w123 tdt.mitä mieltä tuplaturbo projektista?
w123 tdt.mitä mieltä tuplaturbo projektista?
elikkäs tuli tuossa ostettua aiheen mukainen mersu (taas ) noh luonnollisesti kulkupuoli ei riitä joten teetin 7mm elementeillä pumpun ja kappas yllättäin vakio ahdin ei riitä.aikani lompakon tyhjyyttä tutkiessani ja eri vaihtoehtoja puntaroidessani mieleeni juolahti että jos kokeilis 2 esim tdt vakio kokosta ahdinta, tästä johtuen ajattelin kysästä täältä että josko jollain olisi kokemuksia moisesta virityksestä ja että minkä kokoisia ahtimia kannattas kokeilla.its pähkäilin että litratilavuutta tulisi 1.5l per ahdin mutta voiko sitä näin ajatella kun tahdithan on aikalailla mitä sattuu verrattuna 1.5l neloskoneeseen jossa tuon tdt vakio ahdin pelaisi mainiosta vai miten se ny oli että kommenttia kiitos
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Jos rakennat tupla turbolla niin pidä meitä "vanha moottorisia" ajan tasalla. Allekirjoittanut on kokeillut eri turbo versioita joskin ihan yhellä sellaisella. Ja taitaa tämä nykyinen vnt olla jo melko hyvä kunhan ehtisi vielä pientä säätöä tekemään. Mutta tuo sun tupla turbo kuulostaa mielenkiintoiselta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
kaveri kans ehotti tuota vnt:ä mutta kyllä ajattelin kahta kokeilla.
kulkupuolesta sen verran, kaverilla on 2.5kapiakantinen hx35 vakioelementeillä ruuvattu kaikki irti jne.noh sen kanshan piti tietty kokeilla ja joutu piru löysäileen ettei tulis peräkolaria
yllätyin itekki kuin paljo pelkkä pumppu vaikutti mutta siitähän se mersun pitää alottaakki.ei ole vielä etes kuuleria.jospa viikonloppuna alottelis nythän se on hyvä rueta kolhiin kun on 2vko sitte maalattu auto
kulkupuolesta sen verran, kaverilla on 2.5kapiakantinen hx35 vakioelementeillä ruuvattu kaikki irti jne.noh sen kanshan piti tietty kokeilla ja joutu piru löysäileen ettei tulis peräkolaria
yllätyin itekki kuin paljo pelkkä pumppu vaikutti mutta siitähän se mersun pitää alottaakki.ei ole vielä etes kuuleria.jospa viikonloppuna alottelis nythän se on hyvä rueta kolhiin kun on 2vko sitte maalattu auto
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Tässä Om617:ssa heräilee isompikin turbo aika kivasti, jotkut on käyttäneet 7mm tappien kanssa HX55:sta joten voipi olla että kaksi pienempää ahdinta heräilee paremmin. Mutta mitenkäs ajattelit painepuolen toteuttaa? Jos tuplaturboa itse miettisin omaani, laittaisin varmaan pienemmän alakierroksille ja ISON sitten keskikierroksilta--> alkavaksi kun vitoskone on kyseessä. Tilaahan siellä on kyllä ihan kohtuudella. Tehoakin siitä saa isolla ahtimella ja seiskamillisillä melko paljon..
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
voipihan se olla että joutuu lopen yhen ison laittaan.meinasin sillai kokeilla että 2 samankokosta yhtä aikaa toimiin, saa nähä miten äijjän käy kävin eilen hakeen toisen 617 motin niin voi alkaa kantta avarteleen ja nokka pitäs viedä hiotuttavaksi
tosta kiihytys hommasta vielä kerta siitä alettiin saivarteleen niin 160 on penkitetty ja se on 190korisa et onhan se tota farmaria kevyempi no joo en minä miksikään st vielä sanokkaan tota mun autoa mutta pirusti pumppu vaikutti!
tosta kiihytys hommasta vielä kerta siitä alettiin saivarteleen niin 160 on penkitetty ja se on 190korisa et onhan se tota farmaria kevyempi no joo en minä miksikään st vielä sanokkaan tota mun autoa mutta pirusti pumppu vaikutti!
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
suunitelmat muuttu, ostin kaverilta gt32 garretin.liika hankalaa saada 2 ahtimella 5syl.toimii jos ei ala kaiken maailman läppiä rakenteleen
tänään alkaa turbon vaihto ja cuulerin laitto.
tänään alkaa turbon vaihto ja cuulerin laitto.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
nyt on ahdin paikollaan, pitää huomena tehä vielä uus downpipe ja ahto putket.huomena sitte ehkä pääseeki tomaatin(automaatin) särkeen
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
pohjoispohjanmaalla tämäki.aistin siis pienen kilpailun
ite teetin hpd:llä 7mm pumpun.
heräilee aika hitaasti mulla toi ahdin täytyy ottaa toi ite sorvaama hukkaportti syyniin luultavasti vuotaa.mutta sitte kun se herää niin sitte mennään kunnes alkaa laatikko luistaan taytyy rehtijiillä käyttää se.
ptracing mikä ahdin sulla on, minkälaiset pako ja imusarja?
ite teetin hpd:llä 7mm pumpun.
heräilee aika hitaasti mulla toi ahdin täytyy ottaa toi ite sorvaama hukkaportti syyniin luultavasti vuotaa.mutta sitte kun se herää niin sitte mennään kunnes alkaa laatikko luistaan taytyy rehtijiillä käyttää se.
ptracing mikä ahdin sulla on, minkälaiset pako ja imusarja?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Jaa jaa, ettei vaan olis Junkin kulmilta tumman sävyinen farkku?
Ostin moottorin valmiina nimim. matti_h :lta ja näykyi joskus kirjoittaneen mikä se turbo on :" Turbo mallia pro turbo pako on carretin 4:n pesä 62 ja imu schwitzer s2b:n 57"
Mulla on 5 v getrac moottorin perässä. Piti tehdä kytkin ja vauhtipyörä uusiksi. Bemarin asetelma ja pakun 228mm levy. Tuntuu pitävän hyvin. painelaakeri vaan pitää vaihtaa kun pitää meteliä. On vaan aika vänkä ajaa kun tuppaa nylykyttämään melko helposti kun sille päälle sattuu, pitää opetella vaan ajamaan sillä!
Pitäis saada jonkinmoinen hukkaportti tehtyä kun mittarin mukaan ahtaa melko reilusti jos vedättää oikeen kunnolla. Särkyy pian.
Ostin moottorin valmiina nimim. matti_h :lta ja näykyi joskus kirjoittaneen mikä se turbo on :" Turbo mallia pro turbo pako on carretin 4:n pesä 62 ja imu schwitzer s2b:n 57"
Mulla on 5 v getrac moottorin perässä. Piti tehdä kytkin ja vauhtipyörä uusiksi. Bemarin asetelma ja pakun 228mm levy. Tuntuu pitävän hyvin. painelaakeri vaan pitää vaihtaa kun pitää meteliä. On vaan aika vänkä ajaa kun tuppaa nylykyttämään melko helposti kun sille päälle sattuu, pitää opetella vaan ajamaan sillä!
Pitäis saada jonkinmoinen hukkaportti tehtyä kun mittarin mukaan ahtaa melko reilusti jos vedättää oikeen kunnolla. Särkyy pian.
sepä hyvinki
itekki täsä mietin että vaihtaisko manuaalin vai vahvistuttaisko tuon.kuulemma noilla 7mmtapeilla tulee manuaalilla nylkyttäjä.
mulla olis ylimääräsiä hukkaportteja jos tarviit joudut vaan tekeen välilaipan että sen saa siihen vakiosarjaan. ei sulla olis lisää niitä pystärin imusarjoja?mä hitsautin td imusarjaan eri asentoon ja isomman ahto letkun paikan mutta se pystärin sarja vois jakaa ahtopaineen paremmin.
minkävärinen sun mese on vai ootko tehny siitä 280?
itekki täsä mietin että vaihtaisko manuaalin vai vahvistuttaisko tuon.kuulemma noilla 7mmtapeilla tulee manuaalilla nylkyttäjä.
mulla olis ylimääräsiä hukkaportteja jos tarviit joudut vaan tekeen välilaipan että sen saa siihen vakiosarjaan. ei sulla olis lisää niitä pystärin imusarjoja?mä hitsautin td imusarjaan eri asentoon ja isomman ahto letkun paikan mutta se pystärin sarja vois jakaa ahtopaineen paremmin.
minkävärinen sun mese on vai ootko tehny siitä 280?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Ei siittä nylykyttäjä tuu. Ainakaan mulla ei ollu. Nykysin mulla on 722.3 koska automaatti on päällikkö.tdt leka kirjoitti:sepä hyvinki
itekki täsä mietin että vaihtaisko manuaalin vai vahvistuttaisko tuon.kuulemma noilla 7mmtapeilla tulee manuaalilla nylkyttäjä.
mulla olis ylimääräsiä hukkaportteja jos tarviit joudut vaan tekeen välilaipan että sen saa siihen vakiosarjaan. ei sulla olis lisää niitä pystärin imusarjoja?mä hitsautin td imusarjaan eri asentoon ja isomman ahto letkun paikan mutta se pystärin sarja vois jakaa ahtopaineen paremmin.
minkävärinen sun mese on vai ootko tehny siitä 280?
Mulla pyörii nurkisa 309D Om 617 imusarja, joka on aika saman näkönen ku tuo pystärin sarja.
oisko minkähintanen ja saako siihen n.60mm ahtoletkun kiinitettyä ilman muutoksia?niin ja mihin suuntaan siinä töröttää lähtö?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Ei valitettavasti oo muuta kun tuo yks minkä sain kaupanpäälle.
Mulla on valkonen farmari, mutta se ei ole vielä kauan mulla ollutkaan, eikä varmaan kertaakaan ole edes junkin reissua sillä ehditty tekemään! 280 odottelee kesää, mutta voi olla etten ota sitä liikenteeseen ollenkaan kun saa tämän käyttöauton valmiiksi. Jos sitten ens talven projektiksi ottais sen purkais, maalais ja tekis heti vimosen päälle!
Pitäis tulla ihmettelemään sitä sun autoa tässä joku päivä kun sielläpäin käy, en ite oo nähnytkään sun autoa mutta kaverit sanonut jo monena viikonloppunan että siellä oli taas kylillä melko makian rönttä liikenteessä.
Minä vaan oon ollut aina sillon tallissa ruuvamassa omaani!
Mulla on valkonen farmari, mutta se ei ole vielä kauan mulla ollutkaan, eikä varmaan kertaakaan ole edes junkin reissua sillä ehditty tekemään! 280 odottelee kesää, mutta voi olla etten ota sitä liikenteeseen ollenkaan kun saa tämän käyttöauton valmiiksi. Jos sitten ens talven projektiksi ottais sen purkais, maalais ja tekis heti vimosen päälle!
Pitäis tulla ihmettelemään sitä sun autoa tässä joku päivä kun sielläpäin käy, en ite oo nähnytkään sun autoa mutta kaverit sanonut jo monena viikonloppunan että siellä oli taas kylillä melko makian rönttä liikenteessä.
Minä vaan oon ollut aina sillon tallissa ruuvamassa omaani!
Muuten justiinsa samanlainen ku pystärin sarja, mutta lähtö suoraa etteenpäi. Eli sitä hiukkasen kääntää niin hyvä tullee! Ottaa lähtö kimpun verra konepeltiin jossei muokkaa.tdt leka kirjoitti:oisko minkähintanen ja saako siihen n.60mm ahtoletkun kiinitettyä ilman muutoksia?niin ja mihin suuntaan siinä töröttää lähtö?
Ei se kallis oo!
Pohojois-pohojanmaa... Mahtaako tdt lekan auto olla musta väriltään ja älyttömän tyylikäs ja ryhdikäs?
no niin kaikki ilo loppuu joskus vai miten seoli, turbo hajos kestihän se 2päivää ei muutako uutta ehtiin
saahan tota tulla ihimettelehen, pitäs täsä lähtä ruuvaileen sitä.
oisko muuten farmarin takapaksin sisä osia mitään?tarvis kattoon tulevan muovin ja takaluukkuun tulevan.
se näyttää hämärällä mustalta mutta valosalla ja auringosa grafitin harmaa ja aivan hitusen sopivan hillitysti näkyy vihreää helmiäistä joka vaihtaa punaseen KOROSTAN SANAA SOPIVASTI ei hypi silmille
saahan tota tulla ihimettelehen, pitäs täsä lähtä ruuvaileen sitä.
oisko muuten farmarin takapaksin sisä osia mitään?tarvis kattoon tulevan muovin ja takaluukkuun tulevan.
se näyttää hämärällä mustalta mutta valosalla ja auringosa grafitin harmaa ja aivan hitusen sopivan hillitysti näkyy vihreää helmiäistä joka vaihtaa punaseen KOROSTAN SANAA SOPIVASTI ei hypi silmille
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
nii ja se imusarja, missä päin se sijaitsee?ja oishan se mukava edes suuntaa antava hinta tietää?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
tdt leka kirjoitti:nii ja se imusarja, missä päin se sijaitsee?ja oishan se mukava edes suuntaa antava hinta tietää?
Lieneekö tuo pakun imusarja mallia noin 100mm liian korkee?
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Mulla meni pelti kii, mutta ihan siittä ahtoputken lähöstä otti peltiin.Rammstein69 kirjoitti:tdt leka kirjoitti:nii ja se imusarja, missä päin se sijaitsee?ja oishan se mukava edes suuntaa antava hinta tietää?
Lieneekö tuo pakun imusarja mallia noin 100mm liian korkee?
Jos on mahollisuus alumiiniä hitsata/hitsauttaa, niin tää on hyvä aihio. Ei se varmaan muutamaa kymppiä kalliimpi voi olla. Vaasasa seon mutta kulukeutuu näppärästi pohojois-pohojanmaalle jos kiinnostaa.
kyllä se kiinnostaa kun naapurisa on tig hitsaus vehkeet.ite asun ylivieskassa, kulkeutuuko se tännepäinkään?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
oispa hyvä juttu kun tänään ostin uuden ahtimen niin se vois kohta tulla tarpeeseen.jos vaikka sais siistittyä ton konehuoneen teikontuvan kokoontumiseen tai johonki
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita