Kokemuksia 250D W124 manuaali
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kokemuksia 250D W124 manuaali
Tuttu katselee diesel mersua, miten 250d kestää ?
Onko kone kestävä ja onko niissä kalliiksi tulevia remontteja ?
jos kokemuksia niin ylläpito kulut kiinnostaa, samoin kiisselin kulutus.
Ruoste jutut on tuttuja joten tekniikka puoli kiinnostaa noista kiisseleistä.
Tämän hintaluokan autoa tuttu katselee...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=637644
Onko kone kestävä ja onko niissä kalliiksi tulevia remontteja ?
jos kokemuksia niin ylläpito kulut kiinnostaa, samoin kiisselin kulutus.
Ruoste jutut on tuttuja joten tekniikka puoli kiinnostaa noista kiisseleistä.
Tämän hintaluokan autoa tuttu katselee...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=637644
Tässä omia kokemuksia kyseisestä mallista 8 kk ajalta ja 25 tkm matkalta.
Molemmat vetoakselit katkesivat ennen 400 tkm:ää! Kannentiiviste vuotaa pikkuisen öljyä 1-sylinterin kohdalta vesipumpun puolelle, mutta ei haittaa mitenkään menoa, eivätkä venttiilinnostimet naputa. Syyläri tihkuu vähän, mutta sekään ei vielä haittaa. Lämmitettävä pissapojan suutin suli ja letku katkesi.
Ennakkohuoltona vaihdettu lisäksi virtalukko, jarruputki ja letkut taakse sekä polttoaineputket.
Kulutus n. 6,3 l/100km, joskus pitkässä matka-ajossa alle 6. Joillakin menee "aina" alle kuuteen. Auto on parhaimmillaan matka-ajossa. Urbaanilegenda kertoo joltakin katkenneen kampiakselin? Muuten olen ollut autoon tyytyväinen, mutta vetoakselin katkeaminen jätti tienpäälle.
Molemmat vetoakselit katkesivat ennen 400 tkm:ää! Kannentiiviste vuotaa pikkuisen öljyä 1-sylinterin kohdalta vesipumpun puolelle, mutta ei haittaa mitenkään menoa, eivätkä venttiilinnostimet naputa. Syyläri tihkuu vähän, mutta sekään ei vielä haittaa. Lämmitettävä pissapojan suutin suli ja letku katkesi.
Ennakkohuoltona vaihdettu lisäksi virtalukko, jarruputki ja letkut taakse sekä polttoaineputket.
Kulutus n. 6,3 l/100km, joskus pitkässä matka-ajossa alle 6. Joillakin menee "aina" alle kuuteen. Auto on parhaimmillaan matka-ajossa. Urbaanilegenda kertoo joltakin katkenneen kampiakselin? Muuten olen ollut autoon tyytyväinen, mutta vetoakselin katkeaminen jätti tienpäälle.
W124 250D -89
itselläni reilu 500tkm ajettu ja kaikki pelaa erinomaisesti. yhdellä kaverilla oli menny vaihdelaatikko ja oli mennyt kyseleen veholta uutta niin oli sanottu, ettei niissä kyllä ruukaa mennä se rikki.. kysyivät sitte paljoko on ajettu autolla. ku vastasi että 1.2 milj km niin ei enää ihmetelly...
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Oli tuollainen välin 300tkm-reilu 500tkm ja nyt enolla viimeisessä voitelussa,ei pidä pätkääkään huolta
Menee vähällä,kaiken ollessa kunnossa noin 6l/100km ei mikään ihme saavutus.
Jurinoitahan noissa saattaa olla vitosella 80-90km/h tienoilla,myös nelosella pitää ajaa noin 70km/h että hiljenee. Omassa oli tuollaiset piirteet mutta ei haitannut menoa kun ajoi sopivalla vaihteella eikä vedättänyt pienillä kierroksilla isolla vaihteella. Nämä tapauskohtaisia,jotkut hiljaisiakin mutta taitaa olla harvinaisia? Veholla tutkittu useaan otteeseen ja kaikki kumit/puslat vaihdettu voimansiirtoon jne. muttei vaikutusta,seuraavana neuvona olisi ollut laatikon ja perän vaihto
Remonttia tuolla välillä laturin hiilien vaihto kun alkoi virta loppumaan sekä vasemman etupään jousikupin hitsaaminen paikalleen,tuli konehuoneeseen... Ainoa kerta kun jäi matka kesken ja ainoa "vika",muuten selvisi ihan normaalilla kulutusosien vaihdolla kuten puslilla ja noilla em. laturin hiilillä. Toki tuolle välille sattui yksi isompikin huolto jossa vaihdettiin myös nokkaketju sekä alipainepumppu.
Luotettavuus,pieni kulutus,"riittävä" suorituskyky ja jämäkkä ajettava. Siinäpä ne myyntiargumentit, paras malli 300D ohella 124 koppaisista.
Menee vähällä,kaiken ollessa kunnossa noin 6l/100km ei mikään ihme saavutus.
Jurinoitahan noissa saattaa olla vitosella 80-90km/h tienoilla,myös nelosella pitää ajaa noin 70km/h että hiljenee. Omassa oli tuollaiset piirteet mutta ei haitannut menoa kun ajoi sopivalla vaihteella eikä vedättänyt pienillä kierroksilla isolla vaihteella. Nämä tapauskohtaisia,jotkut hiljaisiakin mutta taitaa olla harvinaisia? Veholla tutkittu useaan otteeseen ja kaikki kumit/puslat vaihdettu voimansiirtoon jne. muttei vaikutusta,seuraavana neuvona olisi ollut laatikon ja perän vaihto
Remonttia tuolla välillä laturin hiilien vaihto kun alkoi virta loppumaan sekä vasemman etupään jousikupin hitsaaminen paikalleen,tuli konehuoneeseen... Ainoa kerta kun jäi matka kesken ja ainoa "vika",muuten selvisi ihan normaalilla kulutusosien vaihdolla kuten puslilla ja noilla em. laturin hiilillä. Toki tuolle välille sattui yksi isompikin huolto jossa vaihdettiin myös nokkaketju sekä alipainepumppu.
Luotettavuus,pieni kulutus,"riittävä" suorituskyky ja jämäkkä ajettava. Siinäpä ne myyntiargumentit, paras malli 300D ohella 124 koppaisista.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Elikkä jos mahdollista niin käykö 300D tasaisemmin ilman jyrinöitä ?
Automaattia kaveri ei halua, koska hän ajaa 95% ajosta maantiellä.
Onko 4 vai 5 vaihteinen kestävämpi kiisselin perässä ?
Miten on ruiskupumpun kestävyys ja ruiskujen ns. vaihtoväli ?
Kaverilla on välillä perässä kärry joten riittääkö 250d tehoiltaan ?
Automaattia kaveri ei halua, koska hän ajaa 95% ajosta maantiellä.
Onko 4 vai 5 vaihteinen kestävämpi kiisselin perässä ?
Miten on ruiskupumpun kestävyys ja ruiskujen ns. vaihtoväli ?
Kaverilla on välillä perässä kärry joten riittääkö 250d tehoiltaan ?
Kolmisataset ei niin pahoja juriseen,ennemminkin harvinaisia ja sisällekin hiljaisempi tai siltähän se tuntuu kun mukavaa hurinaa pellin alta. Jos kärryäkin vetää,ehkä 300 viisaampi ratkaisu. Ei ainakaan kaduta,ylläpito ym. samanhintaista,kulutuksessakaan ei niin suurta eroa kuin saman mallin eri autoyksilöillä. Menee kuuden luokkaa sekin kun kaikki kohdallaan.
Joo loistopeli on, ja lujakin kuin mikä, mutta..
-Nyt eletään vuotta 2006 ja hinta ei ratkaise enää valintaa Päivänselvä valintani olisi 300D. Tämä vetää, on hiljaisempi ja paiskaa luun kurkkuun mukavilla ominaisuuksillaan vielä nykyautoillekin. Ei sitä enää kannata pihtailla jos valita saa!
-Nyt eletään vuotta 2006 ja hinta ei ratkaise enää valintaa Päivänselvä valintani olisi 300D. Tämä vetää, on hiljaisempi ja paiskaa luun kurkkuun mukavilla ominaisuuksillaan vielä nykyautoillekin. Ei sitä enää kannata pihtailla jos valita saa!
250TD -86, 260E LANG -90
Kyllä pumppu ja suuttimet kestää. Pumppuhan kannattaa heti alkuunsa säädättää esim pp-dieselillä niin kone vetää paremmin, käy sievemmin, ja kulutus tippuu Suuttimia ei varmasti tarvi vaihtaa kuin ehkä 500tkm välein. Tarkistus on tietenkin välillä paikallaan.(vaikka 100tkm välein)capriceman kirjoitti: Miten on ruiskupumpun kestävyys ja ruiskujen ns. vaihtoväli ?
Kaverilla on välillä perässä kärry joten riittääkö 250d tehoiltaan ?
250D: tehot on vakiona aika rajalliset (90hv). Mutta niin on kyllä 300D:kin (110hv). Riippuu paljon millaista kärryä vetää.
Oma mielipide olis ehdoton 300D Ja automaattina.
sama kumpi molemmat yhtä hyviä 300 d vähän enempi tehoa/ vääntöä ja jaksaa se 250 vetää kärryä siinä ku 300 eikös se niin mene se kulutus et 200d 6 l/100km , 250d 7l/100km , 300d 8l/100km yhdistetty pääsehän 250 llä vaikka alle 5.7/100km jos ajaa eläkeläisvaari kesäisellä sunnuntai ajelulla mallilla
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
No ei sentään. Minulla on ollut yhdistetty kulutus tähän mennessä 7.2 litraa, ja aika raskaalla kaasujalalla. Kieli keskellä suuta pääsee noin 6 litraan. Maksimikulutus mitä olen saanut oli autobahnilla vastatuuleen suksiboksi katolla ja 4 jantteria kyydissä, nopeuden ollessa 120-170 km/h: 9,3 litraa/100 km.jone77 kirjoitti:300d 8l/100km yhdistetty
Polttoaineenkulutuksen kannalta ei kannata miettiä koneiden välillä. 200D menee suurinpiirtein samoihin 300:n kanssa, pienempikoneista kun joutuu polkemaan hieman enemmän.
Minulla oli 6 vuotta 250Farkku loistopeli, juri loppi kytkinlevyn ja painelaakerin vaihdolla. kilsoja tuli 250->liki 600tkm. Jos 5-kone vuotaa oljyä 1pytyn kohdalta kannentiivisteestä kannattaa kansi käyttää auki ja plaanata. Koneessa on vain 1 öljykanava kanteen ja juuri koneen etupäässä. Kannentiiviste kuluu koska kansi on alumiinia ja lohko on rautaa ja ko. aineiden lämpölaajentuma on hieman eri. Yleensä paineet karkaa kannesta ensin jakoketjun koteloon ja lisäväljyyden tullessa kansipahviin, rupeaa vuoto näkymään ulospäin. Kun kannen työstää n 300-400tkm kohdalla voi seuraavat puoli miljoonaa ajaa taas huoletta. Säädätin pumpun Jussin dieselissä hetimiten kun hankin auton. Lupasi Jussi, että tuntuu säädön jälkeen kuin olisi 1 pytty laitettu lisää koneeseen, ei puhunu paskaa. kaikin puolin hyvä peli 250, mutta kuten moni muukin joka on kokeillu, niin suuri on ero 300malliin, varsinkin jos on 300 turbolla. Tuntuu ihan eri peliltä.
Kun kerrankin löytää hyvän auton, merkkiä on turha vaihtaa. Jos löytää erinomaisen pysyköön mallikin samana.
Mulla oli juuri korjaamolla tuollainen S124 250D
reilu 700tkm ajettu.. Oli edelleen ihan hyvä ajaa, hiljainen, ei mitään ylimääräisiä ääniä.
Korjaamolle tuli kun polttoaineputket olivat hapertuneet..
Hieno auto, erittäin kestävä mutta itselle sellaista en voisi oikeastaan edes harkita, se on niin järjettömän laiska.. tarvis olla 2x tehot että viitsis ajella..
Suosittelen 300TD:tä
reilu 700tkm ajettu.. Oli edelleen ihan hyvä ajaa, hiljainen, ei mitään ylimääräisiä ääniä.
Korjaamolle tuli kun polttoaineputket olivat hapertuneet..
Hieno auto, erittäin kestävä mutta itselle sellaista en voisi oikeastaan edes harkita, se on niin järjettömän laiska.. tarvis olla 2x tehot että viitsis ajella..
Suosittelen 300TD:tä
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eli kaverilla 124 300E vetoautona ja vaihtaisi 250D malliin. Niin onko järkevää
vaihtaa vai kannattaako ajaa 300E loppuun ja katsoa jotain muuta mallia ?
Kesäsin voi vedellä pientä asuntovaunua ja muuten kärriä perässä, eli onko 250D täysin toivoton siihen ?
Kiitoksia kaikille vastauksista, kiva saada kokemusperäistä tietoa, kun itsellä on bensa mese joka sopii kohtuullisesti kärrin vetoon.
vaihtaa vai kannattaako ajaa 300E loppuun ja katsoa jotain muuta mallia ?
Kesäsin voi vedellä pientä asuntovaunua ja muuten kärriä perässä, eli onko 250D täysin toivoton siihen ?
Kiitoksia kaikille vastauksista, kiva saada kokemusperäistä tietoa, kun itsellä on bensa mese joka sopii kohtuullisesti kärrin vetoon.
Kyllä tolla omalla kaksviiskymppisellä on vedetty aika mukaviakin kuormia.capriceman kirjoitti:Eli kaverilla 124 300E vetoautona ja vaihtaisi 250D malliin. Niin onko järkevää
vaihtaa vai kannattaako ajaa 300E loppuun ja katsoa jotain muuta mallia ?
Kesäsin voi vedellä pientä asuntovaunua ja muuten kärriä perässä, eli onko 250D täysin toivoton siihen ?
Kiitoksia kaikille vastauksista, kiva saada kokemusperäistä tietoa, kun itsellä on bensa mese joka sopii kohtuullisesti kärrin vetoon.
Painavin oli caterpillarin pieni kaivinkone
Siellä se perässä tuli, mitä nyt vauhti ylämäissä hieman laski. Lämpöjä ei nostanut.
Sellainen tuhat kiloa kärryssä ei vielä paina. Kaksi on jo paha..
Eli ei ole toivoton peli. Ei Marsun farkkua parempaa veturia ole..provo
Edit: pistäkää vaan 1.8 pensakoneen perään 2 tonnia kuormaa ja kokeilkaa..
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Olen ajellut -87 124 250 TD:llä nyt joulukuun puolivälistä saakka reilut 10 tkm. Kulttuurishokin jälkeen (vajaat 7 v automaatti diesel Chevy Vaneilla...) olen ollut tosi tyytyväinen. Olen vedellyt noista kilometreistä varmaankin 1500-2000 km koirankuljetuskärryä, joka 15 cm korkeampi kuin auto ja yhtä aerodynaminen kuin tiilisikivi. Koirien ja varusteiden kanssa painot on sallitussa jarruttoman kärryn 750 kilossa. Mielestäni 250 on aivan riittävä vetoautoksi, koska lain mukaan kärryn kanssa saa ajaa vain 80 km/h (tarkoittaa siis max 95 km/h ) Vitosvaihde on tosi pitkä, joten sillä ei kannata vedättää alle 85-90 km/h raskaamman kuorman kanssa. Vauhti pysyy viimeistään pykältämällä nelosta ja hätätilassa vaikka kolmosta, koska sillä laite kulkee helposti vaikka 120 km/h (ilman kärryä).Arto N kirjoitti:Kyllä tolla omalla kaksviiskymppisellä on vedetty aika mukaviakin kuormia.capriceman kirjoitti:Kesäsin voi vedellä pientä asuntovaunua ja muuten kärriä perässä, eli onko 250D täysin toivoton siihen ?
Painavin oli caterpillarin pieni kaivinkone
Siellä se perässä tuli, mitä nyt vauhti ylämäissä hieman laski. Lämpöjä ei nostanut.
Olen lukenut aika monesta kommentista ja erilaisista foorumeista, että kolmisatasen kanssa vaihdelaatikkona kannattaisi olla mielummin automaatti, koska manuaalilla saattaa kovien vääntöjen kanssa särkeä helpommin voimansiirron ja muuta sälää. Mene ja tiedä.
Itse olisin ehdottomasti laittanut ensisijaisesti 300 automaatin, mutta kun lompakko ja tarjonta ei silloin kohdanneet, niin tämä 250 kinnari oli oiva valinta.
Pantse
Perheen kulkuvälinehistoria: Lada 1500, Mazda 323, Nissan Bluebird, Skoda Felicia Combi D, Renault Megane, Renault Kangoo D, VW Passat, Chevy Van G20 D, Buick Century D, Vento TD, Chevy Van G20 D, Chevy Van G20 D.
Nykyään ajetaan -87 W124 250 TouringD:llä, -96 TD Ventolla ja 97/98/02/05 alaskanmalamuuteilla
Nykyään ajetaan -87 W124 250 TouringD:llä, -96 TD Ventolla ja 97/98/02/05 alaskanmalamuuteilla
pantse kirjoitti:Olen ajellut -87 124 250 TD:llä nyt joulukuun puolivälistä saakka reilut 10 tkm. Kulttuurishokin jälkeen (vajaat 7 v automaatti diesel Chevy Vaneilla...) olen ollut tosi tyytyväinen. Olen vedellyt noista kilometreistä varmaankin 1500-2000 km koirankuljetuskärryä, joka 15 cm korkeampi kuin auto ja yhtä aerodynaminen kuin tiilisikivi. Koirien ja varusteiden kanssa painot on sallitussa jarruttoman kärryn 750 kilossa. Mielestäni 250 on aivan riittävä vetoautoksi, koska lain mukaan kärryn kanssa saa ajaa vain 80 km/h (tarkoittaa siis max 95 km/h ) Vitosvaihde on tosi pitkä, joten sillä ei kannata vedättää alle 85-90 km/h raskaamman kuorman kanssa. Vauhti pysyy viimeistään pykältämällä nelosta ja hätätilassa vaikka kolmosta, koska sillä laite kulkee helposti vaikka 120 km/h (ilman kärryä).Arto N kirjoitti:Kyllä tolla omalla kaksviiskymppisellä on vedetty aika mukaviakin kuormia.capriceman kirjoitti:Kesäsin voi vedellä pientä asuntovaunua ja muuten kärriä perässä, eli onko 250D täysin toivoton siihen ?
Painavin oli caterpillarin pieni kaivinkone
Siellä se perässä tuli, mitä nyt vauhti ylämäissä hieman laski. Lämpöjä ei nostanut.
Olen lukenut aika monesta kommentista ja erilaisista foorumeista, että kolmisatasen kanssa vaihdelaatikkona kannattaisi olla mielummin automaatti, koska manuaalilla saattaa kovien vääntöjen kanssa särkeä helpommin voimansiirron ja muuta sälää. Mene ja tiedä.
Itse olisin ehdottomasti laittanut ensisijaisesti 300 automaatin, mutta kun lompakko ja tarjonta ei silloin kohdanneet, niin tämä 250 kinnari oli oiva valinta.
Pantse
250D on täysin riittävä veturiksi:olisin ostanut itselle samanmoisen, mutta ku Saksasta löytyi 300D samaan rahaan niin ostin 3litrasen...
Sama "vika" on 300D:ssä(manuaali) ei voi vetää isoa kärryä kun välitykset on niin pitkät,tuosta "kovista väännöistä" ei kannata olla huolissaan kun kolmesatkussa on eri perä ja vaihdelaatikko,eli niitten ei pitäisi heti olla rikki
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kai se vedättäminen isolla vaihteella ja "juristaminen" tekee enempi hallaa. Samaten kuin manuskassa, myös automaatissa kannattaa suosiolla käyttää "pakkovaihteita" jos vetää isoa kärryä ja tuntuu vähääkään että nelosella meno ei ole ihan luontevaa. Pienempää silmään.Väisänen kirjoitti: Olen lukenut aika monesta kommentista ja erilaisista foorumeista, että kolmisatasen kanssa vaihdelaatikkona kannattaisi olla mielummin automaatti, koska manuaalilla saattaa kovien vääntöjen kanssa särkeä helpommin voimansiirron ja muuta sälää. i
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vakiokuntoinen 250D hyytyy varmasti asuntovaunu perässä mäkiin.capriceman kirjoitti:Moi,
Peräkärry about 500kg tavaraa perässä ja sitten kesällä asuntovaunua.
Eli hyytyykö tavallinen 250d ylämäkiin ?
Tai riippuu tietenkin mitä pitää hyytymisenä... ite pidän sitä että jos vauhti tippuu vähänkään jos kaasu on jo pohjassa.
Tippuu se vauhti tosin aika varmasti 300D:lläkin.
Ruuvattuna uskon että 300D kohtuudella jaksaa pitää vauhdin yllä.
Ja kaikkihan riippuu siitä millainen asuntovaunu auton perästä löytyy... pikku kirppuahan jaksaa vetää heikompikin auto.
Ei ole lämpö ongelmia ruuvattunakaan.