Kokemuksia w124 300CE 24v
Kokemuksia w124 300CE 24v
Vakaassa harkinnassa olis tuommoise mersun hankinta,en ole moista-autoa edes vielä ajannut joten taustatietoa tarvitaan mahd,paljon ennen kun menen ja annannan jonkun myyntitykin vedättää 6 - 0.
Kaikki kokemukset ovat kuultaakin kalliimpia.esim.mitä tarkoittaa "sportline varustus" Manuaalilaatikko,onko järkevä ratkaisu(semmosta olen haaveillut). Onko tuoreimissa coupeissa ne leveet muovit kyljissä,niinkuin norm W124ssä?Vaihtuuko jossain kohtaa vm.jotain oleelista tekniikassa esim.polttoaineensyötössä,tai jotain muuta vähemmän tärkeää? Jokunen ilmotus on pistänyt silmään CE 320??? Lisävarusteiden määrästä tarpeelisuudesta,ja ennen kaikkea niiden toimivuudesta,ja kaikki mitä tulisi huomioida kyseisen auton kunnon toteamisesta(tyyppiviat yms.)
Nettiautosta huomasin jopa AMG version.Luin myös heidän(ilmeisesti ei sama yksilö)koeajoraportin.KIINOSTAA KYLLÄ mutta ylläpito voi olla hieman hankalaa,huollot,varaosat jne...
Kesällä coupella vau!!!!
Kaikki kokemukset ovat kuultaakin kalliimpia.esim.mitä tarkoittaa "sportline varustus" Manuaalilaatikko,onko järkevä ratkaisu(semmosta olen haaveillut). Onko tuoreimissa coupeissa ne leveet muovit kyljissä,niinkuin norm W124ssä?Vaihtuuko jossain kohtaa vm.jotain oleelista tekniikassa esim.polttoaineensyötössä,tai jotain muuta vähemmän tärkeää? Jokunen ilmotus on pistänyt silmään CE 320??? Lisävarusteiden määrästä tarpeelisuudesta,ja ennen kaikkea niiden toimivuudesta,ja kaikki mitä tulisi huomioida kyseisen auton kunnon toteamisesta(tyyppiviat yms.)
Nettiautosta huomasin jopa AMG version.Luin myös heidän(ilmeisesti ei sama yksilö)koeajoraportin.KIINOSTAA KYLLÄ mutta ylläpito voi olla hieman hankalaa,huollot,varaosat jne...
Kesällä coupella vau!!!!
Koitappa hakua sanoilla m104, ce, 320
Asiaa on puitu aika paljon........
Itse en lähtisi AMG-linjalle. Voipi olla aika arvokkaita noi koneen osat jos jotain sattuu.....
Niin, ja älä nyt hyvä ihminen osta tollasta autoo väkisinvaihdettana.....
Asiaa on puitu aika paljon........
Itse en lähtisi AMG-linjalle. Voipi olla aika arvokkaita noi koneen osat jos jotain sattuu.....
Niin, ja älä nyt hyvä ihminen osta tollasta autoo väkisinvaihdettana.....
Autot
320CE -93
280C -73
Ce.... Auto niille jotka haluavat maksaa lisähintaa epäkäytännöllisyydestä....
320CE -93
280C -73
Ce.... Auto niille jotka haluavat maksaa lisähintaa epäkäytännöllisyydestä....
Kiitos vinkistä,en ole tuota haku toimintoa aikaisemmin ymmärtänyt,näppärää ei tarvitse kysellä laittaa vain hakuaKako kirjoitti:Koitappa hakua sanoilla m104, ce, 320
Asiaa on puitu aika paljon........
Itse en lähtisi AMG-linjalle. Voipi olla aika arvokkaita noi koneen osat jos jotain sattuu.....
Niin, ja älä nyt hyvä ihminen osta tollasta autoo väkisinvaihdettana.....
Tutustuin haun antamiin tuloksiin...Taitaa jäädä koupe hankimatta,niin ja minä tykkään vaihtaa silloin kun siltä tuntuu,
AMG asiassa olen kannssasi samaa mieltä,mutta moni ei lähde AMG.n kanssa samalle viivalle
Eihän coupessa korimallina mitään vikaa ole, päinvastoin. Täytyy vian olla tarkkana millä koneella sen hankkii. Esim 300CE (12-venttiilinen) on hyvä peli, ja välttää nuo m104:n ongelmat. Neloskoneissa teho ei vastaa ulkonäköä, mutta ehkäpä se kepin hämmentäminen tuo "urheilullisuutta" ajoonftw kirjoitti:Tutustuin haun antamiin tuloksiin...Taitaa jäädä koupe hankimatta,niin ja minä tykkään vaihtaa silloin kun siltä tuntuu,Kako kirjoitti:Koitappa hakua sanoilla m104, ce, 320
Asiaa on puitu aika paljon........
