Kuinka kylmästä vielä starttaa?
Kuinka kylmästä vielä starttaa?
Mikä on oma ennätyksesi mistä on johtotähti vielä räjähtäny käyntiin?
Tänä aamuna oli seinäjoella lämpöjä -27 astetta ja olin unohtanu laittaa lämmitykseen 240D vm -80 uskollisen vaakalamppuusen, mittarissa 496 tkm ja ei puhettakaa vaikka hehkutin 5 kertaa ennen ku käänsin avaamen pohjaan, mutta hetki roikasta lämpöä ja kevyesti tulille... Iliman lohkaria muistelen että n -18 on aika limiitti kun oikee monta kertaa hehkuttaa ja vielä ei oo niin kovia pakkaasia ollu ettei olisi lohkarilla lähteny.
Kaveri kehuskeli että lähti kuulemma 200D vm -88 kevyesti aamusta täysin kylymänä, mikä kuulostaa kyllä vähän paksulta tierän että siinä on mittaris 740 tkm vaikka ei se oo tietysti ku lukema
Nyt olis hyvä saara vähä vertaalupohojaa mitenkä muilla onnistuu kalseat aamustartit..
Tänä aamuna oli seinäjoella lämpöjä -27 astetta ja olin unohtanu laittaa lämmitykseen 240D vm -80 uskollisen vaakalamppuusen, mittarissa 496 tkm ja ei puhettakaa vaikka hehkutin 5 kertaa ennen ku käänsin avaamen pohjaan, mutta hetki roikasta lämpöä ja kevyesti tulille... Iliman lohkaria muistelen että n -18 on aika limiitti kun oikee monta kertaa hehkuttaa ja vielä ei oo niin kovia pakkaasia ollu ettei olisi lohkarilla lähteny.
Kaveri kehuskeli että lähti kuulemma 200D vm -88 kevyesti aamusta täysin kylymänä, mikä kuulostaa kyllä vähän paksulta tierän että siinä on mittaris 740 tkm vaikka ei se oo tietysti ku lukema
Nyt olis hyvä saara vähä vertaalupohojaa mitenkä muilla onnistuu kalseat aamustartit..
Re: Kuinka kylmästä vielä starttaa?
Niinpä! Eihän tämmöisissä mitään tolkkua ole Omani C220CDI:in olen saanut/saattanut käymään -36 asteesta= enemmän tai vähenmmän hyvin syttyi, en suosittele kokeilemaan! Sillä kertaa oli taloyhtiöstämme kaikki tolppapaikat ns. pois pelistä Mitähän silläkin tiedolla sitten myöhemmin tekisi, jos ei ole lohkaria käytössä?AR500 kirjoitti:Mikä on oma ennätyksesi mistä on johtotähti vielä räjähtäny käyntiin?
Tänä aamuna oli seinäjoella lämpöjä -27 astetta ja olin unohtanu laittaa lämmitykseen 240D vm -80 uskollisen vaakalamppuusen, mittarissa 496 tkm ja ei puhettakaa vaikka hehkutin 5 kertaa ennen ku käänsin avaamen pohjaan, mutta hetki roikasta lämpöä ja kevyesti tulille... Iliman lohkaria muistelen että n -18 on aika limiitti kun oikee monta kertaa hehkuttaa ja vielä ei oo niin kovia pakkaasia ollu ettei olisi lohkarilla lähteny.
Kaveri kehuskeli että lähti kuulemma 200D vm -88 kevyesti aamusta täysin kylymänä, mikä kuulostaa kyllä vähän paksulta tierän että siinä on mittaris 740 tkm vaikka ei se oo tietysti ku lukema
Nyt olis hyvä saara vähä vertaalupohojaa mitenkä muilla onnistuu kalseat aamustartit..
Huh huh.. Aika julmia lukemia tuntuu olevan Eikö teillä oo ollu ongelmia naftan läpimenon kans? Talvilaatu pitääs kestää max -25 jonka jälkeen alakaa parafiinit muuttua kiinteäksi ja setti ei mee enää suodattimesta läpi. Joskus kesälaadulla kävi näin..
Tänään tankkasin ja kattoon ku ravistelin lopputippoja niin liemi oli niinku notkiaa hunajaa eli lähellä oli että ei mee puuroksi jo asemalla toki pumppu kierrättää kaiken aikaa että jos saa käymään nii tod.näk. myös jatkaa käymistä, mutta aikamoista arktista naftaa saa olla jos on vetelää vielä lähellä -40 !
Tänään tankkasin ja kattoon ku ravistelin lopputippoja niin liemi oli niinku notkiaa hunajaa eli lähellä oli että ei mee puuroksi jo asemalla toki pumppu kierrättää kaiken aikaa että jos saa käymään nii tod.näk. myös jatkaa käymistä, mutta aikamoista arktista naftaa saa olla jos on vetelää vielä lähellä -40 !
Teboilin kesälaatu kestää -20°, talvilaatu -40°C ja Arktinenlaatu -45°C.AR500 kirjoitti:Huh huh.. Aika julmia lukemia tuntuu olevan Eikö teillä oo ollu ongelmia naftan läpimenon kans? Talvilaatu pitääs kestää max -25 jonka jälkeen alakaa parafiinit muuttua kiinteäksi ja setti ei mee enää suodattimesta läpi. Joskus kesälaadulla kävi näin..
Tänään tankkasin ja kattoon ku ravistelin lopputippoja niin liemi oli niinku notkiaa hunajaa eli lähellä oli että ei mee puuroksi jo asemalla toki pumppu kierrättää kaiken aikaa että jos saa käymään nii tod.näk. myös jatkaa käymistä, mutta aikamoista arktista naftaa saa olla jos on vetelää vielä lähellä -40 !
Kylmin missä Volvo F12 :lla on ajettu taitaa olla -48°C hetkellisesti notkossa. Noissa lukemissa autoilu on jo sinänsä järjetöntä, kun kuorma-autoissa kulutus on x 1,5 ja erilaisten vaurioiden riskikasvaa. Varmaan henkilöautoissakin sama sääntö pätee, ja varmaan kannattaa jättää auto kotio, jos ei ole ihan pakko lähteä.
Eli DSL-autoilu suomessa polttoaineen vuoksi pysähdy, jos ei nyt mennä niihin Vostokin -89°C lukemiin
( Maapallon pakkasennätys -89,2 °C , Vostok Antarktika, 21.7.1983 )
Moi!
Asiaa hieman toiselta kantilta...
Joku vuosi sitten kun etsin 123 farkkua, kyselin myyjiltä kylmäkäynnistyvyyttä.
Yleinen vastaus oli, että kyllä lähtee hyvin vielä yli 30:n pakkasessa, ilman lohkolämmitintä!
Tähän töksäytin, että jos niin kylmässä olet vanhaa dieseliä kiusannut, niin annetaanpa olla!
Aika moni myyjä alkoi perumaan puheitaan!
Asiaa hieman toiselta kantilta...
Joku vuosi sitten kun etsin 123 farkkua, kyselin myyjiltä kylmäkäynnistyvyyttä.
Yleinen vastaus oli, että kyllä lähtee hyvin vielä yli 30:n pakkasessa, ilman lohkolämmitintä!
Tähän töksäytin, että jos niin kylmässä olet vanhaa dieseliä kiusannut, niin annetaanpa olla!
Aika moni myyjä alkoi perumaan puheitaan!
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Joo no ei ne näköjään aivan heti sitte jämähdäkkää... Muistelin vaa että näin st1:sen automaatin kylies tarran mis oli että "suodatettavuus max -25", tais olla jotaki "välilaatua"Timo J kirjoitti:Teboilin kesälaatu kestää -20°, talvilaatu -40°C ja Arktinenlaatu -45°C.AR500 kirjoitti:Huh huh.. Aika julmia lukemia tuntuu olevan Eikö teillä oo ollu ongelmia naftan läpimenon kans? Talvilaatu pitääs kestää max -25 jonka jälkeen alakaa parafiinit muuttua kiinteäksi ja setti ei mee enää suodattimesta läpi. Joskus kesälaadulla kävi näin..
Tänään tankkasin ja kattoon ku ravistelin lopputippoja niin liemi oli niinku notkiaa hunajaa eli lähellä oli että ei mee puuroksi jo asemalla toki pumppu kierrättää kaiken aikaa että jos saa käymään nii tod.näk. myös jatkaa käymistä, mutta aikamoista arktista naftaa saa olla jos on vetelää vielä lähellä -40 !
Kylmin missä Volvo F12 :lla on ajettu taitaa olla -48°C hetkellisesti notkossa. Noissa lukemissa autoilu on jo sinänsä järjetöntä, kun kuorma-autoissa kulutus on x 1,5 ja erilaisten vaurioiden riskikasvaa. Varmaan henkilöautoissakin sama sääntö pätee, ja varmaan kannattaa jättää auto kotio, jos ei ole ihan pakko lähteä.
Eli DSL-autoilu suomessa polttoaineen vuoksi pysähdy, jos ei nyt mennä niihin Vostokin -89°C lukemiin
( Maapallon pakkasennätys -89,2 °C , Vostok Antarktika, 21.7.1983 )
Eikö se tuo Teboilin kesälaatu ammatilaisille kestä -28 astetta. Ainakin näyttää toimivan noihin lukemiin asti. Kylmemmässä en ole uskaltanut kokeilla. Kun on mennyt tuon yli oon lorauttanut talvilaatua jatkoksi.Timo J kirjoitti:Teboilin kesälaatu kestää -20°, talvilaatu -40°C ja Arktinenlaatu -45°C.AR500 kirjoitti:
( Maapallon pakkasennätys -89,2 °C , Vostok Antarktika, 21.7.1983 )
Kyllä näin on. Kesälaatu toimii periaatteessa ympäri vuoden (tosiaan järkeä käyttäen) .juhaoh kirjoitti: Eikö se tuo Teboilin kesälaatu ammatilaisille kestä -28 astetta. Ainakin näyttää toimivan noihin lukemiin asti. Kylmemmässä en ole uskaltanut kokeilla. Kun on mennyt tuon yli oon lorauttanut talvilaatua jatkoksi.
En viitsinyt mainostaa sitä, ettei kukaan jäädytä sen vuoksi autoaan tien poskeen "pikkupumpun kesälaadulla" (jota tosin ei taida edes saada talvella)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:45
- Paikkakunta: Savo
Eikö uudemmat diesel-vehkeet ole periaatteessa parempia lähtemään käyntiin, kun polttoaine tulee hienompana sumuna palotilaan, jolloin höyrystyminen on parempaa?kaltio15 kirjoitti:-34 mittarissa ja eka yrityksellä käyntiin.
Piti ihan kokeilla kun on uusu akku että mitenkä tuo laite oikein toimii jos tulee tosi tilanne.
320 cdi kone kyseessä ajettu220 thkm, aika kylmän oloista oli koneen ääni.
Joten ilmeisesti on paikat kunnossa.
Webastolla pärjää hyvin.
Merkittävää kehitystä kylmäkäynnistyksen suhteen lienee tapahtunut jo siirryttäessä OM616/617-koneista OM60x-sukupolveen...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
Tänään aamulla pakkasta 28 astetta ja 250 D teki ensimmäiset oharit. Tietystikkään ei ollut lohkarissa kun autoa pitää majoittaa tuossa tien vieressä. Ei siinä muuten mitään mutta paikka pitää olla sakon uhalla tyhjä arkisin 9.00-12.00 joten sakkohan siitä rapsahti kun oli hakemassa tenua ja kuumailmapuhallinta..Noo valitusta kehiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
lähtihän tuo 2.0 bensa 124:nen käyntiin, ei oo ollu ajossa vuoteen, joskus sillontällön (noin 1kerta/2kk) käynnistetty..
ilman lohkolämmitystä, pidetty vuodenajan tallissa, mutta nyt viimäset paripäivää taivasalla.. eikä tarvinnut edes starttia sahata, vaan ihan suoraa lähti
on nää aika pelejä
ilman lohkolämmitystä, pidetty vuodenajan tallissa, mutta nyt viimäset paripäivää taivasalla.. eikä tarvinnut edes starttia sahata, vaan ihan suoraa lähti
on nää aika pelejä
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Oottako koittanu ruiskuttaa sumupullolla 100% eetteriä suoraan imusarjasta tupaan samalla ku sahaa käyntiin? Poksuu jännästi palotilas aivan ku sielä olis popkornia yleensä tällä konstilla myös on lähteny vaatii vaan kaks henkilöä, toinen sahaa ja toinen sumuttaa.
