w124 300td vm 93. sammuu kylmänä..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JouTol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 14.11.2005 19:03
Paikkakunta: Kajaani

w124 300td vm 93. sammuu kylmänä..

Viesti Kirjoittaja JouTol »

Elikkäs probleema on seuraavanlainen. Käynnistyy hyvin kylmänä, käy muutaman sekunnin hyvin ja sitten alkaa ravistamaan ja sammuu, jos ei laita lisää kaasua. Autossa automaattivaihteet.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

kuullostais siltä että polttoaine suodin tukossa, tai sinne on kertynyt vettä. joka nollakelin tienoilla alkaa jäätyä, ja menee tukkoon.

suotimet vaihtoon. sekä esi, että pääsuodin.
JouTol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 14.11.2005 19:03
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JouTol »

dansku kirjoitti:kuullostais siltä että polttoaine suodin tukossa, tai sinne on kertynyt vettä. joka nollakelin tienoilla alkaa jäätyä, ja menee tukkoon.

suotimet vaihtoon. sekä esi, että pääsuodin.
Vaihdoin molemmat suotimet ei vaikutusta. Onkohan autossa mahdollisesti kylmäkäynnistin tms? Muita hyviä ehdotuksia vian korjaamiseksi?
Avatar
karisa81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Su 23.05.2004 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w124 300td vm 93. sammuu kylmänä..

Viesti Kirjoittaja karisa81 »

JouTol kirjoitti:Elikkäs probleema on seuraavanlainen. Käynnistyy hyvin kylmänä, käy muutaman sekunnin hyvin ja sitten alkaa ravistamaan ja sammuu, jos ei laita lisää kaasua. Autossa automaattivaihteet.


Moro mulla oli kerran vanhemmassa kolme satkussa käynti ongelmia putsattiin tanki suodattimet vaihdettiin ei vaikutusta ja puhallettiin ilmaa polttoaine putkista...ei vaikutusta sit laiton kone huoneeseen 10litran kannun naftaa täyteen ja sinne polttoaine putket ja vika hävisi sit laitoin uuden polttoaine letkun tankista konehuoneeseen. eli ilmeisesti jokin roska oli tukkinut polttoaine putken osittain
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Pari asiaa:

Katso meneekö siirtopumpulta lähtevässä läinäkyvässä polttoaineputkessa paljon ilmakuplia, jos menee kumiset o-renkaat vaitamalla vika saattaa korjaantua. Parempi korjaus on vaihtaa vanhemman mallin polttoainepumppu ja putket, joissa on banjo kiinni pultilla. Uudemman mallisessa on pikakiinnitteiset ja tyypillisesti alkavat vuotaa ajanmittaan. Osat kuluvat holoiksi ja pelkkä tiivisteen vaihto ei enää auta.

Onhan tyhjäkäynti normaali? ja kierroslukumittari toimii eikä pätki (ylijännitesuojarele)
JouTol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 14.11.2005 19:03
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JouTol »

Antti K kirjoitti:Pari asiaa:

Katso meneekö siirtopumpulta lähtevässä läinäkyvässä polttoaineputkessa paljon ilmakuplia, jos menee kumiset o-renkaat vaitamalla vika saattaa korjaantua. Parempi korjaus on vaihtaa vanhemman mallin polttoainepumppu ja putket, joissa on banjo kiinni pultilla. Uudemman mallisessa on pikakiinnitteiset ja tyypillisesti alkavat vuotaa ajanmittaan. Osat kuluvat holoiksi ja pelkkä tiivisteen vaihto ei enää auta.

Onhan tyhjäkäynti normaali? ja kierroslukumittari toimii eikä pätki (ylijännitesuojarele)

Tyhjäkäynti on normaali kun kone lämmin, ja kierroslukumittari toimii myöskin.
Kylmää konetta käynnistettäessä esiintyy tuo edellä mainittu vika..
Täytyypä tarkistaa tuo siirtopumppu juttu. Kiitoksia vinkistä.
elmika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 19.07.2005 21:44
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja elmika »

Tarkista se 10A sulake myös joka on akun takana olevan muovin takana ja sijaitsee kiiltävän releen päässä. Itselläni asia korjaantui vaihtamalla rikkinäisen sulakkeen tilalle uusi.
JouTol kirjoitti:
Antti K kirjoitti:Pari asiaa:

Katso meneekö siirtopumpulta lähtevässä läinäkyvässä polttoaineputkessa paljon ilmakuplia, jos menee kumiset o-renkaat vaitamalla vika saattaa korjaantua. Parempi korjaus on vaihtaa vanhemman mallin polttoainepumppu ja putket, joissa on banjo kiinni pultilla. Uudemman mallisessa on pikakiinnitteiset ja tyypillisesti alkavat vuotaa ajanmittaan. Osat kuluvat holoiksi ja pelkkä tiivisteen vaihto ei enää auta.

Onhan tyhjäkäynti normaali? ja kierroslukumittari toimii eikä pätki (ylijännitesuojarele)

Tyhjäkäynti on normaali kun kone lämmin, ja kierroslukumittari toimii myöskin.
Kylmää konetta käynnistettäessä esiintyy tuo edellä mainittu vika..
Täytyypä tarkistaa tuo siirtopumppu juttu. Kiitoksia vinkistä.
Vastaa Viestiin