W124 automaatin kestävyys?
W124 automaatin kestävyys?
Ois kiikarissa 300D automaatti ja alko arveluttamaan että paljonko kilometrejä laatikko kestää? Kyseisellä ajettu vajaa 6ootkm...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Omaan farmariin tehtiin laatikon peruskunnostus n. 550 000 km:n paikkeilla. Oireili 2-3 -vaihdon luistolla tietyllä kierrosalueella.
Coupe panttaa joskus nelosta, ajettu 193 tkm. Samaa tekee myös W123, ajettu 370 tkm.
Kesto riippuu täysin yksilöstä ja minkälaista huolenpitoa se on saanut. Puhutaan kuitenkin 13-24 -vuotiaasta automallista. Peruskunnostuksen hintaluokka teetettynä noin 1000 e kahtapuolta paikasta riippuen..
Coupe panttaa joskus nelosta, ajettu 193 tkm. Samaa tekee myös W123, ajettu 370 tkm.
Kesto riippuu täysin yksilöstä ja minkälaista huolenpitoa se on saanut. Puhutaan kuitenkin 13-24 -vuotiaasta automallista. Peruskunnostuksen hintaluokka teetettynä noin 1000 e kahtapuolta paikasta riippuen..
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eli D-asennossa ei vaihda nelosta päälle vaan kierrokset saattavat vaan nousta. Vaivaan auttaa, jos laittaa S:n päälle ja ajelee aikansa sillä. Toinen konsti on, että antaa auton rullata D päällä ja jalka pois kaasulta ja vauhdin tippuessa nelonen löytyy. Konstit on monet .juhaoh kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla "panttaa"?Timo L. kirjoitti: panttaa joskus nelosta, ajettu 193 tkm. Samaa tekee myös W123, ajettu 370 tkm...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
sen lootan kestävyyteen vaikuttaa samat asiat, kun moottorin, taikka oikeestaan koko auton kestävyyten.
jos sillä vaan ajaa ja rankoo jotakin rallia, eikä koskaan huolla, tai korjaa, niin paskahan sen on jo oltava puolen miljoonan kohdalla.
jos taasen huollot pelaa ja viat korjaillaan, niin pitäis toimia.
jos sillä vaan ajaa ja rankoo jotakin rallia, eikä koskaan huolla, tai korjaa, niin paskahan sen on jo oltava puolen miljoonan kohdalla.
jos taasen huollot pelaa ja viat korjaillaan, niin pitäis toimia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Holtaminen ja säätäminen on normaalia, mutta jos tarvii korjata niin eihän se silloin kestä käyttöä. Varsinkin kun nuo korjakset tahtoo maksaa molemmin puolin 1000€.pera8x kirjoitti: jos sillä vaan ajaa ja rankoo jotakin rallia, eikä koskaan huolla, tai korjaa, niin paskahan sen on jo oltava puolen miljoonan kohdalla..
Itellä ollu parikymmentä manuaalia eikä koskaan oo mitään tarvinnu tehdä ( huollot tietysti). Tällähetkellä kolme automaattia ja ykskään ei toimi kunnolla, eikä oo millään ajettu vielä tuota puolta miljoonaa..
tosiaan jos reippaasti yli puol miljoonaa saa olla mittarissa kun mersun tomaatti pitää KORJATA ekan kerran niin mun puolesta ajelkaa ihan rauhassa niin manuaaleilla sitten
sanoisin että huoltopiteet tuonne yli puolen miljoonan on mersun tomaalille vain öljyjen vaihtoa,paineittein nostoa kun tarvista, mahdollisesti alipainerasia,stefa johkin ? Mitäs manuaalille, kytkimiä, stefat myös,väljät vaihteensiirtäjän puslat. Onhan sitä varmaan kiva repiä laatikko irti myös kun pitää kytkinkin vaihtaa. Paska imago kestävyydelle saavutetaan kun ajellaan ilman huoltoja ja myydään eteenpäin sama romu, huoltamattomana tietysti.
sanoisin että huoltopiteet tuonne yli puolen miljoonan on mersun tomaalille vain öljyjen vaihtoa,paineittein nostoa kun tarvista, mahdollisesti alipainerasia,stefa johkin ? Mitäs manuaalille, kytkimiä, stefat myös,väljät vaihteensiirtäjän puslat. Onhan sitä varmaan kiva repiä laatikko irti myös kun pitää kytkinkin vaihtaa. Paska imago kestävyydelle saavutetaan kun ajellaan ilman huoltoja ja myydään eteenpäin sama romu, huoltamattomana tietysti.
niin. ja siitä bonanzasta ei tarvi huolehtia, kun on tomaatti.epk kirjoitti:tosiaan jos reippaasti yli puol miljoonaa saa olla mittarissa kun mersun tomaatti pitää KORJATA ekan kerran niin mun puolesta ajelkaa ihan rauhassa niin manuaaleilla sitten
sanoisin että huoltopiteet tuonne yli puolen miljoonan on mersun tomaalille vain öljyjen vaihtoa,paineittein nostoa kun tarvista, mahdollisesti alipainerasia,stefa johkin ? Mitäs manuaalille, kytkimiä, stefat myös,väljät vaihteensiirtäjän puslat. Onhan sitä varmaan kiva repiä laatikko irti myös kun pitää kytkinkin vaihtaa. Paska imago kestävyydelle saavutetaan kun ajellaan ilman huoltoja ja myydään eteenpäin sama romu, huoltamattomana tietysti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
... Eli moottorin ja vaihteiston tukikumit, kardaanin rättinivelet ja tukilaakerin kumi, takakelkan puslat, vetarit yms. kestää huomattavasti pidempään Muistan joskus jenkkiharrastajan moittineen Mersun tomaatin kestävyyttä, sillon kun Mersun tomaatti hajoaa, jenkkiharrastajalla on jo viides auto menossa ja varmaan sekin pajallapera8x kirjoitti: niin. ja siitä bonanzasta ei tarvi huolehtia, kun on tomaatti.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
niinpä. eikä siitä bonanzasta viälä noilla välttämättä eroon pääse. mulla oli 201:sessä vaihdettu ihan kaikki kumiosat moottorilta perään. siis moottorin kumityynyt, lootan kumi, (kytkinkin kokonaisuudessan), kardaanin kumit, takakelkan kumitynyt ja vaikka mitä. silti se oli bonanza.mazza kirjoitti:... Eli moottorin ja vaihteiston tukikumit, kardaanin rättinivelet ja tukilaakerin kumi, takakelkan puslat, vetarit yms. kestää huomattavasti pidempään Muistan joskus jenkkiharrastajan moittineen Mersun tomaatin kestävyyttä, sillon kun Mersun tomaatti hajoaa, jenkkiharrastajalla on jo viides auto menossa ja varmaan sekin pajallapera8x kirjoitti: niin. ja siitä bonanzasta ei tarvi huolehtia, kun on tomaatti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Automaatissa kuluvia osia ovat lähinnä kitkapinnat. Niiden kulumiseen
vaikuttaa, kuinka paljon ne luistavat. Luistamiseen vaikuttaa säätö,
ajotapa ja öljy.
Jos luisto on säädetty pieneksi, automaatti nykii vaihdoissa,
mutta kestää pitkään. Dieseleissä on tällainen tiukka säätö.
Jos ajaa koko ajan kaasu pohjassa, niin automaatti luistaa paljon
vaihdoissa ja kuluminenkin on nopeaa.
Oikeanlainen, oikea määrä ja ja riittävän usein vaihdettu öljy pitää
kitkakertoimet oikeina ja osat viileinä. Jos autossa on vetokoukku tai
ajo muuten raskasta, kannattaa harkita kunnollisen laatkkoöljyn
jäähdyttimen asentamista. Tämä on vakiona ainakin 124:ssa, kun
autossa on ilmastointi ja vetokoukku.
Luullakseni 300 D:n automaatti kestää hyvin tuon 600 tkm. Taksikäytössä
se voisi kestää toiset 600 tkm. Siekkisen Jarkko varmaan tietää
paremmin. Jos ostaisin 300 D:n, niin ilman muuta automaatilla.
Jos se hajoaa, niin purkuautosta saa toisen tilalle ja sitä hajonnutta
voi sitten avattuna ihmetellä. Ja niitä laatikoita voi säätääkin, vika
voi korjaantua pelkästään säädölläkin.
Jos öljy on tummaa ja haisee palaneelle, niin luultavasti ajotapa on
laatikkoa kuluttava tai kitkapinnat ovat jo metallilla.
vaikuttaa, kuinka paljon ne luistavat. Luistamiseen vaikuttaa säätö,
ajotapa ja öljy.
Jos luisto on säädetty pieneksi, automaatti nykii vaihdoissa,
mutta kestää pitkään. Dieseleissä on tällainen tiukka säätö.
Jos ajaa koko ajan kaasu pohjassa, niin automaatti luistaa paljon
vaihdoissa ja kuluminenkin on nopeaa.
Oikeanlainen, oikea määrä ja ja riittävän usein vaihdettu öljy pitää
kitkakertoimet oikeina ja osat viileinä. Jos autossa on vetokoukku tai
ajo muuten raskasta, kannattaa harkita kunnollisen laatkkoöljyn
jäähdyttimen asentamista. Tämä on vakiona ainakin 124:ssa, kun
autossa on ilmastointi ja vetokoukku.
Luullakseni 300 D:n automaatti kestää hyvin tuon 600 tkm. Taksikäytössä
se voisi kestää toiset 600 tkm. Siekkisen Jarkko varmaan tietää
paremmin. Jos ostaisin 300 D:n, niin ilman muuta automaatilla.
Jos se hajoaa, niin purkuautosta saa toisen tilalle ja sitä hajonnutta
voi sitten avattuna ihmetellä. Ja niitä laatikoita voi säätääkin, vika
voi korjaantua pelkästään säädölläkin.
Jos öljy on tummaa ja haisee palaneelle, niin luultavasti ajotapa on
laatikkoa kuluttava tai kitkapinnat ovat jo metallilla.
Ite vaihoin viikko sitten dextron 3 öljyt omaan satalankkuuni. Ootko kokeillu säätää paineita ? Omasta kans pitäis vähän löysentää ko samalla viime vkl vähän säädin sitä.. tuntuu liian lujasti vaihtavanjokeri kirjoitti:mulla 124 200d -92,laatikko öljyt pitäs varmaan vaihtaa mitä öljyä suosittelette tuohon dexron 3:set vai mitkä,mulla ei ainakaan liikaa luista vaan ampuu liiankin nopeasti vaihteita päälle,voiskohan öljyn vaihto auttaa tohon.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Pienentäähän niitä pitäis, mut ei kannata hirveästi, tietyin välein vaikka.. Testaapi vaikka puol kiekkaa kerrallaan. Eti söörtsillä ohjeet, ko voi tulla sieltä yksinkertasemmin selville entä meikän kautta
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
ei, vaan laatikon kyljessä vasemmalla puolella (takaapäin katsottuna)...jokeri kirjoitti:siiis onko se säätö homma siinä pumpun kyljessä
siihen tulee alipaineletku ja on n. 45 mm halkaisijaltaan, sen mokkulan keskellä on kuminen korkki, jonka alta löytyy pieni T mallinen "avain", sitä pyörittämällä myötäpäivään saat lisää painetta laatikkoon ja vastapäivään pyörittämällä vähemmän...
kuvaa en tähän hätään löytänyt
Ennen tuota paineiden laskua kannattias tarkastaa tuo vaihto täyskaasulla ja pintakaasulla sekä vaihteiden vaihtokohdat onko kohdallaan.
Jos vaihdot on kohdallaan ja jos potkii sekä täyskaasulla, että pintakaasulla niin sitten tuo paineen lasku. JOs taasen noissa edellämainituissa ongelmaa niin ne ensin kohdalleen.
Jos vaihdot on kohdallaan ja jos potkii sekä täyskaasulla, että pintakaasulla niin sitten tuo paineen lasku. JOs taasen noissa edellämainituissa ongelmaa niin ne ensin kohdalleen.
Manuaaleja myydään vuodessa n. 20-30kpl, automaatteja 10-15kpl Autot 201/124/202/210 malleja enimmäkseen.
Kertonee aika paljon kestävyydestä. Manuaaleista loppuu se kaikki 1,5l öljyä ja päräshtää kerralla paskaksi. Automaateista rikkoutuu tiivisteitä pakkasella tai rikotaan liiallisella luistolla joko väärällä säädöllä tai liiallisella teholla ilman vahvistusta.
Kertonee aika paljon kestävyydestä. Manuaaleista loppuu se kaikki 1,5l öljyä ja päräshtää kerralla paskaksi. Automaateista rikkoutuu tiivisteitä pakkasella tai rikotaan liiallisella luistolla joko väärällä säädöllä tai liiallisella teholla ilman vahvistusta.
Joku mersupurkaamo??