Sinne meni sitten se laatikko...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Sinne meni sitten se laatikko...

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Voi perseen reikä... Tässä vielä tuoreessa vitutuksessa istun koneel ja juon kaljaa kun noin tunti sit kosahti coupestani loota...:( Siinä kun autossa kiroilin niin olo oli kun krapulassa kun mieleen tuli et en enää ikinä osta mersuu mutta kyllähän nyt jo mieleen valkenee että omahan vika se on kun vanhaa autoo yrittää väkisin sutimaan saada:D Nytte vaan sitte uutta auTOMAATTIA tarkkailemaan ... Paljonkos sellasillä täällä foorumeilla on hintaa kun kyseessa 230 tomaatti ja mimmonen vaihdettava??
W124 230 CE -90
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Onkos se nyt ihan varmaa että se laatikko hajosi? Ei perä eikä vetari?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Miten se oireili?
Turha sudittaminen pitävällä alustallahan on järjen köyhyyttä normaaliautolla :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Niin kerrohan mitä tapahtu. Tuntus että jos on kumia yrittäny suttuuttaa ni kyllä siinä helpommin perä tai vetarit antaa periksi..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Yritin sutii tossa raision myllyn parkkiksel ja sit paukahti... meinasin eka et kartaani ois hajonnu mut sit tajusin ettei se sieltä mihinkään hajoo... sit ku pisti käyntiin ja vaihtovaihteit ni ei liiku mihinkää suuntaan kolisee vaan... P:llä kun on niin voi työntää liikkeelle ettei panttaa niinku normaalisti mitäis... En varma oo siitä vaihelaatikosta kun ei nyt vielä ainakaan tietoa vielä paljookaan mersusta tietoo oo ku vasta 4 päivää ollu liikentees kyseisel autol:P

Kertokaa te kun tiedätte varmasti enempi:)
W124 230 CE -90
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Timo L. kirjoitti:Miten se oireili?
Turha sudittaminen pitävällä alustallahan on järjen köyhyyttä normaaliautolla :-).

Totta joka sana mutta katsos täytyy näköjään kaikki kokea kantapään kautta:D
W124 230 CE -90
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

katoppa auton alle ja kokeile kardaania kädellä että heiluuko se
Murisee
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

auto ei nyt just oo tässä lähistöllä mutta huomenissa täytynee kokeilla:)
W124 230 CE -90
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Olisko pelkästään vetoakseli katkennut suojakumin alta ?
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Ja nosta peräpää ilmaan ja kokeile pyörittää takarenkaita kun vaihde on vapaalla, että kuuluuko perästä ääniä tai takerteleeko. Perän takakannen voi myös aukasta ja kattoa tuleeko vetopyörien palasia pihalle..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mulle on joku fiksu kertonut että ne vetarin boorit olisi se heikoin lenkki :roll:
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Mieki vähän veikkaa ettei se loota ensimmäisenä sieltä antaudu.. Eli täältä myös veikkaus vetari vikaan....
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

vetari tai perä vois olla.. arvaukset siihen suuntaan :?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Sen vähän mitä ymmärrän ni eiks se parempi oo jos se on perä tai vetari?:D
W124 230 CE -90
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

melkein vois laittaa vaikka vasemman kiveksen pantiksi, että meni vaan vetari...
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Pena_ kirjoitti:Sen vähän mitä ymmärrän ni eiks se parempi oo jos se on perä tai vetari?:D
Juu ehottomasti!
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tai karpaasin rätti :?: :?: Voi olla että katkennu vetari kolisee enemmän kun karpaasin rättinivel :?:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Veikkaan että vetari poikki...
Täältä löytyy vetareita edukkaasti jos tarvetta! :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ääni vetarille. Ei mahtane olla ihan ensimmäinen joka mersun alta antautuu.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 881
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Kyllä ja niitähän paukutellaan jo 200D:lläkin ja ei etes oo revitetty :)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
jiiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 06.08.2003 14:39
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Samma här

Viesti Kirjoittaja jiiM »

Ääni vetarille. Nimim. kokemusta löytyy...
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo L. kirjoitti: Turha sudittaminen pitävällä alustallahan on järjen köyhyyttä normaaliautolla :-).
Noinhan se on. Mutta onko olemassa turhaa sudittamista? :) Vakavammin ottaen tuo kuvattu tilanne vaikutti kyllä turhalta mutta ripeässä kiihdytyksessä liikennevaloista renkaat tuppaavat sutimaan ja se ei yleensä ole turhaa sudittamista ja ihan yhtä rasittavaa vetokoneistolle.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

naftale_n kirjoitti:Kyllä ja niitähän paukutellaan jo 200D:lläkin ja ei etes oo revitetty :)
Itsellä kyllä ei ole kokemusta mutta eikö vetarit juuri 200D:stä katkeilekin? Ainakin kaverin 124:ssa niitä on mennyt useita, sehän on heikompi kuin autoissa joissa isompi kone, ilmeisesti jopa suhteellisesti heikompi?
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2810
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jos on ruostetta sopivasti niin eihän tuohon vetarin katkeamiseen ihmeitä tartte. Kerran Jyväskylän Kauppakadulla katselin, että onhan vauhdikkaan oloinen 126nen. Justiinsa oli lähdössä parkista kun kuului "PAM!", meni kuski aika ryytyneen näköiseksi, nousi autosta ja totesi että "kaks viikkoo sitte meni toiselta puolelta"..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Vika havaittu:D kuskin puolen vetari ja sit kartaanin rättinivel uusiks kans...
W124 230 CE -90
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onko näi noitten vetarien kanssa yleensä, että kun se klemppi löystyy ja vasukkaa tulee hiukka pihalle ja siihen sekottuu hiekkaa, pölyä ja muuta saissee.

Niin nehän mudostaa kyllä sellasen hiomatahnan että sekö hieroo sen vetarin niin ohueksi, että se nasahtaa sit ajan kanssa poikki :?:
(muutamia oon tälläsia nähny ja ohuin kohta on se murtuma kohta juuri sen klempin kohdalla)

Kun tuskin muuten ne vetarit napsahtaa ihan noin vaan poikki :?:
Eli kannattaa klemppien kireyteen panostaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin