Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä höpöä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

noi on kaikki niiiiiin vanhan aikasia juttuja että....no eipä ihme kun on käyty joskus 60 luvulla kouluja eikä tiedetä nyky jutuista mitääää :wink:
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JP74 kirjoitti:Kannattaa kuitenkin pysyä oikeasti ihan noissa Holseteissa ja 7mm elementeissä :roll:

Kun ei viimeistä pyydä, niin melko helpolla pääsee valmiiden osien kanssa.
Heh...hehh....oikein vanhaa pierua naurattaa. :lol: :lol: :lol: :lol:
Kyseiset kapistukset vaan ruokkii ja saa myyjien suupielet hymyyn,... myymällä erikokoisia tappeja ja erilaisia turboahtimia. Aivan turhanpäiväisiä kapistuksia....aivan turhia. :lol: :lol: :lol: :lol:
Se jo tiedettiin 60-luvullakin, että täytöksen rajat tulee äkkiä vastaan. :lol: :lol: :lol: :lol:
Täytyisi tietää vähän enemmän moottoritekniikasta, jotta ymmärtäisi, millä tavalla kyseisistä voimakoneista saa tehoja vähän eri svääreissä kuin ahtamisen toimenpiteillä. Polttoainetta voidaan tuoda palotilaan muullakin tavoin kuin niillä turhanpäiväisillä tapeilla. :lol:
Olen jo muutamaan otteeseen viitannut seikkoihin, joilla se onnistuu, mutta ei ole äivonystyrät sytkyttänyt mitä ne toimenpiteet voisivat olla. :lol: :lol: :lol:
Mitään neuvoja en suoraan kerro, se on kunkin oivallettava ne moottoritekniikan salat.

Ja mitä tulee toteamukseen, että 60-luvulla opiskelleet eivät tietäisi nykypäivän moottoritekniikasta mitään...saa sen jättää omaan arvoonsa.
Ei se moottoritekniikka ole juurikaan radikaalisti muuttunut viimeisen 50-vuoden aikana, jotakin pientä..vain jotakin pientä.
Sellaiset pierut, jotka ovat sisäistäneet alan tiedot ja taidot, ovat etulyönti asemassa nöösipoikiin nähden, kun voidaan paneutua itse ytimen ratkaisuihin. Ei se laaja-alainen tietotaito sieltä korvienvälistä minnekään katoa.
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 22.11.2010 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

ja kaiken tän sun paskalässytyksen keskellä kuitenkin rumilus ajaa joko diesel tai bensakäyttöisellä vakiotehoisella autolla ja määkii muiden moottoreiden virityksestä :lol:

mut kaikkein parasta on nää plutonium ja antimateria vesi kusi havu gorillanpaska yms käyttöiset moottorit

:lol: :lol:

käys rumilus taas välillä lääkekaapilla tai sit vaihtoehtoisesti pidä se visusti kiinni, aika reilusti on sun pääs lääkitty ja huumattu jutuista päätellen
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

rumilus kirjoitti:Ei täällä ole yhtään mitään edistyksellistä tapahtunut yön aikana. :D
Joku viittaisi johonkin Volvon rutteloon , jonka tehot ja vääntömomentit eivät oikein tahdo riittää. Täytyy viestittää asiassa Göteboriin, jos saisivat vähän kiihdykettä lisää myllyyn.
Nestemäiset polttoaineet ovat aivan turhia litkuja, jos polttomoottoreista otetaan voimaa ulos. :lol: Sitten kun alkaa olemaan sellaisia kiihdykkeitä, joidenka palamisnopeus liikkuu 2000 m/s niin kyllä litran polttomoottoristakin saadaan tehoja. :lol: Ei tarvitse mennä mustaan aukkoon, kyllä niitä kiihdykkeitä löytyy muualtakin.
Ja eikös se varttimaili ole alle 10 s vedoksia, joten ei tarvitse paljon polttoainetta kuljettaa mukana. :D Polttoainetankkiin voi vaikka kusta ( urea ), niin paikat pysyy puhtaana. :D
Ennen - hyvään aikaan sai kookaupasta kiihdykettä joka paloi 6000+m/s :D Siitä vaan kiinteää polttoainetta annostelemaan...