Apteekista saa lääkkeet joka vaivaan 34,90€/litra
Apteekista saa lääkkeet joka vaivaan 34,90€/litra
tänä aamuna kun ajelin töihin niin oli -37astetta pakkasta ja tankissa pelkkää kesälaatua,pelkäsin että millon hyytyy mutta ei minkäänlaista nykimistä 30km ajoin ja sitte äkkiä talvilaatu tankkiin..ei voi muuta sanoa että kyllä väykky vaan on aika hyvä talviauto niin joo -26astetta ja lähti aika hyvin käyntiinilman lohkolämppäriä kun yks ilta unohin laittaa johon kiinni.
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
No joo on taas ollut amatööri asialla.AR500 kirjoitti:Oottako koittanu ruiskuttaa sumupullolla 100% eetteriä suoraan imusarjasta tupaan samalla ku sahaa käyntiin? Poksuu jännästi palotilas aivan ku sielä olis popkornia yleensä tällä konstilla myös on lähteny vaatii vaan kaks henkilöä, toinen sahaa ja toinen sumuttaa.
Apteekista saa lääkkeet joka vaivaan 34,90€/litra
Jos ei muuten saa moottoria rikki niin kyllä näillä sitten.
Muutenkin on kylmänä rauta haprasta.
Eetterit ja pilopit ja muutkin lisäaineet on ammattimiesten puuhaa.
Pilottia kun laittaa äkkinäinen niin saa takuulla männänrenkaat poikki ja lopun voi arvatakkin.
Räjähtää ne kuitenkin ,mutta ei näin äkkiä?
Ja kaikki muu siihen päälle. Jotkut pyöränlaakeritkin on aika kovilla, kun vaseliinit on koppurana.carlssonc35 kirjoitti:Huh huh kyllä siellä pojilla kannet tiukilla, en itse kyllä uskaltas starttailla nuista pakkasluvuista. Vaikka kyllähän mesen kannet lujia on!!
Tuttu autokorjaaja sanaili, että sitäkään vaan ei näe heti; laakerit rikkuu nyt, mutta vasta maalis-huhtikuussa alkavat oireet näkyä ja sitten niitä saa vaihtaa laakereita ulosvetäjät punaisena.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
timi.lin kirjoitti:tänä aamuna kun ajelin töihin niin oli -37astetta pakkasta ja tankissa pelkkää kesälaatua,pelkäsin että millon hyytyy mutta ei minkäänlaista nykimistä 30km ajoin ja sitte äkkiä talvilaatu tankkiin..ei voi muuta sanoa että kyllä väykky vaan on aika hyvä talviauto niin joo -26astetta ja lähti aika hyvin käyntiinilman lohkolämppäriä kun yks ilta unohin laittaa johon kiinni.
ei se hyydykkään kesälaadulla, koska dieselmersuissa W124-> on polttoaineen esilämmitin
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
-35 oli aamulla pakkasta ja hyvinhän tuo lähti ekalla E250d käyntiin, tosin kyynel valuu kun joutuu autoa rääkkäämään tällaisissa olosuhteissa. Yleensä kävelen jos ei ole pakko ajaa kun pakkasta on enemmän kuin -20
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
No joo, mutta se esilämmitin on vasta koneen kyljessä. Hyytyminen tapahtuu tankin ja konehuoneen välillä auton alla, jossa polttoaineputket on pakkasen ja viiman armoilla.dansku kirjoitti:timi.lin kirjoitti:tänä aamuna kun ajelin töihin niin oli -37astetta pakkasta ja tankissa pelkkää kesälaatua,
ei se hyydykkään kesälaadulla, koska dieselmersuissa W124-> on polttoaineen esilämmitin
Hyytyminen ja tukkeutuminen tapahtuu aina suodattimessa. Ja johtuu DSL:n seoassa olevasta parafiinistä, joka ei enään mahdu menemään suodatinkankaan läpi. Polttoaineputkissa se mönjä liikkuu, mutta tökkää suodattimeen / sakkakuppiin.juhaoh kirjoitti: No joo, mutta se esilämmitin on vasta koneen kyljessä. Hyytyminen tapahtuu tankin ja konehuoneen välillä auton alla, jossa polttoaineputket on pakkasen ja viiman armoilla.