CDI kylmäkäynnistäjälle?
CDI kylmäkäynnistäjälle?
Moi,
Eka mersu hakusessa(C, w204) ja pohdin, että onko järkeä hankkia dieseli? Joudun talvisin käynnistämään auton kylmänä vähintään 1 kertaa päivässä arkisin. Onko webasto "pakko" asentaa jos en saa autoa työpäivän ajaksi lohkolämmittimeen kiinni?
Onko ainut haitta hitaampi lämpeneminen vai kärsiikö dieselmoottori kylmäkäynnistyksistä enemmän kuin bensa?
Siis aika hakusessa on tieto kuinka paljon diesel ja bensatekniikalla on tänä päivänä eroa kun kylmästä lähdetään liikkeelle, tarttis tietää enemmän!
€/km menee aika +-0 dieseli vs. bensa mun ajoilla, mutta saisin pikkusen hienomman dieselin pari tonnia halvemmalla kuin sen bensavehkeen...
Pääkaupunkiseudulla asun, ettei tarvii Sodankylässä startata tammikuussa...
Eka mersu hakusessa(C, w204) ja pohdin, että onko järkeä hankkia dieseli? Joudun talvisin käynnistämään auton kylmänä vähintään 1 kertaa päivässä arkisin. Onko webasto "pakko" asentaa jos en saa autoa työpäivän ajaksi lohkolämmittimeen kiinni?
Onko ainut haitta hitaampi lämpeneminen vai kärsiikö dieselmoottori kylmäkäynnistyksistä enemmän kuin bensa?
Siis aika hakusessa on tieto kuinka paljon diesel ja bensatekniikalla on tänä päivänä eroa kun kylmästä lähdetään liikkeelle, tarttis tietää enemmän!
€/km menee aika +-0 dieseli vs. bensa mun ajoilla, mutta saisin pikkusen hienomman dieselin pari tonnia halvemmalla kuin sen bensavehkeen...
Pääkaupunkiseudulla asun, ettei tarvii Sodankylässä startata tammikuussa...
No ainakaan webastoa ei tarvita, ei edes mun -01 CDI:ssä ja nuo uudet tietääkseni (ei kokemusta) lämpenee nopeammin. Jos nyt vielä ilmastokin lämpenee, vaikka tämä talvi on pannut epäilemään, niin ainoa kriteeri on tuo kulutus/käyttövero ja sitten bensavehkeen pirteämpi kone ja hiljaisempi tyhjäkäynti - makuasioita.
W203CDI
Ite olen ajellut vain tervakirnuilla. Tällä hetkellä pihassa on tuommonen 200 CDI -06. Kovilla pakkasilla vaatii sellasen 20km ajoa, että lämpenee normaalilämpötilaan.
Mutta esimerkiksi eilen lähdin pihamaalta, auto oli ollut 1,5h roikassa ja pakkasta oli sellainen 12 astetta. hieman alle 10km niin moottori oli normaalilämpötilassa.
Jos ei tule kilometrejä paljoa, niin suosittelen kyllä sitä bensa-autoa. Mutta jos maileja tulee reilusti, niin ei muuta kuin diesel auto ostoon.
Mutta esimerkiksi eilen lähdin pihamaalta, auto oli ollut 1,5h roikassa ja pakkasta oli sellainen 12 astetta. hieman alle 10km niin moottori oli normaalilämpötilassa.
Jos ei tule kilometrejä paljoa, niin suosittelen kyllä sitä bensa-autoa. Mutta jos maileja tulee reilusti, niin ei muuta kuin diesel auto ostoon.
Diesel pitää vaihtoarvonsa huomattavasti bensamallia paremmin, lisäksi vuodesta 2010 on povattu ennätyksellisen kallista bensavuotta.
Omassa dieselissä en käytä koskaan lohkolämppäriä, eikä webastoakaan ole. Ongelmia ei ole ollut.
Itse valitsisin dieselin...
Omassa dieselissä en käytä koskaan lohkolämppäriä, eikä webastoakaan ole. Ongelmia ei ole ollut.
Itse valitsisin dieselin...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Juu, tuota jälleenmyyntiarvoa mietin itsekin, saattaapi olla noin. Kiitoksia kaikille vastauksista.Division kirjoitti:Diesel pitää vaihtoarvonsa huomattavasti bensamallia paremmin, lisäksi vuodesta 2010 on povattu ennätyksellisen kallista bensavuotta.
Omassa dieselissä en käytä koskaan lohkolämppäriä, eikä webastoakaan ole. Ongelmia ei ole ollut.
Itse valitsisin dieselin...
Jotta ei miljoonia topic:a aukasta lisään tähän.
Eli tänäään oli 200 cdi käynnistys ILMAN lohkolämmitintä. Vaikka C on vm.01 ja suomi auto niin ei tässä ole paikallaan lohkolämmitintä. Nyt pitäs saada auto sisälle että päästään öljyn vaihtoon ja lämppärin asennukseen.
Käynnistys ongelmia on ollut ennekin mutta nyt on vaihdettu kaikki mahdolliset tiivisteet. Nyt pitää vaihtaa akku ja PÖ. suodatin.
Mennääs nyt asiaan. Tänä aamuna klo. 07.00 ulkona -30.ast. CDI pitäs saada käyntiin. Kyseinen yksilö ei lähde edes käyntiin -10ast. pakkasesta.
no eipä siinä mitään. Hallista kävin juuri tähän tarkoituksiin hankitun lämmittimen. puol päivää meni että löytyi oikea puhallus paikka. Kyseiseissä tallissa on montut renkaiden kohdalla niin piti työntää vähän taakse ja käyttää tilapäitä käsijarrua.. (kts.kuva)
3 tuntia siinä puhalteli, löpö oli jo loppunut lämppäristä kun tulin tilannetta tutkimaan, hehkutus, viuvivuviuvivuvvivuvivuviv, hyrrrrr.. nonii. lähtihän se..
tuo lämmitin olis hyvä vakio varuste..
-Mika-
Eli tänäään oli 200 cdi käynnistys ILMAN lohkolämmitintä. Vaikka C on vm.01 ja suomi auto niin ei tässä ole paikallaan lohkolämmitintä. Nyt pitäs saada auto sisälle että päästään öljyn vaihtoon ja lämppärin asennukseen.
Käynnistys ongelmia on ollut ennekin mutta nyt on vaihdettu kaikki mahdolliset tiivisteet. Nyt pitää vaihtaa akku ja PÖ. suodatin.
Mennääs nyt asiaan. Tänä aamuna klo. 07.00 ulkona -30.ast. CDI pitäs saada käyntiin. Kyseinen yksilö ei lähde edes käyntiin -10ast. pakkasesta.
no eipä siinä mitään. Hallista kävin juuri tähän tarkoituksiin hankitun lämmittimen. puol päivää meni että löytyi oikea puhallus paikka. Kyseiseissä tallissa on montut renkaiden kohdalla niin piti työntää vähän taakse ja käyttää tilapäitä käsijarrua.. (kts.kuva)
3 tuntia siinä puhalteli, löpö oli jo loppunut lämppäristä kun tulin tilannetta tutkimaan, hehkutus, viuvivuviuvivuvvivuvivuviv, hyrrrrr.. nonii. lähtihän se..
tuo lämmitin olis hyvä vakio varuste..
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
EI HELEVETTIMikadoo kirjoitti:Jotta ei miljoonia topic:a aukasta lisään tähän.
Eli tänäään oli 200 cdi käynnistys ILMAN lohkolämmitintä. Vaikka C on vm.01 ja suomi auto niin ei tässä ole paikallaan lohkolämmitintä. Nyt pitäs saada auto sisälle että päästään öljyn vaihtoon ja lämppärin asennukseen.
Käynnistys ongelmia on ollut ennekin mutta nyt on vaihdettu kaikki mahdolliset tiivisteet. Nyt pitää vaihtaa akku ja PÖ. suodatin.
Mennääs nyt asiaan. Tänä aamuna klo. 07.00 ulkona -30.ast. CDI pitäs saada käyntiin. Kyseinen yksilö ei lähde edes käyntiin -10ast. pakkasesta.
no eipä siinä mitään. Hallista kävin juuri tähän tarkoituksiin hankitun lämmittimen. puol päivää meni että löytyi oikea puhallus paikka. Kyseiseissä tallissa on montut renkaiden kohdalla niin piti työntää vähän taakse ja käyttää tilapäitä käsijarrua.. (kts.kuva)
3 tuntia siinä puhalteli, löpö oli jo loppunut lämppäristä kun tulin tilannetta tutkimaan, hehkutus, viuvivuviuvivuvvivuvivuviv, hyrrrrr.. nonii. lähtihän se..
tuo lämmitin olis hyvä vakio varuste..
-Mika-
Eikös sulla ollut wepasto vai taitaa olla eri auto kyseessä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Premiumi,
laita vaan diesel se on aina järkevämpi vaihtoehto jos kilsaa tulee edes 10tkm/v. Ja mitä enemmän pätkä-ajoa kaupungissa niin sitä enemmän säästöä. Pätkä-ajossa bensapeli syöttää 15-35l sadalle ennenkuin lanbda lämpenee kunnolla. Common-rail diesel ei vastaassa tilaanteessa polta kuin sen max 8l dieseliä.
Eli ei muuta kuin c220 w204 ajoon ja nauttimaan menosta.
Ja Webastosta:
Jos haluat että auto on lämmin heti kun lähdet niin Webastoa pitää hehkuttaa noin 2h. Ja sittenkin lämpö tahtoo hukkua lämpökanavien lämmitykseen parin kilsan ajossa, joten se pitää pitäää ajatuksen alla. Lisäksi se perkeleen peli imee akut tyhjiin pätkä-ajossa joten sekin voi alkaa vituttamaan suht. pian.
Ja Mikadoolle sinne naapuriin, niin cdi kyllä lähtee ja takoo pakkasessa kunhan on lohkolämppäri päällä pari tuntia ja kunnon talvinaftaa tankissa.
Itse asiassa ei ole koskaan tullut -35C asteeseen mennessä tilaa että ei ois kone iskenyt tulille ensimmäisen hehkutuksen jäljiltä.
laita vaan diesel se on aina järkevämpi vaihtoehto jos kilsaa tulee edes 10tkm/v. Ja mitä enemmän pätkä-ajoa kaupungissa niin sitä enemmän säästöä. Pätkä-ajossa bensapeli syöttää 15-35l sadalle ennenkuin lanbda lämpenee kunnolla. Common-rail diesel ei vastaassa tilaanteessa polta kuin sen max 8l dieseliä.
Eli ei muuta kuin c220 w204 ajoon ja nauttimaan menosta.
Ja Webastosta:
Jos haluat että auto on lämmin heti kun lähdet niin Webastoa pitää hehkuttaa noin 2h. Ja sittenkin lämpö tahtoo hukkua lämpökanavien lämmitykseen parin kilsan ajossa, joten se pitää pitäää ajatuksen alla. Lisäksi se perkeleen peli imee akut tyhjiin pätkä-ajossa joten sekin voi alkaa vituttamaan suht. pian.
Ja Mikadoolle sinne naapuriin, niin cdi kyllä lähtee ja takoo pakkasessa kunhan on lohkolämppäri päällä pari tuntia ja kunnon talvinaftaa tankissa.
Itse asiassa ei ole koskaan tullut -35C asteeseen mennessä tilaa että ei ois kone iskenyt tulille ensimmäisen hehkutuksen jäljiltä.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
20 asteen pakkasessa Webasto 20 minuuttia päällä niin lämpömittarissaCmeli kirjoitti:Premiumi,
Ja Webastosta:
Jos haluat että auto on lämmin heti kun lähdet niin Webastoa pitää hehkuttaa noin 2h. Ja sittenkin lämpö tahtoo hukkua lämpökanavien lämmitykseen parin kilsan ajossa, joten se pitää pitäää ajatuksen alla. Lisäksi se perkeleen peli imee akut tyhjiin pätkä-ajossa joten sekin voi alkaa vituttamaan suht. pian.
.
on jo 60-70 astetta ja sisätilat mukavan lämpimät.
EIpä ole vielä 100 Ah akkua tyhjentänyt vaikka paljon on pätkäajoa kylällä.
JOKA AUTOSSA PITÄISI OLLA WEBASTO...
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Kyllä on webastossa vikaa, jos 2 tuntia lämmität - ei lämpiäminen 60-70 asteeseen kestä yli puolta tuntia ehkä 20 min - ja akku kyllä kestää tuon hyvin jos vähän ajaa. Ohjehan on, että ajat vähintään yhtä kauan kuin tuolla lämmität.Cmeli kirjoitti:Premiumi,
Jos haluat että auto on lämmin heti kun lähdet niin Webastoa pitää hehkuttaa noin 2h. Ja sittenkin lämpö tahtoo hukkua lämpökanavien lämmitykseen parin kilsan ajossa, joten se pitää pitäää ajatuksen alla. Lisäksi se perkeleen peli imee akut tyhjiin pätkä-ajossa joten sekin voi alkaa vituttamaan suht. pian.
Webasto on aivan ehdoton lämppäri ja omassani menee ajaessa päälle kun ulkolämpötila ja moottorin lämpö on alle tietyn tason - ja lämmittää 80:een suht. nopeasti.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Division kirjoitti:Diesel pitää vaihtoarvonsa huomattavasti bensamallia paremmin, lisäksi vuodesta 2010 on povattu ennätyksellisen kallista bensavuotta.
Omassa dieselissä en käytä koskaan lohkolämppäriä, eikä webastoakaan ole. Ongelmia ei ole ollut.
Itse valitsisin dieselin...
Todennäköisesti myös Suomessa dieselin hinta nousee 15-20 c/litra
nykyisestä tasostaan kun ruvetaan verottamaan polttoaineita
päästöpohjaisesti. Tämä on jo arkipäivää esim Saksassa sekä virossa.
Se mitä diesel verolle tapahtuu tuossa muutoksessa voi vain arvailla.
Nyt dieselvero tekee sen että myös kilometrejä pitää tulla vuosittain
yli 20 tkm:n että edes kannattaa harkita dieseliä.
Yllätten jopa taksi autoilijat (harvat tosin ) ajat bensa-autoilla.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Tuohan ois vaan hyvä, poistaisivat ajoneuveron polttoainenosan ja nostasivat dieselin bensan hintaan tai jopa korkeammaksi. Dielselillä ajo kannattaisi vielä enemmän koska kulutus on kuitenkin aina pienempi kuin bensamalleilla.Todennäköisesti myös Suomessa dieselin hinta nousee 15-20 c/litra
nykyisestä tasostaan kun ruvetaan verottamaan polttoaineita
päästöpohjaisesti. Tämä on jo arkipäivää esim Saksassa sekä virossa.
Se mitä diesel verolle tapahtuu tuossa muutoksessa voi vain arvailla.
Nyt dieselvero tekee sen että myös kilometrejä pitää tulla vuosittain
yli 20 tkm:n että edes kannattaa harkita dieseliä.
Yllätten jopa taksi autoilijat (harvat tosin ) ajat bensa-autoilla.
Ja taksia bensamallilla ajaa vain limusiiniyrittäjät ja laskutaidottomat,
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
No ei ne diesel veroa poista. On varmasti viimeinen vero maailmassa minkä poistaisivat ! Sehän voisi aiheuttaa sen että kuluttaja saa jotain säästöä ja mielihyvää veron poistolla.
Olen tosissaan dieselveron poiston kannalla ja mieluimmin nostettas polttoaineen hintaa korkeammalla alv:llä. Kuljetus yrittäjät ym sais sit alvit pois ja ei olis vauhdittamassa kustannusten nousua. Tää on pakkas päivän huuhaa ajattelua mutta joku tuon tyylin systeemi vois toimia. Tai sit ei.
Olen tosissaan dieselveron poiston kannalla ja mieluimmin nostettas polttoaineen hintaa korkeammalla alv:llä. Kuljetus yrittäjät ym sais sit alvit pois ja ei olis vauhdittamassa kustannusten nousua. Tää on pakkas päivän huuhaa ajattelua mutta joku tuon tyylin systeemi vois toimia. Tai sit ei.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Vaihdoin W203:n 204:ään ja ero LÄMPIÄMISESSÄ on melkoinen. Vaikka olin vaihtanut 203:een (200 CDI) isomman termostaatin, ei se lämmennyt samaan tapaan kuin 204 (200 CDI myös). En tiedä, mitä ovat tehtaalla tehneet.
Itse olen diesel-kuski, vaikka ajaisin kuinka vähän. Ajan ehkä noin 15 tkm vuodessa. Tykkään diesel-moottorien luonteesta. Diesel-vero joutaisi hemmettiin, mutta tää on toiveajattelua...
Itse olen diesel-kuski, vaikka ajaisin kuinka vähän. Ajan ehkä noin 15 tkm vuodessa. Tykkään diesel-moottorien luonteesta. Diesel-vero joutaisi hemmettiin, mutta tää on toiveajattelua...