Miten mahtaisi tuommoisilla 180g kerta-annoksilla moottori väristä?

Ja turha mainostaa että jotain uutta ois keksitty, vanha juttu tuo kiinteä ravinto: ;)

http://www.youtube.com/watch?v=IACjOvyx5hs
Viimeksi muokannut AK47, Ma 22.11.2010 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

lassi-s kirjoitti:ja kaiken tän sun paskalässytyksen keskellä kuitenkin rumilus ajaa joko diesel tai bensakäyttöisellä vakiotehoisella autolla ja määkii muiden moottoreiden virityksestä :lol:

mut kaikkein parasta on nää plutonium ja antimateria vesi kusi havu gorillanpaska yms käyttöiset moottorit

:lol: :lol:

käys rumilus taas välillä lääkekaapilla tai sit vaihtoehtoisesti pidä se visusti kiinni, aika reilusti on sun pääs lääkitty ja huumattu jutuista päätellen
Tämäntyyppistä palautetta osasin taas odottaakin.
Olen sanonut moneen otteeseen, että rumilusta mollaamalla kohde on aivan väärä, sen kritiikin täytyy suunnata tieteeseen ja tekniikkaan.
Henkilökohtaisuuksiin ei kannattaisi mennä.
Miltä sinusta tuntuisi kun lataisin laidallasin mielipiteitä sinusta. :twisted: :twisted: :twisted:
Ja senverran voin sinua valistaa, että käyttäytymisesi ja kielenkäyttö tämän foorumin taholta täyttää tunnusmerkin, jotka ovat kriminalisoitu rikosoikeudellisesti.
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja WGR »

pakko kysyä rumilus että ajatko / rakennatko sinä itse ollenkaan autolla/autoja vai oletko vain ja ainoastaan ircissä/foorumeilla etsimässä pätemisen paikkoja ja kaivat sitten korkeakoulukirjoista jotain fissioknoppeja??

tämä foorumi on mersumiesten ja naisten foorumi jolla keskustellaan autoista ja niiden laittamisesta joka on sinäänsä täysin älytöntä ja kallista puuhaa, joten ei sillä ole mitään väliä vaikka joku idea tuntuisikin fysiikan lakien vastaiselta.

ei muuta.
C 250
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

WGR kirjoitti:pakko kysyä rumilus että ajatko / rakennatko sinä itse ollenkaan autolla/autoja vai oletko vain ja ainoastaan ircissä/foorumeilla etsimässä pätemisen paikkoja ja kaivat sitten korkeakoulukirjoista jotain fissioknoppeja??

tämä foorumi on mersumiesten ja naisten foorumi jolla keskustellaan autoista ja niiden laittamisesta joka on sinäänsä täysin älytöntä ja kallista puuhaa, joten ei sillä ole mitään väliä vaikka joku idea tuntuisikin fysiikan lakien vastaiselta.

ei muuta.
Jo moneen kertaan olen maininnut, että älkää olko niin kiinnostuneita rumiluksesta. Melkein sama kun julkisesti keskusteltaisiin homoudesta. Vaivaannun niin vietävästi näistä perverssioista.
Ne jotka harrastavat jotakin, harrastavat sitä omasta tahdostaan. Se onko se harrastus hyväksyttävää, saa kukin vetää omat johtopäätökset.
Minulla ei ole mitään pätemiseen tarvittavaa intohimoa, kerron vaan joitakin palasia asioista, joista tiedän jotakin.
Se että jos jokin uusi asia ei kolahda kaikille, ymmärrän hyvin vastarinnan uuden asian oppimisessa.
Kehottaisin kuitenkin kaikkia osapuolia opiskelemaan kulloista alaa jonkin verran, ennenkuin ryhtyi kovin kärkevästi ottamaan asioihin kantaa.
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 22.11.2010 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

WGR kirjoitti:pakko kysyä rumilus että ajatko / rakennatko sinä itse ollenkaan autolla/autoja vai oletko vain ja ainoastaan ircissä/foorumeilla etsimässä pätemisen paikkoja ja kaivat sitten korkeakoulukirjoista jotain fissioknoppeja??

tämä foorumi on mersumiesten ja naisten foorumi jolla keskustellaan autoista ja niiden laittamisesta joka on sinäänsä täysin älytöntä ja kallista puuhaa, joten ei sillä ole mitään väliä vaikka joku idea tuntuisikin fysiikan lakien vastaiselta.

ei muuta.
ja yleisestiottaen autofoorumeilla jaetaan tieto ja kokemukset.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

lassi-s kirjoitti:veskola: Turhat moninkertaiset lainaukset poistettu
ja yleisestiottaen autofoorumeilla jaetaan tieto ja kokemukset.
Vai yleisesti ottaen jaetaan tietoa. :lol: :lol: :lol:
Katselkoot jokainen muutaman erikoisosaamisen foorumilaisen kirjoituksia, jossa selkeästi ilmoittavat pitävänsä tiedot omana tietona.

Ja mitä tulee minun kirjoituksiini, alkaa julkinen lynkkaaminen ja rumiluksen solvaaminen...jos sitä tietoa tai kokemuksia on ollut tyrkyllä.
Kyllä pidän tämäntyyppistä foorumia aivan hanurista, jossa modet ja muu henkilökunta eivät ole hereillä.
Tässäkin on taas malli esimerkki, kun sivu kaupalla jauhetaan aivan asian vierestä ja kaikenkukkuraksi solvataan ja lyödään kuin vierasta sikaa.
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

dealer kirjoitti:Mistä ekakertalainen tiesit laittaa otsikkoon tuon "yleistä höpöä" ? :shock:

:lol: :lol:

Ei ihan sitä höpöä mitä oletin :roll:
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

veskola: Turhat moninkertaiset lainaukset poistettu

ei tarvi olla rumilus ninimerkkiä kuka vaan joka jossain foorumilla alkaa hehumaan itseänsä tietojansa kalunsa kokoa ym. ilman mitään todisteita niin kyllähän sen tietää kuinka siinä käy
sama kun menisin ilmajoelle kapakkiin ja valomerkin jälkeen hyppäisin pöydälle ja huutaisin että pesäpallo on ,omojen peli :D
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

veskola: Turhat moninkertaiset lainaukset poistettu

Vai yleisesti ottaen jaetaan tietoa. :lol: :lol: :lol:
Katselkoot jokainen muutaman erikoisosaamisen foorumilaisen kirjoituksia, jossa selkeästi ilmoittavat pitävänsä tiedot omana tietona.

Ja mitä tulee minun kirjoituksiini, alkaa julkinen lynkkaaminen ja rumiluksen solvaaminen...jos sitä tietoa tai kokemuksia on ollut tyrkyllä.
Kyllä pidän tämäntyyppistä foorumia aivan hanurista, jossa modet ja muu henkilökunta eivät ole hereillä.
Tässäkin on taas malli esimerkki, kun sivu kaupalla jauhetaan aivan asian vierestä ja kaikenkukkuraksi solvataan ja lyödään kuin vierasta sikaa.[/quote]


No eikös yleisestiottaen tarkoita kaikki paitsi muutama, vai olenko ymmärtänyt yleisestiottaen termin väärin Hra/Rva Rumilus?

Jostain syystä en olettanut, että mersuforum/superturbotus on täysin toisarvoista tässä topicissa, kuten olen ymmärtänyt rumiluksen teksteistä...

Eiköhän tieteellisiä väittelyitä löydy jostain muualta kuin täältä?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

xr kirjoitti: sama kun menisin ilmajoelle kapakkiin ja valomerkin jälkeen hyppäisin pöydälle ja huutaisin että pesäpallo on ,omojen peli :D
ei kun ilmajoella pitää huutaa, että kaikki painijat on homoja...

tietääkö muuten kukaan mistä saa tilata niitä T-paitoja, joiden selässä lukee että "pesäpallo on perseestä" :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

rumilus kirjoitti:Kyllä pidän tämäntyyppistä foorumia aivan hanurista, jossa modet ja muu henkilökunta eivät ole hereillä.
Vai ei ole hereillä ja nyt sitten vaaditaan ilmeisesti, että täällä pitää päivystää 24h/7päivää vaikka on se oikeakin elämä elettävänä. Tiedätkö rumilus muuten edes montako solvaavaa viestiä olen poistanut eilisen päivän aikana ? Niinpä, ei kannattaisi huudella asioista, joista ei tiedä faktoja. Tänään heräsin kello 4:30 ja heti kaurapuuron ja aamukahvin jälkeen piti tarkistaa millainen viestioksennus tänne on taas syntynyt yön aikana.

Mikäli foorumi on hanurista, sen ylläpitäjät eivät ole hereillä niin ehdottomasti kannattaa äänestää näppäimistöllä, tai mikä vielä parempaa, perustaa itse foorum ja pitää sitä yllä juuri niin laadukkasti kuin mahdollista.

Valitettavasti tämä topiikki alkaa olemaan siinä kunnossa, että vimmeinen voitelu on lukko...no katsotaannyt vielä hetki.


napa: http://www.google.fi/search?client=fire ... oogle-haku
Viimeksi muokannut veskola, Ti 23.11.2010 06:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

veskola: Turhat moninkertaiset lainaukset poistettu

Sitähän se tosiasiassa on, aivan turhanpäiväisiä toimenpiteitä mersufoorumin kaltaisilla keskutelusivustoilla antaa neuvoja moottoreiden.ja autojen virittelyyn. Niistä vaan tulee äkkiä hengenvaarallisia tapauksia, kun rupusnikkarit touhuaa tietämättään alalla. Antaisivat ammattilaisten tehdä ne virittelyt turvallisesti. Harvoin missään alalla maallikko on kyennyt jotakin konkreettista parannusta saamaan koneeseen...laitteeseen tai muuhun vastaavaan. Ne sentit ja sekunnit tulee tietämättömille kalliiksi ja jopa kanssaolijoille hengenvaaralliseksi.
Tämäntyyppinen keskustelusivusto pitäisi sulkea lainsäädännön puitteissa, niinkuin vertauksena räjähdysaineiden valmistustekniikoita räätälöineet sivustot aikoinaan.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Tässä nyt Veskola meni poistamaan ketjusta lainauksia, jotka antaisivat selvyyttä mistä tässä asiassa on kysymys.

Niinkuin tämänkin topicin alunalkujaan kirjoittanut tähtää selkeästi tieliikennekäyttöön omaviritteistä menopeliä.
Ajoneuvon täytyisi tyyppihyväksyttää, jos ja kun niitä muutetaan tavalla tai toisella.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

:shock:
Ei minkäänlaista opastusta ajoneuvojen virittelyyn, unilukkarina valvomassa- ja valistamassa nuorisoa hyville tavoille.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

rumilus kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Kannattaa kuitenkin pysyä oikeasti ihan noissa Holseteissa ja 7mm elementeissä :roll:

Kun ei viimeistä pyydä, niin melko helpolla pääsee valmiiden osien kanssa.
Heh...hehh....oikein vanhaa pierua naurattaa. :lol: :lol: :lol: :lol:
Kyseiset kapistukset vaan ruokkii ja saa myyjien suupielet hymyyn,... myymällä erikokoisia tappeja ja erilaisia turboahtimia. Aivan turhanpäiväisiä kapistuksia....aivan turhia. :lol: :lol: :lol: :lol:
Se jo tiedettiin 60-luvullakin, että täytöksen rajat tulee äkkiä vastaan. :lol: :lol: :lol: :lol:
Täytyisi tietää vähän enemmän moottoritekniikasta, jotta ymmärtäisi, millä tavalla kyseisistä voimakoneista saa tehoja vähän eri svääreissä kuin ahtamisen toimenpiteillä. Polttoainetta voidaan tuoda palotilaan muullakin tavoin kuin niillä turhanpäiväisillä tapeilla. :lol:
Olen jo muutamaan otteeseen viitannut seikkoihin, joilla se onnistuu, mutta ei ole äivonystyrät sytkyttänyt mitä ne toimenpiteet voisivat olla. :lol: :lol: :lol:
Mitään neuvoja en suoraan kerro, se on kunkin oivallettava ne moottoritekniikan salat.

Ja mitä tulee toteamukseen, että 60-luvulla opiskelleet eivät tietäisi nykypäivän moottoritekniikasta mitään...saa sen jättää omaan arvoonsa.
Ei se moottoritekniikka ole juurikaan radikaalisti muuttunut viimeisen 50-vuoden aikana, jotakin pientä..vain jotakin pientä.
Sellaiset pierut, jotka ovat sisäistäneet alan tiedot ja taidot, ovat etulyönti asemassa nöösipoikiin nähden, kun voidaan paneutua itse ytimen ratkaisuihin. Ei se laaja-alainen tietotaito sieltä korvienvälistä minnekään katoa.

Pysyttäisiinkö alkuperäisessä aiheessa, kiitos. Tämä ei kuulu oikeasti tälle foorumille.
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Jep jep, kiva että aiheuttaa keskustelua ja poruka vuolaasti avustaa ja jo viidennellä vai kuudennella sivulla mennään :D

Ei vaan kiitoksia kaikille asiasta kommentoineille ja laitan tonne prokkis osioon, kunhan löydän asia yksilön :)
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Oon ollu jo pitkään sitä mieltä että avohoito ei sovi kaikille.
Mutta näiden aataminaikaisten ahtimien ja moottoreiden kanssa puuhastelu on hyvästä mielenterveydelle.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

rumilus kirjoitti:Tässä nyt Veskola meni poistamaan ketjusta lainauksia, jotka antaisivat selvyyttä mistä tässä asiassa on kysymys.

Niinkuin tämänkin topicin alunalkujaan kirjoittanut tähtää selkeästi tieliikennekäyttöön omaviritteistä menopeliä.
Ajoneuvon täytyisi tyyppihyväksyttää, jos ja kun niitä muutetaan tavalla tai toisella.
No, nythän se paljastu, rumilus on katsastuskonttorilla töissä.

Ajattelin jo että näin on oltava kun mikään ei kelpaa.

Moottoriaiheisten topikkien vesitys sopii juurikin AKE/katsastus toiminnan kanssa pervoilevien pääharrastukseksi.

Keltä se on pois jos tehoa lisää lain putteissa?

Tehon lisäyksestä takaperoisella tavalla. Mistähän sais laitteiston joka väkevöittää 30% vetyperoksidia tuonne 70%+ lukemiin? H²O² vain katalyyttiin ja pyörittämään vapautuneella kaasulla (vesihöyry) perinteistä ahdinta... Sitten ahtimesta "pakopuolelta" vesi/happihuurut pannuun... Tulee samalla ahdin ja vesiruisku... Mutta sehän ei taida olla sallittua ahtaa kemiallisesti suomessa??? Enivei tämä olisi mahdollista toteuttaa heti mutta banaaninkuorilla ei vielä ajella...

EDIT: Apua, tuleekohan minusta isona rumilus?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

rumilus kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:ja kaiken tän sun paskalässytyksen keskellä kuitenkin rumilus ajaa joko diesel tai bensakäyttöisellä vakiotehoisella autolla ja määkii muiden moottoreiden virityksestä :lol:

mut kaikkein parasta on nää plutonium ja antimateria vesi kusi havu gorillanpaska yms käyttöiset moottorit

:lol: :lol:

käys rumilus taas välillä lääkekaapilla tai sit vaihtoehtoisesti pidä se visusti kiinni, aika reilusti on sun pääs lääkitty ja huumattu jutuista päätellen
Tämäntyyppistä palautetta osasin taas odottaakin.
Olen sanonut moneen otteeseen, että rumilusta mollaamalla kohde on aivan väärä, sen kritiikin täytyy suunnata tieteeseen ja tekniikkaan.
Henkilökohtaisuuksiin ei kannattaisi mennä.
Miltä sinusta tuntuisi kun lataisin laidallasin mielipiteitä sinusta. :twisted: :twisted: :twisted:
Ja senverran voin sinua valistaa, että käyttäytymisesi ja kielenkäyttö tämän foorumin taholta täyttää tunnusmerkin, jotka ovat kriminalisoitu rikosoikeudellisesti.
lataa ihan rauhassa. sun kaltaisen hörhön joutomiehen laukomiset ei paljo hetkauta.

