CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)
CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)
On tossa autossa kylmäkäynnistys ongelmia ja kahdessa suuttimessa oli aika runsasta ohivuotoa.
Nyt tarveis noita suuttimia korjailla ja vinkit olisi ihan tarpeen.
Aikaisemmin muistan lukeneeni jonkun vaihtaneen suuttimen tiivisteitä, mutta nyt en juttua mistään löytänyt.
Tossa näkyy noitten suuttimien erot.
veljellä oli ylimääräsiä suuttimia ja yksi on nyt uhrattu harjotuskappaleeksi.
Kaikki vinkit olis nyt tervettulleita, ennenkun noita suuttimia rupee tosta autosta irti kaivamaan ja korjailee.
Nyt tarveis noita suuttimia korjailla ja vinkit olisi ihan tarpeen.
Aikaisemmin muistan lukeneeni jonkun vaihtaneen suuttimen tiivisteitä, mutta nyt en juttua mistään löytänyt.
Tossa näkyy noitten suuttimien erot.
veljellä oli ylimääräsiä suuttimia ja yksi on nyt uhrattu harjotuskappaleeksi.
Kaikki vinkit olis nyt tervettulleita, ennenkun noita suuttimia rupee tosta autosta irti kaivamaan ja korjailee.
Viimeksi muokannut Henri_L, La 06.02.2010 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: La 11.11.2006 00:03
Moro.
Mulla sama vika, ei lähde kylmänä käymään.
Hinaamalla ainoastaan lähtee.
Oon kuullut aikamoisia kauhutarinoita noiden korjaamisesta.
Viimeksi tänä aamuna juttelin yhden koneistajan kanssa asiasta.
Siellä suuttimen alla on jossain sellanen kupariprikka ja sen pohja pitää oikasta jollain kalvaimella.
Pitää itsekkin kattoa toi ohivuoto.
Laita viestiä jos saat kuntoon?
Mulla sama vika, ei lähde kylmänä käymään.
Hinaamalla ainoastaan lähtee.
Oon kuullut aikamoisia kauhutarinoita noiden korjaamisesta.
Viimeksi tänä aamuna juttelin yhden koneistajan kanssa asiasta.
Siellä suuttimen alla on jossain sellanen kupariprikka ja sen pohja pitää oikasta jollain kalvaimella.
Pitää itsekkin kattoa toi ohivuoto.
Laita viestiä jos saat kuntoon?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita
Kyllä noissa 2 muussakin on jo ohivuotoaHenri_L kirjoitti: Tossa näkyy noitten suuttimien erot.
2 kunnossa. Vai onko noihin 2 edes mitään mitattu?
Edellisessä autossani oli yhdessä suutitimessa kova ohivuoto ja käynnistys meni hankalaksi. PP diesel korjasi suuttimen 75€.
Eikös se pidä jotenkin säätää se suutiin sitten kun se on kassattu?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
eikö olisi helpointa / järkevintä laittaa suutin takaisin kasaan
marssia AD kauppaan ja hankkia Bosch- tehdaskunnostettu vaihtosuutin
~200 € maksoi A-mallii vaihtosuuttimet, tietysti / kpl
nopeaa, varmaa ja kustannustarkkaa
marssia AD kauppaan ja hankkia Bosch- tehdaskunnostettu vaihtosuutin
~200 € maksoi A-mallii vaihtosuuttimet, tietysti / kpl
nopeaa, varmaa ja kustannustarkkaa
Viimeksi muokannut felmit, Pe 29.01.2010 07:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Vastaan tähän veljeni puolesta.
Eli kyseessähän on 220 cdi eli kaksi viimeistä purkkia on pois käytöstä.
Testiaika oli melko pitkä n.3min eli mielestäni siinä ajassa pitääkin jo tulla "vähän" ohivuotoa.
Yritetään ainakin selviä 2 ja 3 suutimen korjauksella.
Tuohon säätämiseen en sano mitään. Mun järki ei ainakaan riitä kertomaan mistä tuota edes saisi säädettyä?
Ammattilaisethan käskee tietysti aina tarkistamaan suuttimet ennen paikalleen laittoa koska jotainhan voi aina mennä "väärin".
Eli kyseessähän on 220 cdi eli kaksi viimeistä purkkia on pois käytöstä.
Testiaika oli melko pitkä n.3min eli mielestäni siinä ajassa pitääkin jo tulla "vähän" ohivuotoa.
Yritetään ainakin selviä 2 ja 3 suutimen korjauksella.
Tuohon säätämiseen en sano mitään. Mun järki ei ainakaan riitä kertomaan mistä tuota edes saisi säädettyä?
