Nestettä moottoria alapellillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hheik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 04.12.2004 19:21

Nestettä moottoria alapellillä

Viesti Kirjoittaja hheik »

Jotain nestettä ei öljyä on 300D 124 vm.91:n alasuojapellillä. Mistähän tulee, jäähdyttäjästä? Ei ole kyllä nestepinta säiliössä paljoa laskenut.

Entä kannen päällä oleva öljyläikkä? Miten ilmenee jos kansivika? Vuotoa ykköspytyn kohdalla? Millaista? Ei kyllä savuta tms. Ja oljyä kuluu noin litra kymppitonnilla.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17276
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos neste ei ole öljyä, melkein pakko se on olla pakkasnestettä > nestepinta vajenee.
Vuotaa voi jäähdyttäjästä, vesipumpusta, letkuista, lämmittimestä, kannentiivisteestä jne....

Tarkoitatko kansivikaa josta on täällä keskusteltu kun mainitsit "ykköspytyn kohdalta" ?
Se vika ei vuoda ulospäin, vaan ketjukoteloon (nostimet ääntää kun öljynpaine ei riitä) tai männän päälle (savuaa ja nilkuttaa).
Pieni öljyvuoto ulospäin ei ole vaarallista.
wiimax.fi
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Itsellä oli samanlaista vikaa ja nyt kun pumppu vaihdettiin eilen niin johon vuoto loppui...onko se vain pelkääjän puolella vaiko tasaisesti koko levyllä? Tuttuni, jolla usean kymmenen vuoden kokemus autoista asentajan näkökulmasta, sanoi että jos vain auton oikealla puolella eli säiliön puolella niin silloin pummpu on todennäköisin. Heittä sen sinne pyöriessään.

Ja pienestä se säiliön pinnanlasku lähtee...

Eikä osakaan mielestäni ainakaan motonetissa ollut hävyttömän hintainen ja osuu kuin nyrkki silmään....hintaa pumpulle n. 62 € ja jotain senttiä päälle.
Eikä ollut vaikea vaihtaa vaikka melkoisesti saa edestä ja vähän sivultakin(laturia) purkaa/siirtää...Mutta kokonaisuutena helppo...



Ja dealer sen kun kaunistuu("komistuu" :roll: ) päivä päivältä :wink:
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Glykoolin eli jäähdytysnesteen tunnistaa mausta eli tökkää sormi nesteeseen ja maista.
Jos maistuu makealta se on glykoolia (tai italialaista :wink: viiniä).
Vuotokohta onkin sitten eri juttu.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Tuplat pois :oops:
Viimeksi muokannut Vane, Su 21.08.2005 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Re: Nestettä moottoria alapellillä

Viesti Kirjoittaja booser »

hheik kirjoitti:Jotain nestettä ei öljyä on 300D 124 vm.91:n alasuojapellillä. Mistähän tulee, jäähdyttäjästä? Ei ole kyllä nestepinta säiliössä paljoa laskenut.

Entä kannen päällä oleva öljyläikkä? Miten ilmenee jos kansivika? Vuotoa ykköspytyn kohdalla? Millaista? Ei kyllä savuta tms. Ja oljyä kuluu noin litra kymppitonnilla.
Lisätään listaan suutinten paluuletkut.. Tosin kokemuksesta voin kertoa että tavaraa riittää alapellille.. Ja niistähän oli jossain topikissa juttua, että vaihtaa ennen kuin löpöt lentää pihalle.
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Eikös ilmastoitu auto voi myöskin tiputella jonkin verran kondenssivettä?
C220D -94
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

mikotus kirjoitti:Eikös ilmastoitu auto voi myöskin tiputella jonkin verran kondenssivettä?
Ilmastoinnin kondenssi vesi kyllä yleensä ohjataan suoraan auton alle, ei pohjapellille/panssarille.

Omassa autossa pohjamuoveille ilmestyvä neste liittyi vesipumpun vikaan. Pumppu vuosi alapuolelta lohkoa pitkin pohjamuoveille.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Vastaa Viestiin