automaatti "outoilee"
automaatti "outoilee"
Laatikko luistaa vaihtaessa ja vaihto on ns. pitkä tapahtuma, kylmänä tuo korostuu, täysin lämpimänä oireet lähes katoaa. Öljyt vaihdettu kymppitonni sitten. Laatikko on kokenut täyden rempan n. parisataa tonnia sitten (sen suhteen tuskin probleemaa). Mikähän neuvoksi? Voiko venakopan yli kaasuvivustosta laatikolle menevästä kiskosta/vaijerista säätää ja jos niin miten?
Viimeksi muokannut Wiltteri, Ke 10.10.2007 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Mitkä paineet ja miten niitä pääsee säätämään?
Itse säätelin sen ventiilikopan päällä olevan tangon pituutta. Lyhensin tankoa, niin alkoi vaihtamaan herkemmin pienemmälle.
Nyt täyskaasulla vaihtaminen on aika jämäkkää, mutta rauhallisemmissa kiihdytyksissä luistaa paljon.
Ei muuten mennyt sauhuista läpi kun ruuvasin 2 kierrosta syöttöä. Aiemmin oli sauhunnut ykkösiä, mutta nyt tuli tuhkaa 4,5 edestä.
Itse säätelin sen ventiilikopan päällä olevan tangon pituutta. Lyhensin tankoa, niin alkoi vaihtamaan herkemmin pienemmälle.
Nyt täyskaasulla vaihtaminen on aika jämäkkää, mutta rauhallisemmissa kiihdytyksissä luistaa paljon.
Ei muuten mennyt sauhuista läpi kun ruuvasin 2 kierrosta syöttöä. Aiemmin oli sauhunnut ykkösiä, mutta nyt tuli tuhkaa 4,5 edestä.
124 200d -90 automaatti
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Laatikonpainetta säädetään laatikon kyljestä.
Kuskin puolella on sellainen musta kumi hattu (olikohan n.1,5cm levee) ja sen alla on sellainen metallinen T-kappale.
Ja sitä kun nostaa sen verran ulos että se lähtee niistä ympärillä olevista hahloista irti.
Sen jälkeen sitä T-avainta pyöräytetään kiinni päin niin paine lisääntyy ja kun aukipäin niin vastaavasti paine pienenee.
Käännä ensin 1-1,5 kierrosta kireemmälle jos luulet että vaihdot luistaa jaa käy sen jälkeen koeajolla.
Kuskin puolella on sellainen musta kumi hattu (olikohan n.1,5cm levee) ja sen alla on sellainen metallinen T-kappale.
Ja sitä kun nostaa sen verran ulos että se lähtee niistä ympärillä olevista hahloista irti.
Sen jälkeen sitä T-avainta pyöräytetään kiinni päin niin paine lisääntyy ja kun aukipäin niin vastaavasti paine pienenee.
Käännä ensin 1-1,5 kierrosta kireemmälle jos luulet että vaihdot luistaa jaa käy sen jälkeen koeajolla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter