Automaattilaattikko hajosi.. (Pyh, vetari nasahti!)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

MeSee kirjoitti:Ei mulla ainakaan vetärit hirveen piukassa ollut, kun perän vaihdoin 3,5 kk sitte, tai voi olla et oli piukas, mut ei huomannu ku oli pitkä vääntövarsi
Varresta se on kiinni ei ne piukassa ole :twisted: :D

No näinhän se on.. Mutta hankala tuolla lätäkössä saada kunnon vartta mahtumaan mihinkään.. Ellei räikässä ole metrin jatkopalikoita.
W124 300D autom. -86
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

JTG kirjoitti:Pitäisi huomenna hinata auto pois tuolta.. Ohjekirjassa luki että 50km/h nopeudella voi hinata 120km..

Kiva lähteä Kehä3:selle vetelemään... Jännittää. :roll:
Tuskin tässä tapauksessa on noilla rajoituksilla niinkään merkitystä, kun kerran vaihdelaatikko ei pyöri. Kone käymään niin pumppaa laatikon pumppu öljyä...

Vaikka eihän sitä yleisestikään hinata saa kuin max 60km/h vauhdilla.
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

No nyt saatiin auto hinattua "pajalle".. Auto oli käynnissä, ja 40-50km/h oli vauhti.

Vaan mistäköhän johtuu, että ABS-valo syttyi palamaan kesken matkan? Ihan suoralla syttyi, eli ei esim. jarrua painaessa.
W124 300D autom. -86
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

JTG kirjoitti:No nyt saatiin auto hinattua "pajalle".. Auto oli käynnissä, ja 40-50km/h oli vauhti.

Vaan mistäköhän johtuu, että ABS-valo syttyi palamaan kesken matkan? Ihan suoralla syttyi, eli ei esim. jarrua painaessa.
ittellä ei mee taakse napoihin abs anturia lainkaan mut edessä on :arrow: voisko ottaa jotenki perämurikasta tiedon tai jotai... :roll: en tiä kunhan arvailen kerro ku saat vetarin kuntoon niin häviääkö abs vika
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Siellä perässähän on ABS:n anturi, katkennut vetari voi vaikuttaa jotain? :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se katkennut vetarihan sen tekee että absit sekoaa kun perän nopeus ei ole sama kuin eturenkaiden.
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Mika.T kirjoitti:Se katkennut vetarihan sen tekee että absit sekoaa kun perän nopeus ei ole sama kuin eturenkaiden.
Ei kai se mitään siis pääse hajottamaan?
W124 300D autom. -86
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Mika.T kirjoitti:ei
Ihanaa. 8)
W124 300D autom. -86
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Noniin, homma selevä. Huomattavasti helpompaa oli tehdä homma sisällä nosturilla, kuin ulkona sateessa, jota aiemmin koitettiin.

Perän pultitkin aukesi kunnon pulttipyssyllä kuin tuosta vaan.

ABS merkkivalokin sammui, eli kaikki jälleen ok!

Kiitos kaikille avunantajille!
W124 300D autom. -86
Vastaa Viestiin