![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Katsastus, päästötesti mietityttää
Katsastus, päästötesti mietityttää
Olis tuossa perjantaina leima hakusessa ja mietityttää tuo päästötesti kun viimeksi muistaakseni arvot oli 2.80 ja 3.0 on maksimi, niin onko muuta tehtävissä ennen konttorille menoa kuin kovilla kierroksilla ajo että paskat palais putkesta kunnolla vai onko jotain muuta mitä kannattaa myös tehdä? ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
W210 E320cdi
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
onkos siitä ollut todistettavasti apua et pistää bensaa n.4-5 ltr täyteen tankkiin?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Ei pitäisi cdi koneen noin paljoa savutella ehjänä. Onko kaikki suodattimet tai lähinnä ilmansuodatin, onko imusarja putsattu egr röhnistä. Eihän siinä vain ole mitään huonoa lastuviritystä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Ilmansuodatin on just uusittu, imusarjaa en ole kyllä ite koskaan putsannu vaikka aikomuksena se on ollu ottaa työn alle monta kertaa... Lastuakaan ei ole. Kyllä sitä tuo yksi tuttu autokorjaajakin sanoi ettei näitten kanssa yleensä päästöjen kans ongelmaa ole ollut. 700000 ajettu niin saattaa se imusarjakin olla melkosen ryönän peitossa.. Olikos se homma kummonen putsailla sitä?veskola kirjoitti:Ei pitäisi cdi koneen noin paljoa savutella ehjänä. Onko kaikki suodattimet tai lähinnä ilmansuodatin, onko imusarja putsattu egr röhnistä. Eihän siinä vain ole mitään huonoa lastuviritystä.
W210 E320cdi
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Jep, päästötesti mietitytti, ja eihän se sitte läpi menny. Varmaan 15 kertaa polettiin ja kerran meni 2,88 loput oli yli 3.0... Eikai täs muu auta ku se imusarja ottaa irti ja kattoa se nyt ainaki ensiks. eikai se ny putkistosta voi olla kiinni? Että katit olis niin kauheen paskan peitos ettei se tuu sieltä irti edes tommosella polkemisella?
W210 E320cdi
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Tänään kanssa Sprintteri ekaa kertaa leimalla, vaatimuksena Euro 4, eli nokiarvo pitäisi mennä alle 1,50. No ilmanputsari on vaihdettu 20 tkm sitten ja autolla on nyt ajettu 140 tkm. Kerran polkaisi ns tyhjää, jonka jölkeen nokitesti, joka oli 0,05
. Eli tuollaisia on nuo lastutetut, kun se tehdään oikein.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Tuo ei nyt voi pitää paikkaansa, sanoohan sen jo järkikin.Antti V kirjoitti:Tänään kanssa Sprintteri ekaa kertaa leimalla, vaatimuksena Euro 4, eli nokiarvo pitäisi mennä alle 1,50. No ilmanputsari on vaihdettu 20 tkm sitten ja autolla on nyt ajettu 140 tkm. Kerran polkaisi ns tyhjää, jonka jölkeen nokitesti, joka oli 0,05![]()
. Eli tuollaisia on nuo lastutetut, kun se tehdään oikein.
Katsastuksessa ollut mittalaite on rikki.
Kerrotko katsastusaseman missä savukaasumittaus tehtiin tai hyväksyttiin?
Informoin asiasta trafin tarkastajille ja Inspectan tarkastajalle myös.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
.
Antin auto on sellaisella tekniikalla, ettei tuo ole niin kummallista.
Tekniikka vielä toimii hienosti.
Simoksin autossa on jotain "oikeaa" vikaa, savutestissä pitäisi sinne 1-2 välille aika helposti päästä vakiolla tekniikalla.
-suuttimet ?
Savutesti ei ole mikään "oikea" ongelma näille.
Kunhan vaan tietää, miten ohjelmaa siitä kohden muutetaan.
Periaatteessa, jos moottori on kunnossa, kyse on vaan ilman ja syötön suhteesta.
Se on ihan helppo naplata sellaiseksi, kun halutaan, tai tarvitaan.
Suurille suuttimille ja muutetulle tekniikalle on pakkokin tehdä jotain, jotta tämä polkaisu ei ensinnäkään riko moottoria.
Ja toiseksi se pöllähdys pysyy kurissa.
Euro nelonen menee läpi vielä vaikka hiukkasjutut on poistettu sieltä autosta kokonaan poikkeen.
Antin auto on sellaisella tekniikalla, ettei tuo ole niin kummallista.
Tekniikka vielä toimii hienosti.
Simoksin autossa on jotain "oikeaa" vikaa, savutestissä pitäisi sinne 1-2 välille aika helposti päästä vakiolla tekniikalla.
-suuttimet ?
Savutesti ei ole mikään "oikea" ongelma näille.
Kunhan vaan tietää, miten ohjelmaa siitä kohden muutetaan.
Periaatteessa, jos moottori on kunnossa, kyse on vaan ilman ja syötön suhteesta.
Se on ihan helppo naplata sellaiseksi, kun halutaan, tai tarvitaan.
Suurille suuttimille ja muutetulle tekniikalle on pakkokin tehdä jotain, jotta tämä polkaisu ei ensinnäkään riko moottoria.
Ja toiseksi se pöllähdys pysyy kurissa.
Euro nelonen menee läpi vielä vaikka hiukkasjutut on poistettu sieltä autosta kokonaan poikkeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
mulla näytti 200D automaatti 0.03 k-arvoa ja varmasti oli mittalaite kunnossa...rumilus kirjoitti:Tuo ei nyt voi pitää paikkaansa, sanoohan sen jo järkikin.Antti V kirjoitti:Tänään kanssa Sprintteri ekaa kertaa leimalla, vaatimuksena Euro 4, eli nokiarvo pitäisi mennä alle 1,50. No ilmanputsari on vaihdettu 20 tkm sitten ja autolla on nyt ajettu 140 tkm. Kerran polkaisi ns tyhjää, jonka jölkeen nokitesti, joka oli 0,05![]()
. Eli tuollaisia on nuo lastutetut, kun se tehdään oikein.
Katsastuksessa ollut mittalaite on rikki.
Kerrotko katsastusaseman missä savukaasumittaus tehtiin tai hyväksyttiin?
Informoin asiasta trafin tarkastajille ja Inspectan tarkastajalle myös.
jos sitä savua ei vain tule, niin sitä ei tule...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Noinhan se juurikin on. Tuo nykytekniikka ja sen tuomat mahdollisuudet heittää romukoppaan kaikki entisajan "häkäpönttö dieselit". Oli jotenkin luonnotonta katsella 140 tkm ajetun "ison" diesel auton pakoputkea, kun se oikeastaan kiilsi uutuuttaan, jopa putken pitkittäis hitsisauma oli kuin uusi. Ja se, että onhan minulla tuossa noussut teho n 50% alkuperäisestä, mutta samoilla tehoilla tota konetta myydään henkilömalleissa nykyään.tuikku kirjoitti:.
Antin auto on sellaisella tekniikalla, ettei tuo ole niin kummallista.
Tekniikka vielä toimii hienosti.
Simoksin autossa on jotain "oikeaa" vikaa, savutestissä pitäisi sinne 1-2 välille aika helposti päästä vakiolla tekniikalla.
-suuttimet ?
Savutesti ei ole mikään "oikea" ongelma näille.
Kunhan vaan tietää, miten ohjelmaa siitä kohden muutetaan.
Periaatteessa, jos moottori on kunnossa, kyse on vaan ilman ja syötön suhteesta.
Se on ihan helppo naplata sellaiseksi, kun halutaan, tai tarvitaan.
Suurille suuttimille ja muutetulle tekniikalle on pakkokin tehdä jotain, jotta tämä polkaisu ei ensinnäkään riko moottoria.
Ja toiseksi se pöllähdys pysyy kurissa.
Euro nelonen menee läpi vielä vaikka hiukkasjutut on poistettu sieltä autosta kokonaan poikkeen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Jos dieselmoottorin k-savutusarvo on 0.01x luokkaa, on moottorin toimintaedellytykset huonontuneet.
Tällöin hapen O2,hiilidioksidin CO2, hiilimonoksidin CO ja typen oksidit NOx ovat polttoaineen täydelliseen palamiseen estävä tekijä.
Moottori siis on palamisen suhteen pois balanssista.
Tällöin hapen O2,hiilidioksidin CO2, hiilimonoksidin CO ja typen oksidit NOx ovat polttoaineen täydelliseen palamiseen estävä tekijä.
Moottori siis on palamisen suhteen pois balanssista.
Viimeksi muokannut rumilus, La 08.01.2011 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
samaa mieltä, mutta niin ne vain tekee ne koneet siellä mersunkin tehtaalla nykyäänrumilus kirjoitti:Jos dieselmoottorin k-savukaasuarvo on 0.01x luokkaa, on moottorin toimintaedellytykset huonontuneet.
Tällöin hapen,hiilidioksidin, hiilimonoksidin ja typen oksidit ovat polttoaineen täydelliseen palamiseen estävä tekijä.
Moottori siis on palamisen suhteen pois balanssista.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
se mun 200D oli siis ihan tehtaan säädöissä ja savua ei putkesta tullut ja sen kyllä huomas jo ajossakin... kiihtyvyys oli suunnilleen tehtaan arvoissa, eli jotain ½ minuuttia 0-80 km/h...
Viimeksi muokannut napa, La 08.01.2011 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Taas innoissani kirjoitin, niin tuli muotovirheitä ja lisäsin kemialliset suureetkin kirjoitukseen.
Puhuin vaan moottorin tuottamasta savukaasuista, mutta kyllähän hiukkaspöntöt ottavat tehokkaasti nokipartikkeleita pois savukaasuista, mutta joskus nekin tulee sieltä pöntöstä sitten ulos...tavalla tai toisella.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Puhuin vaan moottorin tuottamasta savukaasuista, mutta kyllähän hiukkaspöntöt ottavat tehokkaasti nokipartikkeleita pois savukaasuista, mutta joskus nekin tulee sieltä pöntöstä sitten ulos...tavalla tai toisella.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Viimeksi muokannut rumilus, La 08.01.2011 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
tietääkö rumilus edes mitä siinä k-arvossa yleensä edes mitataan ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Kyllä tietää...jonkin verran tekemisessä asian kanssa. Valon läpäisyä verrataan tiettyyn lähtöarvoon nokihiukkasten suhteen.
Vähän samaan malliin kuin nokikuvan otto öljypoltinpoltossa.
No joo....ensimmäinen tehdään analysaattorilla ja jälkimmäinen ihan mekaanisesti.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Vähän samaan malliin kuin nokikuvan otto öljypoltinpoltossa.
No joo....ensimmäinen tehdään analysaattorilla ja jälkimmäinen ihan mekaanisesti.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
0,0jotain tulokset ovat yleensä seurausta siitä ettei mittapää ole kunnolla putkessa.
wiimax.fi
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Tai nokeentunut usean testin seurauksena.dealer kirjoitti:0,0jotain tulokset ovat yleensä seurausta siitä ettei mittapää ole kunnolla putkessa.
Katsastusasemilla on vaatimattomat laitteet dieselien savutusanalyysin ottamista varten.
Pitäisi olla automaattisesti kalibroituva analysaattori.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Mulla kans Tuikun softilla viime katsissa 0,04. Miettikääpä mitä tuo arvo oikeasti mittaa. Ei mitään järkevää. Jakopään testiAntti V kirjoitti:Tänään kanssa Sprintteri ekaa kertaa leimalla, vaatimuksena Euro 4, eli nokiarvo pitäisi mennä alle 1,50. No ilmanputsari on vaihdettu 20 tkm sitten ja autolla on nyt ajettu 140 tkm. Kerran polkaisi ns tyhjää, jonka jölkeen nokitesti, joka oli 0,05![]()
. Eli tuollaisia on nuo lastutetut, kun se tehdään oikein.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Niinhän se on...testaaminen/ ryntäyttäminen staattisessa tilassa ei kerro juuri mitään itse ajo/kuormitustilanteen päästöistä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
vielä kun rumilus huomioit, että se mun 200D oli automaatti ja ne ei tohtineet polkaista sitä konttorilla kuin ihan pintakaasulla (olisko jossain 3000 rpk kierrokset käyny), niin ymmärrät varmaan sen K-arvon tuloksen 0,03rumilus kirjoitti:Niinhän se on...testaaminen/ ryntäyttäminen staattisessa tilassa ei kerro juuri mitään itse ajo/kuormitustilanteen päästöistä.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
napa kirjoitti:vielä kun rumilus huomioit, että se mun 200D oli automaatti ja ne ei tohtineet polkaista sitä konttorilla kuin ihan pintakaasulla (olisko jossain 3000 rpk kierrokset käyny), niin ymmärrät varmaan sen K-arvon tuloksen 0,03rumilus kirjoitti:Niinhän se on...testaaminen/ ryntäyttäminen staattisessa tilassa ei kerro juuri mitään itse ajo/kuormitustilanteen päästöistä.niilä on varmaan paukkunut muutama tomaatti konttorilla ja siksi ne käsittelee niitä aika hellävaraisesti nykyään
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Katsastusmies on laiminlyönyt velvollisuuden , jossa kyseinen moottori on ryntäytettävä valmistajan antamilla maksimikierrosalueelle saakka...eli yli 5000 r/min.
Ja jos tuo k-arvo on ollut 0.03, niin katsoitko missä reijässä se anturi oli...vai olikohan se katsastusmiehen persereijässä.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kolmanneksi katsastusmies ei ole vastuussa mistään moottorin rikkoontumisesta, koska se EU-direktiivi kertoo, että moottorin on kestettävä tuo ryntäytyskoe.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
en puhunutkaan moottorin rikkoontumisesta, vaan vaihteiston
vaikka eipä ne kyllä ole testaneet mersun käsijarruakaan rullilla, ainakaan 300E:ssä, jossa on asd...
olisko valmistaja sitten antanut max. ryntäytys kierroksiksi sen reilu 3000 rpm, jos autossa automaatti![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
olisko valmistaja sitten antanut max. ryntäytys kierroksiksi sen reilu 3000 rpm, jos autossa automaatti
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Niinpä niin taas on jouduttu näitten perimmäisten kysymyksien äärelle, eli kuka vastaa mistäkin. Vastaako hajonneen moottorin korjauskustannuksista valmistanut tehdas vaiko direktiivin laatinut ja hyväksynyt taho. Veikkaampa että viulut maksaa laitteen omistaja ja tätä seuraamusta katsastushenkilöt haluavat välttää kohtelemalla moottoreita hellävaraisesti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Jaaha.. paskanjauhantaa koko topic yhtäkkiä täynnä
Eihän mulla tässä mitään lastua ole, niinkun joku kai sanoi tuossa.. Kyllä se katsuri mulla ainakin veti ne kierrokset joka kerta ihan tappiin asti ja piti siellä sen sekunnin kaks..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
W210 E320cdi
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Suuttimiin pistettiin tuo ns korjaussarja tms kaikkiin joku 50tkm sitten.. niin en tiedä sitte. Kumma juttu kun se päästö pysy alusta loppuun ihan samalla kohdalla kun esim vieressä ollut transporter tms oli ensin 5.2 tms ja siitä pari polkasua niin se laski sinne kahden paikkeilletuikku kirjoitti:.
Antin auto on sellaisella tekniikalla, ettei tuo ole niin kummallista.
Tekniikka vielä toimii hienosti.
Simoksin autossa on jotain "oikeaa" vikaa, savutestissä pitäisi sinne 1-2 välille aika helposti päästä vakiolla tekniikalla.
-suuttimet ?
Savutesti ei ole mikään "oikea" ongelma näille.
Kunhan vaan tietää, miten ohjelmaa siitä kohden muutetaan.
Periaatteessa, jos moottori on kunnossa, kyse on vaan ilman ja syötön suhteesta.
Se on ihan helppo naplata sellaiseksi, kun halutaan, tai tarvitaan.
Suurille suuttimille ja muutetulle tekniikalle on pakkokin tehdä jotain, jotta tämä polkaisu ei ensinnäkään riko moottoria.
Ja toiseksi se pöllähdys pysyy kurissa.
Euro nelonen menee läpi vielä vaikka hiukkasjutut on poistettu sieltä autosta kokonaan poikkeen.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
W210 E320cdi
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Toimiiko imusarjan läpät? Imusarja on hurjan näköinen sisältä noin paljon ajetussa...ei ole enää ilmalle juuri reittejä.
Tuikun ohjelmalla 0,01 savuarvo ajokissani...Hiukkassuodatin nappaa hiukkaset, pakoputken päät ovat aivan kiiltävät, nokea ei jää sormeen yhtään kokeiltaessa.
Tuikun ohjelmalla 0,01 savuarvo ajokissani...Hiukkassuodatin nappaa hiukkaset, pakoputken päät ovat aivan kiiltävät, nokea ei jää sormeen yhtään kokeiltaessa.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Itse käytän auton varmuuden vuoksi aina ennen katsastukseen vientiä, erikseen päästötestissä jossain muualla. Samaa lappuahan voi käyttää sitten katsastuskonttorilla, jos testi on ok. Mikäli arvot ei ole ok niin korjaa viat tai keppostelee jotenkin ja hakee uuden lapun.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
tulevalla viikolla otan sen imusarjan irti ja kattelen... Veikkaan joo että sielä on ainaki osa ongelmaa.JP74 kirjoitti:Toimiiko imusarjan läpät? Imusarja on hurjan näköinen sisältä noin paljon ajetussa...ei ole enää ilmalle juuri reittejä.
Tuikun ohjelmalla 0,01 savuarvo ajokissani...Hiukkassuodatin nappaa hiukkaset, pakoputken päät ovat aivan kiiltävät, nokea ei jää sormeen yhtään kokeiltaessa.
W210 E320cdi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
ainakin tolla konttorilla missä ite käytetään autoja niiin automaatti autoja ei ryntäytetä täysille kierroksille. just joku 3 tonnia vain...
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Mulla on kyllä aina ryntäytetty täydet kiekat. Jos menee kerralla läpi niin selviää yhdellä huudatuksella. Jos auto menee siinä rikki, niin ois se kohta menny rikki muutenkin. Tietenkin kannattaa kun vie auton konttorille niin ajaa se ensin täysin lämpimäksi ette tartte puolilämmintä konetta huudattaa.laineracing kirjoitti:ainakin tolla konttorilla missä ite käytetään autoja niiin automaatti autoja ei ryntäytetä täysille kierroksille. just joku 3 tonnia vain...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91