Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Timo J
Mersumies
Viestit: 898 Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09
Viesti
Kirjoittaja Timo J » Ti 12.05.2009 10:02
W210:n Jarrumännän päässä on vikinän estämiseksi kevennysura, niin että se painaa jarrupalaa toispuoleisesti.
Mäntä pääsee tietenkin pyörähtämään ympäri. Mitenpäin sen kuuluu olla, (painaako se jarrupalan etulaitaa vai takalaitaa enenpi?)
Bomber4
Mersumies
Viestit: 1750 Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Bomber4 » Ti 12.05.2009 11:45
Mahtaako tuolla olla suurta käytännön merkitystä. Ei omasta muistu mieleen kuinka mahto männät olla.
Timo J
Mersumies
Viestit: 898 Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09
Viesti
Kirjoittaja Timo J » Ti 12.05.2009 12:06
Ei sillä suurta merkitystä varmaan ole, mutta tuo kitinä alkaa kyrsiä, niin ajattelin että olis tarkistanut niiden asennon.
juhaoh
Mersumies
Viestit: 1811 Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34
Viesti
Kirjoittaja juhaoh » Ti 12.05.2009 12:21
Tuo männänpään kevennys pitäisi olla jarrulevyn pyörimissuunnan tulopuolella. Kuitenkin levyn säätteeseen verrattuna noin 15 asteen kulmassa siten, että keventää enempi akselin puolelta. Tuliko ymmärrettävästi?
Timo J
Mersumies
Viestit: 898 Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09
Viesti
Kirjoittaja Timo J » Ti 12.05.2009 12:43
juhaoh kirjoitti: Tuliko ymmärrettävästi?
Tuli, eli jarrupalan jättöpuolella pitää olla enempi "voimaa".
Tätä kokeillaan sitten huomen illalla.