MB 300 TE TwinTurbo "Mosselman"
MB 300 TE TwinTurbo "Mosselman"
Tuli tässä mieleen koeajo jonka tein parikin kertaa muutama vuosi sitten. kun löysin lehden(VM) jossa kyseinen auto oli koe ajossa.
kyseinen auto oli (ainakin myyjän mukaan) ostanut uutena silloisen mäkitorpan oliko se nyt toimitusjohtaja, tai joku ylipäällikkö. ja tilannut autoon runsaasti lisävarusteita jo tehtaalta, ja tämän lisäksi arwidsonilta ruksannut yht. 87 299mk edestä pientä tilbehöriä. ja tämä siis vuonna 87!!
kaveri oli tilannut mm.
-MOSSELMAN Tuplaturbosarjan (2kpl KKK+Cooleri ja mm.2 erik pakosarjaa,pakoputkiston,prosessorin,ym.)
-BRABUS alustasarjan madallus n.25-30mm
-BRABUS spoilerisarjan(helmat,puskurit)
-BBS 16" takovanteet
-BRABUS Zebranopuiset sarjat (oviin,kojelautaan,keskikonsoliin)
-BRABUS nahkaratti
-Audiopaketti, joka sisälsi mm. Alpinen jukebox.+200W päätevah.+nmt-puhelinyksikkö. joka maksoi silloin 26.000mk!!!
ensimmäisen kerran kun ajoin autoa, n.5v sitten oli auto hyrylässä myynnissä.
muistan vaan kun kulki niin perk..sti.
kiihtyvyys oli todella tajutonta!! ainakin tuntu silloin siltä
kun palautin autoa huomasin vain että tyhjäkäynnillä paineet oli n.0,5kiloa, eli aistin rakennelmassa jotain kulumisen merkkejä..
turbot olivat asennettu jotenkin todella alas lohkon alapinnan tasoille, ja ihmettelinkin että ovat siellä alttiina esim vesisuihkuille jos ajelee johonkin lätäköihin sateella ym.. ei hyvä!
välijäähdytin oli aika iso, jo siihen aikaan varsinkin. ja makaakin poikittain imusarjan päällä.
niin auton tehot olivat:
vakio: -- mosselman:
hv 188/5600r/min 292/6000r/min
Nm 260/4250/r/min 325/4250r/min
suorituskyky:
huippunopeus (käsivaiht.) 267km/h
0-100km/h 6.7s
0-400km/h 14.8 loppunop.160km/h
0-1000m 26.5s loppunop. 207km/h
kyseinen auto oli tosin autom.vaiht. eli kiihtyvuudet, ja huippunop. ei ole aivan samoja.
olin menossa ostamaan tätä autoa n.2v sitten, kun näin sen taas myynnissä netissä yhdessä liikkessä.
lähdin siltä istumalta hakemaan autoa, mutta kun pääsin liikkeeseen n.puoli tuntia myöhemmin, oli auto juuri haettu! kyllä harmitti..
näin auton viime viikolla taas liikenteessä pääkaupunkiseudulla edelleenkin alkuperäisillä kilvillä, joten ajossa löytyy, ja näytti olevan oikein siistissä kunnossa noin ohimennen.
kyseinen auto oli (ainakin myyjän mukaan) ostanut uutena silloisen mäkitorpan oliko se nyt toimitusjohtaja, tai joku ylipäällikkö. ja tilannut autoon runsaasti lisävarusteita jo tehtaalta, ja tämän lisäksi arwidsonilta ruksannut yht. 87 299mk edestä pientä tilbehöriä. ja tämä siis vuonna 87!!
kaveri oli tilannut mm.
-MOSSELMAN Tuplaturbosarjan (2kpl KKK+Cooleri ja mm.2 erik pakosarjaa,pakoputkiston,prosessorin,ym.)
-BRABUS alustasarjan madallus n.25-30mm
-BRABUS spoilerisarjan(helmat,puskurit)
-BBS 16" takovanteet
-BRABUS Zebranopuiset sarjat (oviin,kojelautaan,keskikonsoliin)
-BRABUS nahkaratti
-Audiopaketti, joka sisälsi mm. Alpinen jukebox.+200W päätevah.+nmt-puhelinyksikkö. joka maksoi silloin 26.000mk!!!
ensimmäisen kerran kun ajoin autoa, n.5v sitten oli auto hyrylässä myynnissä.
muistan vaan kun kulki niin perk..sti.
kiihtyvyys oli todella tajutonta!! ainakin tuntu silloin siltä
kun palautin autoa huomasin vain että tyhjäkäynnillä paineet oli n.0,5kiloa, eli aistin rakennelmassa jotain kulumisen merkkejä..
turbot olivat asennettu jotenkin todella alas lohkon alapinnan tasoille, ja ihmettelinkin että ovat siellä alttiina esim vesisuihkuille jos ajelee johonkin lätäköihin sateella ym.. ei hyvä!
välijäähdytin oli aika iso, jo siihen aikaan varsinkin. ja makaakin poikittain imusarjan päällä.
niin auton tehot olivat:
vakio: -- mosselman:
hv 188/5600r/min 292/6000r/min
Nm 260/4250/r/min 325/4250r/min
suorituskyky:
huippunopeus (käsivaiht.) 267km/h
0-100km/h 6.7s
0-400km/h 14.8 loppunop.160km/h
0-1000m 26.5s loppunop. 207km/h
kyseinen auto oli tosin autom.vaiht. eli kiihtyvuudet, ja huippunop. ei ole aivan samoja.
olin menossa ostamaan tätä autoa n.2v sitten, kun näin sen taas myynnissä netissä yhdessä liikkessä.
lähdin siltä istumalta hakemaan autoa, mutta kun pääsin liikkeeseen n.puoli tuntia myöhemmin, oli auto juuri haettu! kyllä harmitti..
näin auton viime viikolla taas liikenteessä pääkaupunkiseudulla edelleenkin alkuperäisillä kilvillä, joten ajossa löytyy, ja näytti olevan oikein siistissä kunnossa noin ohimennen.
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Bi mosselman
Muistelisin itsekin lukeneen sen jutun .
Oliko auto valkoinen farkku 124 ja MB-280 kilvellä?
Oliko auto valkoinen farkku 124 ja MB-280 kilvellä?
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Re: Bi mosselman
Vai oliko AB-280?Petri.Kemppainen kirjoitti:Oliko auto valkoinen farkku 124 ja MB-280 kilvellä?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Bi mosselman
Valkoinen farkku AB--280 pyöri Kouvolassa toissa kesänä (-04) melko ahkeraan. Nyt en reilu vuoteen ole sitä nähnyt, mutta hyvässä kunnossa oli.PM kirjoitti:Vai oliko AB-280?Petri.Kemppainen kirjoitti:Oliko auto valkoinen farkku 124 ja MB-280 kilvellä?
Aikaisemmin olin nähnyt ko. yksilön pk-seudulla. Tuollainen kilpi vain on hyvä tuntomerkki liikkuu missä vain.
Oma talous:
MB E 200 CDI A -99
työn puolesta:
MB E 220 CDI T A -04
MB E 200 CDI A -03
Ex MB E 220 CDI T A -01
Ex MB E 200 CDI -00
+ lukuisia tähdettömiä keltakupuja
MB E 200 CDI A -99
työn puolesta:
MB E 220 CDI T A -04
MB E 200 CDI A -03
Ex MB E 220 CDI T A -01
Ex MB E 200 CDI -00
+ lukuisia tähdettömiä keltakupuja
Mosselmanista puheen ollen...
http://www.benzworld.org/gallery/showli ... D,TD_Class
http://www.benzworld.org/gallery/showli ... D,TD_Class
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Vanhaa topikkia pienen hiljaisuuden hetkeksi ylös..
Nyt on tämänkin auto tullut tien päähänsä!
AB-280 Makaa nimittäin Agentin tallissa, sanotaanko että hyvinkin rapeassa kunnossa
Joku oli vielä kerinny maalaa auton matta mustaksi, ja vaihtanut vapari koneen ennekuin luopui siitä agentille purkuun.
Tuli vähän haikea olo nähdä se siinä kunnossa, kun itsekkin meinasin sen kahteen kertaa aikoinani ostaa.
Onneks sain siitä itselleni omaan autoon takapenkkien niskatyynyt, joten jäi autosta jotain jäljelle vielä kiertämään..
Nyt on tämänkin auto tullut tien päähänsä!
AB-280 Makaa nimittäin Agentin tallissa, sanotaanko että hyvinkin rapeassa kunnossa
Joku oli vielä kerinny maalaa auton matta mustaksi, ja vaihtanut vapari koneen ennekuin luopui siitä agentille purkuun.
Tuli vähän haikea olo nähdä se siinä kunnossa, kun itsekkin meinasin sen kahteen kertaa aikoinani ostaa.
Onneks sain siitä itselleni omaan autoon takapenkkien niskatyynyt, joten jäi autosta jotain jäljelle vielä kiertämään..
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin