vielä automaattilaatikon säädöstä....
vielä automaattilaatikon säädöstä....
onko säätö prikulleen samanlainen vanhemmissa w124 koreissa ja tässä viimesemmässä w124 (93-95), mulla on, vm-94 220e automaatti.
Laatikon kyljessä on säätövipu, jota pystyy pyöräyttämään puoli kierrosta, tämä ei tahdo riittää, sillä säädön ollessa minimissä, vaihtaa vieläkin liian nopeasti. pystyykö tota vaihdon nopeutta jostain hidastamaan? Kun tuntuu, että vanhemmissa meseissä vaihto kesti 0.5-1 sek. eli oikeen gummilenkki...
Kaasuvivustossa kun tulee laatikon vaijeri (punainen kuori) niin, sitä kun kiristää (ruuvaa kuoren pulttia ulospäin) niin pitäisi vaihtojen aikaistua, vai?
Laatikon kyljessä on säätövipu, jota pystyy pyöräyttämään puoli kierrosta, tämä ei tahdo riittää, sillä säädön ollessa minimissä, vaihtaa vieläkin liian nopeasti. pystyykö tota vaihdon nopeutta jostain hidastamaan? Kun tuntuu, että vanhemmissa meseissä vaihto kesti 0.5-1 sek. eli oikeen gummilenkki...
Kaasuvivustossa kun tulee laatikon vaijeri (punainen kuori) niin, sitä kun kiristää (ruuvaa kuoren pulttia ulospäin) niin pitäisi vaihtojen aikaistua, vai?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
vanhemmissa se menee niin että kun löystää, siis kierrät myötäpäivään (kiinnipäin) sitä säätöholkkia niin vaihdot aikaistuu ja myöskin hieman pehmenee.
Jos avaat säätöholkkia, eli kiristät vaijeria, niin vaihtokohdat siirtyy ylemmille kierroksille, ja samalla myös terävöitryy aika tavalla. (rytkäisee)
Jos avaat säätöholkkia, eli kiristät vaijeria, niin vaihtokohdat siirtyy ylemmille kierroksille, ja samalla myös terävöitryy aika tavalla. (rytkäisee)
MB 300CE 24V
MB ML320
MB ML320
Juttua asiasta:
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/ta ... saato.html
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/ta ... saato.html
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
[quote="aseva"]Juttua asiasta:
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/ta ... saato.html[/quote
Tähtiklubin sivuilla sanotaan että w124 ja w126 -86--->
miten tuossa vanhemmassa w126 onko samanlainen vai millainen?
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/ta ... saato.html[/quote
Tähtiklubin sivuilla sanotaan että w124 ja w126 -86--->
miten tuossa vanhemmassa w126 onko samanlainen vai millainen?
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: vielä automaattilaatikon säädöstä....
Ei ihan. Tuossa säätimen korkissa on eroa. Jos haluat laskea painetta vielä niin kampeat hellästi sen sakarallisen korkin irti ja käännät sen alta löytyvästä T-kappaleesta suoraan. Jos on intoa purkaa koko mutikka irti niin veistelee "haitat" tasaseks ja sakaran viistoksi niin homma sujuu helpommin kun korkki pyörii ympäri eikä puolta kierrosta niinkuin tehtaan jäljiltä.etl kirjoitti:onko säätö prikulleen samanlainen vanhemmissa w124 koreissa ja tässä viimesemmässä w124 (93-95), mulla on, vm-94 220e automaatti.
Re: vielä automaattilaatikon säädöstä....
Nyt on säädetty, vaihtaa komiastiJarkko S kirjoitti:Ei ihan. Tuossa säätimen korkissa on eroa. Jos haluat laskea painetta vielä niin kampeat hellästi sen sakarallisen korkin irti ja käännät sen alta löytyvästä T-kappaleesta suoraan. Jos on intoa purkaa koko mutikka irti niin veistelee "haitat" tasaseks ja sakaran viistoksi niin homma sujuu helpommin kun korkki pyörii ympäri eikä puolta kierrosta niinkuin tehtaan jäljiltä.etl kirjoitti:onko säätö prikulleen samanlainen vanhemmissa w124 koreissa ja tässä viimesemmässä w124 (93-95), mulla on, vm-94 220e automaatti.
Viimeksi muokannut etl, Ke 09.08.2006 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
- maxpower05
- Vakiokalustoa
- Viestit: 330
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
mitens ton kickdownin sais toimimaan, kun olen jo kiristänyt siitä kaasuvivustosta kaikki varat. nyt on semmonen et kun kaasu täysin auki niin vetää hiukan vaijeria.. ei vaan tee kickdownia. koitin toisella releellä ja mittasin kaasupolkimen kytkimen et on ehjä.. kerran vahingossa vaihto neloselta kolmoselle, kun survasin polkimen läpi lattiasta kahdella jalalla
mulla ainakin toi kaasuvivusto hiukan erilainen kuin esim. -92 300turbossa, on siinä venttiilikopan päällä noi vivut, kun turbossa imusarjan alla..
sit mielestäni paiskii noi vaihteet sisään muutenkin liian hätäsesti, kun ei kerkee edes kierrokset nousta eikä vauhti kasvaa yli 50:n niin on jo nelonen pesässä.. siis mun normaali kiihdytyksellä, nilkka suorana..
mulla ainakin toi kaasuvivusto hiukan erilainen kuin esim. -92 300turbossa, on siinä venttiilikopan päällä noi vivut, kun turbossa imusarjan alla..
sit mielestäni paiskii noi vaihteet sisään muutenkin liian hätäsesti, kun ei kerkee edes kierrokset nousta eikä vauhti kasvaa yli 50:n niin on jo nelonen pesässä.. siis mun normaali kiihdytyksellä, nilkka suorana..
s203 220cdi -06
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
- maxpower05
- Vakiokalustoa
- Viestit: 330
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
niinkauan kuin auto mulla ollut, mut ainakaan kickdown ei ole edellisen omistajankaan mukaan toiminut..
s203 220cdi -06
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Ettet nyt vaan ole säätänyt väärään suuntaan?maxpower05 kirjoitti:mitens ton kickdownin sais toimimaan, kun olen jo kiristänyt siitä kaasuvivustosta kaikki varat. nyt on semmonen et kun kaasu täysin auki niin vetää hiukan vaijeria.. ei vaan tee kickdownia.
sit mielestäni paiskii noi vaihteet sisään muutenkin liian hätäsesti, kun ei kerkee edes kierrokset nousta eikä vauhti kasvaa yli 50:n niin on jo nelonen pesässä.. siis mun normaali kiihdytyksellä, nilkka suorana..
Siis mitä enempi kaasuvivusto vetää sitä vaijeria piukkaan sitä myöhemmin vaihtaa.Kirjoitit että kaasu täysin auki vetää vain hiukan vaijeria,vaijeri pitäisi olla melkein piukassa kun kaasu on pohjassa.
Jos nelonen tulee pesään jo 50 km/h vauhdissa nilkka suorana niin vaijeri on ihan liian löysällä tai poikki.
- maxpower05
- Vakiokalustoa
- Viestit: 330
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
tarkotinkin että jos päästää yhtään löysemmälle, niin ei vedä vaijeria lainkaan, ilmeisesti vaijeri tosi venynyt tai poikki..
s203 220cdi -06
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Nyt on sillanen et, ei rykäse vaan kierrokset laskee ihan nätisti alemmas kiihdytyksen jatkuessa. Mkä on raja liialliselle luistolle? meinaan ei viitteis nyt kumminkaan polttaa tota laatikkoa...Jarkko S kirjoitti:etl, sillä lailla
Entä mikä on aiheuttanut sen, että tuo laatikko on aikojen saatossa alkanut vaihtaa tollai rykästen? Tuskin se tehtaalta lähtiessään on noin voimakkaasti vaihtanut. Eikö loogisempaa olisi, että kun laatikko kuluu, niin alkaa luistamaan ja täten pitäisi vaihtoja säätää kovemmalle...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Mun mielestä vaihdot on koventunut aavistuksen, tosin ostaessani auton, katsoin että ei ainakaan luista. Napakasti se on vaihtanut aina, öljyt vaihdoin 40 000 km sitten, mobil atf 220.Jarkko S kirjoitti:Sillon lipsuu liikaa jos kierrokset nousevat vaihteenvaihdossa.
Onkos se sulla ollessa ollu noin kova vai koventunut ajellessa ajan myötä?
nyt kun kampesin tuosta säätimestä sen hatun irti, niin nyt se on siihen hiukan väljä, täytyypi vissiin hakea vehosta uus hattu....
Viimeksi muokannut etl, To 10.08.2006 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85