W108 280S tukehtuu kaasuun

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jambo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 07.07.2003 15:58

W108 280S tukehtuu kaasuun

Viesti Kirjoittaja Jambo »

'69 280S seuraavanlainen ongelma:

Kun lähtee käyntiin, käy ihan mukavasti mutta sammuu 90% kerroista kun nostaa kierroksia. Siis ihan vapaalla, ei ajossa. Jos kiihdyttää oikein rauhallisesti, niin pienen 'kynnyksen' jälkeen alkaa kiihtymään, eli sanotaan nyt lonkalta että tyhjäkäynnistä +200 rpm niin on kriittinen alue jolloin nopeasti kiihdyttämällä kone todennäköisesti sammuu mutta jonka jälkeen kiihtyy normaalisti. En ole kokeillut ajamista, on kesägummit alla. Kun laitettiin syksyllä seisomaan oli samankaltaisia oireita.

Varmoja vikoja on ainakin virranjakajan kannen hiilen heikko kunto sekä todella huonossa kunnossa oleva nokka-akseli (paikoin ruosteessa?!)

Olisiko kellään heittää jotain arvausta mahdollisesta viasta?

//jambo
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Missähän kunnossa mahtaa olla ilmanputsari?
Ja oiskohan kiihdytyspumpun kalvossa jotain häikkää.

Mikä kaasutin siinä on, onko se Solex 4A1?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Jambo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 07.07.2003 15:58

Viesti Kirjoittaja Jambo »

Mesedesi kirjoitti:Missähän kunnossa mahtaa olla ilmanputsari?
Ja oiskohan kiihdytyspumpun kalvossa jotain häikkää.

Mikä kaasutin siinä on, onko se Solex 4A1?
Ilmanputsarin kunnosta en tiedä mutta viimeksi kokeiltiin ilman putsaria kun kiinnosti nähdä miten se ruikkaa bensaa kurkkuun (=ruikkaa ;)), eli vika tuskin on siellä.

Kiihdytyspumppu kuullostaa jo mahdolliselta syylliseltä. Voikos sen kuntoa jotenkin arvailla ilman että avaa kaasareita? Kaasuttimien korjaussarjat ovat kyllä jo hankintalistalla..

Kaasarit (eli niitä on kaksi) ovat Pierburgin Zenith INAT 35/40:siä.

//jambo
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: W108 280S tukehtuu kaasuun

Viesti Kirjoittaja M.K »

Tulee putkesta raakana tavaraa läpi?


Zenith INAT 35/40
http://www.hut.fi/u/toyryla/autot/zenith.html
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Jambo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 07.07.2003 15:58

Re: W108 280S tukehtuu kaasuun

Viesti Kirjoittaja Jambo »

M.K kirjoitti:Tulee putkesta raakana tavaraa läpi?
Taisi vähän tulla.

M.K kirjoitti: Zenith INAT 35/40
http://www.hut.fi/u/toyryla/autot/zenith.html
Juu. Tiedossa on mutta kiitokset kuitenkin ;)
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

W116:ssa oli Solexissa bensapinnan taso 4 mm liian korkealla, mistä aiheutui tukehtumis ongelmia, etenkin kylmällä koneella.
W124 E220T
Jambo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 07.07.2003 15:58

Viesti Kirjoittaja Jambo »

jake kirjoitti:W116:ssa oli Solexissa bensapinnan taso 4 mm liian korkealla, mistä aiheutui tukehtumis ongelmia, etenkin kylmällä koneella.
Jahas. Taidan sitten odottaa että saan ne kaasuttimen korjaus paketit käsiini. Luulisi sitten purku/kasaus/säätö-operaation jälkeen selviävän onko vika kaasarissa vai ei.
heppu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 20.01.2004 16:45

W108/280S Tukehtuu kaasuun

Viesti Kirjoittaja heppu »

Tarkista tuolta MK:n viestistä linkistä Zenith kaasuttimet -tekstin viimeiseltä sivulta linkki säädöt -sieltä kohta 13 paluuventtiilin toiminta. Mun M130:ssä ei venttiilin sulkuvipu toiminut , oireet oli samat kun sinulla ja säätämisen jälkeen käy ja kukkuu iloisesti.
Vastaa Viestiin