Virtaavampi putkisto?
Virtaavampi putkisto?
Onko kellään tietoa valmistaako mikään firma valmiita tehoputkistoja w126 SEC:iin? Tsekkailin noita remuksen ja muiden putkivalmistajien sivuja mutta ei löytynyt. Myös käytetyt tehoputkistot kiinnostais jos vaan joku tietää.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Tsekkailin kans tuota lakesteeliä ja vaikutti ihan potentiaaliselta putiikilta. Harvemmin noissa tuontiautoissakaan varmaan mitään erikoisempia putkistoja on ollut.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Re: Virtaavampi putkisto?
Onks sulla alkuperäinen ehjä putkisto, vois kiinnostaa jos oot uusimassaJukka L. kirjoitti:Onko kellään tietoa valmistaako mikään firma valmiita tehoputkistoja w126 SEC:iin? Tsekkailin noita remuksen ja muiden putkivalmistajien sivuja mutta ei löytynyt. Myös käytetyt tehoputkistot kiinnostais jos vaan joku tietää.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Oma putkisto on täysin ehyt ja aion pitää sen itellä. Tarkotuksena olis tosiaan hommata katiton putkisto ja katsastukseen sit vaihtaa tuo alkuperänen, kiitos vähäpäästöinen merkinnän.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Juu kyllä marteliuskin varmaan tekee mielellään. Täytyy kysellä eri paikoista millasia ratkaisuja suosittelevat, mut kiitos vastauksista tähänmennessä Kävi muuten sellanenki mielessä et mahtaiskohan saada jonkunlaisen kimppatilausalennuksen jos jotakuta muutakin kiinnostais hommata w126:een sekkiinsä putkistoa. Senkin takia kimppatilaus kiinnostais kun tuo lakesteel sijaittee nurmijärvellä nii matkaa sinne tulee melko lailla. Joku lähempänä asuva vois tuupata autonsa sinne ja putkesta tehtäs vaan sit useampi kopio Kyselen tänään hintaosviittaa lakelta ja ilmottelen kuhan selkenee!
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Meikäläinen olisi kyllä kiinnostunut mahdollisesta kimppatilauksesta jos hinta ei ihan mahottomuuksiin nouse. Tosin Nurmijärvelle on sellaset 700 km matkaa ja auto talven seisonnassa että sikäli on vähän hankaluuksia mennä "koekaniiniksi".
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Laitoin sähköpostia lakesteelille, mut vielä ei ole kuulunu mitään. Koitan vaikka huomenissa soitella jollei muuten kuulu mitään. Veikkaan kyllä että virtaukset on jotenkin otettu huomioon putkistoja suunniteltaessa ja voin kysästä siitäkin. Ja siitä ainakin voin olla varma vakioputkea kattellessa ettei se huonompaan suuntaan ainakaan voi muuttua, sen verran tukkosen näkönen tuo oma tuuba on. Selailin tuossa benzworld.org jenkkisivustoa ja jotkut ovat poistaneet vakiputkista nuo "munuaispöntöt" laittamalla suorat putkenpätkät tilalle eikä äänien siltikään pitäisi nousta liikaa. Enemmän bassoa kuulemma tulee saundeihin. Viimenen vaihtoehto tulee ilmeisesti olemaan tuo jollei muu auta.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Onkohan tuo pakoputkiston rakenne ja kiinnikekohdat mitenkään muuttuneet vuosien varrella? Vai onko samanlainen ollu koko secin elinkaaren..
Tämmönen paketti ois aika komea: http://www.demec.fi/images/galleria/kuva_12_14.jpg
Tämmönen paketti ois aika komea: http://www.demec.fi/images/galleria/kuva_12_14.jpg
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Se on muuten hyvä kysymys. Oon katellu noita alkuperäsiä putken osia esim Ebaystä ja siä oli 560sekin putkiston takapönttö ja ne välipöntöt ja sen mukaan ne sopi 86-91 vuotisiin. Saattaa olla kyllä mahdollista että kiinnikkeiden paikat on eri kohdissa. On muuten komian näkönen tuo demecin sekin putkitoteutus, ainoa vaan etten kyl ite aio vakio takapuskuria alkaa palasteleen.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Tuossa kuvan secissähän on joku tuning-takapuskuri. Kyllä varmaan ton tyylisen putkiston pystyis toteuttamaan ilman että alkaa palastelemaan vakiopuskuria. Eri asia sitten tuleeko hyvän näkönen
EDIT: Jaa ompa näköjään Jukka L. sinulla erilainen tuo facelift -takapuskuri. Tossa minun omassa 82:sessa ei oo tuollaista palastusta ulostuloille.
EDIT: Jaa ompa näköjään Jukka L. sinulla erilainen tuo facelift -takapuskuri. Tossa minun omassa 82:sessa ei oo tuollaista palastusta ulostuloille.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Putkisto tulis maksamaan noin 1000euron luokkaa. toteutus olis siten että putket tulis rinnakkain kuskinpuolelle loppuun asti. ja hintaan kuuluu jo pöntöt. High flow katit putkistoon olis +500euroa. Perkule kun tuo kiinnitysjuttu tosiaan on vähä kinkkinen
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Kysykääs tuolta: http://www.pakoputkistot.com/ kysyin omaan autoon putkistoa sieltä niit lupas asennettuna noin 400 eurolla... Niin ja tämä oli sit pakosarjalta eteenpäin...
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Sisältääkö tuo tonnin hinta-arvio asennuksen vai tuleeko se vielä lisähintaan? Itseä kyllä kiinnostais tuo Demecin tyyli neljällä soikealla putkenpäällä..Jukka L. kirjoitti:Putkisto tulis maksamaan noin 1000euron luokkaa. toteutus olis siten että putket tulis rinnakkain kuskinpuolelle loppuun asti. ja hintaan kuuluu jo pöntöt. High flow katit putkistoon olis +500euroa. Perkule kun tuo kiinnitysjuttu tosiaan on vähä kinkkinen
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Joo kyllä tuohon hintaan asennus kuuluu. Kieltämättä tuo demecin toteutus komian näkönen on mut omaan autoon kyseinen ratkasu on tolla puskurilla mahdoton. Soittelin tänään tuonne pakoputkistot.com:in jampalle ja se lupas soitella kun värkkien hinta-arvio selkenee. Kysyn vielä niistä kiinnitysjutuista kunhan herra palaa asiaan. Ilmottelen tarkemmin kuhan selkenee. Eiköhän tämä tästä
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Tässä 500 SEC:in putkisto 85-vuoteen asti: http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 212&SGN=01
Ja tässä sen jälkeen:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 212&SGN=02[/url]
Eli kyllä noissa eroavaisuuksia on. Takavaimennin on ainakin erilainen, vanhemmassa näyttäs olevan suorempi tuo takavaimentimelle menevä osa.
Ja tässä sen jälkeen:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 212&SGN=02[/url]
Eli kyllä noissa eroavaisuuksia on. Takavaimennin on ainakin erilainen, vanhemmassa näyttäs olevan suorempi tuo takavaimentimelle menevä osa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Suosittelen todella lämpimästi kaveriani Lakea, eli Lakesteeliä. Laatu on mahtavaa ja hinnat erittäin kohtuulliset kun otetaan huomioon mitä rosteri nykyään maksaa.
Lakella tulee kerralla sellainen putkisto ettei tarvitse jälkeenpäin harmitella. Ja saa just sellaisen kun vaan mielii.
Aika passelit 3" katit saisin kaverilta järkättyä tosi sopivasti, mulla on samanmoiset Subarussa ja kaasut on todella puhtaat.
Lakella tulee kerralla sellainen putkisto ettei tarvitse jälkeenpäin harmitella. Ja saa just sellaisen kun vaan mielii.
Aika passelit 3" katit saisin kaverilta järkättyä tosi sopivasti, mulla on samanmoiset Subarussa ja kaasut on todella puhtaat.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Näyttää noissa vanhemman ja uudemman mallin putkissa olevan tosiaan aika huomattavia eroja. Kimppatilausjuttu taitaa mennä kyl vähän suohon.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Soitin tuonne pakoputket.com:in jampalle ja se kehu että putkisto olis 400-500 euroa pönttöineen ja asennettuna. Katalysaattorilla varustettuna putkeen tulisi 300 euroa lisähintaa ja katti pitäis olla FIA hyväksytty joten päästöt pitäis pysyä kurissa sen verran että ei tarvi katsastukseen vaihtaa. Putkistossa käytettäisiin 2,5" värkkiä ja pöntöt ovat kuulemma calibrassa samaan tyyliin asennettu joten calibran 2,5" pöntöt. Putken teossa menee päivä, joten melko nopeaa toimintaa!
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Ihmettelin juu ihan samaa tuota hintaa . Alennustakin lupas vielä jos useampi tilaa joten kysele jos tunnet lisää vanhemman sukupolven sekkiomistajia. Itellä menee kans kevääseen tuo putkitouhu, mut kyl ite meinaan kans tuolta hommata! Ja kiitos vaan itelles noista kuvista!
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Keväällä se mullakin tulis käyttöön, mutta tästä on selvinnyt hyvin jo hintoja ja paikkoja. Tossa uudemman mallin kuvassa ei näy katittomassa mallissa olevaa
pientä vaimenninta missä pakokaasut pääsee yhdistymään. Liekö sitten äänen takia tehty vai parantaako se hengitystä.
pientä vaimenninta missä pakokaasut pääsee yhdistymään. Liekö sitten äänen takia tehty vai parantaako se hengitystä.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
calibran pöntöt ainiiin... http://www.mbcustoms.fi/Referenssit/MBW126SEC500vm88/
TAHTOO PUTKEN KANSSA
mut nyt on auto pumpulissa odottelemassa parempia ajokelejä
mut pitänee minunkin soitella kyseiseen firmaan ja kysellä tarjous katiskaani tekis vaan mieli teetättää pakosarjakin jossain suunnassa,näyttäis kyllä aikas ahtailta tuo vakiosarja
Mitähän sillä saa tehoa lisää kun teetättäisi pakosarjan+putkiston tohon 300CE-24:seen.........
mut nyt on auto pumpulissa odottelemassa parempia ajokelejä
mut pitänee minunkin soitella kyseiseen firmaan ja kysellä tarjous katiskaani tekis vaan mieli teetättää pakosarjakin jossain suunnassa,näyttäis kyllä aikas ahtailta tuo vakiosarja
Mitähän sillä saa tehoa lisää kun teetättäisi pakosarjan+putkiston tohon 300CE-24:seen.........
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu