eberin asennus 124 300D:hen , vinkkejä kiitos... *asennettu*
eberin asennus 124 300D:hen , vinkkejä kiitos... *asennettu*
pari kysymystä olis !
elikkä mihin väliin kytken meno/paluu-vesiletkut tuohon eberiin, tuossa olis vähän kuvan tynkää mahdollisista paikoista... :
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/letkut.jpg
eikös riitä että eberi on paisarin alapuolella ?
entäpä polttoaine eberille, jotkut ottaa tankilta asti, jotkut konehuoneen puolelta t-haaralla ?
toimiiko asianmukaisesti jos ottaa paluu/tulo naftaputkesta t-haaralla?
elikkä mihin väliin kytken meno/paluu-vesiletkut tuohon eberiin, tuossa olis vähän kuvan tynkää mahdollisista paikoista... :
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/letkut.jpg
eikös riitä että eberi on paisarin alapuolella ?
entäpä polttoaine eberille, jotkut ottaa tankilta asti, jotkut konehuoneen puolelta t-haaralla ?
toimiiko asianmukaisesti jos ottaa paluu/tulo naftaputkesta t-haaralla?
Viimeksi muokannut epk, La 29.10.2005 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soitas keravan autosähköön ja kysy Nurmea puhelimeen, kertoo kyllä vinkkejä.. 

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
itse aikani tuota pähkäilin ja päädyin tuohon d-letkuun.....
mutta kertookas tyhmälle , että olisko järkeä olla laittamatta eberin omaa kiertovesipumppua paikalle ja käyttää auton omaa kiertovesipumppua. Tuntuu tyhmältä asentaa eberi tuohon ja laittaa eberin oma pumppu kun vieressä on siihen valmiiksi asennettu ???
eli jos laittaiskin eberin johdon e-väliin ja käyttäis auton omaa kiertovesipumppua...
mutta kertookas tyhmälle , että olisko järkeä olla laittamatta eberin omaa kiertovesipumppua paikalle ja käyttää auton omaa kiertovesipumppua. Tuntuu tyhmältä asentaa eberi tuohon ja laittaa eberin oma pumppu kun vieressä on siihen valmiiksi asennettu ???
eli jos laittaiskin eberin johdon e-väliin ja käyttäis auton omaa kiertovesipumppua...
Palataanpa asiaan, alkaa syksy tulemaan.
Käytitkös vesietkuissa termostaattiohjattua t-haaraa?
Itse mietin myös eberin oman kiertovesipumpun tarpeellisuutta, mutta nyt olen pähkäillyt, että jos ottaisin vesiliitokset rinnan D ja E pisteen välistä.
Esilämmityksessä toimii eberin pumppu ja ajossa auton oma ja jos haluaa lisälämpöä ajossa, molemmat.
Sähköistä et paljon puhunut. Muistelen, että sinullakin on automaatti-ilmastointi
Mistä herätit sisäpuhaltimen?
Käytitkös vesietkuissa termostaattiohjattua t-haaraa?
Itse mietin myös eberin oman kiertovesipumpun tarpeellisuutta, mutta nyt olen pähkäillyt, että jos ottaisin vesiliitokset rinnan D ja E pisteen välistä.
Esilämmityksessä toimii eberin pumppu ja ajossa auton oma ja jos haluaa lisälämpöä ajossa, molemmat.
Sähköistä et paljon puhunut. Muistelen, että sinullakin on automaatti-ilmastointi

autodidakti
nopeKäytitkös vesietkuissa termostaattiohjattua t-haaraa?
no itse laitoin eberin tuohon d-letkun väliin, ja toimii juuri niinkuin pitääkin, eli ajossa toimii aina auton oma ja eberi lisäksi jos haluaa, tosin eihän eberiä tarvitse ajossa pitää kuin sen verran että kone lämpiää normaaliin lämpöönsä. ??Itse mietin myös eberin oman kiertovesipumpun tarpeellisuutta, mutta nyt olen pähkäillyt, että jos ottaisin vesiliitokset rinnan D ja E pisteen välistä.
manuaali on , eli automaatista en tiedäSähköistä et paljon puhunut. Muistelen, että sinullakin on automaatti-ilmastointiMistä herätit sisäpuhaltimen?

Näin on, auton oma lämmityslaite piisaa pakkasillakin, silti esittäisin jatkokysymyksen: Huomasitko muutosta sisälämmöissä talvella?epk kirjoitti:no itse laitoin eberin tuohon d-letkun väliin, ja toimii juuri niinkuin pitääkin, eli ajossa toimii aina auton oma ja eberi lisäksi jos haluaa, tosin eihän eberiä tarvitse ajossa pitää kuin sen verran että kone lämpiää normaaliin lämpöönsä. ??
Eberissä, kun on myös kiertovesipumppu ja veden pitää silloin kiertää pyörimättömän pumpun läpi. Eli kuinka suuren padon se tekee auton omalle virtaukselle, pohdin?
Asennuspaikka vaikutti hyvältä, tuohon ajattelin itsekkin sitä sijoittaa.
Asennusohjeet opastavat kyllä laittamaan lokasuojan sisään, mutta sielä rapa roiskuu ja sitten vaivaa ohjainkorttiongelmat, päättelin.
autodidakti
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Joo itsellä on webasto samassa paikassa ja mestana se on sille kuin luotu.epk kirjoitti:eipä paljoa taida "padottaa" kun kerran tulikuumaa lykkää ilmasuuttimista, ohjeessakin tuo kytkentä tapa kerrottu , joten ei kait siinä mitään.
tuo on hyvä paikka asentaa, asennuksen kannalta ja kestävyyden kannalta. Ja jos huollettavaa tulee niin sekin puoltaa tuota
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
naiset hankki mulle Eberspächer B4W SC laitteen,
joka on muuten myytävänä
.
Ei viitsi diesel autoon laitaa bensamallia.
Pitäis tiistaina uuden diesel-mallin tulla, pääsee helteet talettamaan moottoritilaan
pitkät alkusanat...
Kokeilin laskea siitä vettä läpi ja hyvin tuli, joten ei sitä tarvitse näemmä murehtia.
joka on muuten myytävänä

Ei viitsi diesel autoon laitaa bensamallia.
Pitäis tiistaina uuden diesel-mallin tulla, pääsee helteet talettamaan moottoritilaan

pitkät alkusanat...
Kokeilin laskea siitä vettä läpi ja hyvin tuli, joten ei sitä tarvitse näemmä murehtia.
autodidakti
Ei muuten ole muuta eroa bensa ja kiisselimalleilla kuin ohjelma. Bensamalli syöttää enemmän lientä ja jos sitä käyttää diisselillä niin saattaa savuttaa hieman.. Olen kyllä nähnyt toisin päin käytössä ja ne toimii hyvin, ei vain välttämättä anna täyttä tehoa.
Mutta jos välttämättä haluat luopua niin mulle välttäsi jos hinta on sopuli...
Mutta jos välttämättä haluat luopua niin mulle välttäsi jos hinta on sopuli...
Re: eberin asennus 124 300D:hen , vinkkejä kiitos... *asenne
Saiskohan noita kuvia aiheesta näkymään kun ei ainakaan mulla toimi
Vaikuttaa siltä, ettei tuo nyt niin mahottoman vaikealta vaikuta tuo lämmittimen asennus edes tällaiselle savolaistohelollekaan... 

W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83