Ammattilaisethan käskee tietysti aina tarkistamaan suuttimet ennen paikalleen laittoa koska jotainhan voi aina mennä "väärin".
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita
Eli ei itse autosta ole irroitettu vielä mitään.
Minulla sattui olemaan hyllyssä 4 ylimääräistä ja tuo kyseinen oli vielä rikki minkä ihan testi mielessä avoimme.
Minulla sattui olemaan hyllyssä 4 ylimääräistä ja tuo kyseinen oli vielä rikki minkä ihan testi mielessä avoimme.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Ei se alusprikka (ulkoinen) tuohon polttoainevuotoon vaikuta!????
Tuo vuoto tulee siäisestä kulumisesta, joko esiohjausosasta tai sitten sen pääkaran neulan ohitse... tarttis kaivaa jostain, mulla oli kohtuullisen hyvä poikkilekkauskuva tuosta suuttimen toiminnasta. Purkanut noita olen monia, ihan muista syistä (solenoidit eivät kestäneet meidän extreme-käyttöä)
Sitä ei silmällä kyllä kovin helposti vikapaikkaa huomaa, ehdotan myös noihin tehdaskunnostettuihin siirtymistä...
Edit: tarkennus, kun kerran kalvaimesta tuolla puhuttiin...
Tuo vuoto tulee siäisestä kulumisesta, joko esiohjausosasta tai sitten sen pääkaran neulan ohitse... tarttis kaivaa jostain, mulla oli kohtuullisen hyvä poikkilekkauskuva tuosta suuttimen toiminnasta. Purkanut noita olen monia, ihan muista syistä (solenoidit eivät kestäneet meidän extreme-käyttöä)
Sitä ei silmällä kyllä kovin helposti vikapaikkaa huomaa, ehdotan myös noihin tehdaskunnostettuihin siirtymistä...
Edit: tarkennus, kun kerran kalvaimesta tuolla puhuttiin...
Viimeksi muokannut MiHe, Pe 29.01.2010 15:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita
Ainoo juttu joka voi mennä pieleen jos oletetaan ettei mitään säry, ei mene hukkaan ja hiekka pysyy hiekkalaatikossa niin on tuon teflon-renkaan asennus. Tuon joka on tuossa rungon vasemmalla puolella. Siihen kuuluu vielä lisäksi sellanen lukkorengas joka täytyy laittaa oikein päin. Sitä ei näy kuvassa.Henri_L kirjoitti:[ http://i2.photobucket.com/albums/y46/Henri_l/GetAttachmentaspx.jpg ]
Tuo tefloni on se joka yleisimmin aiheuttaa sen vuodon. Se pääsee liikkumaan paineen vaikutuksesta sillain että vuoto alkaa kovertamaan koloa sen kylkeen.
Mitenkään en oo säätäny niitä purun ja kokoamisen jälkeen ( ei siellä ole mitä säätää ) ja hyvin on toiminut. Ja sen kyllä todella kuulee käyntiäänestä jos sinne jäi jotain häikkää.
Ei muutakuin rohkeesti hommiin, ei ole avaruustekniikkaa tämäkään näissä CDI-koneissa.
Nimim. "Jo yli satatonnia itse kasatuilla suuttimilla"
Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita
Off topic mutta tuo mittaussysteemi näyttää ihan aidolta MB:n työkalulta, missähän mittaus on tehty? Olisin odottanut että mittaaja tulee tänne opastamaan muita.Henri_L kirjoitti: [ http://i2.photobucket.com/albums/y46/Henri_l/23012010011.jpg ]
Mittaus on tehty veljen autotallissa.
Tuo mittauslaite taisi olla biltemasta, mutta nettikaupoistakin noita saa.
Mittauslaitteessa on valmiit liittimet, jotka sopivat suoraan suuttimien paluupuolelle.
bilteman sivuilta tuotenumero:151397
Ensi viikolla täytyy hakea noi tiivisteet ja kokeilla kuinka käy.
Tuo mittauslaite taisi olla biltemasta, mutta nettikaupoistakin noita saa.
Mittauslaitteessa on valmiit liittimet, jotka sopivat suoraan suuttimien paluupuolelle.
bilteman sivuilta tuotenumero:151397
Ensi viikolla täytyy hakea noi tiivisteet ja kokeilla kuinka käy.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Asiaan löyhästi liittyen,paljon siitä tiivistepinnasta voi koneistaa ennenkuin suuttimen kärki ottaa kiinni mäntään?
Työnalla semmonen projekti,ilmeisesti tehty markan korjaus ja vaihdettu vaan se kuparitiiviste ja pultti,kuparitiiviste vuotanut ja tiivistepinta piloilla.
Vai joutuuko suutinkaupoille?
Työnalla semmonen projekti,ilmeisesti tehty markan korjaus ja vaihdettu vaan se kuparitiiviste ja pultti,kuparitiiviste vuotanut ja tiivistepinta piloilla.
Vai joutuuko suutinkaupoille?
Onneksi ei omista ole vielä tarvinnut koneistaa mutta kaverin puolesta tuo koneistaminen kiinnostaa. Auttaako uusi suutin siihen jos tiivistepintaa on jouduttu työstämään niin paljon että suutin lähestyy mäntää? Eikö tuohon ole sitten jotain paksumpaa kupariprikkaa jolla kompensoitaisiin se työstö?Väisänen kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen,paljon siitä tiivistepinnasta voi koneistaa ennenkuin suuttimen kärki ottaa kiinni mäntään?
Työnalla semmonen projekti,ilmeisesti tehty markan korjaus ja vaihdettu vaan se kuparitiiviste ja pultti,kuparitiiviste vuotanut ja tiivistepinta piloilla.
Vai joutuuko suutinkaupoille?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
siihen on nimen omaan eri paksuisia kupari prikkoja sitä varten löytyy ainakin 3eri paksuuta, ennen kuin suutin otta mäntään joutuu koneistamaan paljon(suutimen korkeus vaikutta myös suihkun osuma kohtaan männässä)DBFI kirjoitti:Onneksi ei omista ole vielä tarvinnut koneistaa mutta kaverin puolesta tuo koneistaminen kiinnostaa. Auttaako uusi suutin siihen jos tiivistepintaa on jouduttu työstämään niin paljon että suutin lähestyy mäntää? Eikö tuohon ole sitten jotain paksumpaa kupariprikkaa jolla kompensoitaisiin se työstö?Väisänen kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen,paljon siitä tiivistepinnasta voi koneistaa ennenkuin suuttimen kärki ottaa kiinni mäntään?
Työnalla semmonen projekti,ilmeisesti tehty markan korjaus ja vaihdettu vaan se kuparitiiviste ja pultti,kuparitiiviste vuotanut ja tiivistepinta piloilla.
Vai joutuuko suutinkaupoille?
suutimen kärkeä pitävä holkki mutteri kannatta myös tarkistaa"sen tiivste pinta menee välillä noissa vuotavissa huonoksi mistä seuraa vuota, holkki muterin halkeaminen"
Tämä oli hyödyllistä tietoa.CDI203 kirjoitti: siihen on nimen omaan eri paksuisia kupari prikkoja sitä varten löytyy ainakin 3eri paksuuta, ennen kuin suutin otta mäntään joutuu koneistamaan paljon(suutimen korkeus vaikutta myös suihkun osuma kohtaan männässä)
suutimen kärkeä pitävä holkki mutteri kannatta myös tarkistaa"sen tiivste pinta menee välillä noissa vuotavissa huonoksi mistä seuraa vuota, holkki muterin halkeaminen"
Vähän aihetta sivuten tämäkin, mutta millainen hyöty saadaan pelkillä kärjillä? Tulisiko myös suutinrunko koneistaa paremmin virtaavaksi?sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
lukase tuikun tarinat, hyöty se on pienempikin hyötysimppa80 kirjoitti:Vähän aihetta sivuten tämäkin, mutta millainen hyöty saadaan pelkillä kärjillä? Tulisiko myös suutinrunko koneistaa paremmin virtaavaksi?sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?MiHe kirjoitti:Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.sl350 kirjoitti:Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?MiHe kirjoitti:Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.
Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Kun avaatte sitä kärkeä pitävää holkkimutteria niin huolehtikaa ettei se kärki ala pyörimään matkassa. Ovat joskus tarttuneet lujasti toisiinsa.
Vieläkö se on salaista tietoa että mitä ne muut muutokset on siinä aidossa AMG-suuttimessa? Pelkillä kärjillä saa vain noin 5% lisää paukkuja.
Olen joskus nähnyt saksalaisen tutkimuksen josta kävi ilmi että neula teki pitemmän liikkeen suuremmilla ruiskutusmäärillä niinkuin MiHe tuossa totesi. Ei siis ollut kauemmin ääriasennossa suurilla syötöillä vaan liikkui pitemmän matkan. Ja pienemmillä syötöillä teki lyhyemmän liikkeen.
Vieläkö se on salaista tietoa että mitä ne muut muutokset on siinä aidossa AMG-suuttimessa? Pelkillä kärjillä saa vain noin 5% lisää paukkuja.
Olen joskus nähnyt saksalaisen tutkimuksen josta kävi ilmi että neula teki pitemmän liikkeen suuremmilla ruiskutusmäärillä niinkuin MiHe tuossa totesi. Ei siis ollut kauemmin ääriasennossa suurilla syötöillä vaan liikkui pitemmän matkan. Ja pienemmillä syötöillä teki lyhyemmän liikkeen.
Kiitti joskami, pidän mielessä. Joko olet teettänyt sen coolerin, ajattelin itse laittaa tilauksen vetämään.joskami kirjoitti:Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.sl350 kirjoitti:Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?MiHe kirjoitti:Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.
Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa
Viimeksi muokannut sl350, Ti 02.02.2010 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
sl350 kirjoitti:Kiitti joskami, pidän mielessä. Joko olet teettänyt sen coolerin, ajattelin itse laittaa tilauksen vetämään.joskami kirjoitti:Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.sl350 kirjoitti:Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?MiHe kirjoitti:Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.
Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Yksi syy miksi holkki mutterit alkaa vuotamaan on että niiten tiiviste pinta mikä tulee sitä kupari prikka vasten ei ole enään suora ja suutimen kun kirstää paikaleen tulee pientä epätasaisuuta sen puristukseen mikä vaikutaa myös sinne kärjen ja rungon väliseen pintaan, on myös käynt että holkki mutterin tulee särö sen takia, jos on pakko jostain syystä kasata vanhoilla kannataa sen holkin pinnan suoruus koitaa tarkistaa vaikka peilin pällä kevyesti hiomalla,sl350 kirjoitti:Kiitti joskami, pidän pielessä. Joko olet teettänyt sen coolerin, ajattelin itse laittaa tilauksen vetämään.joskami kirjoitti:Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.sl350 kirjoitti:Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?MiHe kirjoitti:Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.
Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa
jos kärjet menee uusiksi niin mikä ettei?
samantien sekin vähä teho
(jos on vaikka 200+5%=210 jos se noin menee niin on helpot lisätehot 10hv lisää on oikestaan aika paljon) mitä vaihtamalla saa hinassa kun ei ole oikestaan eroa
runkojen muutokset taitaa pysyä salaisuutena(niiten toimesta jotka sen tietää)
siihen asti että jostain saan vakion ja muokatun
mistä sitten tutkin erot
eipä näitä tietoja taida kukaan muu haluta kertoa(vähän niinkuin ohjelman muokaus ennen kun siitä tuli vähän tietoa julki laitettetua sen jälkeen on oneksi muuutamat muutkin alkaneet laittamaan)
minkä jälkeen se ei ole enään salaista
laitan julki kuvien/ohjeitten kanssa
jos kärjet menee uusiksi niin mikä ettei?
samantien sekin vähä teho
(jos on vaikka 200+5%=210 jos se noin menee niin on helpot lisätehot 10hv lisää on oikestaan aika paljon) mitä vaihtamalla saa hinassa kun ei ole oikestaan eroa
Vähän kerrallaan olen autoa parannellut. Uusi ohjelma, isompi turbo, kattihommia nyt vuorossa uudet kärjet suuttimiin, coolerin teettäminen ja viimeiseksi uusi ohjelma. Yhtäkään vikatilaa ei ole ilmennyt ja auto toimii kun ajatus. Lukemilla ei niin merkitystä, pääasia olisi hyvin ja suht viivettömästi vetävä ja ilman hirveitä voimasavuja toimiva moottori. Kaverilla lastutettu c 320cdi-05 ja ei se helposti karkaa vaikka kyllä sitä eroa syntyy
samantien sekin vähä teho
(jos on vaikka 200+5%=210 jos se noin menee niin on helpot lisätehot 10hv lisää on oikestaan aika paljon) mitä vaihtamalla saa hinassa kun ei ole oikestaan eroa
Vähän kerrallaan olen autoa parannellut. Uusi ohjelma, isompi turbo, kattihommia nyt vuorossa uudet kärjet suuttimiin, coolerin teettäminen ja viimeiseksi uusi ohjelma. Yhtäkään vikatilaa ei ole ilmennyt ja auto toimii kun ajatus. Lukemilla ei niin merkitystä, pääasia olisi hyvin ja suht viivettömästi vetävä ja ilman hirveitä voimasavuja toimiva moottori. Kaverilla lastutettu c 320cdi-05 ja ei se helposti karkaa vaikka kyllä sitä eroa syntyy
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex