Farkku paremmalle puoliskolle (S124E)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Farkku paremmalle puoliskolle (S124E)

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tulipa käytyä syyskuussa Saksassa hakemassa Volvo 850 STW paremmalle puoliskolle kakkosautoksi. Hän kokeili autoa pari kertaa tuli siihen tulokseen, että Volvo myyntiin ja automaattivaihteinen farkku tilalle ... Volvohan meni muuten kaupaksi heti, kun älysi ilmoitukseen laittaa maininnan "tuontiauto"! Ilman tuota mainintaa ei tullut yhtään soittoa ja lisäyksen jälkeen puhelintulvan jälkeen ensimmäinen katsoja vei mukanaan :D Olihan toki Volvo hyvä auto, mutta jotenkin halvan tuntuinen Mersuun tottuneesta kuskista. Natinoita ja kolinoita ihan toisella lailla kuin aikaisemmissa Mersuissa.

Nyt olisi tarkoitus piipahtaa ensi viikolla Saksassa ja olen sieltä jo vähän autoa varaillutkin: kesäkuussa 1995 käyttöönotettu S124 -mallinen E220TA. Varusteita löytyy mm sähköikkunat, ilmastointi, vakionopeussäädin, metalliväri ym hilppeet. Kilometrejä on mittarissa vajaat 180 tkm ja myyjän mukaan upeassa kunnossa. Myös kuvissä näyttää hyvältä.

Mutta millainen auto on tuo E220 automaatilla (150 hp)? Erityisesti tarkastettavia paikkoja?? jne. Väyrys-kärsimyksen läpikäyneenä tarkoitus olisi ostaa LUOTETTAVA kakkosauto muutamaksi vuodeksi. Ja yksi ajatus on, että tuolle voisi jotain korjaustoimenpiteitä tehdä itsekkin (väykyssä tarvittiin aina merkkihuollon kompuutteria ...) Kilometrejähän tuohon? autoon oletettavasti tulee luokkaa 4-5000 km/vuosi.

Mitä mieltä raati on moisesta hankinnasta??? Hakeakko vai ei :?:
Viimeksi muokannut Avantgarde, To 10.11.2005 11:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Veit jalat suustani.
Eli meillä on myös melko ajankohtaista kakkosauton hankinta. Korimalli on ainakin sama mutta melko harvinainen 220 on kyllä kysymysmerkki. Itse olen lähinnä 230 vakavasti harkitsemassa.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Eipä tullut paljon apuja :?

Mutta, nyt se on ostettu ja nouto on ensi viikon torstaina. Takaisin Suomeen lauantain lautalla ...

Laitan raporttia myöhemmin!

PS Jälkiviisaus on sitten pahinta laatua (eli ei sitten mitään "paskan ostit" -kommentteja tämän jälkeen...)

PS PS mutta hyviä vinkkejä saa edelleenkin antaa ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hyvän auton ostit, huolettomia kilsoja tulollaan !

jotain pientä vaihdettavaa tulee luonnollisesti ajan mukana , mutta tee se itse miehelle ei tuota ongelmia.

ja 220 on paaaaljon parempi pata mitä "vanhanaikainen" 230, 220 pieksee 230:sen tehoissa ja kulutuksessa...
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1466
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jep, eikös tuo 220 perustu siihen 2-litraiseen koneeseen? Samaa varmaa tekniikkaa.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

No hei!
Onnea vaan vaimolle, kun pääsee ajelemaan klassikolla.
Meillä on tuollainen S124 E220T -94 automaatilla. Pikkusen reilut parisataa mittarissa, ja ihan kivasti on pelannut sen puolitoista vuotta ja vajaat 20tkm kun se on Suomen maassa majaillut. Tokihan jotain ikääntymisen piikkiin menevää laiteltavaa on ollut, mutta kivasti on kaikkiaan pelannut. Mikään rakettihan tuo ei ole, vaikka esim. uutta Citroen C5:ttä oikein mainostetaan, että 2litraa ja 140hv (vrt. 2,2, litraa ja 150 hv)...
tomaatti ilmeisesti rauhoittaa kulkua melkoisesti, ja painaahan tuo meidänkin kapistus semmoset melkein 1600kg tyhjänä, eli tehopainosuhde on aika kaukana urheiluautoista.
Suurin puute on ehkä 4-vaihteinen tomaatti, joka kirnuu satasessa jo melkein 3000 kierrosta...
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Farkku paremmalle puoliskolle (S124E)?

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Avantgarde kirjoitti:Myös kuvissä näyttää hyvältä.
Kuvia näkösälle :wink:
Avantgarde kirjoitti:PS Jälkiviisaus on sitten pahinta laatua (eli ei sitten mitään "paskan ostit" -kommentteja tämän jälkeen...)
Päinvastoin, ainakaan omasta mielestä ei paskempi ostos :lol:
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kuvia näkösälle
Laitan sitten lyhyen hakukertomuksen kuvien kera jahka matkalta kotiudun (lähtö Düsseldorfiin torstaina aamukoneella ja takaisin lauantain/sunnuntain Superfastilla ...). Toivottavasti muuten ei sunnuntai-iltana ole liukasta, muuten saatte katsoa kuvat mahdollisesti hesarin onnettomuuspalstalta maanantai-aamuna ... Kesärenkaat alla nääs :?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Oispa itellekkin auton haku saksasta yhtä helppoo kun Avantgardella.
Näin enskertalaiselle vois tulla ongelmia eikä vähiten kielen kanssa :lol:
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

epk kirjoitti:hyvän auton ostit, huolettomia kilsoja tulollaan !

jotain pientä vaihdettavaa tulee luonnollisesti ajan mukana , mutta tee se itse miehelle ei tuota ongelmia.

ja 220 on paaaaljon parempi pata mitä "vanhanaikainen" 230, 220 pieksee 230:sen tehoissa ja kulutuksessa...
Samaa mieltä, mielestäni paras/järkevin 124:sen bensakone. Käytännön kulutus jopa automaatilla todella pieni, ja tosi mukava "alavääntö" ja mielestäni ihan pirteäkin. Tosiaan 220 tuntuu oikeasti puolet tehokkaammalta mitä 230:nen (Moottori joka sai minut vihaamaan bensamersuja) :roll:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Meesu kirjoitti:
epk kirjoitti:
Käytännön kulutus jopa automaatilla todella pieni, ja tosi mukava "alavääntö" ja mielestäni ihan pirteäkin.
Kaikki on suhteellista. Kyllä tuo kulutus yleensä sen kympin nurkkiin osuu. Ja pirteä kyllä, mutta alavääntöä?? Kulkemaan alkaa minusta vasta jossain yli 4500rpm lukemilla, aina sitten ihan herkästi punaviivaan asti.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Mersu Saksasta ”pikaisesti ja halvalla”

Taustaa:
Kävin muutaman työkaverini kanssa Saksassa Syyskuussa ja toin kakkosauton paremman puoliskon käyttöön. Autohan oli Volvo 850 STW käsivaihteistolla. Muutaman koeajon jälkeen Volvo laitettiin vaimokkeen pyynnöstä myyntiin ja tilalle ruvettiin katsomaan S124E –Mersua automaattilootalla. Sitten alkoi ankara mobile.de:n selaaminen ja vaihtoehtojen kartoittaminen. Koneeksi valikoitui tässä vaiheessa 150 heppanen 2,2 –litran perusmoottori (autovero, arkikäyttö ym seikat puolsivat tätä). Autoja löytyi muutamia Saksasta, ei kuitenkaan mitenkään runsaasti (vaatimuksena mm ilmastointi ja v. 1993.1995). Muutamasta autosta laittelimme faksit myyjälle ja sitten soitot perään …

Kaikkein ”paras” tarjous oli Bochumissa ja ostopäätös oli selvä muutaman selventävän faksin/soiton perusteella. Ei muuta kuin käsiraha maksuun ja matkalippuja varailemaan (Perjantaina 21.10). Hieman arvelutti, mutta kun:
• auto oli HALPA
• katsastusta oli runsaasti jäljellä
• kolaroimaton/alkeperäinen maali pinnassa

niin seuraavatkaan seikat eivät haitanneet:
• myyjä/autoliikkeen omistaja oli nimeltään Mohammed Malali (en ole rasisti, mutta kuitenkin …)
• autossa oli myyjän mukaan muutama parkkipaikkakolhu
• auto oli liian halpa ollakseen 6/95 –auto hyvillä varusteilla …

Matkalle:
Torstaina 27.10 aamuyöstä ylös kello 01.15 ja suihkun kautta matkaan kello 2.00 matkaseuralaisen autolla. Helsinkiin ajaessa oli melkoisen huono keli ja paikalle Helsinki-Vantaan terminaalille saavuimme hieman 05.00 jälkeen. Lehto lähti muutaman minuutin myöhässä kohti Düsseldorfia via Tukholma ja perillä Dusseldorfin lehtoaseman rautatieasemalla oltiin 09.30. Siitä juna Bochumiin (33 min) ja viimeiset kilometrit taksilla autoliikkeeseen. Perillä oltiin 10.15 joten koko pelipäivä oli vielä edessä.

Muhammed oli juuri saapunut liikkeeseen ja hieman hämmästyneinä totesimme farkun puuttuvan valikoimasta … Myös Muhammed oli hämmästynyt tässä vaiheessa ja puhelin alkoi laulamaan kovasti tyyliin ”missä se auto on?”. Selvisi kuitenkin, että auto oli sisäpesussa ja valmis vartin kuluttua. Ei muuta kuin tutkailemaan muuta valikoimaa ja kohta farkku tulikin ikkunat huurussa pihaan. Jollekin oli nimittäin sattunut ajoitusvirhe ja auto oli sisäpesty katosta lattiaan edellisenä iltana. Eli sisustus oli lievästi sanottuna märkä ja kumihousutkin olivat jääneet kotiin ;) Mutta muuten auto vaikutti hintaisekseen ihan hyvältä. Muutama kolhu kyljessä (eipä tarvitse vaimokkeen niitä sitten tehdä marketin pihalla) ja kone kävi hyvin. Tässä vaiheessa ”kokenut mersumies” paljasti tietämättömyytensä alkamalle etsiä kuljettajan ovesta avaimenreikää, jota eitietenkään löytynuyt. Vain infrapunasilmä ja pari hassua lediä. Seuraava moka oli sitten kun aloin repiä hansikaslokeroa auti; hämmästys oli suuri kun hansikaslokeroa ei löytynytkään (tuplabägi). Tässä vaiheessa luovutin avaimet Muhammedin sukulaispojalle, joka kyyditsi meidät rekisteröintiasemalle. Rekisteröinti ja runkonumeron tarkastus sujuivat aika vauhdilla ja sen jälkeen apupoika takaisin liikkeeseen; matka alkoi bensa-aseman kautta kohti Dortmundia/Witteniä ja toista autoa katsomaan. Keli oli pilvetön ja helteinen ja suomipoika hikoili kuin ananias tässä vaiheessa päivää Ei muuta kuin T-paita villapaidan sijaan ja menoksi (hanuri märkänä) …

Havainnot tässä vaiheessa:
Tässä vaiheessa oli hieman aikaa havainnoida autoa, eli mitä tuli ostettua:
• 6/95 ensirekisteröity auto
• 3 aikaisempaa omistajaa
• Ilmastointi (toimi hyvin ja oli tarpeen koko reissun ajan)
• Lämpölasit
• 4 x sähkölasit
• 2 x airbag
• Lukittava kotelo penkkien välissä
• Väri turmalin-vihreä metalliväri
• Musta/grafiitti (märkä) sisustus joka oli kaiken lisäksi erittäin ryhdissään ja täysin ehjä (ei siis juurikaan uutta häpeä)
• Laatikko/konepuoli toimi hyvin

Miinuspuoliksi tässä vaiheessa voisi laskea:
• Märkä hanuri
• Lievästi rämisevä pakoputki (ei päässyt alle korjaamaan)
• Toimimaton kuskin ikkunan sähkösäätö. Moottori toimii mutta ikkuna on jumissa (ikkuna oli talmettunut uraansa ja kovan pamauksen myötä ikkunan laskettua 2 mm liike loppui = itse särjin ja myös korjaan …)
• Liian halpa hinta (takaraivossa koko ajan pieni epäilys)

Matka jatkuu:
Matka jatkui sitten linjalla Dusseldorf, Witten, Werl, Hannover, Rostock ja aina pysähdyttiin kun autoliikkeitä oli näkyvissä. Toinen auto jäi ostamatta, koska nykyisin alle 3 k€:n autot ovat aika heikossa hapessa. Itävienti ja uudet EU-maat ilmeisesti imevät kaiken halvemman lkaluston … Hannoverista tarttui mukaan Blaupunktin CD/RDS (99 € Media Marktista) ja 5-puolaiset alumiinivanteet renkaineen 195-65R15 ensi keäsksi (388 € alle laitettuna). Kontti täyteen halpoja tuomisia (luojan kiitos, autossa on nivomat) ja pikku hiljaa rannan kautta lauttarantaan Lauantaina 29.10. Superfast VII lähti ajallaan ja oli viime yönä 30 minuuttia myöhässä Hangossa. Siitä kerkesi kotiin täksi aamuksi kello 01.00.

Havaintoja:
Seuraavia hajatelmia voisi vielä viljellä
• Auto toimi hyvin ennakko-odotuksista huolimatta
• Erittäin hiljainen ja hyvä ajaa
• Ei kolinoita eikä natinoita
• Varsinainen säästömoottori. Kulutus koko reissun sekalaisella ajolla luokkaa 7 l/100 km ????????

Kannattiko:
Sen tietää vasta kun veropäätös saapuu. Epäilen kuitenkin, että kannatti. Pientä fiksausta ja vakmoke saa tuosta hyvän kauppakassin …
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvä juttu, toivottavasti auto osoittautuu luotettavaksi matkakumppaniksi.
No mitenkä se on sen parjatun alaväännön kanssa? Uskoisin, että ei hirveästi vaivaa automaatin yhteydessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Hyvä ostos. Mielestäni 220 on yksi parhaita 124:n bensakoneita.

Alaväännön kanssa ei pitäisi olla ongelmia, kohtuu hyvä alavääntö käytännössä tuossa M111:ssa, menee vaikka viitosella kaupungissa ja hyvin kiihtyy isommillakin vaihteilla.
124.023
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Alavääntö on ihan kohillaan. Oiva käyttöauton moottori ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti: Kaikki on suhteellista. Kyllä tuo kulutus yleensä sen kympin nurkkiin osuu. Ja pirteä kyllä, mutta alavääntöä?? Kulkemaan alkaa minusta vasta jossain yli 4500rpm lukemilla, aina sitten ihan herkästi punaviivaan asti.
Eli selvää sukua M103:lle; taajamassa tossu kuin mikä, moottoritiellä kiihtyvyyttä sitten on -- mutta onpa koneessa kierroksiakin. :shock:
Näinköhän DB:lla olisi haluttu pitää tästä "mersun koneet on kierroskoneita"-periaatteesta vielä kiinni.

Ja sitten se vakkaripyyntö: kuvia avantgarden uushankinnasta toivomme me. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Ja sitten se vakkaripyyntö: kuvia avantgarden uushankinnasta toivomme me.
Tuoltahan linkistä niitä voi rajoitetun ajan katsella. Auto on sitten suoraan 2000 km lenkiltä tullut, joten pieni likaisuus sallittakoon ...

Kuvat poistettu.
Viimeksi muokannut Avantgarde, To 10.11.2005 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Oih, siistin näköinen peli.

Hauskaa, miten tuossa E-päivityksessä jo nuo verhoilut ja uudemman mallinen ratti luovat ohjaamoon viitteet tulevasta C-mallista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Hyvälle näyttää ja väri on hieno. Tuota väriä olen itsekin kuolannut mobilesta muutaman kerran.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Hyvältähän tuo näyttää, mutta mainitsitko jo, millainen mielenkiintoinen lukema ko. autossa on matkamittarissa.
Kulutuslukemat ovat kyllä aivan käsittämättömän alhaiset, jos et laskuvirhettä ole tehnyt. Itse olen yhden ainoan kerran päässyt alle 8, kun ajoin kahdessa päivässä yli 1200km:n kierroksen kotomaassa tarkasti talvirajoituksia noudatellen ja rauhallisesti itseäni siirtäen. Kahden, kolmen viikon tankkausvälillä on on kulutus osoittautunut heiluvan kympin molemmin puolin.
Ja edelleen: vääntöä?? Sitkeä ja letkeä, hyvävetoinenkin tuo minusta tuo 220 on, muttei ainakaan automaatilla erityisen vääntävä. Varsinkin, kun tuppaa vääntöä haettaessa aina tuo kick-down puuttumaan peliin, jopa E-asennolla ajaessa. No, ehkä vanhoissa autoissa on yksilöerojakin.
Kerropas sitten joskus, miten verottaja sinua rankaisee.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Eli kertomus jatkuu:

Viime viikon perjantaina kävin näyttämässä autoa Tullille ja veropäätös saapui eilen tämän viikon keskiviikkona. Nopeaa touhua nykyään kun autoa ei edes kerkeä katsastaa ennen verojen määräytymistä ...

Maanantai-tiistai akselilla kävin kääntymässä pienellä koeajolla (1250 km) Oulussa ja hyvin tuntui pelaavan. Iso pissapojan säiliö oli muuten hyvä varuste siinä kelissä! Tätä edelsi talvikumien asennus maanantaina puoliltapäivin. Kulutus hyvin pieni; en edes viitsinyt alkaa laskemaan ...

Vilkut asensin eilen illalla ja samalla tuli putsattua lokareiden sisältä sinne vuosien varrella kertyneet roskat ja mudan. Kaikki ok likakerroksen alla 8) .

Tänään sitten kylmiltään katsastukseen ja tuloksena lausunto "katsastuksessa ei havaittu vikoja eikä puutteita". Pakokaasuarvot ja jarrut olivat tosi hyvät (taka-akselin ero 0% jne) ja katsastusmies kehui autoa vielä erittäin siistiksi altapäin ("kuten yleensä sieltä suunnalta tuodut autot"). Konttorilta tulliin veroja maksamaan ja sitten kilvet mukaan tulomatkalla katsastusasemalta. Tänään olisi tarkoitus asentaa sitten kilvet. Mukava yksityiskohta on, että kilpien numero on sama kuin vin-koodin kolme viimeistä numeroa.

Seuraavaksi on vuorossa kilpien asennus ja uuden ikkunamekanismin vaihto. Sitten vaihdelaatikon öljyjen ja suodattimen vaihto ...

Mittarissa nyt 252 tkm ja verottaja rankaisi 3030 eskoa elveineen. Tulli oli jopa parkkipaikkakolhuista antanut alennusta 2% ja verottanut auton 312 km mukaan (20% enemmän kuin mittarissa). Rastin laitoin kohtaan todelliset km ei tiedossa ja arvioin summittaisesti kilometreiksi 500 tkm :oops:

Nyt jos joku tarvitsee hyvää käyttöfarkkua niin ottakoon yhteyttä. Lähtee lähes omakustannushintaan (katsokaa myydään-osasto).
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vastaa Viestiin