Mersun ruostesuojaus (W202), sinkitty vai ei? vrt. Audi
Mersun ruostesuojaus (W202), sinkitty vai ei? vrt. Audi
Hei,
uutena foorumilaisena ja tuontimersun omistajana täytyy kysellä Mersun ruostesuojauksesta eli millainen se ja kori ylipäätänsä on? Onko 05-mallit ihan eri planeetelta vai onko sama perusrakenne?
Tutustumisen kohteena on nyt -98 C280, jossa ainoastaan pari kiveniskua, mutta niistä toinen oli jo hieman ruostunut ovessa, joten sitä piti vähän hioa ja laittaa puikolla maalia ja lakkaa.
Edellissä autossa Audi A4 vm-99 oli kymmeniä kiveniskuja, mutta yksikään niistä ei ollut ottanut ruostetta itseensä. Täyssinkitty kori Audilla siis toimii.
Mersun apumiehen kynnyslistan alla oli myös yksi ruostepiste, joka osoittautui useiden cm-laajuiseksi. Mahtaakohan hionta (en ottanut listaa pois vaan löysäsin alanipukat ja hieman raotin listaa), pohjamaali ja puikko plus lakka olla kestävä ratkaisu? Onko kokemuksia? Maalipinta muuten erinomaisessa kunnossa.
uutena foorumilaisena ja tuontimersun omistajana täytyy kysellä Mersun ruostesuojauksesta eli millainen se ja kori ylipäätänsä on? Onko 05-mallit ihan eri planeetelta vai onko sama perusrakenne?
Tutustumisen kohteena on nyt -98 C280, jossa ainoastaan pari kiveniskua, mutta niistä toinen oli jo hieman ruostunut ovessa, joten sitä piti vähän hioa ja laittaa puikolla maalia ja lakkaa.
Edellissä autossa Audi A4 vm-99 oli kymmeniä kiveniskuja, mutta yksikään niistä ei ollut ottanut ruostetta itseensä. Täyssinkitty kori Audilla siis toimii.
Mersun apumiehen kynnyslistan alla oli myös yksi ruostepiste, joka osoittautui useiden cm-laajuiseksi. Mahtaakohan hionta (en ottanut listaa pois vaan löysäsin alanipukat ja hieman raotin listaa), pohjamaali ja puikko plus lakka olla kestävä ratkaisu? Onko kokemuksia? Maalipinta muuten erinomaisessa kunnossa.
Kyllä MB ruostuu ja reippaasti, mutta onneksi maahantuojalla on ainakin tähän asti ollut hyvä ja kattava takuu näissä asioissa.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
Ruostuva johtotähti
vai tämmöinen on Mersun kohtalona, onkos kenelläkään tietoa tuosta korin käsittelystä tehtaalla ja miten hyvin maahantuoja on palvellut näissä ruosteasioissa?
Menisikö kyseisen paikan korjaus takuun piikkiin?
Menisikö kyseisen paikan korjaus takuun piikkiin?
Ruotsalaisten tekemiä ruostetutkimuksia löytyy netistä, niissä on kertoiltu sinkityksen paksuuksia. Suurin osa nykyautoista on sinkittyä tavaraa, mutta sinkkiä on vain liian vähän. Lisäksi käytetty menetelmä on valmistaa auto sinkitystä pellistä, ei sinkittää valmista autoa (Audillakaan). Reunat pitää ruostesuojata tai sieltä lähtee happanemaan. Sinkki syöpyy Audeistakin veke, systerin 5v vanha Audi viettää tällä viikolla 3 päivää takuukorjauksissa. Takaluukku alkoi happanemaan.
C180T (S202) -99
Jospa tuota takaluukkua on kolhittu ja huonosti korjattu!!!Bf109 kirjoitti:Ruotsalaisten tekemiä ruostetutkimuksia löytyy netistä, niissä on kertoiltu sinkityksen paksuuksia. Suurin osa nykyautoista on sinkittyä tavaraa, mutta sinkkiä on vain liian vähän. Lisäksi käytetty menetelmä on valmistaa auto sinkitystä pellistä, ei sinkittää valmista autoa (Audillakaan). Reunat pitää ruostesuojata tai sieltä lähtee happanemaan. Sinkki syöpyy Audeistakin veke, systerin 5v vanha Audi viettää tällä viikolla 3 päivää takuukorjauksissa. Takaluukku alkoi happanemaan.
Itsellä ollut 10 vuotta Audi 80 ja MB 124 ajossa. Molemmat saman vuosikerran tavaraa. Audissa täyssinkitty kori. Eikä happane. Mersusta nyt en menisi samaa sanomaan. Mielenkiintoista seurata kumpi lahoaa ensin käyttökelvottomaksi.
Hyvällä huolenpidolla säilyy toki mersukin ruosteettomana.
Ruotsalaistutkimuksissa Audi on kyllä kärkikaartissa ruosteettomuuden suhteen. Mersu on pudonnut 95 jälkeen tehtyjen vuosimallien myötä toyotan tasolle.
Audissa käytetään 5 kertaa paksumpaa sinkkikerrosta kuin esim toyotassa. Siitä se ruostumisen ero syntyy.
MB 124:ssa on sinkitty konepellin etureuna, ovet, kynnyskotelot, kattoluukku ja takaluukku. Samoin tuulilasin alareunan rakenteet ja etupuskurin yläpuolen tukirakenteet.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Niin, nämä uudemmat. Mielenkiintoista ajaa itse 20-vuotiaalla mersulla, jossa ei ole ruosteessa kuin ne pohjan "nostotassut" tai 16-vuotiaalla, jossa on pintaruostetta takaluukussa mutta esimerkiksi ovien tiivisteurat aivan ehjät.Mane kirjoitti:Kyllä MB ruostuu ja reippaasti.
Että eipä yleistellä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Just joo, ja maahantuojan takuu laittelisi kuntoon jonkun poropeukalon tekeleitä? No jokatapauksessa on tehtaan jäljiltä tuo luukku, ei ole kolhittu tai maalailtu aikaisemmin.Pena kirjoitti: Jospa tuota takaluukkua on kolhittu ja huonosti korjattu!!!
Lisäksi audissa käytetään mm. taitoksia pistehitsauksen sijaan ja vahaa kaikissa saumoissa, kotelot muotoiltu niin ettei vesi jää seisomaan saumoja vasten ym. ym. Ei todellakaan ole pelkän sinkin ansiota, vaikka sinkkikin toki auttaa.Pena kirjoitti: Audissa käytetään 5 kertaa paksumpaa sinkkikerrosta kuin esim toyotassa. Siitä se ruostumisen ero syntyy.
C180T (S202) -99
Kyllä se totta on ,että Audin veroista ruosteen kestävyydessä ei löydy. Kaikki mersu mallit ne on kautta aikojen ruostuneet, joko tunkin reiät tai takakontin kotelot, etupalkit tai oven tiivisteen väliset. Joka aika kaudella omat ruoste ongelmansa. Ruostumatonta autoa ei ole vielä tehty, jos siinä on vaan käytetty metallia. Sitten on näitä erikois yksilöitä, joita on pidetty, kuin kukkaa kämmenellä, jotka sitten ovat tänäkin päivänä liikenteessä. Kuten useimmat 123 mallit ja nykyään jo osa 124 suomi malleista ja tulevaisuudessa ruvetaan sitten puhumaan kestävistä 210 malleista. Tämä sama ruoste laulu on ollut mersujen kohdalla niin kauan, kun niitä on valmistettu. Muistan ajan, kun olin pikku poika ja naapurilla oli taksina 123 200d ja muutaman vuotta vanha ja reilut sata tuhatta ajettu. Kyläläiset ihmetteli, kun niin uusi auto ja jo ruosteessa ja kuulemma heti uutuuttaan on jo vaihdettu uusi moottori. Siitä autosta, kun hajosi moottori jo muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Takuuseen kyllä laittoivat uuden moottorin, mutta kylällä oli iso ihmetyksen aihe, kun Ladatkin kesti ajaa sen vähintään 100000 km, että monta kertaa kalliimpi auto ei kestä. Jotenka ei nämä tämänkään päivän "paraati Mersut" ole kuin hyvin hoidettuja yksilöitä.
Totta. Muistavatko salolaiset entisen Traktoauton pihalla (Vilhonkadulla) olleen näytepellin: siinä oli sellainen teline, jossa oli maalamaton Audin sinkkipelti ja maalaamaton tavan auton koripelti. Jälkimmäinen helotti joka ohiajokerralla aina vaan ruskeampana, kun taas sinkitty pelti oli ihan iskemättömän oloinen.petri.n kirjoitti:Kyllä se totta on ,että Audin veroista ruosteen kestävyydessä ei löydy. ..... Ruostumatonta autoa ei ole vielä tehty, jos siinä on vaan käytetty metallia. .
Jäipä vaan takavuosilta mieleen tämä....
OOTEEnä noista ruostumattomuuksista ja metallista sen verran. Meitillähän on perhepiirissä tuo alumiinikorinen britti-ihme Land Rover Discovery. Yksi mainosvaltteja on ollut, että kori ei alumiinisena ruostu.
No, eihän se. Toisaalta on kyllä jäännyt sanomatta että ovien rungot ja mm. konetilan osat ovat rautaa. Siinä, missä pintapellit ovat ihan timmit, ovenkarmeissa ja konehuoneessa on ruostetta enemmän kuin W210:ssa tulee koskaan olemaankaan.
[/OT]
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Tuulilasin nettipalstalta:
Lehdessänne on ollut kattavia artikkeleita autojen ruostumisesta. Ette ole kuitenkaan käsitelleet alumiinikorisia autoja. Nehän eivät ilmeisesti ruostu lainkaan, mutta onko alumiinin käytössä muita ongelmia?
Olen aikeissa hankkia Audi A8 auton ja kiinnostaisi tietää onko siinä menopeli pitemmäksi aikaa (siis korin puolesta). - Pawel Pohto
Alumiini ei ruostu, mutta sekin syöpyy. Tosin alumiinin parhaisiin ominaisuuksiin kuluu, että alumiinin pintaan syntyvä oksidikerros suojaa sen alle jäävää materiaalia varsin tehokkaasti.
Alumiinin käytössä pahimpia ongelmia on hankala korjattavuus. Alumiinikorjauksia tekeviä verstaita ei ole kovin tiuhassa. Samoissa tiloissa kun ei voida tehdä peltitöitä teräskorisiin autoihin. Alumiinipintoihin lennähtävät teräshiukkaset saavat syöpymiä aikaan, joten alumiiniautojen peltikorjaamon pitää olla niistä täysin puhdas.
Toinen alumiinin huono ominaisuus on se, ettei aineella ole teräksen tavoin myötörajaa. Terästähän voidaan taivuttaa tiettyyn määrään saakka käytännössä miten pitkään tahansa, mutta alumiini väsyy. Niinpä esimerkiksi rasitukselle alttiit lentokoneiden alumiiniosat uusitaan säännöllisin, hyviksi todetuin käyttötuntivälein. Autoissa tähän ilmiöön ei käytännössä törmätä ainakaan korin osissa.
Alumiinikorjaukset vaativat myös erityisosaamista sekä tarkoitukseen sopivat työkalut, mm. TIG-hitsausta tarvitaan. Tämä kaikki tuntuu hinnoissa. Mutta toki peltityöt ovat onneksi harvinaisia, ja ne tehdään useimmiten vakuutusyhtiön laskuun.
Lehdessänne on ollut kattavia artikkeleita autojen ruostumisesta. Ette ole kuitenkaan käsitelleet alumiinikorisia autoja. Nehän eivät ilmeisesti ruostu lainkaan, mutta onko alumiinin käytössä muita ongelmia?
Olen aikeissa hankkia Audi A8 auton ja kiinnostaisi tietää onko siinä menopeli pitemmäksi aikaa (siis korin puolesta). - Pawel Pohto
Alumiini ei ruostu, mutta sekin syöpyy. Tosin alumiinin parhaisiin ominaisuuksiin kuluu, että alumiinin pintaan syntyvä oksidikerros suojaa sen alle jäävää materiaalia varsin tehokkaasti.
Alumiinin käytössä pahimpia ongelmia on hankala korjattavuus. Alumiinikorjauksia tekeviä verstaita ei ole kovin tiuhassa. Samoissa tiloissa kun ei voida tehdä peltitöitä teräskorisiin autoihin. Alumiinipintoihin lennähtävät teräshiukkaset saavat syöpymiä aikaan, joten alumiiniautojen peltikorjaamon pitää olla niistä täysin puhdas.
Toinen alumiinin huono ominaisuus on se, ettei aineella ole teräksen tavoin myötörajaa. Terästähän voidaan taivuttaa tiettyyn määrään saakka käytännössä miten pitkään tahansa, mutta alumiini väsyy. Niinpä esimerkiksi rasitukselle alttiit lentokoneiden alumiiniosat uusitaan säännöllisin, hyviksi todetuin käyttötuntivälein. Autoissa tähän ilmiöön ei käytännössä törmätä ainakaan korin osissa.
Alumiinikorjaukset vaativat myös erityisosaamista sekä tarkoitukseen sopivat työkalut, mm. TIG-hitsausta tarvitaan. Tämä kaikki tuntuu hinnoissa. Mutta toki peltityöt ovat onneksi harvinaisia, ja ne tehdään useimmiten vakuutusyhtiön laskuun.
Tiedät paikan, kokeile
Kiitoksia kommenteista,
taitaa olla paljon pidolla merkitystä ruostumisenkin kannalta, mutta pitää ehkä tehdä se johtopäätös, että mersua ei kannata talvellakaan pitää likaisena niin pitkään kuin joskus tuli audia pidettyä, kun ei pakkasten takia kehdannut kaupungin lietteitä pestä auton päältä pois.
Ja tuon kynnyskoteloviritelmän olisivat saaneet Stuttagartin insinöörit jättää keksimättä, ei löydy paljon hyviä puolia. Katselin tuossa uusin silmin mersuja ja taitaa olla samanlainen viritelmä ainakin joissakin vanhemissa E-malleissa.
Saa nähdä nyt tämän mersun koritakuun, autoni on ilmeisesti muutaman kuukauden liian vanha ettei ole 30-vuotisen koritakuun piirissä ( mitä se sitten ikinä mersulla tarkoittakaan, jos ruostuminen on toyotan kanssa samaa tasoa). Veholle lähtee siis postia.
Katselin vaan tuossa autoa, joka muuten loistaa melkein uutuuttaan ja ei hevillä uskoisi, että listan alla on ruostetta.
taitaa olla paljon pidolla merkitystä ruostumisenkin kannalta, mutta pitää ehkä tehdä se johtopäätös, että mersua ei kannata talvellakaan pitää likaisena niin pitkään kuin joskus tuli audia pidettyä, kun ei pakkasten takia kehdannut kaupungin lietteitä pestä auton päältä pois.
Ja tuon kynnyskoteloviritelmän olisivat saaneet Stuttagartin insinöörit jättää keksimättä, ei löydy paljon hyviä puolia. Katselin tuossa uusin silmin mersuja ja taitaa olla samanlainen viritelmä ainakin joissakin vanhemissa E-malleissa.
Saa nähdä nyt tämän mersun koritakuun, autoni on ilmeisesti muutaman kuukauden liian vanha ettei ole 30-vuotisen koritakuun piirissä ( mitä se sitten ikinä mersulla tarkoittakaan, jos ruostuminen on toyotan kanssa samaa tasoa). Veholle lähtee siis postia.
Katselin vaan tuossa autoa, joka muuten loistaa melkein uutuuttaan ja ei hevillä uskoisi, että listan alla on ruostetta.
Tervausta
Oma tarinani vastaavasta tilanteesta samanikäisessä W140 autossa löytyytästä. threadista..MKC280 kirjoitti:Ja tuon kynnyskoteloviritelmän olisivat saaneet Stuttagartin insinöörit jättää keksimättä, ei löydy paljon hyviä puolia. Katselin tuossa uusin silmin mersuja ja taitaa olla samanlainen viritelmä ainakin joissakin vanhemissa E-malleissa.Katselin vaan tuossa autoa, joka muuten loistaa melkein uutuuttaan ja ei hevillä uskoisi, että listan alla on ruostetta
Korjaus ja kiveniskuteipit hankauksen alaisiin kohtiin ovat pitäneet ruostepeikon ainakin toistaiseksi kurissa helmojen osalta. Pari vuotta sitten korjatut etulokareiden reunat vahvistettuna kiveniskuteipeillä ovat myös pysyneet kuosissaan.
Jos Mersusta aikoo pitoautoa itselleen, niin kunnon ruostesuojaus on pelkkää asiaa.
S320L -97
Mersun takuu tomii
Nyt pitää ilmoittaa hyviä uutisia tilannetietoina:
Otin yhteyttä merkkiliikkeseen ja Veholle Helsingissä. Liikkeessä ottivat kuvat kynnyslistasta, kopion huoltokirjasta jne. ja lupasivat ilmoittaa miten käy.
No ilmoitusta ei tullut, mutta kun kävin paikan päällä kysymässä niin kynnyslista korjataan takuuseen! Tai ei se mikään takuu enää ole -98 autossa vaan Mersun tehtaan käden ojennus kuluttajalle. HIENO HOMMA!
Mersun omistaminen rupesi heti tuntumaan paremmalta.Itse työ tehdään tosin tämän talven aikana, joten vielä täysin nuolaise...
Otin yhteyttä merkkiliikkeseen ja Veholle Helsingissä. Liikkeessä ottivat kuvat kynnyslistasta, kopion huoltokirjasta jne. ja lupasivat ilmoittaa miten käy.
No ilmoitusta ei tullut, mutta kun kävin paikan päällä kysymässä niin kynnyslista korjataan takuuseen! Tai ei se mikään takuu enää ole -98 autossa vaan Mersun tehtaan käden ojennus kuluttajalle. HIENO HOMMA!
Mersun omistaminen rupesi heti tuntumaan paremmalta.Itse työ tehdään tosin tämän talven aikana, joten vielä täysin nuolaise...
Re: Mersun takuu tomii
Otin yhteyttä merkkiliikkeseen ja Veholle Helsingissä. Liikkeessä ottivat kuvat kynnyslistasta, kopion huoltokirjasta jne. ja lupasivat ilmoittaa miten käy.
No ilmoitusta ei tullut, mutta kun kävin paikan päällä kysymässä niin kynnyslista korjataan takuuseen! Tai ei se mikään takuu enää ole -98 autossa vaan Mersun tehtaan käden ojennus kuluttajalle. HIENO HOMMA!
Mutta missähän on aikaraja noissa korjauksissa? Mulla on -94 C220 ja takaluukun lukkopesän ympärillä olisi fixattavaa.
No ilmoitusta ei tullut, mutta kun kävin paikan päällä kysymässä niin kynnyslista korjataan takuuseen! Tai ei se mikään takuu enää ole -98 autossa vaan Mersun tehtaan käden ojennus kuluttajalle. HIENO HOMMA!
Mutta missähän on aikaraja noissa korjauksissa? Mulla on -94 C220 ja takaluukun lukkopesän ympärillä olisi fixattavaa.
Joo, sen kyllä huomaakttopar kirjoitti:MB 124:ssa on sinkitty konepellin etureuna, ovet, kynnyskotelot, kattoluukku ja takaluukku. Samoin tuulilasin alareunan rakenteet ja etupuskurin yläpuolen tukirakenteet.
Juuri em. paikathan ne ruostuukin ekana
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hatunnosto Stuttagartin suuntaan
Tilannekatsauksen tämän hetken loppuraporttina voin onnellisena todeta, että kaikki sujui kuten oli luvattukin. Auto oli kolme päivää korjattavan, itse sain ajella melkein uudella sijaisautolla ja auto on nyt korjattu ja kynnyslistat tarkistettu ja ainakin osittain maalattu molemmin puolin ja ikkunantiivisteiden alla on suojamömmöt estämässä karmien ruostumista.
Ensimmäisen kerran hymyilyttää oikeasti mersun omistaminen! Erinomaista asiakaspalvelua mersulta ja hyvää palvelua paikalliselta liikkeeltä. Jospa nyt säilyisi auto suhteellisen ruosteettomana pitkään.
Ensimmäisen kerran hymyilyttää oikeasti mersun omistaminen! Erinomaista asiakaspalvelua mersulta ja hyvää palvelua paikalliselta liikkeeltä. Jospa nyt säilyisi auto suhteellisen ruosteettomana pitkään.