Ongelmana on Väyrysen siirtyminen hätäkäytölle jatkuvasti, aikaisemmin ei tuota käyttäytymistä tapahtunut kuin harvoin.
Vikakoodit luetutin viime huollossa ( imusarjan säätömoottorin häiriö) oli tallentunut jossain vaiheessa. Kilometrejä on takana 330 tkm
Tarvisisinkin nyt apua ohjeita/kuvia työvaiheista kyseisen ongelman poistoon. Ilmeisesti imusarja kannattaa puhdistaa ja läpät herkistää/lukita sekä tuo säätömoottori tsekata.
Kertokaahan kokeneemmat miten tuo kiusallinen vaiva saadaan eliminoitua??
Aiheestahan on käyty keskustelua aikaisemminkin forumissa
E 200cdi A -01 hätäkäytölle
Ilmamassamittari voi olla syypäänä.
Imusarjan läpät voivat myös olla syynä, imusarja voi olla tukossa.
Alipaineletkut voivat vuotaa.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Imusarjan läpät voivat myös olla syynä, imusarja voi olla tukossa.
Alipaineletkut voivat vuotaa.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
.
Imusarjan irroitus ja siellä haitolla olevien läppien poisto on halvin ratkaisu.
Kallein on veholla uuden imusarjan vaihdatus.
Se vivusto, jota "säätömoottori" liikuttelee, on siellä imusarjan alapuolella.
Pienellä peilillä, tai alakautta sinne näkee.
Pakokaasujen kierrätysjärjestelmän kautta imusarja täyttyy hiljalleen piestä.
Kun tämä piki liimautuu imusarjan muovisten läppien väliin tehden niistä jäykkiä, niin lopussa on tuloksena säätövipujen rikkoontuminen ja vikatiloja, kun ne läpät heiluu siellä omia aikojaan.
"Korjausimusarjassa" ne vivustot on huomattavasti alkuperäisiä tukevammat.
Varsinaisesti läppiä ei tarvita, tai niiden poistoa ei käytössä huomaa, taitaisi olla paremmin sanottu.
Tämä operaatio on vasta yksi osa korjausta, toinen osa on sen pakokaasujen kierrätyksen ja paskottumisen jatkumisen lopettaminen.
Imusarjan irroitus ja siellä haitolla olevien läppien poisto on halvin ratkaisu.
Kallein on veholla uuden imusarjan vaihdatus.
Se vivusto, jota "säätömoottori" liikuttelee, on siellä imusarjan alapuolella.
Pienellä peilillä, tai alakautta sinne näkee.
Pakokaasujen kierrätysjärjestelmän kautta imusarja täyttyy hiljalleen piestä.
Kun tämä piki liimautuu imusarjan muovisten läppien väliin tehden niistä jäykkiä, niin lopussa on tuloksena säätövipujen rikkoontuminen ja vikatiloja, kun ne läpät heiluu siellä omia aikojaan.
"Korjausimusarjassa" ne vivustot on huomattavasti alkuperäisiä tukevammat.
Varsinaisesti läppiä ei tarvita, tai niiden poistoa ei käytössä huomaa, taitaisi olla paremmin sanottu.
Tämä operaatio on vasta yksi osa korjausta, toinen osa on sen pakokaasujen kierrätyksen ja paskottumisen jatkumisen lopettaminen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuli eilen purettua se imusarja pois (räntäsateessa ja raekuurossa)! Aika helppo oli tuo purkuoperaatio, kaikkineen vähän reilu tunti. Polttoainejärjestelmän kaikki romppeet voi jättää kiinni, sieltä välistä se lähtee suht koht helposti. Ainoa vaikea paikka oli ottaa pakokaasun kierrätyksen alumiininen kanava irti, on pultit aika pahassa paikassa. Paljonkohan merkkiliike veloittaa imusarjan vaihdosta??
Säätömoottorin tanko vivustolle oli lähtenyt irti liitoksesta, läpät oli jääny kiinni asentoon eli vika löyty (kiitoksia neuvoista!).
Samalla löyty muuta vikaa oli tuo ohjausakselin haitarikumi rikki, täytyy vaihtaa se myös samalla.
Imusarja ei ollut mielestäni kovin likainen läpät liikkuu ihan hyvin, EGR venttiili sensijaan oli täynnä paskaa!
Säätömoottorin tanko vivustolle oli lähtenyt irti liitoksesta, läpät oli jääny kiinni asentoon eli vika löyty (kiitoksia neuvoista!).
Samalla löyty muuta vikaa oli tuo ohjausakselin haitarikumi rikki, täytyy vaihtaa se myös samalla.
Imusarja ei ollut mielestäni kovin likainen läpät liikkuu ihan hyvin, EGR venttiili sensijaan oli täynnä paskaa!