rumilus kirjoitti:Tuolla ilmoittamallasi oheistiedolla annetaan vaan sellaista tietoa, miten ohjelma muuttaa moottoriteknisiä arvoja eri kohtaan halutulla tavalla.
Siitä selviää kuitenkin, että tehoja nostamalla vääntömomenttikin kasvaa, se vaan siirtyy alemmille kierrosalueille.
Että Antin olisi nyt syytä opetella tulkitsemaan käppyröitä.
No nyt olisi rumiluksen syyta itse katsoa kappyraa uudelleen ja miettia, mita muutosta siella tapahtuukaan. Nahdakseni teho ja vaantomomenttikayrat ovat molemmat aika lailla identtisia muodoltaan alkuperaisen kanssa, ovat vain "amplitudiltaan" (en tieda, mita sanaa tassa pitaisi kayttaa..) korkeampia. Itse kylla hiukan epailyttaa, etta millaan boxilla saa aikaan tuollaisen millintarkan "tasonnoston" koko kierrosalueella, etta mahtaako kayra olla oikeasta autosta
Toinen juttu on sitten se, etta vaantomomenttia kasvattamalla nousevat tehot, eika painvastoin. Teho kun on kuitenkin johdannaissuure noissa laskelmissa. Kuulostaa vahan hassulta sanoa "tehoa nostamalla momenttikin kasvaa, se vaan siirtyy alemmille kierrosalueille". Aivan kuin se itsestaan siirtyisi alemmaksi, koska tehoja nostettiin. Siltahan tuo kuulostaa.. Pikkusammakko ammattilaisen suusta
Jarruista vs. tehot. Taysin mutua, mutta joku hamara mielikuva mulla on, etta jarrujen mitoitus suhteessa tehoihin johtuisi siita, etta jarruilla pitaa pystya kumoamaan tehon (tai vaannon, kuinka vaan) aikaansaama kiihtyvyys, ts. jos kaasu hirttaa kiinni, niin auto pitaisi pystya silti pitamaan hallinnassa. Toki autossa on kytkin tahi N-vaihde tuotakin varten ja viime kadessa virta-avain.
Etta en tieda, onko tuo hullua huuhaata vain, mita paassani pahkailin
Edit: Omassani on turha toivo yrittaa vakiotehoilla paasta suurimmalla vaihteella rajoittimelle. Sen verran loikkari on tuo kuutosvaihde tuossa...
Pitais vissiin vaantoa yrittaa kasvattaa, etta jaksaisi kuutosellakin...