280se käyntihäiriö. TAAS PELITTÄÄ
280se käyntihäiriö. TAAS PELITTÄÄ
Mersu kävi aivan normaalisti jätettyäni parkkiin. Noin varttin päästä koitin käynnistää niin alkoi yskiin ja ruiskun ilmamäärämittari pitää ihme platkutusta. Ei käy tyhjäkäyntiä eikä juuri muutakaan. Kaasua kun pitää pohjassa, aikansa rykittyään lähtee ottamaan kierroksia. Olisko jollain jotain vinkkiä mistä lähtee hakemaan vikaa? Jäänestoo laitettu tankkiin, tulpat vaihdettu. virranjakaja ja pyörijä näyttää ehjiltä. vuosimalli 80.
Viimeksi muokannut cupe, To 09.03.2006 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Onkohan tässä mallissa jo lambda anturi? Kylmänä sekä lämpimänä nämä kaikki oireet on. Niin se paukuttaa sieltä ruiskun puolelta oudosti. puristuspaineet mitattu, kaikissa tasaiset 11.5 kiloo. Aivan kuin sytyn ajoitus päin p****tä. Oisko jako voinu hypätä hampaalla. Ehkä vähän epätodennäköistä kun on ketjusta kysymys. hetkellisesti ottaa isompia kierroksia mutta sit alkaa röpöttään.
Kun ostat tulpanjohdot niin kannattaa ostaa kunnolliset kuparijohdit(ei mitään hiilijohtoja). Sellaset irtojohdot(punainen eristyskuori joita roikkuu varaosaliikkeitten tulppajohtopuolella siihen muutamien eurojen hintaan/johto) kannattaa ainakin unohtaa heti vaikka halvalla saisikin(kokemusta on). Eli kunnon johdot on hyvä eristys, kuparijohto ja alkuperäisen mukaan 2kohmin vastus johdoissa. Motonetistä ainakin on löytyny hintaan n.70€. Hiilijohdoissa liika vastusta ja huono eristys.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ai joo sori. En lukenu ihan ajatuksen kanssa tuota juttua.cupe kirjoitti:Onkohan tässä mallissa jo lambda anturi? Kylmänä sekä lämpimänä nämä kaikki oireet on. Niin se paukuttaa sieltä ruiskun puolelta oudosti. puristuspaineet mitattu, kaikissa tasaiset 11.5 kiloo. Aivan kuin sytyn ajoitus päin p****tä. Oisko jako voinu hypätä hampaalla. Ehkä vähän epätodennäköistä kun on ketjusta kysymys. hetkellisesti ottaa isompia kierroksia mutta sit alkaa röpöttään.
Joo ei siinä taida olla lambdaa kun se on sen ikäinen.
Nyt olis todettu että bensa kulkee. määränjakajasta molemmat letkut auki ja hyvin virtasi myös paluu puolelta. Ilmamäärämittarin läppää kun pitää käsin vähän auki niin mese kyllä käy. tyhjäkäynti puuttuu tyystin. pitäisikö läpän olla raollaan tyhjäkäynnillä vai saako jostain muuta kautta ilmaa? Toista puolaakin jo koitettiin mutta ei muutosta. Epätoivoista vianhakua kun ei pääse oikein käsitykseen onko vika sähkö vai ruokapuolella .Ohitin puolan etuvastukset noin testausmielessämutta ei apua. Eristeet aika kuppaset ja tulikuumat kun virta päällä. Nyt olis vinkit tarpeen.
otappa kylmäkäynnistyssuuttimelta johto irti....vaikuttaako? saisikko viä jotenkin tukittua sille menevän bensaputken...varovasti ettei tuu silmille bensaa, painetta yli 5 kiloo. parempi vaihtoehto taitais olla ottaa suutin irti ja laittaa astiaan johto irrallaan ja koittaa ettei vaan jumissa ja ruiki koko ajan. toivotaan ettei ole venttiilipuolella vuotoo, tosin paineet oli tasaiset..
No niin nyt on sit vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. ei apuja. tulpanjohdot ei sopinu, liian pitkät pelliset lämpösuojat hattujen päällä, ei muuta kun pois niin johan sopi. Motonetin kamaa. kylmäkäynnistyssuutin vielä katsomatta. Sytyn ohjainboxi kai seuraavaksi uusittava. Mikähän olisi oikea tähän malliin? Motonetissä kaksi vaihtoehtoa vuosimallista 81 eteenpäin. Omani siis 80 mallia. Löytyykö muuten jostain tähän malliin korjauskäsikirjaa?
Mitenkä ilmamäärän mittari? Onko semmoista siinä? Jos on se lautasmittari niin sen asennon potikka, missä kunnossa se on?cupe kirjoitti:No niin nyt on sit vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. ei apuja. tulpanjohdot ei sopinu, liian pitkät pelliset lämpösuojat hattujen päällä, ei muuta kun pois niin johan sopi. Motonetin kamaa. kylmäkäynnistyssuutin vielä katsomatta. Sytyn ohjainboxi kai seuraavaksi uusittava. Mikähän olisi oikea tähän malliin? Motonetissä kaksi vaihtoehtoa vuosimallista 81 eteenpäin. Omani siis 80 mallia. Löytyykö muuten jostain tähän malliin korjauskäsikirjaa?
Edit: On siis ilmamäärämittari. Ei muuta kun sen potikan mittausurakka.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Ei löydy 80-mallisen K-jetronicin ilmamäärämittarista potikkaa,toimii siinä vielä ihan mekaanisesti.Kovasti vaan oireet kuulostaisi alipainevuodolta.AK47 kirjoitti:
Mitenkä ilmamäärän mittari? Onko semmoista siinä? Jos on se lautasmittari niin sen asennon potikka, missä kunnossa se on?
Edit: On siis ilmamäärämittari. Ei muuta kun sen potikan mittausurakka.
JariN
Vika korjattu
No niin, nyt on mese taas iskussa. Oli tosiaan vuotoa imusarjaan. Oli jokin huohotinletku irti joka on moottorin ja imusarjan välillä imusarjan alla. Pahassa paikkaa nähdä jo todeta. Saapui eräs paikallinen asentajaguru paikalle ja ei mennyt
kauaa kun totes vian. Johan helpotti. No tulipa uusittua vähän virtavehkeitä. Ei se huonoo tee.Se on joskus pienestä kii. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille.
kauaa kun totes vian. Johan helpotti. No tulipa uusittua vähän virtavehkeitä. Ei se huonoo tee.Se on joskus pienestä kii. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille.
Re: Vika korjattu
No hittolainen, omassa oli sama vika mutta kun jo melkein 6 vuotta aikaa niin en muistanut . Huomasin vian tuolloin itse kun kaveri piti autoa kaasulla kaynnissa niin itse katselin moottoritilaan ja kuulin kovaa suhinaa kun avoin letkunpaa veti ilmaa sisaan.cupe kirjoitti: Oli tosiaan vuotoa imusarjaan. Oli jokin huohotinletku irti joka on moottorin ja imusarjan välillä imusarjan alla.
Sitten hetikohta peraan toinen alipainevuoto kadotti suuremmat vaihteet; pakki seka pienin eteenpainajovaihde toimivat ainoastaan. Eli sille vaihteiston alipainekellolle meneva letku oli loysalla. Muutenkin taman ikaisissa nuo letkut konehuoneessa alkaa olla aika pehmenneita ja vuotoalttiita...ei vaan saa aikaseksi uusia kaikkia kerralla ( = laiska ). On vissiin mukavempi korjailla aina yksi kerrallaan vian sattuessa .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224