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
M104 ei nyt ihan mikään surkee ole, mutta kansiremontti odottaa jos sitä ei ole vielä tehty. Sitten sytkän johdot, puolat, ohjausyksikkö on helposti hajoavaa mallia.
Jos työkalut ja juotin pysyy kädessä niin noissa ei ole ongelmia, kunhan ei osta samanlaista huonoa johtosarjaa vaan tekee itse siliconikaapeleista piuhat konehuoneeseen. Ai niin korjauksia ei saa tehdä lyijy vapaalla tinalla, vaan pitää olla lyijyllistä >> muuten alkaa ongelmat.
Lyijyllistä tinaa saa vielä muutaman kuukauden
Jos työkalut ja juotin pysyy kädessä niin noissa ei ole ongelmia, kunhan ei osta samanlaista huonoa johtosarjaa vaan tekee itse siliconikaapeleista piuhat konehuoneeseen. Ai niin korjauksia ei saa tehdä lyijy vapaalla tinalla, vaan pitää olla lyijyllistä >> muuten alkaa ongelmat.
Lyijyllistä tinaa saa vielä muutaman kuukauden
Olen Täysin samaamieltä Matti R:n kanssa. W124 CE on kyllä kaunis.
Olen pitkään haaveilut kyseisestä autosta ja tämänhetkinen elämäntilanne saattaisi olla sopiva.
Ne24 venasen 40 hevosta tietysti pikkusen kutitelee,mutta sen auton ostossa pitäisi olla joku teidänkaltainen asiantuntija mukana,itse kun en ole mikään tekniikanihmelapsi,sen takia täältä foorumista tietoa olen hakennut moneenkin asiaan KIITOIS siitä
Nettiautossa on tuommonen Ajoneuvo Id: 610616 on kuulema italiasta tuotu ei talvivarustusta käsittääkseni ja on tuo hinta aika kova,mutta sehän on neovottelukysymys....Jurkale niitä johtosarjoja,sytkälootia ja puolanpulikoita,puhumattakaan jostain kansirempasta!Missä vaiheessa semmonen on todennäköistä ilmaantua ja mistä helve..tä se saa "alkunsa",ikä,km.vm.??Olen sen verran perfektionisti että ne on uusittava kautta parannettava kaikki,niin että pystyy luottamaan siihen keulatähteen niin kuin tähänkinmennessä jos 124ce.n. hankin.
Se on kaunis, jumaliste
Olen pitkään haaveilut kyseisestä autosta ja tämänhetkinen elämäntilanne saattaisi olla sopiva.
Ne24 venasen 40 hevosta tietysti pikkusen kutitelee,mutta sen auton ostossa pitäisi olla joku teidänkaltainen asiantuntija mukana,itse kun en ole mikään tekniikanihmelapsi,sen takia täältä foorumista tietoa olen hakennut moneenkin asiaan KIITOIS siitä
Nettiautossa on tuommonen Ajoneuvo Id: 610616 on kuulema italiasta tuotu ei talvivarustusta käsittääkseni ja on tuo hinta aika kova,mutta sehän on neovottelukysymys....Jurkale niitä johtosarjoja,sytkälootia ja puolanpulikoita,puhumattakaan jostain kansirempasta!Missä vaiheessa semmonen on todennäköistä ilmaantua ja mistä helve..tä se saa "alkunsa",ikä,km.vm.??Olen sen verran perfektionisti että ne on uusittava kautta parannettava kaikki,niin että pystyy luottamaan siihen keulatähteen niin kuin tähänkinmennessä jos 124ce.n. hankin.
Se on kaunis, jumaliste
Kaunis Coupe on. Ihan tiedoksi, että nuo 40 hevosta näkyvät yllättävän vähän ainakin perussuoritusarvoissa. Siis 0-100km/h ero on todella pieni, huipussakaan ei suurta eroa ole.ftw kirjoitti: Ne24 venasen 40 hevosta tietysti pikkusen kutitelee. Se on kaunis, jumaliste
Niin ja tietenkin minä sanon näin kun omistan sen 12V mallin.
-A-J-
Veikkaisin tosiaan, että vain tuntuu siltä, tai sitten automaatin vaijerit ei olleet säädöissä. Manuskan mukaan eroa esim. 0-100km/h kiihdytyksessä on ulkomuistista n. 0,5sek. Huipussa vajaa 10km/h. Omassa automaatti vaihtoi ostaessani auton isompaa täyskaasulla ja kickdown pohjassa n. 5200rpm kohdalla. Pienen vaijerisäädön jälkeen vaihtokohta muuttui n. 6500rpm kd:llä ja tasan 6000rpm täyskaasulla ilman kd. Auton luonne kiihdytettäessä muuttui aika tavalla. Mikään tykkihän tuo Coupe ei ylipäänsä ole, vaan sellainen harmaantuvan herrasmiehen ajopeli. Itsellänikin muutamia harmaita hiuksia jo löytyy.Aki H. kirjoitti:Sen verran löytyy kokemusta että manuaali tuntui paljon ärhäkämmältä mitä automaatti. Automaatti on kyllä mieluisampi, mutta laiskemman tuntuinen. Johtunee siitä kaasun pitkästä liikkeestä varmaan pääosin.
-A-J-
24-venaiset eivät ole kaikki alaväännöiltään ohuita Uudemmissa M104:sissa eli 2,8- ja 3,2-litraisissa on muuttuva imunokan ajoitus sekä muuttuvanpituinen imusarja, joten alavääntöä on enemmän kuin ensimmäisessä 3.0-24:ssä.
BTW tuo "capriceman":in mainitsema johto-ongelma ei tietääkseni koske ensimmäistä kolmelitraista, siinä on vielä perinteinen KE-Jetronic ja vanha kunnon virranjakaja sekä yksi sytytyspuola eikä näitä suorasytkäsysteemeitä.
BTW tuo "capriceman":in mainitsema johto-ongelma ei tietääkseni koske ensimmäistä kolmelitraista, siinä on vielä perinteinen KE-Jetronic ja vanha kunnon virranjakaja sekä yksi sytytyspuola eikä näitä suorasytkäsysteemeitä.
No tuon omanhan arvot on kai 8,5sekkaa kun on 12V autom. ja yksi edellisistä autoistani kiihtyi 7,5sek. 0-100km/h, enkä sitäkään osannut tykkinä pitää. Sanotaan, että kun mennään sinne viiden sekunnin tuntumaan niin ehkä silloin puhutaan tykistä. Alle kuusi kuitenkin.JKL kirjoitti: Jos 0-100 km/h alle 8 sekuntia on pappa auto, niin mitähän tarkoitat tykillä
Oikeasti minusta ei ole suurtakaan eroa kiihtyykö auto 0-100km/h 8sek. vai 11sek.
-A-J-
Ok, alle 6 on tosiaan jo tykki, mutta noita autoja ei juurikaan taida olla tällä palstalla tai yleensäkään. Reaalimaailmassa kun eletään.Tenox kirjoitti:[ Sanotaan, että kun mennään sinne viiden sekunnin tuntumaan niin ehkä silloin puhutaan tykistä. Alle kuusi kuitenkin.
Oikeasti minusta ei ole suurtakaan eroa kiihtyykö auto 0-100km/h 8sek. vai 11sek.
Ihan esimerkkinä vaan että alle 8 sekuntia tarkoittaa matkassa n. 100m ja 11 sekuntia tarkoitta yli 155m, joten "kiihtyvyyden" ero on reilu puolitoistakertainen . No, makuasioista ei kannata kiistellä... .
MB 300CE 24V
MB ML320
MB ML320
No itse tarkoitin lähinnä perstuntumaa ja normaaliliikenteessä ajamista. Parasta tuossa Coupessa on minusta kutosen ärinä kunnon kiihdytyksissä. Silti etenkin tuo oma harmaa täysin originaali 300CE on edelleen minusta lähinnä sellainen herrasmiesliikutin. Ja siis sopii minulle oikein hyvin.JKL kirjoitti: "kiihtyvyyden" ero on reilu puolitoistakertainen . No, makuasioista ei kannata kiistellä... .
-A-J-
Olisko kellään tietoa M104.980 ja M104.994 mootoreiden eroista? Tarkoitan nyt itse perusmoottorien vaihtokelpoisuutta. W124 300CE-24 -92:n pakoventtiili sanoi sopimuksen irti, ja tarjolla olisi W140 300 24V -95 kone. Jälkimmäinen on 3,2 litrainen ja elektronisella ruiskulla, mutta käykö koneeseen nuo alkuperäiset polttoainelaitteet, imu- ja pakosarjat ynnä apulaitteet? Suurin osa huolto- ja varaosista ovat ainakin samoilla numeroilla. Pankaas viisaat tietoa...
Moottorinohjaus, sähköt ja ainakin imusarja ainakin ovat erilaiset. Moottorit ovat ulkoisestikin aika erinäköisiä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=32130
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=32130
Tämä M104.994 mootoripa on vielä jakajallinen, ei siis suorasytkällä... tuosta vuosiluvusta en tiedä :?
http://mbwde.hl-users.com/Mediengalerie ... 0F1951.htm
http://mbwde.hl-users.com/Mediengalerie ... 0F1950.htm
http://mbwde.hl-users.com/Mediengalerie ... 0F1951.htm
http://mbwde.hl-users.com/Mediengalerie ... 0F1950.htm