w124 300td vm 93. sammuu kylmänä..
w124 300td vm 93. sammuu kylmänä..
Elikkäs probleema on seuraavanlainen. Käynnistyy hyvin kylmänä, käy muutaman sekunnin hyvin ja sitten alkaa ravistamaan ja sammuu, jos ei laita lisää kaasua. Autossa automaattivaihteet.
Vaihdoin molemmat suotimet ei vaikutusta. Onkohan autossa mahdollisesti kylmäkäynnistin tms? Muita hyviä ehdotuksia vian korjaamiseksi?dansku kirjoitti:kuullostais siltä että polttoaine suodin tukossa, tai sinne on kertynyt vettä. joka nollakelin tienoilla alkaa jäätyä, ja menee tukkoon.
suotimet vaihtoon. sekä esi, että pääsuodin.
Re: w124 300td vm 93. sammuu kylmänä..
JouTol kirjoitti:Elikkäs probleema on seuraavanlainen. Käynnistyy hyvin kylmänä, käy muutaman sekunnin hyvin ja sitten alkaa ravistamaan ja sammuu, jos ei laita lisää kaasua. Autossa automaattivaihteet.
Moro mulla oli kerran vanhemmassa kolme satkussa käynti ongelmia putsattiin tanki suodattimet vaihdettiin ei vaikutusta ja puhallettiin ilmaa polttoaine putkista...ei vaikutusta sit laiton kone huoneeseen 10litran kannun naftaa täyteen ja sinne polttoaine putket ja vika hävisi sit laitoin uuden polttoaine letkun tankista konehuoneeseen. eli ilmeisesti jokin roska oli tukkinut polttoaine putken osittain
Pari asiaa:
Katso meneekö siirtopumpulta lähtevässä läinäkyvässä polttoaineputkessa paljon ilmakuplia, jos menee kumiset o-renkaat vaitamalla vika saattaa korjaantua. Parempi korjaus on vaihtaa vanhemman mallin polttoainepumppu ja putket, joissa on banjo kiinni pultilla. Uudemman mallisessa on pikakiinnitteiset ja tyypillisesti alkavat vuotaa ajanmittaan. Osat kuluvat holoiksi ja pelkkä tiivisteen vaihto ei enää auta.
Onhan tyhjäkäynti normaali? ja kierroslukumittari toimii eikä pätki (ylijännitesuojarele)
Katso meneekö siirtopumpulta lähtevässä läinäkyvässä polttoaineputkessa paljon ilmakuplia, jos menee kumiset o-renkaat vaitamalla vika saattaa korjaantua. Parempi korjaus on vaihtaa vanhemman mallin polttoainepumppu ja putket, joissa on banjo kiinni pultilla. Uudemman mallisessa on pikakiinnitteiset ja tyypillisesti alkavat vuotaa ajanmittaan. Osat kuluvat holoiksi ja pelkkä tiivisteen vaihto ei enää auta.
Onhan tyhjäkäynti normaali? ja kierroslukumittari toimii eikä pätki (ylijännitesuojarele)
Antti K kirjoitti:Pari asiaa:
Katso meneekö siirtopumpulta lähtevässä läinäkyvässä polttoaineputkessa paljon ilmakuplia, jos menee kumiset o-renkaat vaitamalla vika saattaa korjaantua. Parempi korjaus on vaihtaa vanhemman mallin polttoainepumppu ja putket, joissa on banjo kiinni pultilla. Uudemman mallisessa on pikakiinnitteiset ja tyypillisesti alkavat vuotaa ajanmittaan. Osat kuluvat holoiksi ja pelkkä tiivisteen vaihto ei enää auta.
Onhan tyhjäkäynti normaali? ja kierroslukumittari toimii eikä pätki (ylijännitesuojarele)
Tyhjäkäynti on normaali kun kone lämmin, ja kierroslukumittari toimii myöskin.
Kylmää konetta käynnistettäessä esiintyy tuo edellä mainittu vika..
Täytyypä tarkistaa tuo siirtopumppu juttu. Kiitoksia vinkistä.
Tarkista se 10A sulake myös joka on akun takana olevan muovin takana ja sijaitsee kiiltävän releen päässä. Itselläni asia korjaantui vaihtamalla rikkinäisen sulakkeen tilalle uusi.
JouTol kirjoitti:Antti K kirjoitti:Pari asiaa:
Katso meneekö siirtopumpulta lähtevässä läinäkyvässä polttoaineputkessa paljon ilmakuplia, jos menee kumiset o-renkaat vaitamalla vika saattaa korjaantua. Parempi korjaus on vaihtaa vanhemman mallin polttoainepumppu ja putket, joissa on banjo kiinni pultilla. Uudemman mallisessa on pikakiinnitteiset ja tyypillisesti alkavat vuotaa ajanmittaan. Osat kuluvat holoiksi ja pelkkä tiivisteen vaihto ei enää auta.
Onhan tyhjäkäynti normaali? ja kierroslukumittari toimii eikä pätki (ylijännitesuojarele)
Tyhjäkäynti on normaali kun kone lämmin, ja kierroslukumittari toimii myöskin.
Kylmää konetta käynnistettäessä esiintyy tuo edellä mainittu vika..
Täytyypä tarkistaa tuo siirtopumppu juttu. Kiitoksia vinkistä.