Kokemuksia Master Power Turboista

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kokemuksia Master Power Turboista

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Kertokaapa kokemuksia noista ahtimista, Maurilla on kokemuksia ja varmasti muillakin?

Miten tuo isoin Masteri mahtaa toimia OM606:sessa, jos sitä verrataan vaikka HX40 tai HX50 ahtimiin?
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

aika hiljais?

Kokemuksia muissa moottoreissa?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

aika hiljaista joo.. :)

odotankin innolla, koska mauri avaa sanallisen arkkunsa. etenkin näitten muuttuvasiipisten suhteen, jotka pitaisi olla hyvällä hyötysuhteella pariin kiloon asti.

kuulemma olisi tulossa moisia.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Toi isoin 69/65 - siivillä oleva ei oikein toimi dieselissä tuon siipisuhteen takia. Suuremmalla pakopesällä ja -siivellä vois olla parempi, tai sitten hiukan erilaisella kompurasiivellä.

Herkkä ahdin kyllä on, ja vähän hemmetin kestävä :D
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

ja kun kompura on vääränlainen, ei turbiinipuolen rukkaus ole kuin maskeerausta; itse ongelma ei poistu.
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei välttämättä joo, tosin sakkasongelma voi pienentyä siedettäväksi erilaisella pakopään setupilla.
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

^^Eli kompura ei tee painetta, liian pieni trimmi? Vai jättöpään korkeus liian suuri?
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

TDIfreak kirjoitti:^^Eli kompura ei tee painetta, liian pieni trimmi? Vai jättöpään korkeus liian suuri?
Mitä höpötät?
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

http://www.turbominivan.com/tech/turbo201.htm

Sielät lukemalla voi oppia parit perusasiat. Eli esim tuon trimmin ja muutakin hyöryllistä. Tuo jätön korkeus meinaa kompurasiiveen jättö eli exducer osan korekutta. Mitä matalampi tuo on suhteessa imuun eli induceriin niin sen kovempia paineita kyseinen siipi pystyy tuottamaan. Tai ainakin näin minä sen olen käsittänyt :D Voin olla väärässä... Ei olisi ensimmäinen kerta :roll:
diipa daapa...
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Mauri H. kirjoitti:Ei välttämättä joo, tosin sakkasongelma voi pienentyä siedettäväksi erilaisella pakopään setupilla.
Jep, tehdään ahdin "laiskemmaksi", ettei kierrosnopeus nouse ilmamassavirtaan nähden liian suureksi ja siten vältytään sakkaukselta. Samalla menetetään herkkyyttä.
Eli joko koneen perushengitystä paremmaksi(lähinnä nokat/ajoitus) tai pienempi ottohalkaisija kompressoriin.
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

kyllä poijaat se on kannen virtauksista kinni minkälainen ropelli se pyörii, että semmonen
Billett
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

Naftalakkaus kynsissä riittävän usein näkys auttavan,muuten on yhtä duuba daabaa, kuin teppoilin mainoksessa :wink:
Autosporting
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

jorma kirjoitti:kyllä poijaat se on kannen virtauksista kinni minkälainen ropelli se pyörii, että semmonen
On se näinkin joo. Paremmalla kannella ei olis toi turbo sakannut, mutta minkäs teet :D
Vastaa Viestiin