöjä monipuolisempi se on. Etulevyn kiinnityssysteemi on hankala. Väritys näyttää valoisassa pinkiltä, mutta pimeässä se on todella kirkkaanpunainen. Harmi että näytön pitää olla tuollainen räikeä. 3600rmb:ssä olisi sininen näyttö, mutta IMO se on vielä hirveämpi.

Laitteen käyttöohjeen saa pioneer-europen -sivuilta, siitä pääsee hieman tutustumaan.
Vastaa Viestiin