Imusarjan irroitus w210 300td?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nimble
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 10.07.2007 22:56
Paikkakunta: Kuopio / Varkaus

Imusarjan irroitus w210 300td?

Viesti Kirjoittaja Nimble »

Pitäis käyttää karstottunut imusarja irti ja puhdistaa. Niin miten sen saa helpoiten ja fiksuiten irti? Mitenkäs karstojen kanssa millä kannattas liuottaa?
MB W210 300TD -98 Avantgarde
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

väykky

Viesti Kirjoittaja jamppa »

terve

aloitetaan venakopan päälimuoveista, pitiköhän sitten ottaa nuo suutin putket irti
jos tarttee varo niitä muovikiinnikkeitä menee helposti rikki
ainakin mulla.
imusarja on torxeilla kiinni, ja se toisen pään irrotus,sillä on sellanen panta,joka on siinä kirrätysputkessa kiinni.
Se ja pari alipaineputkea irti ja imusarja on irti

Terveisin Jamppa
Moukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 11.08.2008 20:41
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Imusarjan irroitus w210 300td?

Viesti Kirjoittaja Moukka »

Nimble kirjoitti:Pitäis käyttää karstottunut imusarja irti ja puhdistaa. Niin miten sen saa helpoiten ja fiksuiten irti? Mitenkäs karstojen kanssa millä kannattas liuottaa?
Jos näät KENTin edustajaa, vedä hihasta. Kentillä on jotain joka liuottaa karstan nesteeksi, Helewatan hyvä jos vaikka ruiskusuuttimen tiiviste korkkaa ja märstää koneen "sulalla muovilla". Tsekkaa samalla niitten läppien toiminta, tyypillistä on et vipujen kiinnikkeet kuluu jopa niin et niitä ei voi edes vaihtaa ja se tietää uutta imusarjaa, joka taas merkkiliikkees asenettuna tietää rapsakkaa tonnia.. Muualta sopivasti..JOTEN VAROVASTI !!
...ja noi Jampan mainitsemat "muovikiinnikkeet" on totta..
270 cdi-00
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

Viesti Kirjoittaja toozi »

Ilmeisesti ei ole cdi, eli niitä läppiä ei siellä onneksi ole. Helppo homma kuten jamppa tuossa kuvaili. Suutinputkia ei ainakaan 605:ssa tarvi poistaa. Varot vaan ettei mitään skeidaa joudu imuaukkoihin remontin yhteydessä. Ne tiivisterenkaat kannattaa ehdottomasti uusia, kovettuvat ja kuoleentuvat.
Itse pesin painepesurilla ja moottorinpesuaineella, mutta ei noi kovin hyvin tohon pikeen pysty. Lämmin vesi painpesurissa voisi auttaa. Joku parempi aine tohon liuotukseen vois kyllä olla ja ehkä sopiva pulloharja putkien rassaukseen.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Ahtoputken liitoksessa imusarjaan on yksi pultti melko v- mäisessä paikassa alapuolella.
Kannattaa aukaista muuten halkeaa... pysyy paikalla kyllä näköjään hajenneena ilman pulttiakin...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Vastaa Viestiin