Jos noin hieno clubi löytyy, niin mukana ollaan.Ari66 kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Olenko siis ainoa joka osti väykyn aikonaan juuri keulan hyvän näköisten lamppujen ja kokonais ilmeen takia?Ari66 kirjoitti:EtMeillähän on kohta oma clubi kasassa:InsaneMe kirjoitti:minäkin liityn tähän harvaan joukkoon
I Love My 210®
Rumin mersu kautta aikain etupuolelta on W210!
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Sama täällä, mukana kansEsko R kirjoitti:Jos noin hieno clubi löytyy, niin mukana ollaan.Ari66 kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Olenko siis ainoa joka osti väykyn aikonaan juuri keulan hyvän näköisten lamppujen ja kokonais ilmeen takia?Ari66 kirjoitti:EtMeillähän on kohta oma clubi kasassa:InsaneMe kirjoitti:minäkin liityn tähän harvaan joukkoon
I Love My 210®
Havaintojeni mukaan uuden auton ostaminen kiihdyttää köyhtymistä,Masaman kirjoitti: Paitsi jos lopettaa köyhtymisen ja ostaa uuden.
ei suinkaan lopeta tai hidasta sitä.
210:ssa on tosiaan rumin etupää, mutta se sopii autoon hyvin.
124 on tehty vielä vanhaan hyvään aikaan, jolloin tarkoituksenmukaisuus
saneli ratkaisut. Lamput ovat isot, koska haluttiin tehdä hyvät valot
kunnon pesureilla. Jäähdytinsäleikkö on iso, koska jäähdytin on iso.
Muotoilu on ajaton ja sikäli erittäin onnistunut, että ilmanvastuskerroin
0,28 oli aikansa ehdotonta huippua. Kun ottaa huomioon, että autoa
alettiin suunnitella 1976 ja se valmistui 1985 ja s124 pysyi tuotannossa
vuoteen 1996 ja auto näyttää edelleen modernilta, niin saavutus on hyvä.
Kun sisko näki autoni (s124 1991) ensi kertaa viime kesänä, hän kysyi
"Onko se uusi?"
Kyllä S124 on muotoilultaan yllättävän onnistunut farmariautoksi. Siinä on tiettyä saksalaista karuutta ja jäyhyyttä, mutta se sopii autoon. Mikään paikka ei pistä korostetusti silmään, niinkuin joissakin farmariautoissa, jotka on tehty vaan lisäämällä sedan-malliin laatikkokontti perään. Bemareista puheenollen, 500-sarja on aina miellyttänyt minua enemmän farmarina kuin sedanina. Niin E34 kuin E39:kin. Erittäin onnistuneita.
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Makuasioita sano... 124 korimalli on ainakin omasta mielestä hyvän näköinen.. En kyllä väykkyäkään hirveen rumaksi sanois, siitäkin näyttävän näköisen auton.. Sanoisin että rumimman titteli kuuluu joko ensimmäiselle A sarjalaiselle tai sit R:lle...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Jep!Veltto kirjoitti:Sama täällä, mukana kansEsko R kirjoitti:Jos noin hieno clubi löytyy, niin mukana ollaan.Ari66 kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Olenko siis ainoa joka osti väykyn aikonaan juuri keulan hyvän näköisten lamppujen ja kokonais ilmeen takia?Ari66 kirjoitti:EtMeillähän on kohta oma clubi kasassa:InsaneMe kirjoitti:minäkin liityn tähän harvaan joukkoon
I Love My 210®
Ja tosiaan, kun nykysellään ajelee S124:n sijaan S210:llä, niin piti sitten lukaista tääkin viestiketju läpi kokonaan.
Siis: Autohan on aina kaunis, jos se vaan on Mersu...
Jopa ensimmäiset aakkoset alkaa näyttää hyvältä, kun sellaisen hankinta voipi olla realistista. Vaimon palattua työrytmiin noita kilsoja on W202:een alkanut pukata siihen tahtiin, että joku 170CDI voisi tuntua kovinkin houkuttelevalta vaihtoehtolta säästää ajokustannuksia.
