Minkälaisen Mersun uskaltaa ostaa (diesel) ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

01-04 C sarjalainen ja automaatti. Kato ettei oo valeon syyläriä, niissä kuuluu menevän vesi automaattiöljyn sekaan ja 10k vahinko tiedossa.

Foorumilla on juttua siitä asiasta
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Minkälaisen Mersun uskaltaa ostaa (diesel) ?

Viesti Kirjoittaja tempera »

kvaan kirjoitti:Soon moro.
Mulla on 89 vuoden 124 diesel farmari, joka tekniikan puolesta hyvässä kunnossa, mutta ulkonäössä sanomista. Minä pärjään sillä mainiosta, mutta frouvalle se ei enää kelpaa :oops:
Siispä "kakkosautoa" katellaan ja Mersuhan sen olla pittää. Budjetti jotakin 10 000 - 12 000 €. C-malli kiinnostaisi kovasti, mutta se peevelin Lucaksen pumppu ei käy minulle (yksi Transitti ollut, jossa se surkeus oli ja kalliita vaivoja riitti).

Sanokaapas viisaammat ja kokeneemmat, että mikä malli se on semmonen, jonka uskaltaa ostaa? Saako sitä ruostetta pidettyä mitenkään kurissa? Kestääkö CDI? Kestääkö automaatti?
Siinä vasemmalla olisi sulle nätti auto. Maksaa kyllä vähän enemmän mutta on tyyliäkin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

En minä Väyrystä osta kuitenkaan - kiitos vaan tarjouksestanne :P
Tuo 90- luvun alun C-malli mekaanisella pumpulla ja ennen maalausongelmia on se low cost vaihtoehto.
Toisena vaihtoehtrona sitten käynti Saksassa ja hakemaan 2001 tai uudempi C-mallin farkku. Alle kympillä niitä saa jo sieltä ja 4 tonnia veroja päälle sekä välin kulku, että joku 15 tonnia se sitten olisi.
Pysyisköhän tuommonen kunnossa niin, että sillä vois ajaa 10 vuotta ?

Ja oma 124 farkku jää tietysti minulle käyttöautoksi. Maalaan joskus sen ikkunoista alaspäin itse.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

kvaan kirjoitti:Tuo 90- luvun alun C-malli mekaanisella pumpulla ja ennen maalausongelmia on se low cost vaihtoehto.

...

Toisena vaihtoehtrona sitten käynti Saksassa ja hakemaan 2001 tai uudempi C-mallin farkku. Alle kympillä niitä saa...

...

Pysyisköhän tuommonen kunnossa niin, että sillä vois ajaa 10 vuotta.
Keep on dreaming vaan, jos meinaat 90-luvun alun C:llä vielä 10 vuotta ajaa low costina, saatika sitten alkupään 203-sarjan C:llä. Varsinkin jos pitää vielä ilmaseks saada, niin ei varmaan tuu halvaksi.
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Joo, ei 90-luvun autolla kymmentä vuotta, mutta sillä 2000-luvun vehkeellä kyllä meinasin. Eikö se 203:kaan ole vielä pintakäsittelyltään ja luotettavuudeltaan kunnossa?

Miten kaun se Mersun alamäki oikein jatkui vai jatkuuko se vieläkin?

123:n ja 124:n jälkeen en ole uskaltanut ostaa uudempia malleja, kun niin karmivia tarinoita kuulee ja lukee.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Fenton kirjoitti:Ainoa ceemalli jossa on lucas, on 220D, viimeiset on jotain -98 tai sinne päin. Eli hintahaarukkaan 10-12 tuhatta ei niitä ainakaan enää juuri mahdu.
Multa saa heti hakee pois, tai tuon mihin päin suomea hyvänsä, kymppitonnilla tuommoisen lucas pumpulla olevan c220d mersun :)

sori offtopic
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kyllä ne alkupään 203:t ruostuu, ja keskipään myös. Jopa 2000-luvun alun S-Mersut ruostuu (jos ei pidä huolta tarkasti), että se siitä ruostevapaudesta.
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

JeremyH kirjoitti:Osta ooppeli sille rouvalles. Ei mene kauaa kun alkaa taas vanha mersun rohjo kelpaamaan :wink:
No joo! Mulla on ollu Omega farmari vm.97 useamman vuoden ajan tuossa mesen rinnalla. Ihan tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen. Pikkuooppelit on taas ihan eri asia kun ovat vielä edestä vetäviäkin.
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Minkälainen ongelmapesä on 203 korinen? Näkkyy olevan Saksassa kymppitonnilla jo ihan valittavaksi asti ja semmosen vois sieltä hakkee.
Ruostetta nuissa kuuluu olevan ja automaatti sohlaa ja elektronikkavikoja. Onko liian työläs ja kallis pidettäväksi, kun on tottunut tuohon 124:ään, jolla selviää pikkkuremonteilla kotikonstein nykyiset ajot, eli reilut 30 tonnia vuodessa ?
jomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 02.09.2005 21:42
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Yhden Opel Tigran ostin rouvalle rakastajaksi, ja oli muuten kuulemma viimeinen Opel merkkinen impotentti tässä talossa.

Rouvan kriiteerit autolle:

1. Tähti keulalla, Possukin käy
2. Automaatti
3. Kattoluukku
4. Valmistettu Saksassa
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Vastaa Viestiin