käytiin just sami t:n kans rakentaan dynamiitilla ja intergalaktisella sala höyryllä käyvä polkuharmooni. 7000hp/litra. sun kaltainen moponropaaja amatööri joka ajaa nestemäisellä polttoaineella jota saa vaikka teboililta ei kannata alkaa säätään ite 200d:n radiokanavaa kummempaa.

käy ny kitiseen sheriffeille että tuhma lassi kiusasi,ne nauraa sulle ja mä saan nauraa sulle taas entistäkin enemmän :lol: joka postaukselles repeilen vedet silmissä. käy poika peruskoulu loppuun ja paa se isin virityskirja kiinni, et itekkään ymmärrä siitä kopioimaasi tekstiä nöösipoika
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
kaide1980
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 02.10.2010 20:28

Viesti Kirjoittaja kaide1980 »

Pahoitteluni jo etukäteen tulevasta OffTopikista...

Tuossa muutamia vuosia sitten tuli ihan koulutuspuolen vuoksi matkustettua erääseen euroopan maahan, jossa nimeltämainitsemattomassa yliopistollisessa tutkimuskeskuksessa oli fissioreaktorilla toimiva "moottorista" saatu prototyyppi valmiiksi. Kyseisen moottori oli tehty kehitys/tutkimusmielessä autoiluun suunnattu malli. Moottori ei ollut vierailuhetkelläni kiinni missään autoon liittyvässäkään, mutta ko. moottorista oli esitys videona, jossa oli kiinni auton rungossa, siis ilman koria rattia tai muitakaan. Ainoastaan renkaat "taka-akselilla". Tuo moottori oli kansankielellä sanoen "penkitetty", eli siitä oli mitattu hyötysuhteet joista selvisti niin monia eri tietoja kuin mahdollista. Muistiini jäi ns. "teholukemat", joskin nekin pelkän "moottorin" teholukemia ja ne alkoivat 4-numeroisella kW-määrällä. En tosiaankaan itsekkään usko että moinen voimalähde (valitettavasti) olisi autoihin, ainakaan 20-vuoden sisällä, tulossa.

Syy miksi en täsmennä kyseistä maata tai tutkimuslaitoksen nimeä, johtuu ns. salassapitosopimuksesta, ei mistään sen mystisemmästä asiasta.

Tästä aiheesta löytyy kuitenkin internetistä ja kirjastoista paljon lisää tietoa, jonka vuoksi en ala tässä tarkentamaan asioita. Mutta kuten rumilus kirjoitti, on nestemäiset polttoaineet todella huonoja hyötysuhteiltaan.
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Rumilus hyvä..eihän kukaan aja viritetyllä katiskalla yleisillä teillä, kutsukaamme niitä amatöörimaisesti "viriteltyjä" eli hyötysuhdetta nostamalla lisää energiaa tuottavia ajoneuvoja harrastelaitteiksi :D ne hyvin yleensä pölyyntyvät tallissa rikkinäisinä. Harvoin kun ne saattavat "toimia" on sekin hetki ohi kiitävä joka saattaa olla ohi jo ensi käynnistyksessä. Meillä suomessa on pätevä katsastusasemien verkosto josta löytyy päteviä insinöörejä jotka ymmärtävät nano sekunnissa mikä on orginaali auto..amatööri virityksiä ei läpi päästetä, joten voimme huoletta sanoa että ei näillä "viritetyillä" vehkeillä edes pääse kadulle
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

rumilus kirjoitti:Tässä nyt Veskola meni poistamaan ketjusta lainauksia, jotka antaisivat selvyyttä mistä tässä asiassa on kysymys.

Niinkuin tämänkin topicin alunalkujaan kirjoittanut tähtää selkeästi tieliikennekäyttöön omaviritteistä menopeliä.
Ajoneuvon täytyisi tyyppihyväksyttää, jos ja kun niitä muutetaan tavalla tai toisella.

tässä mietin syntyjä syviä, itsekin kiinnostuneena joskus vielä tekemään "omaviritysauton" juuri esim.ST:n tai traktoribullinki pelin....siksipä tätä topiccia aloin lukemaan.

tuli vaan mieleen että, oletko vain vastaan viritystä vai tehokkaita autoja?
vai muuten vaan vittuilet?...siis vittuilen minäkin välillä mutta luettuani tekstiäsi näen suunnatonta vihaa jotakin asiaa kohtaan.... :roll:

nimittäin auton teholla ei ole mitään merkitystä toisten eikä omaan turvallisuuteen....tyhmä kuski saa jo 1.0 micralla hengen itseltään tai lastenrattaita työntävältä yksihuoltajalta...virityksillä ei ole mitään merkitystä siis näihin asioihin.

ja sen "viritetyn" auton saa kaupastakin eikä niissä ole sen kummempia pysäyttimiä kuin näissä "itseviritetyissäkään" autoissa...

mistä päättelet yleensäkään alkuperäisen kirjoittajan älykkyysosamäärän ja sen käytön viritettyn auton käyttämisestä liikenteessä väärin?

itse luin jo kohdan suomen tiellä 120kmh max-rajoitus....joten taitaa olla kirjoittajalla ihan älli jutussa mukana, halua vaan on rakentaa omilla käsillä ja sitä ei voida kieltää keneltäkään.

:shock:

eihän näitä ole pakko kenenkään lukea....topicceja.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

vipu83 kirjoitti:kutsukaamme niitä amatöörimaisesti "viriteltyjä" eli hyötysuhdetta nostamalla lisää energiaa tuottavia ajoneuvoja harrastelaitteiksi
Aika harvoin kai viritykset hyötysuhdetta nostavat?
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juhanit kirjoitti:
vipu83 kirjoitti:kutsukaamme niitä amatöörimaisesti "viriteltyjä" eli hyötysuhdetta nostamalla lisää energiaa tuottavia ajoneuvoja harrastelaitteiksi
Aika harvoin kai viritykset hyötysuhdetta nostavat?
Polttomoottorissa hyötysuhdetta saa nostettua kyllä virittämällä. Yksinkertaisinta on lisätä puristussuhdetta, mekanisesti tai ahtamalla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Juhanit kirjoitti: Aika harvoin kai viritykset hyötysuhdetta nostavat?
kyllä minä ainakin ensisijaisesti pyrin nostamaan hyötysuhdetta, kun "viritän" moottoria, jos nyt ei mistään kisapelistä puhuta, lisääntynyt teho tulee sitten kylkiäisenä...

nykyisillä polttaineen hinnoilla tämä pieni virittely tuo ihan selvää rahaakin lompakkoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

veskola: Tämäkin viesti poistettu. Tämä on sitten se viimeinen varoitus. Forumin ohjeita on syytä noudattaa
Viimeksi muokannut lassi-s, Ke 24.11.2010 18:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
kaide1980
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 02.10.2010 20:28

Viesti Kirjoittaja kaide1980 »

Tämä keskustelupalsta on kaiketi suunnattu täysi-ikäisille, niin en mitenkään voi ymmärtää minkä ihmeen takia on solvattava yhtä tiettyä henkilöä noin kovin. Rumilus kertoi aluksi omia näkemyksiään yleisesti, ei haukkunut kenenkään mielipiteitä vaan kehotti paneutumaan aiheeseen ennen kuin alkaa kritisoida aiheesta. Sehän on selvä, että meitä on moneksi täällä forumilla, suomessa ja koko maailmassa, mutta jokaisella on oikeus tietysti niin mielipiteeseen kuin sanavapauteen.

En usko että Lassi-s menisi arkielämässä kasvotustenkaan tuntematonta ihmistä haukkumaan, tai jos menisi niin olisi syytä katsoa peiliin.

Sen enempää en kumpaakaan käyttäjää tunne, tai puolustele, mutta eikös se haukkuminen yms muu kiusaaminen jäänyt sinne ala- ja ylä-asteelle?

Tuollainen toisen solvaaminen julkisesti nimimerkin on tietysti aika "raukkamaista". Jos toista alkaa arvostelemaan ja solvaamaan noin kovin, niin miksi et esittele esimerkiksi oikeaa nimeäsi, vai eikö siihen kantti riitä?

Lisäksi kiinnostaa tietää, millä perusteella Lassi-s määrittelet rumiluksen hulluksi tai psyykkisen sairauden omaavaksi ihmiseksi? Hän kun tuntuu olevan hyvin energiantuotannosta perillä, niin eikö se ole viisautta?
Vastaa Viestiin