Vaihto vanhempaan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

epk kirjoitti:Etkö sinäkin ostaisi sitä uusinta uutena kaupasta jos todella ei olisi sillä rahalla välilä, eikä tarvis murehtia muutaman kympin arvonalennuksesta ?
Multa ei kysytty, mutta hyvä kysymys yhtä kaikki.

Vastausta en tosiaan tiedä. Toisaalta sitä kuitenkin haluaa sit sellaisen auton, johka voi astua loskapaskasaappailla kanssa ja uuteen ei oikein raaski, vaikka miten olis miljonääri. (Tai niin sitä nyt luulee, kun nuukasti elää, tiedä sitten jos valuuttaa olis niin ettei pas...tillille taivu).

Ehkä joku muutaman vuoden ikäinen ex-taksi olisi meikäläisen valinta, yleensä ne on olleet hyvällä pidolla ja jo vähän istuttuja.

Varusteiden puolesta en tiedä, enhän mää nytkään tuon 124:n viidestä nappulasta käytä kuin noin kahta. :lol:

Turvavarusteet on asia erikseen ja ne on tärkein syy ostaa uusinta mihin on mahdollisuus järkevästi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

EPK viittasi Ikean perustaja Ingvar Kampradiin? Hän ajelee vuoden 93 Volvo 240:sella. Taitaa tosin hänellä autoilut olla aika vähissä.
Melkoisen hyvä auto toi w124 vaan on ja pikku pojasta ollut unelma autoni niin mikäs tässä ajellessa. Varmaan itsellänikin olisi joku uusi pirssi talviautona, jos olisi ylimääräistä rahaa niin ei tarvisi kakkosnelosta suolassa uittaa.
c203 180K -05
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Itsekkin ajan tuolla vanhalla taksilla vain ja ainoastaan rahan takia,ja mielellään vaihtaisin tuon nykyisen vaikka W211/212:seen mutta eipä oo rahaa tarpeeksi...

Nuista turvalaitteista autossa oon sitä mieltä että kyllähän ne loppujen lopuksi ovat turhia,niinku joku sanoikin aikaisemmin että ihmiset alkavat luottamaan niihin liikaa ja sitten sitä nopeutta nostetaan kun ajatellaan että mulla on nyt niin turvallinen auto...
Kuin paljon niistä turvalaitteista on apua jos ajaa vaikka 130kmh 60tonnin yhdistelmän keulaan? tai rysäytät sillankaiteen läpi johonki jorpakkoon,tuskin niihin Airbageihin tulee niin paljon ilmaa että se auto jää kellumaan...
Jossittelua jossittelua,pitää sen oikean turvavälin ja kelin salliman nopeuden niin tuskin on tarvista turvalaitteille...

Ps:Minunkin mielestä W124 on edelleen erittäin hyvännäköinen auto ja oon vasta puolessa välissä 50:ntä!
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mä pidän näitä uusia autoja niin petollisina ajaa, että aivan hirvittää, kun niitä nimenomaan ostetaan ja kaupataan niillä "turvallisuus tekijöillä" naisille, joilla ei yleensä ole sellaista perstuntumaa auton käsitelyyn, kuin ikänsä koneiden ja autojen kanssa askarreilla miehillä :roll:

muutaman kerran olen nähnyt ihan livenä, kun naiselta lähtee auto kunnolla lapasesta ja sitten ihmetellään ojan pohjalla "pyörät katolla", että miten siinä noin kävi, kun autossa piti olla ajonhallinta/vakautus systeemit sun muut herkut... eli autot ei varoittele pidon menetyksestä riittävän ajoissa ja nopeudet pääsee nousemaan aivan liian suuriksi keliin nähden... ainakin väyrynen ja w211 on liian hyviä ajaa liukkaalla, että tieto tien pinnan kunnosta välittyisi kuljettajalle riittävän hyvin :roll: tuo oma 300E taas ilmoittaa riittävän hyvin vallitsevasta kelistä, kun hieman kokeilee kaasua :P

oikeasti nämä uudet autot luo liian ruusuisen kuvan pidosta, kun voi lähteä kaasu pohjassa peilijäällä risteyksestä, eikä auto edes kuovi :shock:
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Meni muuten aika hassusti tuo fifthgearin kolaritesti. Vissiin laskettu, että nokasta osuu yhtä leveä kaistale molemmista toisiinsa? Sääli vaan, että tuo kaistale on 1/4 volvon nokasta ja melkeen koko rellun nokka... niin kumpikohan nenä siinä vääntyy sitten sivulle ja kasaan...
No, autovalmistajat on isoja yrityksiä, onhan se luonnollista, ettei rellu antaisi ohjelman julkaista itselleen huonoa tulosta... modus kuitenkin tuotannossa oleva automalli, 940 ei, joten sillä ei ole väliä.

Vaan selvähän se on, että Itse istuisin kolarissa uuden w204 korisen hytissä 10x mieluummin, kuin oman w201:n. :)
Suurlujuusteräkset, kehitetyt turvakorit ym. oikeat turvallisuusseikat on kyllä ihan paikallaan. Sitten erikseen nämä ajonvakautukset ym. joiden todellista turvan tuomista en välttämättä allekirjoita.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

on meilläkin tuossa emänän ajossa olevassa rellussa vissiin 6 vai peräti 8 turvatyynyä, mutta en silti laita niille penninkään arvoa, kun ajan sillä liikenteessä, ajan kuten mulla olis alla joku -60 luvun auto, eli varovasti ja ennakoiden... onneksi siinä ei ole luistonestoa, eikä muitakaan "ajonhaitta systeemejä", niin tietää edes mikä keli on, varsinkin kun se on etuvetoinen ja niillä en ole oppinut vieläkään ajamaan :?

sitä olen nyt kauhulla miettinyt, että koska se ajonesto päättää napata päälle, kun avaimista ei ole kauko-ohjattu keskuslukko enää toiminut 2 kuukauteen :? no, onneksi se ajonesto toimii sen "kiven" avulla joka on avaimen sisällä, eikä sisällä mitään elektronikkaa...

itse olen hiljaa mielessäni tehnyt päätöksen, että tuota rellua uudempaa autoa ei meille tule (se on siis -98 mallia ja on jo hieman rajatapaus tämän elektroniikan osalta), jos se ei vaimolle kelpaa, niin polkupyörä ja potkukelkka löytyy kyllä myös markilta, niistä saa sitten valita ihan vapaasti mieleisensä...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tarkennetaas vielä vähä, isoin turvallisuus tekijähän ratin takana oleva henkilö. Jos tietää ja osaa käsitellä autoa niin ei ne uudetkaan vakautukset nyt niin huono asia ole.

Onko joku oikeasti sitä mieltä että istuisi mieluummin lankussa kolarin sattuessa kuin vaikkapa 211 korissa ? ja että ne x-määrä turvatyynyjä ei paljoa paranna vs. 0-turvatyynyä ? onko samat henkilöt sitä mieltä että turvavyö on turha, sitä ei esim tarvii käyttää ollenkaan taajama nopeuksissa ? taikka että on parempi lentää tuulilasin läpi nokkakolarissa autoon tai puuhun törmätessä ?


8)
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

On tuossa tallissa R107, C124, S210 ja S211. Harmi, että ei tullut säästettyä yhtään W123:sta, niitäkin on ollut neljä kappaletta.

Täytyy kyllä sanoa, että omalta kohdaltani W124 (näitäkin ollut 5 kappaletta) on ollut käyttövarmin auto. Ajominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan ehdottomasta paras on tuo S211 (miellyttää vielä visuaalisestikin), tosin koko ajan on kylmä rinki takapuolen ympärillä, että koska kirous iskee ja auto tekee stopin. Kännykän pikavalinnassa täytyy olla tallennettuna hinausliikkeen päivystysnumero.

Kukin valitsee autonsa mieltymystensä mukaan, mitä sitä vääntelemään.

Ps. Mun isi on vahvempi, kun sun isi.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

JarkkoN kirjoitti: Tuon 16 tonnin säästämiseen pitää ansaita bruttona 32 tonnia, joka
vastannee noin puolta tavallisen palkansaajan vuosiansiosta, jos
huomioidaan vain uuden Mersun ostajat. Jos se omistaja on myyntimies
ja ajaa 100.000 km vuodessa ansaitakseen nuo rahat, niin uuden auton
arvo laskee vielä nopeammin, kun taas 4maticin arvoon kilometrit eivät
juuri vaikuta.
Jos nyt tavallisesta palkansaajasta puhutaan niin tuo 32k saattaa olla vähä yläkanttiin, saatikka puolet.
Asiaan
Kyllä tätä foorumia lukiessa saa selkeän käsityksen, että mitä uudempi auto sitä enempi ongelmia. Poislukien ihan uudet. 2000 luvun taitteen CDiit taitaa olla ihan käressä talviongelmien topikeissa
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

epk kirjoitti:tarkennetaas vielä vähä, isoin turvallisuus tekijähän ratin takana oleva henkilö. Jos tietää ja osaa käsitellä autoa niin ei ne uudetkaan vakautukset nyt niin huono asia ole.
Sanottaisiinko, että silloin tilanne on kohdallaan, jos autossa on vakautuslaitteet jotka eivät koskaan joudu toimimaan. 8)

Tuntuu tasaiseen tahtiin olevan molempia ojan pohjalla.
Onko joku oikeasti sitä mieltä että istuisi mieluummin lankussa kolarin sattuessa kuin vaikkapa 211 korissa ?


8)
Evvarmasti. Mutta mieluummin lankussa kuin samanikäisessä monessa muussa.

Ja tuo 32 000 e on ehkä vähän yläkanttiin. Oma palkkani on jokseenkin tuo, ja se on hyvin keskiverto ellei peräti ylikin.

Perheessä, jossa toinen opiskelee ja jossa joskus halutaan tehdä muutakin kuin maata kotona makaronia syömässä, tuo palkka tietää sitä että w124 on se mersu johon on realistiset mahdollisuudet sekä hankinnan että ylläpidon puolesta... :oops: :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo. Satalankku ihan jees ainakin meikäläisen vielä aika reippaastikin (toivomma) alle 50 vee silmin katsottuna.
Tähän vanhassa (mikä nyt sitte vanha on...?) vara...-keskusteluun sen verran, että meillä on ny nurkissa "neljä" mersua: A, C ja E. Ihme ja kumma, että kaikki niistä toimii ja kaikilla ajetaan. Tuosta C:stä oli ajatus luopua, mutta kun tuo vaimo pahus tykkää siitä kuitenkin enempi kuin uudemmasta aakkosesta, niin saattaapi jäädä nurkkiin, varsinkin kun hyvin varustellusta, toimivasta vanhuksesta ei paljon lämmintä kättä enempi taida enää saada. Vaimo toki ajaa tyytyväisenä nyt talvella tuolla nykytekniikan ihmeellä, mutta oli jo sitä mieltä, että kun keväällä tiet kuivuvat ja tahattomien peräsladien riski käytännössä häviää, hän siirtyisi mieluusti takaisin C:n rattiin. :roll: :?:
Minä sitten tuolla tässä mutkapätkää toihin viime aikoina kiemurrellut. :lol:
Väykällä on puskettu vain pidempiä siirtymiä, missä onkin ihan elementissään, vaikka janoisin auto nurkissa olevista onkin. Menee kuin juna, hiljainen ja hillitty.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Asian sivussa mutta olisikohan se Kampradin vanha volvo myös jokin " suoja " tai kulissi että saa olla joskus rauhassa ? Voiskohan tuollainen Miljardööri olla aika turvatonta ajella vaikka pankkiautomaatille Maybahilla tai Bentleyllä aina kauheat turvamiehet kintereillä niinkun Arbhamovilla . :o
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

