w202 ura- ja sivutuuliherkkyys
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
w202 ura- ja sivutuuliherkkyys
Tervehdys
Haulla löytyikin hyvin tarinaa ko. ongelmasta. Oma 202 luikertelee tuulella kuin sika viljapellossa. Täytynee tehdä alustalle jotain jossain järjestyksessä. Selkeintä olisi kai vaihtaa kaikki kilkkeet iskareita ja jousia myöten, tuntuu vaan kertasijoituksena kalliilta.
Olisiko seuraava vaihtojärjestys tolkullinen:
- Eteen alapallot, taakse puslat ja muut nivelet
Jos ei auta niin:
-Iskarit ja jouset lievästi madallettuna, keula alemmaksi kuin perä?
Missä vaiheessa suuntaus kannattaa teettää? Muita ehdotuksia?
Yt. Kari, ihan pihalla...
w202 d220-97 classic sedan ml 185tkm
Rengaspaineita (Bridgestone) on tullut kokeiltua monenlaisia, nyt e2,5 t2,8
Haulla löytyikin hyvin tarinaa ko. ongelmasta. Oma 202 luikertelee tuulella kuin sika viljapellossa. Täytynee tehdä alustalle jotain jossain järjestyksessä. Selkeintä olisi kai vaihtaa kaikki kilkkeet iskareita ja jousia myöten, tuntuu vaan kertasijoituksena kalliilta.
Olisiko seuraava vaihtojärjestys tolkullinen:
- Eteen alapallot, taakse puslat ja muut nivelet
Jos ei auta niin:
-Iskarit ja jouset lievästi madallettuna, keula alemmaksi kuin perä?
Missä vaiheessa suuntaus kannattaa teettää? Muita ehdotuksia?
Yt. Kari, ihan pihalla...
w202 d220-97 classic sedan ml 185tkm
Rengaspaineita (Bridgestone) on tullut kokeiltua monenlaisia, nyt e2,5 t2,8
Auto korjaamolle jossa osataan mersut .
- Vaihdetaan tarvittavat nivelet / puslat.
- Maltillinen madallus
(-2-3 cm normaalikorkeudesta, ei tarvitse vaihtaa iskareita jos ne ovat kunnossa).
- Nelipyöräsuuntaus.
Tämän jälkeen auto on huomattavasti parempi, kunhan renkaat ovat kunnolliset ja vanteiden ET oikea.
Homma ei tule mahdottoman kalliiksikaan.
- Vaihdetaan tarvittavat nivelet / puslat.
- Maltillinen madallus
(-2-3 cm normaalikorkeudesta, ei tarvitse vaihtaa iskareita jos ne ovat kunnossa).
- Nelipyöräsuuntaus.
Tämän jälkeen auto on huomattavasti parempi, kunhan renkaat ovat kunnolliset ja vanteiden ET oikea.
Homma ei tule mahdottoman kalliiksikaan.
wiimax.fi
Sporttiversion alustan osilla paranee kummasti kulku. On se aika erilaista ajella vuorotellen Elegancella ja Sportilla.
Tosin tuo Elegancekaan ei kovin herkkä sivutuulelle ole, joten kyllä jotain siellä alustassa on vaihdon tarpeessa, jos ihan kamalasti vetelee. (olipas taas ammattimaista läppää... kunhan lämpimikseni jauhan )
Tosin tuo Elegancekaan ei kovin herkkä sivutuulelle ole, joten kyllä jotain siellä alustassa on vaihdon tarpeessa, jos ihan kamalasti vetelee. (olipas taas ammattimaista läppää... kunhan lämpimikseni jauhan )
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
Tervehdys
Kävin tänään iskaritestissä Hyvinkään A-katsastuksessa, kunnossa olivat. Tarkastaja tutki myös alustan muut osat. Takaa löytyi löysät puslat öö.. etummaisista alatukivarsista?
Myös toinen alapallonivel edessä on vaihtoa vailla.
Päätin siis tehdä = teettää, seuraavaa:
Edestä molemmat alapallonivelet uusiksi
Taakse uudet ko. puslat / varret uusiksi
Lievästi matalammat uudet jouset eteen ja taakse
Nelipyöräsuuntaus
Hyvinkäällä oli aivan erinomainen palvelu, en tiedä kuuluiko tuo alustan syynääminen iskaritestiin vai ei. Töitä kaveri teki reilu 20 min. Koko riemu maksoi 10€
Kävin tänään iskaritestissä Hyvinkään A-katsastuksessa, kunnossa olivat. Tarkastaja tutki myös alustan muut osat. Takaa löytyi löysät puslat öö.. etummaisista alatukivarsista?
Myös toinen alapallonivel edessä on vaihtoa vailla.
Päätin siis tehdä = teettää, seuraavaa:
Edestä molemmat alapallonivelet uusiksi
Taakse uudet ko. puslat / varret uusiksi
Lievästi matalammat uudet jouset eteen ja taakse
Nelipyöräsuuntaus
Hyvinkäällä oli aivan erinomainen palvelu, en tiedä kuuluiko tuo alustan syynääminen iskaritestiin vai ei. Töitä kaveri teki reilu 20 min. Koko riemu maksoi 10€
Oisko mitään vaihattaa myös eteen alatukivarren puslat. Ei tee enää paljoa lisää budjettiin. Entä raidetangot? Suosittelen kokonaisena vaihtoa, eivät maksa paljoa.
Kaikki em. sekä ne mitä mainitsit, niin loppui omani viljapellossa kiemurtelu.
Kaikki em. sekä ne mitä mainitsit, niin loppui omani viljapellossa kiemurtelu.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
Paljos, Kari, tolla siun autolla on ajettu? Meinaan et millä kilometreillä tonne alustaan alkaa väljää tulemaan. Toho porukoitteen C:hen hän vois koittaa tota kumien vaihtoa . Siitä se tuunaus alkaa
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
En ole "Asiantuntija" mutta, väljyydet riippuu auton käytöstä, ja käyttöolosuhteista. Ei noilla kilometreillä kuitenkaan läheskään kaikissa ole väljää eikä kulumaa, ja moni Mersu menee vielä alkuperäisillä tehtaan osilla, mutta, se riippuu niin monesta tekijästä, ja siitä onko kyseessä todelliset kilometrit
Viimeksi muokannut mc, Pe 30.09.2005 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joskus aikaa sitten, eräs vehon työnjohtaja sanoi, että noin 200 tkm alkaa alustassa tulemaan väljyyksiä ja silloin kannattaa vaihtaa kaikki liikkuvat osat, siis pallot, raidetangonpäät jne. kun sen kerran tekee ajaa sillä taas sen pari sataa eikä tarvitse jatkuvsti alla hypätä. No itselleni kun tuli se oma tenava oli sillä ajettu 182 tkm ja juuri oli kaikki vaihdettu, eikä siinä alustassa koko aikana kolinoita, eikä natinoita ollutkaan ja 60 tkm sillä reilussa vuodessa tuli rullattua.
No joutuhan siitä nyt raidetangon vaihtaa, mutta se oli ihan omaa hölmöyttä (ruiskuputki tihutti suoraan raidetangon sisemmän nivelen päälle -> kuivaks -> alkoi tulee väljää -> vi....tus -> uus ruiskuputki + raidetanko -> upee ajaa jälleen )
No joutuhan siitä nyt raidetangon vaihtaa, mutta se oli ihan omaa hölmöyttä (ruiskuputki tihutti suoraan raidetangon sisemmän nivelen päälle -> kuivaks -> alkoi tulee väljää -> vi....tus -> uus ruiskuputki + raidetanko -> upee ajaa jälleen )
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
Hienoa että syy selvisi, nyt pitää itsekin alkaa tutkimaan tarkemmin asiaa, kun valillä tuntuu, että sopivan uran sattuessa kohdalle oma S202 Esprit vm.-00 haluaa lähteä pientareelle kukkia katselemaan.kari_veijalainen kirjoitti:No niin
Ym. nikaleet vaihdettu + rengaspaineet ohjekirjan mukaiset. 1500 km kokemuksen jälkeen voin sanoa että hienosti kulkee!
Kiitos ja kumarrus kaikista neuvoista!
Yt. KooVee
Huomasitko vaikuttiko perässä oleva kuorma menoon? Omassa ylimääräinen paino lisää ongelmia tuntuvasti. Saako udella paljonko Veho veloitti em. töistä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mersu (ainakin S210) tuntuu olevan kovasti vaatelias renkaiden suhteen.
Itsehän moitin sivutuuliherkkyyttä vajaat vuosi sitten itsekin.
Silloin alla oli Michelinin kitkat, en vaan muista nyt nopeus- ja kuormitusluokkia.
Kesärenkaat kun laittoi alle (93 W), niin johan kulku oikeni.
Nyt perjantaina laitettiin alle taas kitkat (Conti, 93 Q) ja auto on kutakuinkin ok.
("Kutakuinkin" tarkoittaa hyvä, mutta koska renkaissa on vielä rengasliikkeen laittamat paineet, niin niiden vaihtelun merkitystä en vielä tässä vaiheessa tiedä).
Tosin semmoinen "mutu" on, että olisi vielä parempi, jos nopeusluokka olisi korkeampi, esim. H tai V.
(Mitä korkeampi nopeusluokitus, sen jäykempi runko renkaassa on).
En tiedä sitten, mikä vaikutus pelkällä kuormitusluokan nostolla olisi... yksityisautoilijalle liian kallis testi omilla rahoilla
Itsehän moitin sivutuuliherkkyyttä vajaat vuosi sitten itsekin.
Silloin alla oli Michelinin kitkat, en vaan muista nyt nopeus- ja kuormitusluokkia.
Kesärenkaat kun laittoi alle (93 W), niin johan kulku oikeni.
Nyt perjantaina laitettiin alle taas kitkat (Conti, 93 Q) ja auto on kutakuinkin ok.
("Kutakuinkin" tarkoittaa hyvä, mutta koska renkaissa on vielä rengasliikkeen laittamat paineet, niin niiden vaihtelun merkitystä en vielä tässä vaiheessa tiedä).
Tosin semmoinen "mutu" on, että olisi vielä parempi, jos nopeusluokka olisi korkeampi, esim. H tai V.
(Mitä korkeampi nopeusluokitus, sen jäykempi runko renkaassa on).
En tiedä sitten, mikä vaikutus pelkällä kuormitusluokan nostolla olisi... yksityisautoilijalle liian kallis testi omilla rahoilla
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
Kommentoidaan nyt tähänkin yhteyteen, että H&R:n sporttijousilla loppui omast helmestä turha hakeminen ja heijaaminen. Enää ei tarvitse joka heitosta korjata kulkusuuntaa.
Michelinin X-Ice:t ovat ehkä hieman uraherkät, hieman hakee, mutta sekin parani kun lisäsin paineita renkaisiin.
Ihan on kuin eri auto pelkillä jousillakin eli varsinkin jos elegancesta haluaa ajaettavampaa niin suosittelen.
Michelinin X-Ice:t ovat ehkä hieman uraherkät, hieman hakee, mutta sekin parani kun lisäsin paineita renkaisiin.
Ihan on kuin eri auto pelkillä jousillakin eli varsinkin jos elegancesta haluaa ajaettavampaa niin suosittelen.
Morjens,spede10 kirjoitti:Oisko mitään vaihattaa myös eteen alatukivarren puslat. Ei tee enää paljoa lisää budjettiin. Entä raidetangot? Suosittelen kokonaisena vaihtoa, eivät maksa paljoa.
Kaikki em. sekä ne mitä mainitsit, niin loppui omani viljapellossa kiemurtelu.
Huollossa löysivät raidetangosta väljää. Ei kuitenkaan vielä
niin paha että pitäis heti uhrata 500 euroa hommaan. Pystyykö
itse vaihtamaan pelkällä hallitunkilla jos tallissa on rasvamonttu?
Onko paha rasti? Ei ole siis vikaa raidetangonpäissä.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01