Mihin katoaa nesteet paisuntasäiliöstä....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Mihin katoaa nesteet paisuntasäiliöstä....

Viesti Kirjoittaja Vane »

Olen tässä nyt vähän toista viikkoa lisäillyt säännöllisen epäsäännöllisesti nestettä säiliöön kun se sieltä katoaa. Se mihin se katoaa on täysi mysteeri. Säiliö vaikuttaa ulkoisesti ehjältä eikä letkuista vaikuttaisi tihkuvan mitään. Syylärikin on lähes uuden näköinen joten tuskin sekään mistään vuotaa. Ja kun ei jätä minkään näköistä lammikkoa auton alle.

Olisikohan mahdollista että säiliön korkin alapuolella(sen kiini ollessa) säiliön seinämässä on reikä, josta lähtee letkun pätkä. Että korkin jousi olisi sen verran kuolentunut että antaa periksi sen verran että tiivisteen raosta päästää höyrynä nestettä ulos??? Vai onko tuo diagnoosi täysin pois suljettu ja utopistinen?? Auto on 200 T 124W farkku -86.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Vuotojäljet yleensä näkyvät valkoisena kuivuneena karstana. Todennäköisesti ei sisälle tule mitään glygolin hajua, eli lämppärin kenno ja liitokset ovat kunnossa? Vilkaise kuitenkin sinne etumattojen alle ettei siellä ole kosteutta. Vuoto pitäisi kyllä näkyä ellei sitten ole koneen sisälle päin. Kansipahvi alkaa menemään tai särö kannessa? Ja voihan se viallinen paisuntasäiliön korkkikin kai tuollaista aiheuttaa... aukenee liian matalassa paineessa. Tarkista myös kaikki letkujen liitokset. Ja aina kun lisäät ainetta niin vilkaise myös öljyntäyttökorkin sisäpuolelle. Jos sinne alkaa kertyä harmaata mössöä, niin vettä öljyn joukossa.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Marde kirjoitti:Vuotojäljet yleensä näkyvät valkoisena kuivuneena karstana. Todennäköisesti ei sisälle tule mitään glygolin hajua, eli lämppärin kenno ja liitokset ovat kunnossa? Vilkaise kuitenkin sinne etumattojen alle ettei siellä ole kosteutta. Vuoto pitäisi kyllä näkyä ellei sitten ole koneen sisälle päin. Kansipahvi alkaa menemään tai särö kannessa? Ja voihan se viallinen paisuntasäiliön korkkikin kai tuollaista aiheuttaa... aukenee liian matalassa paineessa. Tarkista myös kaikki letkujen liitokset. Ja aina kun lisäät ainetta niin vilkaise myös öljyntäyttökorkin sisäpuolelle. Jos sinne alkaa kertyä harmaata mössöä, niin vettä öljyn joukossa.
Asiallinen vastaus.
Tuosta paisuntasäiliön korkista vielä sen verran, että jos se ei ole kunnossa, myös koneen lämmöt nousevat esim. ruuhkassa seistessä tavanomaista herkemmin. Tämä korkin ku oleentuneisuus tai tiivisteen kehno kunto on ollut lämpöongelmien syynä joskus -- ja samallahan se päästää sitten vettäkin vähän karkuun.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Kiitoksia pikaisista vastauksista.

Noista Marden antamista vinkeistä oon valtaosan tutkinut ja viimeksi eilen katsoin ettei öljyn seassa ole vettä. Samalla katsoin appiukon vinkistä mattojen alle ja kuivaa oli.

Lisätään vielä että tuota ruuhkassa kuumenemista on ilmennyt ja etenkin kuumina päivinä. Vaikka hyvin vähissä määrin eli mittari nousee päälle 80 astetta mutta ei sen kummemmin.

Taidan käydä hakemassa motonetistä uuden korkin ja katsoa ratkeaako ongelma.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

jos kone lämpiää vain tyhjäkäynnillä ja kun painat hiukan kaasua niin lämmöt putoaa heti, on vika melko varmasti korkissa. Näin ainakin 123 käyttäytyi huonolla korkilla
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tarkistapa vielä vesipumpun akseli. Sieltä alapuolelta. Josko näkyisi
valkoista karstaa?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Vane kirjoitti:Vaikka hyvin vähissä määrin eli mittari nousee päälle 80 astetta mutta ei sen kummemmin.
Sehän on normaali käyntilämpötila...riippuen tietysti mikä termostaatti on.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Juu tiedän että normaalia on tuo 80 astetta ja liten till.... pahoja kokemuksia vain edellisten nelipyöräisten ajoilta.... :(
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Erittäin varteenotettava tarkastuskohde on termostaattikotelon kansi...ettei olisi halkeama?Helppo ja nopea tarkistaa,kansi vain irti ja silmäilemään.
Voihan myös olla että on kaksikin vikaa,joista toinen aiheuttaa lämpiämisen:tuuletin ei mahdollisesti toimi?Se on myös helppo todeta ja hakua käyttämällä pitäisi ohjeet löytyä helposti,on sen verran aihetta käsitelty.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

No niin.... nyt on pumppu vaihdettu.

Kyllähän tuo aikaa otti mutta nyt on hyvä ajella. Itse en homma tehnyt vaan tutulla laitoin. Tuttuni oli vahvasti sitä mieltä että pumppu on ja kun irroitettiin niin varmistui vain....

Sen lisäksi huomattiin että yksi anturinjohto oli irti ja todennäköisesti magneettikytkimen (koneen päällä suurinpiirtein öljykorkin kohdalla)kuva myöhemmin ....en tiedä miten/miksi irti... :shock: en tiedä miksi en aiemmin ole huomannut sitä irronnutta johtoa :oops: ... no nyt on kiinni

Ai niin osa motonetistä n. 62 € jä nesteet till....

Edit: SUUR kiitos kaikille asiaa pohtineille ja avustaneille!!!
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Vastaa Viestiin