isompi jäähdytin @ 200D turbo projektiin ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

isompi jäähdytin @ 200D turbo projektiin ?

Viesti Kirjoittaja epk »

saattaa olla että tuo w124 200D vakiojäähdytin rupeaa olemaan sen verran tukossa että täytyy uusi ostaa,


kysymys kuuluukin että kannattaa turboa varten ostaa siihen samalla sitten vaikka 250 jäähdytin ?


entä onnistuuko vanhan ripojen putsaus esim. höyry pesurilla ?
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: isompi jäähdytin @ 200D turbo projektiin ?

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

epk kirjoitti:saattaa olla että tuo w124 200D vakiojäähdytin rupeaa olemaan sen verran tukossa että täytyy uusi ostaa,


kysymys kuuluukin että kannattaa turboa varten ostaa siihen samalla sitten vaikka 250 jäähdytin ?


entä onnistuuko vanhan ripojen putsaus esim. höyry pesurilla ?
Et taida tarvita isompaa jäähdytintä, varsinkaan noin pienellä turbolla. Laita 300 turbon termari (79astetta) ja sähköflekti jonka voi katkaisimesta laittaa pyörimään, jos lämmöt nousee. Itse en aio laittaa isompaa jäähdytintä. Pumpun säädön jälkeen kone käy varmasti kuumempana, mutta nyt ei olekkaan flektiä ollenkaan saatika kunnon termaria. Flektin jouduin irrottamaan koska se oli turbon putkien ja letkujen tiellä....kaikki ylimääräinen karsitaan :wink:

Siis, hetkinen. "Tukossa"?? Eli ripojen välissä likaa. Laita kunnon liuottimet ja kuumalla vedellä huuhtelet. Älä kuitenkana paineella. Minulla näkyy syyläristä ainakin ihan hyvin vielä läpi....tiedä sitten onko se joskus vaihdettu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä toi 200:sen syylarin pitää riittää, Jormalla on superturbossaan 250:sen syylari, ja hyvin pelaa.

Tosiaan pese se varovasti, itse puhalsin paineilmalla oman puhtaaksi silloin kun se oli irti, pitää vaan olla varovainen ettei liian lähetlä puhalla, menee rivat lyttyyn.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ok, täytyy siis pestä se, jos ei auta niin uutta kehiin vaan 8)
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Jäähdytysjärjestelmän huuhdonta/pesu sisältäpäin myöskin tehostaa lämmönsiirtymistä :) kyllä sinne järjestelmään "sakkaa ja kalkkeutuvia kerrostumia" tarttuu :lol:
Vesipumppu toivonmukaan on sulla kunnossa tai uudenveroinen...
Vakiojäähdyttimet riittävät yllättävän pitkälle ellei nyt sentään kyse ole tuhansista hepoista :twisted:
Flektit ja termarit (kunnossaolevat) "normaalisti" riittävät kevyen kenttävirityksen lämmönnousun pitämään kurissa aivankuten Day Downhill asiantuntevasti edellä kertoi :!:
345 # 650
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mites pesu sitten onnistuu ?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:mites pesu sitten onnistuu ?
Onhan noita pesuaineita saatavilla, kalkinpoistajia ja muita.

Öljyliete lähtee kivasti astiapesukoneen pesuaineella.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

uskaltaisko autonpesu liuottimella koittaa ja siihen päälle astianpesuaine :?


piru vie, kyllä sen verran asennettavaa tuossa turbossa, sormet jo syyhyää pelkästä rakentamisen ilosta :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:uskaltaisko autonpesu liuottimella koittaa ja siihen päälle astianpesuaine :?


piru vie, kyllä sen verran asennettavaa tuossa turbossa, sormet jo syyhyää pelkästä rakentamisen ilosta :roll:
Kyllä kannattaa hakea jotain Radiator Clean - sotkua, mieluiten Fortea. Ei sitä astianpesuainetta tarvii jos ei oo kansipahvi vuotanut.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eli tarkoitukseen oikeen tehtyä mömmöä, täytyykin katsoa mitä turussa tarjolla
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Mulla on jäähdytysjärjestelmän pesuainetta ja se on tehokasta.

Toimi ainakin tuohon relluun (kansipahvin päästettyä öljyt ja vedet sekaisin) paremmin kuin motonetista saatavat mömmöt.

Merkkiä en tiedä, mutta voin kyllä myydä sitä kun muulla on itellä isosäkki ko. pesuainetta.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Ville Komulainen kirjoitti:Mulla on jäähdytysjärjestelmän pesuainetta ja se on tehokasta.

Toimi ainakin tuohon relluun (kansipahvin päästettyä öljyt ja vedet sekaisin) paremmin kuin motonetista saatavat mömmöt.

Merkkiä en tiedä, mutta voin kyllä myydä sitä kun muulla on itellä isosäkki ko. pesuainetta.
nestettä vai missä muodossa?

juu, mielellään ostan :wink: , ootkos turussa päin liikkeellä jossain vaiheessa?
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Se on jauheena joka liuotetaan veteen.
Olen huomenna ja torstaina turussa joskus 20:00 jälkeen.
laita numerosi YV:nä
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Vastaa Viestiin