OM606 W210 300TDT outo raksutus tiivisteiden vaihdon jälkeen
OM606 W210 300TDT outo raksutus tiivisteiden vaihdon jälkeen
Tosiaan oli tuossa otsikon mukainen väyrynen vuosimallia 1998 (ajettu 180 tkm) pienen polttoainevuodon korjauksessa. Pumpulle menevän ykkösputken juuri oli aina silloin tällöin kostea dieselistä, joten päätin vaihdattaa jokaisen putken tiivisteet. Ennen tiivisteiden vaihtoa auto kävi todella tasaisesti ja kaikki pelasi täydellisesti. Tiivisteiden vaihdon jälkeen kone on nakuttanut aika kovallakin äänellä (ei vuoda enää ykkösputken juurelta), erityisesti 1100 kierroksen kohdilla. Kuulostaa ihan suutinääneltä tms. Nakutusta esiintyy tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla, 600-1800 kierroksen kohdilla. Kaasua kun painaa, niin mylvii kyllä ihan normaalisti ja tehot on tallessa jne. Nyt oon tiivisteiden vaihdon jälkeen ajellut 200 km, polkenutkin olen ja motaria on tullut tahkottua suuntaan jos toiseenkin, mutta raksutus ei tunnu katoavan. Missähän voisi olla vika? On kaadettu tankkiin suuttimenputsauslitkut ym., mutta ei auta. Ehdotuksia?