Kokemuksia w124 300CE 24v

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

Kokemuksia w124 300CE 24v

Viesti Kirjoittaja ftw »

Vakaassa harkinnassa olis tuommoise mersun hankinta,en ole moista-autoa edes vielä ajannut joten taustatietoa tarvitaan mahd,paljon ennen kun menen ja annannan jonkun myyntitykin vedättää 6 - 0.

Kaikki kokemukset ovat kuultaakin kalliimpia.esim.mitä tarkoittaa "sportline varustus" Manuaalilaatikko,onko järkevä ratkaisu(semmosta olen haaveillut). Onko tuoreimissa coupeissa ne leveet muovit kyljissä,niinkuin norm W124ssä?Vaihtuuko jossain kohtaa vm.jotain oleelista tekniikassa esim.polttoaineensyötössä,tai jotain muuta vähemmän tärkeää? :lol: Jokunen ilmotus on pistänyt silmään CE 320??? Lisävarusteiden määrästä tarpeelisuudesta,ja ennen kaikkea niiden toimivuudesta,ja kaikki mitä tulisi huomioida kyseisen auton kunnon toteamisesta(tyyppiviat yms.)

Nettiautosta huomasin jopa AMG version.Luin myös heidän(ilmeisesti ei sama yksilö)koeajoraportin.KIINOSTAA KYLLÄ mutta ylläpito voi olla hieman hankalaa,huollot,varaosat jne...


Kesällä coupella vau!!!! 8)
Kako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 25.08.2004 17:48
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja Kako »

Koitappa hakua sanoilla m104, ce, 320
Asiaa on puitu aika paljon........

Itse en lähtisi AMG-linjalle. Voipi olla aika arvokkaita noi koneen osat jos jotain sattuu.....

Niin, ja älä nyt hyvä ihminen osta tollasta autoo väkisinvaihdettana.....
Autot
320CE -93
280C -73

Ce.... Auto niille jotka haluavat maksaa lisähintaa epäkäytännöllisyydestä....
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja ftw »

Kako kirjoitti:Koitappa hakua sanoilla m104, ce, 320
Asiaa on puitu aika paljon........

Itse en lähtisi AMG-linjalle. Voipi olla aika arvokkaita noi koneen osat jos jotain sattuu.....

Niin, ja älä nyt hyvä ihminen osta tollasta autoo väkisinvaihdettana.....
Kiitos vinkistä,en ole tuota haku toimintoa aikaisemmin ymmärtänyt,näppärää ei tarvitse kysellä laittaa vain hakua :oops: :lol:

Tutustuin haun antamiin tuloksiin...Taitaa jäädä koupe hankimatta,niin ja minä tykkään vaihtaa silloin kun siltä tuntuu, :twisted:

AMG asiassa olen kannssasi samaa mieltä,mutta moni ei lähde AMG.n kanssa samalle viivalle :lol:
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

AMG asiassa olen kannssasi samaa mieltä,mutta moni ei lähde AMG.n kanssa samalle viivalle :lol:[/quote]

paitsi tiisseli mersut... 8)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

ftw kirjoitti:
Kako kirjoitti:Koitappa hakua sanoilla m104, ce, 320
Asiaa on puitu aika paljon........
Tutustuin haun antamiin tuloksiin...Taitaa jäädä koupe hankimatta,niin ja minä tykkään vaihtaa silloin kun siltä tuntuu, :twisted:
Eihän coupessa korimallina mitään vikaa ole, päinvastoin. Täytyy vian olla tarkkana millä koneella sen hankkii. Esim 300CE (12-venttiilinen) on hyvä peli, ja välttää nuo m104:n ongelmat. Neloskoneissa teho ei vastaa ulkonäköä, mutta ehkäpä se kepin hämmentäminen tuo "urheilullisuutta" ajoon 8)
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

M104 ei nyt ihan mikään surkee ole, mutta kansiremontti odottaa jos sitä ei ole vielä tehty. Sitten sytkän johdot, puolat, ohjausyksikkö on helposti hajoavaa mallia.
Jos työkalut ja juotin pysyy kädessä niin noissa ei ole ongelmia, kunhan ei osta samanlaista huonoa johtosarjaa vaan tekee itse siliconikaapeleista piuhat konehuoneeseen. Ai niin korjauksia ei saa tehdä lyijy vapaalla tinalla, vaan pitää olla lyijyllistä >> muuten alkaa ongelmat.
Lyijyllistä tinaa saa vielä muutaman kuukauden :oops:
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja ftw »

Olen Täysin samaamieltä Matti R:n kanssa. W124 CE on kyllä kaunis.
Olen pitkään haaveilut kyseisestä autosta ja tämänhetkinen elämäntilanne saattaisi olla sopiva.

Ne24 venasen 40 hevosta tietysti pikkusen kutitelee,mutta sen auton ostossa pitäisi olla joku teidänkaltainen asiantuntija mukana,itse kun en ole mikään tekniikanihmelapsi,sen takia täältä foorumista tietoa olen hakennut moneenkin asiaan KIITOIS siitä :)

Nettiautossa on tuommonen Ajoneuvo Id: 610616 on kuulema italiasta tuotu ei talvivarustusta käsittääkseni :( ja on tuo hinta aika kova,mutta sehän on neovottelukysymys....Jurkale niitä johtosarjoja,sytkälootia ja puolanpulikoita,puhumattakaan jostain kansirempasta!Missä vaiheessa semmonen on todennäköistä ilmaantua ja mistä helve..tä se saa "alkunsa",ikä,km.vm.??Olen sen verran perfektionisti että ne on uusittava kautta parannettava kaikki,niin että pystyy luottamaan siihen keulatähteen niin kuin tähänkinmennessä jos 124ce.n. hankin.

Se on kaunis, jumaliste :!: :!:
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Tarkennetaan nyt vielä, että coupe 124 on korimalliltaan C124. Itse myös olen pitkään katsellut moisia. Ehkä jopa joskus avomallia tulee harkittua vakavammin :)

220 on varma ja hyvä motti, kannattaa sitä myös harkita. Nelonen ei ole kuutonen, mutta menossa ei jää paljoa jälkeen.
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

ftw kirjoitti: Ne24 venasen 40 hevosta tietysti pikkusen kutitelee. Se on kaunis, jumaliste :!: :!:
Kaunis Coupe on. Ihan tiedoksi, että nuo 40 hevosta näkyvät yllättävän vähän ainakin perussuoritusarvoissa. Siis 0-100km/h ero on todella pieni, huipussakaan ei suurta eroa ole.

Niin ja tietenkin minä sanon näin kun omistan sen 12V mallin. 8)
-A-J-
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Sen verran löytyy kokemusta että manuaali tuntui paljon ärhäkämmältä mitä automaatti. Automaatti on kyllä mieluisampi, mutta laiskemman tuntuinen. Johtunee siitä kaasun pitkästä liikkeestä varmaan pääosin. Alavääntöä kaipaisi ainakin tuo 24v-kone.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Aki H. kirjoitti:Sen verran löytyy kokemusta että manuaali tuntui paljon ärhäkämmältä mitä automaatti. Automaatti on kyllä mieluisampi, mutta laiskemman tuntuinen. Johtunee siitä kaasun pitkästä liikkeestä varmaan pääosin.
Veikkaisin tosiaan, että vain tuntuu siltä, tai sitten automaatin vaijerit ei olleet säädöissä. Manuskan mukaan eroa esim. 0-100km/h kiihdytyksessä on ulkomuistista n. 0,5sek. Huipussa vajaa 10km/h. Omassa automaatti vaihtoi ostaessani auton isompaa täyskaasulla ja kickdown pohjassa n. 5200rpm kohdalla. Pienen vaijerisäädön jälkeen vaihtokohta muuttui n. 6500rpm kd:llä ja tasan 6000rpm täyskaasulla ilman kd. Auton luonne kiihdytettäessä muuttui aika tavalla. Mikään tykkihän tuo Coupe ei ylipäänsä ole, vaan sellainen harmaantuvan herrasmiehen ajopeli. Itsellänikin muutamia harmaita hiuksia jo löytyy. :shock:
-A-J-
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

24-venaiset eivät ole kaikki alaväännöiltään ohuita :) Uudemmissa M104:sissa eli 2,8- ja 3,2-litraisissa on muuttuva imunokan ajoitus sekä muuttuvanpituinen imusarja, joten alavääntöä on enemmän kuin ensimmäisessä 3.0-24:ssä.

BTW tuo "capriceman":in mainitsema johto-ongelma ei tietääkseni koske ensimmäistä kolmelitraista, siinä on vielä perinteinen KE-Jetronic ja vanha kunnon virranjakaja sekä yksi sytytyspuola eikä näitä suorasytkäsysteemeitä.
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Tenox kirjoitti:Mikään tykkihän tuo Coupe ei ylipäänsä ole, vaan sellainen harmaantuvan herrasmiehen ajopeli. Itsellänikin muutamia harmaita hiuksia jo löytyy. :shock:
Jos 0-100 km/h alle 8 sekuntia on pappa auto, niin mitähän tarkoitat tykillä :shock:
MB 300CE 24V
MB ML320
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Mulla on ilmeisesti tuo M104 kone?? Ja ainakin siinä tuntuu vääntö olevan kohdallaan myös alakiekoilla ja aika tasainen muutenkin. Kevään tullen ajattelin vielä parantaa alavääntöä vapaavirtaus-suodattimella :lol: Kaikenkaikkiaan miellyttävän rivakka ajopeli!
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

JKL kirjoitti: Jos 0-100 km/h alle 8 sekuntia on pappa auto, niin mitähän tarkoitat tykillä :shock:
No tuon omanhan arvot on kai 8,5sekkaa kun on 12V autom. ja yksi edellisistä autoistani kiihtyi 7,5sek. 0-100km/h, enkä sitäkään osannut tykkinä pitää. Sanotaan, että kun mennään sinne viiden sekunnin tuntumaan niin ehkä silloin puhutaan tykistä. Alle kuusi kuitenkin.

Oikeasti minusta ei ole suurtakaan eroa kiihtyykö auto 0-100km/h 8sek. vai 11sek.
-A-J-
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Tenox kirjoitti:[ Sanotaan, että kun mennään sinne viiden sekunnin tuntumaan niin ehkä silloin puhutaan tykistä. Alle kuusi kuitenkin.

Oikeasti minusta ei ole suurtakaan eroa kiihtyykö auto 0-100km/h 8sek. vai 11sek.
Ok, alle 6 on tosiaan jo tykki, mutta noita autoja ei juurikaan taida olla tällä palstalla tai yleensäkään. Reaalimaailmassa kun eletään.

Ihan esimerkkinä vaan että alle 8 sekuntia tarkoittaa matkassa n. 100m ja 11 sekuntia tarkoitta yli 155m, joten "kiihtyvyyden" ero on reilu puolitoistakertainen :D . No, makuasioista ei kannata kiistellä... 8) .
MB 300CE 24V
MB ML320
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

JKL kirjoitti: "kiihtyvyyden" ero on reilu puolitoistakertainen :D . No, makuasioista ei kannata kiistellä... 8) .
No itse tarkoitin lähinnä perstuntumaa ja normaaliliikenteessä ajamista. Parasta tuossa Coupessa on minusta kutosen ärinä kunnon kiihdytyksissä. :twisted: Silti etenkin tuo oma harmaa täysin originaali 300CE on edelleen minusta lähinnä sellainen herrasmiesliikutin. Ja siis sopii minulle oikein hyvin. :wink:
-A-J-
Avatar
Arthur
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 14.09.2005 13:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Arthur »

Olisko kellään tietoa M104.980 ja M104.994 mootoreiden eroista? Tarkoitan nyt itse perusmoottorien vaihtokelpoisuutta. W124 300CE-24 -92:n pakoventtiili sanoi sopimuksen irti, ja tarjolla olisi W140 300 24V -95 kone. Jälkimmäinen on 3,2 litrainen ja elektronisella ruiskulla, mutta käykö koneeseen nuo alkuperäiset polttoainelaitteet, imu- ja pakosarjat ynnä apulaitteet? Suurin osa huolto- ja varaosista ovat ainakin samoilla numeroilla. Pankaas viisaat :shock: tietoa...
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Moottorinohjaus, sähköt ja ainakin imusarja ainakin ovat erilaiset. Moottorit ovat ulkoisestikin aika erinäköisiä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=32130
Avatar
Arthur
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 14.09.2005 13:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Arthur »

Tämä M104.994 mootoripa on vielä jakajallinen, ei siis suorasytkällä... tuosta vuosiluvusta en tiedä :?

http://mbwde.hl-users.com/Mediengalerie ... 0F1951.htm

http://mbwde.hl-users.com/Mediengalerie ... 0F1950.htm
Vastaa Viestiin