Ainakin näin tuntui eiliseen asti, kunnes kävin uteliaisuuttani ajamassa yhdellä moisella. Periaatteessa ihan yllättävänkin ok, mutta toisaaltaihan hirveä muovihärpäke, nirisi ja narisi, rengasääniä, äkkiväärä ja veltto ajettava. Ja auto oli tältä vuosituhannelta, ajettukin vielä hyvän matkaa alle 200tkm. Siinä alkoi ikäleidi C220 saada korvien välissä odottamatonta arvostuksennousua nahkoineen, automaatti-ilmastointeineen, sähköverhoineen kaikkineen ja ennen kaikkea kuitenkin hiljaisine matkustusominaisuuksineen. Ei nimittäin raksuta eikä ujella sisällä autossa, vaikka S210:n tultua taloon on siltä alkanut vähän tuntua. No, kaikkihan on suhteellista. Ehkä tuokin oli se kaikkein surkein tarjolla ollut yksilö W168:sta, jota satuin kokeilemaan.
Vaan asiahan on menossa ihan sivuraiteelle.
Eli, jos oikein muistan, niin italialaiset (vaikken fiiua autona pidäkään, niin kyllä tuon maan muotoiluosaajille on oikeasti nostettava hattua) nimesivät aikanaan 210-korin tullessa markkinoille sen kaikkein kauneimmaksi autoksi.
Ja mitä tulee vertailuun W210 ja S210 kesken, niin itseäni on aina miellyttänyt S210:n pitkän pyöreä täyteläinen muotoilu. Sivuprofiili on kerta kaikkiaan onnistunut ja mittasuhteet kohdillaan. Klassisen harmoninen ja tasapainoisen näköinen kokonaisuus ilman kikkailuja, varsinkin kun autossa on oikea väri (tumma), sopivan matala alusta sekä sopiva vannekoko ja -malli. Vakio 17 tuumaa riittää loistavasti. ja nyt, kun mallin valmistuksen päättymisestä on jo sen verran aikaa, voinee julistaa, että kestää hienosti ajan hammastakin noin muotoilullisesti.
Ja toisaalta myös: Tarkoituksenmukainenhan on aina kaunista .
Oma rakkine on saanut jo lempinimenkin eräältä ystävältäni, joka auton eka kertaa nähdessään totesi mustaa lähestyvästä metalliharmaasta autosta yksioikoisesti: "Limppu!" Mielestäni tuo tekee oikeutta autolle ja oli kohteliaisuus, mies kun tunnetusti on suuri perunalimpun ystävä .
Mitä tulee keulailmeeseen, niin 2-sarjan faceliftit on tosiaan aivan eri planeetalta näennäisestä samannäköisyydestä huolimatta.
Toisaalta myös: Ei sitä 124:n keulailmettäkään noissa ennen 1993 tapahtunutta viimeistä kauneusleikkausta valmistetuissa nyt mitenkään erinomaiseksi ole kehuminen. Oikeastaan varsinkin tietyin korostavin väriyhdistelmin se on suorastaan hirveä. Auton kori yhtä väriä, erottuva ja korin värin kanssa täysin yhteensopimaton muovinharmaa puskuri toista, ja puskurin keskellä massiivinen musta Volvo-tekele kruunaamassa karmeuden.
Noh, mielipideasioitahan nämä, vaikka taisin nyt saada taas aikaiseksi sisällissodan poikasen....
Isosta umpiosta on helpompi tehdä hyvä kuin pienestä.AM kirjoitti:Harmi vain kun valot sitten kuitenkin ovat huonot :D
Eivät sitten Mersu ja Hella osanneet tehdä kunnon valoja...
Eikös ne nyt kuitenkin ikäisekseen keskiarvoa paremmat ole?
Mikä niissä jurppii?
Vakiovaloissa polttimot kestävät pitkään, kun jännitettä jää katkaisijaan
ja polttimon palaneisuuden tarkistavaan laatikkoon. Polttimot on
helppo vaihtaa. Valot on helppo suunnata. Umpio on helppo irrottaa
ja umpion osat voi vaihtaa erikseen. Sumuvalot tai apukaukovalot
on myös helppo suunnata ja nekin ovat pyyhinpesurien takana.
Umpion lasi on kestävä (eikä naarmuunnu, kuten muovi), samaten
umpio on kestävä. Liittimet ovat kunnolliset, eivät hapetu tai murru.
Valokuvio on hyvä. kirkkautta voisi olla lisääkin, mutta se lyhentäisi
polttimoiden ikää.
Jos kirkkautta kaipaa (laillisesti) lisää, niin saahan sitä:
-katkaisija ohitetaan releellä lähivaloille ja kaukovaloille
-hyödytön sumuvalo vaihdetaan apukaukovaloksi
-apukaukovalolle tuodaan jännite releen kautta suoraan akulta
-vaihdetaan paremmat H4 ja H3-polttimot (+90%)
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Muuten... 124 mielestäni muistuttaa ikävällä tavalla wanhaa juustohöylä-Toyota Coronaa..
Tai... sai mersussa sekin korimallimuotoilu jatkoaikaa
Tai... sai mersussa sekin korimallimuotoilu jatkoaikaa
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Itsellänikin on tällä hetkellä seuraavan auton osto edessä (w201 tuli myytyä tänään). Mielessä on juuri ollut monia vaihtoehtoja 80 ja 90 luvuilta. Rahaa on sen verran että väyrysessäkin täytyisi tyytyä alkupäänmalleihin joka ei sitten sovi silmään yhtään, mieluummin e39 bemari joka on mielestäni paljon onnistuneempi. Vanhoissa (w124 vs e34) mersu vie voiton. w202 on taas aika onnistunut mielestäni, paljon parempi kuin w210.
Nuo väykyn valot on kyllä asia joka jakaa mielipiteet rankasti. Toisaalta mielestäni w203:kaan ei ollut mitenkään hieno etiäpäin katsottuna. Kyllä w124 e-päivityksen jälkeen on kyllä hienoin etupään osalta jos 90-luvun mersuista puhutaan.
Nuo väykyn valot on kyllä asia joka jakaa mielipiteet rankasti. Toisaalta mielestäni w203:kaan ei ollut mitenkään hieno etiäpäin katsottuna. Kyllä w124 e-päivityksen jälkeen on kyllä hienoin etupään osalta jos 90-luvun mersuista puhutaan.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Kun avaa nokkapellin ja katselee konehuoneen täyttävää rivi-6:ta kaikkine härpäkkeineen, niin siinä on oikean koneen tuntu ja meininki. Että on se hyvän näkönen ja olonen laite tää Väykky eestä kattellen. Ainakin siis konehuone.
Muotoilusta puheen ollen en johonkin yksityiskohtiin, kuten lamppuihin paljo jaksa huomioo kiinnittää. Paitsi iso sedan on aina ollut mulle se "oikea" auto. Silmään sopiva.
Ja jos jotain miittiä olis tiedossa, niin vois semmosenkin käydä. Ei huono idis.
Muotoilusta puheen ollen en johonkin yksityiskohtiin, kuten lamppuihin paljo jaksa huomioo kiinnittää. Paitsi iso sedan on aina ollut mulle se "oikea" auto. Silmään sopiva.
Ja jos jotain miittiä olis tiedossa, niin vois semmosenkin käydä. Ei huono idis.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
En oikein ymmärrä noita ennen 06/1999 tehtyjen W210/S210 mollausviestejä. Auto on kuitenkin lähes samannäköinen kuin facelift tuon ajankohdan jälkeen eikä tuo W211 NIINPALJON erilainen ole ulkonäöltään.
Toki facelift ja uusi malli ovat paremman näköisiä mutta ei tuota 210 voi rumaksi sanoa. Sen aikaiseen autoon se oli ihan jees. Ei 124:nenkaan mikään erikoisen hyvännäköinen ole keulasta vakiona, tuunattuna sitten ihan eri. No, lukuunottamatta väykkyjen ruosteongelmaa, oma S210 on palvellut hyvin tekniikan puolesta ei valittamista.
Toki facelift ja uusi malli ovat paremman näköisiä mutta ei tuota 210 voi rumaksi sanoa. Sen aikaiseen autoon se oli ihan jees. Ei 124:nenkaan mikään erikoisen hyvännäköinen ole keulasta vakiona, tuunattuna sitten ihan eri. No, lukuunottamatta väykkyjen ruosteongelmaa, oma S210 on palvellut hyvin tekniikan puolesta ei valittamista.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Ihmeen hyvän arvosanan porukka antaa näille. 80% on kiitettävä tai hyvä. Vain 10% on välttävä tai heikko. Itekkin hyvän kannalla. Ei mikään tuleva maailmanklassikko, mutta toimiva vehje keskimäärin.illinois kirjoitti: No, lukuunottamatta väykkyjen ruosteongelmaa, oma S210 on palvellut hyvin tekniikan puolesta ei valittamista.
Ulkonäkö jakaa mielipiteet, kuten tästäkin topikista huomataan.
Tuossa gallup, jossa tyytyväisyystutkimus. Laittakaapa tonne mielipide, jos vielä ei ole. 149 vastausta jo.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Jos kerran kopioidaan, miksi tehdä Kiasta vielä rumempi
Eli tuosta korealaisesta tulee mieleen TopGearin Clarksonin sanat:
"Kutsukaa lääkäri, autollahan selvästi joku sairaus"
Eli tuosta korealaisesta tulee mieleen TopGearin Clarksonin sanat:
"Kutsukaa lääkäri, autollahan selvästi joku sairaus"
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ja kaima on todellakin oikeassaEsa H. kirjoitti:Jos kerran kopioidaan, miksi tehdä Kiasta vielä rumempi
Eli tuosta korealaisesta tulee mieleen TopGearin Clarksonin sanat:
"Kutsukaa lääkäri, autollahan selvästi joku sairaus"
Itse tykkään W210:ssa juuri sen keulasta. Tosin en niin paljoa faceliftistä, se näyttää siltä kuin sillä olisi silmäpussit.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- teija &kurtonki
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
- Paikkakunta: hki
Mun mielestä väykky on ihan siisti. Kun veholla mennä vuosina uutena myytiin, niin kyllä kuolasin Uskoisin että useimmat autoilijat ajaisivat uusimmilla malleilla jos rahaa olisi. Old timerit erikseen mutta turha niitä rottanoita (en nyt puhu väykystä) verrata tän päivän vehkeisiin Jos mulla ois rahaa niin veholle uusi ässä ja slr ja joku "kiva" klassikko kiiitooos Ja viisi huonetta lisää ja uima-allas (tietysti stadin keskustasta)
"kuten eräs työtön juopettulukaverini sanoi: Köyhät on kamalii"
"kuten eräs työtön juopettulukaverini sanoi: Köyhät on kamalii"
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Sitä voisi ehkä kohta itsekin tällaiseen klubiin liittyä? Saas ny nähä miten ne saksanlaivat kulkeeRH kirjoitti:Jep!Veltto kirjoitti:Sama täällä, mukana kansEsko R kirjoitti:Jos noin hieno clubi löytyy, niin mukana ollaan.Ari66 kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Olenko siis ainoa joka osti väykyn aikonaan juuri keulan hyvän näköisten lamppujen ja kokonais ilmeen takia?Ari66 kirjoitti:EtMeillähän on kohta oma clubi kasassa:InsaneMe kirjoitti:minäkin liityn tähän harvaan joukkoon
I Love My 210®
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
- teija &kurtonki
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
- Paikkakunta: hki
Muistan tuon, etenkin takavalojen viistettä taivasteltiin, hyi miten ruma se onkaan. Vuonna 1995 miltei kaikissa sedan-mallisissa autoissa oli jotain vastaavaa viistettä, eikä se nelkkukaan enää ruma ollut. Omaan silmääni sopii parhaiten rauchsilber-värinen hyvässä kiillossa oleva W124 kaksivärisillä takavaloilla ja oikeanlaisilla vanteilla. Mun autosta puuttuu hyvä kiilto ja ne vanteettakkanen kirjoitti:Kun 124:nen tuli markkinoille, sen muotoja päiviteltiin pitkään. Ettei ole enää edes Mersun näköinen. Nyt vuosien päästä, on varmaan moni sitä mieltä, että on ajaton kori, todellinen klassikko.
Muotoilu voi vanhentua mutta silti kestää. Aika näyttää mikä kestää, mikä ei; minun mielestäni muotoilu on silloin kestävää jos pistetään riviin muutama eri korimalli samasta "sarjasta", esim. W115, W123, W124, W210, W211. Jos joku niistä näyttää rumalta muiden seurassa, sen muotoilu ei ole kestänyt. Hyväkuntoinen W123 on kaunis aikakautensa edustaja, ajakaa rinnalle Nissan Stanza tai Mitsubishi Tredia (jos jostain vielä löydätte) niin ymmärrätte mitä tarkoitan. 1980-luvulla markkinoille tuli monta muotoilullisesti kestävää autoa, ainakin minun silmiäni miellyttävää; mainittakoon nyt W124:n lisäksi vaikkapa BMW E39 ja Volvo 740 ovat persoonallisia, jollain tavalla vieläkin moderneja, toisaalta jollain tavalla jo tullessaan konservatiivisia. Toisaalta BMW E32 on silmissäni paljon vanhemman ("väsyneemmän") näköinen kuin W126, vaikka on nuorempi.Leka kirjoitti:
Totta ihmeessä W123 muotoilu on vanhentunut nykymuotiin verrattuna , niin pitääkin Auttamattomasti vanhentunut se W210-korisenkin muotoilu on. Kumpaa sitten pitää tyylikkäämpänä suuntauksena on jokaisen oma asia. Tietysti jotkut ovat valmiita maksamaan suuria summia vain saadakseen ajaa mahdollisimman nykyaikaisesti muotoilulla laitteella (menetelmällä kyllä hukkuu autamattomasti massaan samanlainen auto kuin muillakin)
Tämä muuttui herkulliseksi, kun alettiin puhumaan W123:sta ja sen aikalaisista. Kuten esimerkiksi Ford Taunus Mark III, Toyota Corona T100 ja kuka vielä muistaa Saab 99 Combi Coupen
Isälläni oli juuri tuon oranssi Saab silloin aikoinaan, 2-litrainen Saabin normikone kahdella kaasarilla (108 hv) ja kolmepykäläisellä automaatilla. Muistaakseni siinä oli peräti ohjaustehostinkin.
-Peter
Isälläni oli juuri tuon oranssi Saab silloin aikoinaan, 2-litrainen Saabin normikone kahdella kaasarilla (108 hv) ja kolmepykäläisellä automaatilla. Muistaakseni siinä oli peräti ohjaustehostinkin.
-Peter
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Kivan sporttinen toi saabin pakoputkipforsell kirjoitti:Tämä muuttui herkulliseksi, kun alettiin puhumaan W123:sta ja sen aikalaisista. Kuten esimerkiksi Ford Taunus Mark III, Toyota Corona T100 ja kuka vielä muistaa Saab 99 Combi Coupen
Isälläni oli juuri tuon oranssi Saab silloin aikoinaan, 2-litrainen Saabin normikone kahdella kaasarilla (108 hv) ja kolmepykäläisellä automaatilla. Muistaakseni siinä oli peräti ohjaustehostinkin.
-Peter
No sitä juuri, kompastuin omaan nokkeluuteeni... Harmittavan harvoin vain näkee kaunista yksilöä, niin moni on joutunut amis- tai kebabtuunauksen kohteeksi, toki ajan hammaskin on puraissut monia.kardaani kirjoitti:Ylhäällä tarkoitetaan ilmeisesti BMW E34:sta eikä E39:ä. E34 on kyllä tosiaan ikäisekseen pirun kaunis malli-olen samaa mieltä. On vieläkin hieno sopivalla värillä ja venteilla!
No ei se ruma tuo E39:kään ole, mutta siitä puuttuu hiukan luonnetta; kai da Silva on sitä sitten tuonut myöhempiin Bemareihin senkin edestä, kun ne eivät miellytä mun silmää juurikaan. Vaan vähät siitä, W204 ja W212 ovat mielestäni Mersun suurimmat muotoilulliset jättipotit moneen vuoteen, 204:n nähdessäni mielessä välähti ajatus, joka ei ihan hetkeen ole uuden automallin kohdalla meikäläisen päässä käynyt: "Oho, onpas hyvännäköinen!"
Mutsi kun suunnitteli auton nuorentamista, ehdotin että jos odottaisi vielä jonkun vuoden että S204:t ovat tulleet passelimpiin hintoihin ja ostaisi sellaisen, kun sen S202:n arvokaan ei enää tule niin kovaa alas.
Noista S202:sista tulee mieleen, että silloin kun niitä oli vielä paljon taksina, moni yksilö oli varsin väsyneen näköinen. Vain konepesty, Classicin pölykapseleilla joissa oli pinttynyttä jarrupölyä jne. eikä mallia oikein osannut pitää arvossa. Vaan kun saksasta tuli äidin "joulupaketti" siistin C180T Espritin muodossa, fiilis oli heti toinen. Passelit vanteet alla se on vallan mukavan näköinen auto. Ajoltaankin se on aikalailla enemmän käteeni käyvä kuin hirvitorni-Classic. Tiedä vaikka ostaisin sen itselleni kun mutsi nuorentaa kalustoa, vaikka...se...on...väkisinvaihdettava...