No entiiä, ainakin itellä mielessä siirtyä takasin w202 tai w124,kyllähän tuon ties että kun väykyn hommaa että siinä sitten laittoa on, muttakun siihen iskee sähkövikaa,saat korjaamolta ja siellä se lepää taas..niille kun ei meikäläinen mitään osaa, eikä täältäkään saadut neuvot auttanu.
Merseedespents
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

vk00 kirjoitti:No entiiä, ainakin itellä mielessä siirtyä takasin w202 tai w124,kyllähän tuon ties että kun väykyn hommaa että siinä sitten laittoa on, muttakun siihen iskee sähkövikaa,saat korjaamolta ja siellä se lepää taas..niille kun ei meikäläinen mitään osaa, eikä täältäkään saadut neuvot auttanu.
tälläistä vaihtoa vanhempaan kai tässä on muutenkin tarkoitettu, kukaan nyt oikeasti niin hullu ole, että jonkun w211 koppaisen vaihtaa w124 tai w123 koppaiseen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

napa kirjoitti:
vk00 kirjoitti:No entiiä, ainakin itellä mielessä siirtyä takasin w202 tai w124,kyllähän tuon ties että kun väykyn hommaa että siinä sitten laittoa on, muttakun siihen iskee sähkövikaa,saat korjaamolta ja siellä se lepää taas..niille kun ei meikäläinen mitään osaa, eikä täältäkään saadut neuvot auttanu.
tälläistä vaihtoa vanhempaan kai tässä on muutenkin tarkoitettu, kukaan nyt oikeasti niin hullu ole, että jonkun w211 koppaisen vaihtaa w124 tai w123 koppaiseen :wink:
Ite asiassa no eri merkistä kyse, mutta yksi tuttava luopuu V70 Volvostaa, joku 2000 luvun mallia se on ja osti tilalle 190D 2,5, kuulemma on paljon parempi auto mersu nyt kun on totutellut. :lol: Eli vaihtaa ne tosiaan jotkut vanhempaankin autoon
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joo no ei siinä kävis vaikka kerran vuoteen tuollasia, mutta parin viikon sisään jo toista kertaa...nooh katsellaan nyt jos joskus pääsee takasin ratin taakse mikä mieli sitten taas 8)
Merseedespents
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä se vaan menee niin että ratkaisevat asiat on
-raha
-ego
-jopa häpeä
-se että osaa laittaa ja on aikaa laittaa omaa autoa

Räikein ja minusta ääliömäistä ajattelua kun kaveri ajaa noin 10tkm vuoteen ja diiseli ja vaihtaa joka vuosi ja sanoo että ego kysymys ja pitää näyttää että pyyhkii hyvin mutta tavan duunari ja pihi.Laskettiin että egoon menee
tonni pelkän auton hintaan +kulut.
Ymmärrän ihmiset joilla ei ole aikaa mutta pitää liikkua ja rahaakin on.
Ihailen taas tavallaan jotka ajavat vanhemmilla ja heillä ei ole itsetunto tai näyttämisen haluja itselle eikä naapurille.
Olen huomannut myös että jotka eivät ole omistaneet kuin 124 ja sillä ajaneet niin haukkuvat uusia ja kovasti väittävät että uudemmat ovat paskoja.Eli pitäis kokeilla mutta itse kun halusin kokeilla veljeni uutta niin vastaus oli että autoliikkeissähän näitä on että kokeile siellä.
Jokainen kuitenkin ajelee sillä johon on varaa ja mistä tykkää.
Mallien vioista puhuen on itseänikin hirvittänyt uudempien kalleita vikoja mutta täytyy muistaa että miten paljon näitä uudempia on liikenteessä ja ei täällä kaikki meseilijät ole valittamassa vioistaan vaan harrastajat ,ketkä haluavat itse korjailla autojaan.

Maku asioista ei voi kuin kiistellä.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Itse ainakin vaihtaisin w201 korisen kiljuen mihin tahansa uudempikoriseen. W203 tosin on sellanen, että siihen voisi vaihtaa, mutta olisi myytävä samantien pois. Niin helkkarin ruma mersu, ei sellasta pitää voi.

Vuonna 1985 on 124 korinen ollu turvallisuudessa ja kaikessa muussakin ylivoimainen. Volvo vain hiukan laittanut hanttiin. Ja on se hintakin ollut huomattavasti korkeampi muihin merkkeihin verrattuna, kuin nykyään. Tänä päivänä taas uusi mersu ei ole ollenkaan niin ylivertainen missään suhteessa muihin merkkeihin. Eikä se niin paljoa enempää enää maksakkaan, hinnat tulleet alas. Ei se mersu muutenkaan poikkea muista autoista tänäpäivänä läheskään yhtä paljoa. Tuulilasilta löytyy 2 halpaa normaalia pyyhintä, ohjauksena raidetanko...jne. Kohta etuveto?
Mutta uudempi auto on uudempi auto. Kyllä itseäni ainakin kiinnostaa w210 korinen paljon. Sellasta melkovarmaan seuraavaksi.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Voi v*ttu mitä kitinää taas noiden vanhojen romujen puolesta :shock: Ja muutenkin onko tätä vastakkain asettelua pakko yrittää aina vähintään 2kk välein. Jos tykkää vanhoista niin ajaa niillä.
Jos pitää autoa ajaa työkseen kelissä kun kelissä ei kukaan spede osta vanhaa rouskua nykyiset on vaan paljon turvallisempia, mukavampia ja taloudellisempia kuin vanhat. Esim ei edes tulis mieleen enää ostaa takavetoautoa ilman ESP:tä :!: Nimimerkillä: talvikelissa hirven väistön tehnyt 110kmt vauhdissa.

Ja täällä kait puhutaan Mersuista, bemareita on ollut pari viimeisen parin vuoden aikana. Molemmissa oli remppaa ihan nokko ja toinen jopa jätti tielle Lappiin 64tkm lasissa :roll: Nyt on taas vähän ajettu mese alla ja 22tkm on tullu taas ajettua. Ainoa vika toinen lähivalo paloi tuossa 5kk sitten. Kyllä mesen uudet mallit on laatuautoja vaikka niistä paljon jaksetaan jauhaa paskaa olemattomien omistajien osalta.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Cmeli kirjoitti: Jos pitää autoa ajaa työkseen kelissä kun kelissä ei kukaan spede osta vanhaa rouskua nykyiset on vaan paljon turvallisempia, mukavampia ja taloudellisempia kuin vanhat.
miten niin :shock: luuletko että kaikki autoa työkseen ajavat tienaa sen 7000 €/kk puhtaana... taitaa autoa työkseen ajavilla olla palkka siellä 2000 €:n molemmin puolin... toisilla jää jopa bruttona tuon 2000 €:n alle...

on mullakin yksi kaveri joka ajaa omaa rekkaa työkseen ja sillä taitaa nytkin olla joku 200 €:n japsi käyttöautona, vaikka verottajan mukaan sai pääomatulojakin viimevuonna yli 100 000 €... ja se tosiaan ajaa autoa työkseen, kun käytännössä myös asuukin siellä :wink:

viimeisen kuukauden aikana olen tehnyt enemmän remonttia työnantajan 320 cdi mersuun, kuin tuohon omaan 124 koppaiseen :roll: 320 cdi:stä on mennyt vesipumppua ja muuta pientä... alatukivarret siihen saa vaihtaa vuosittain, loota/turbiini on rempattu sen syyläri vian takia ja taas on laatikossa jotain häikkää jne. vikakoodeja se tykkää lykätä harva se päivä näytölle...
Viimeksi muokannut napa, To 21.01.2010 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13288
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Whaeva kirjoitti:Itse ainakin vaihtaisin w201 korisen kiljuen mihin tahansa uudempikoriseen. W203 tosin on sellanen, että siihen voisi vaihtaa, mutta olisi myytävä samantien pois. Niin helkkarin ruma mersu, ei sellasta pitää voi.
Jänniä nämä makuasiat. C-malleista mielestäni W203 on se kaunein, siinä on samaa eleganssia mitä W211:ssä. 202 on ruma, 201 menettelee ja 204 vaatii totuttelua vielä ennen kuin totuus selviää :P .

E-malleista kauniita on 123,124 sekä 211. 212 en ole vielä tottunut, vaikuttaa yhtä rumalta kuin 204 muuta ylivoimaisesti rumin mersu mitä yleensä näkee on 210 :!: . Se on oikeesti karsea; etenkin naamataulu ja muotoilun yleisilme siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

miten niin luuletko että kaikki autoa työkseen ajavat tienaa sen 7000 €/kk puhtaana... taitaa autoa työkseen ajavilla olla palkka siellä 2000 €:n molemmin puolin... toisilla jää jopa bruttona tuon 2000 €:n alle...
Tähän voi sanoa että jos palkka jää bruttona alle 2000eur niin ei kannata Mersua ostaa / jos nyt autoa ollenkaan:!:

Ja toisekseen ne jotka ajaa autoa työkseen saa siitä myös korvauksen, km/tai muu perustaisen. Ilmaseksi työkseen autoa ajavia en vielä tiedä :shock:
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kannattaisko sun hetken miettiä miten täällä maakunnissa oikein joudutaan elämään :shock: 2000 € kuussa bruttona on jo hyvä palkka täällä ja siksi kai nuo w124 koppaiset on aika yleisiä :roll:

minäkin sain vielä 2 vuotta sitten kilometrikorvauksen, mutta verottaja päätti, että ei sitä saa maksaa meille normaali duunareille, koita nyt sitten tässä yrittää elanto hankkia, kun kaikki tulot menee saatana töissä kulkemiseen nykyään, kun työmatkaa on 25 km suuntaansa, eikä julkisia kukuneuvoja kulje tuonne metsäautoteitten taa... kettu pyörälläkö sä sitten kuskaat sinne sen 200 litraa polttoainetta kaivinkoneeseen joka päivä, jos on farmari tyhjä... siksi pitää tuota työaikaakin yrittää venyttää yli 12 tunnin joka päivä, että saa edes polttoaineet maksettua, jos siis sattuu edes niitä töitä olemaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Tänään ajoin asiakkaan 290 td väyrysellä muutaman kilometrin, mitassa näkyi olevan rapiat puoli miljoonaa, vm -97. Oma 300 4-matic, ajettu 420 tuhatta. En ikinä vaihtaisi päikseen tohon väykkyyn, ihan surka vempula. Täytyy myöntää pettymys, luulin sen olevan vielä noilla metreillä hyvä peli. Miten siinä voi moottorin äänikin kuulua niin selvästi sisälle? Eikä kulkenut suoraan jäisellä tiellä. Ruostettakin ympäri autoa, ja, kyllä. Väri hopea.
- neliveto on ylivoimaa -
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

kannattaisko sun hetken miettiä miten täällä maakunnissa oikein joudutaan elämään 2000 € kuussa bruttona on jo hyvä palkka täällä ja siksi kai nuo w124 koppaiset on aika yleisiä
Maakunnassa täällä p*rsereiässä Itä-Suomessa tällä hetkellä asutaan. Vaikka ei sillä väliä missä asuu. Turha itkeä jos on yrittäjä tai palkansaaja. Tämä on vapaa maa ja jos joku ei kannata niin miksi sitä pitäisi jatkaa.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Viesti Kirjoittaja Groove »

epk kirjoitti:Etkö sinäkin ostaisi sitä uusinta uutena kaupasta jos todella ei olisi sillä rahalla välilä, eikä tarvis murehtia muutaman kympin arvonalennuksesta ?

tosin ajeleehan ne miljonääritkin vanhalla 70-luvun volvolla, mutta siinä pitää olla jo päässä vikaa :D
Jos olisin miljonääri, niin miksipäs ei.. Kyllä voisin ajella vanhalla 70-luvun Volvolla! Ja lisäksi olisi tietenkin pari saman ikäistä klassikkomersua tallissa.. :wink: Noissahan on enemmän tyyliä ja asennetta kuin missään 2000-luvun tekeleessä. 8) Tosin ne olisi mieluummin harraste- ja kesäautoja - käyttöautoksi kävisi kyllä vaikka uusin eemeli. Eli ekaan kysymykseen vastaus on kyllä. Jälkimmäiseen päässä vikaa -heittoon: en ymmärrä kommenttia. :D
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

joko tai ..

Viesti Kirjoittaja soikka »

Kun on ajellut 20 vuotta mersuilla alkaen 123:sta ja päättyen ML:ään täytyy sanoa että :

- uudet mallit ovat tietenkin aina kertaluokkaa parempia ajaa kuin edelliset, *kun* toimivat
- uudet mallit ovat aina kertaluokkaa kalliimpia ja monimutkaisempia korjata ja ylläpitää, kuin edelliset...

Melkein sanoisin kokemuksesta että joko alle uuden karhea peli vähillä metreillä -> huoletonta ajoa ilman toimintatonneja kuukausittain , *jos* pääomaa riittää, tai sitten joku 124 koppainen perusdieseli ilmastoinnilla, helppo ja halpa korjata.

Välivaihtoehdot ovat niitä kaikkein tyyriimpiä ratkaisuja, kun kymppitonnin käyttöautoon tuppaa tulemaan vuodessa parin tonnin edestä remppaa.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

napa kirjoitti:.. siksi pitää tuota työaikaakin yrittää venyttää yli 12 tunnin joka päivä, että saa edes polttoaineet maksettua, jos siis sattuu edes niitä töitä olemaan...
Kyllä meiltäkin hommat loppuu äkkiä, jos ruvetaan oikein töitä tekemään 12 tuntia päivässä. Koitetaan tehdä silleen sopivasti joka päivä :roll:

Jaa jos olisin miljonääri...taas kerran tälläinen topiikki :lol: No suolavettä ja paskasia kumisaappaita en näkisi koskaan, enkä hirviä öisillä tiettömillä teillä. Sen sijaan makailisin maha pystyssä porealtaassa kaviaaria suupielessä ja pari silikonitissiblondia kainalossa...luultavasti :roll: No ainakaan internettiä en käyttäisi, enkä lukisi mitään kitinäforumeita.

...vaan pakko se on "duunarin" vain jaksaa tätä arkea. Lopussa kiitos seisoo...tai ainakin hautapaikka pienen muistokiven alla. 8)

Työmatka-ajo vs. työkseen ajo...vähän eri asia. Mulla on työmatka-ajoa 42 km per suunta + hoitopaikkaan koukkaisut. Hoitopaikan kustannuksiin kunta ei halua osallistua...pitäskö alkaa kitisemään suomi24:llä, auttaisko se. :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola ei ehkä oikein sisäistänyt tuota juttua :roll: kun työt on kiinni säästä, vuodenajasta ja muista sellaisita asioista, joihin ihminen ei pysty omalla toiminallaan paljoa vaikuttamaan, niin nuo meikäläisenkin työpäivät venyy välillä yli 50 tuntisiksi :shock: silloin ne työt pitää tehdä, kun se on mahdollista... harva sitä lumitöitäkään kesällä yrittää tehdä tai ainakin ansiot jää todella pieniksi :wink:

saan minäkin vielä siltä matkaa sentään km korvaukset, kun työmaalta joudun lähteä hakemaan varaosia tms. silti ne rahat on kiinni siinä poltetussa polttoaineessa ainakin sen kuukauden ja ovat siis pois normaali elämisestä... ennen me saatiin km korvaukset myös työmaalle menemisestä ja kotimatkasta 8) sellasen 700 € nettotuloja/kk verottaja vei kyselemättä pois (joka ei siis usein edes riittänyt auton huoltamiseen ja polttoaineeseen, kun tuolla mettäteillä kyntää menemään :evil:) ja siten ihmettellään, miksi ihmiset vielä valittaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

veskola kirjoitti: Jaa jos olisin miljonääri...taas kerran tälläinen topiikki :lol: No suolavettä ja paskasia kumisaappaita en näkisi koskaan, enkä hirviä öisillä tiettömillä teillä. S
Hohhoo, mulla taitais käydä justiin päinvastoin. Sittenhän sitä vasta voisikin olla mökillä 50 viikkoa vuodessa. Saappaat on hyvät mökkijalkineet ja pihalta alkaa suolavettä Latviaan asti :D
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin