W124 vaihto W126:een - järkeä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1467
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

W124 vaihto W126:een - järkeä?

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Olen tässä jo pitemmän aikaa miettinyt, armottoman ässäkuumeen kourissa, että jos laittaisi tuon uskollisen 300D:n myyntiin ja lähtisi hakemaan Saksasta 126:sen alle. Olisikohan siinä mitään järkeä? :shock: (Joo joo tiedän kyllä että ei ole järkeä mutta pakko purkautua jonnekin :lol: ) Vielä lisäpontta antoi kun kaveri soitti ja sanoi kyllästyneensä muutaman vuoden vanhaan 316-bemariin ja aikoi lähteä syksyllä hakemaan 740:n tilalle :lol: Minäkin siinä ajattelin että pitäisikö samalla toteuttaa pitkäaikainen haave ja hakea samalla reissulla itselle ässä.

Sitä vaan, että kun tuo nykyinen diesel on hyvin pelannut ja toiminut varmasti myös talven pakkasilla, eikä sitä ole pahemmin tarvinnut korjailla. Auto on vielä suht hyvässä kunnossa, että sillä ajaisi vielä monia monia vuosia ja satoja tuhansia kilometrejä. Sotkenko itseni pahemman kerran paskaan jos vaihdan tuon varmatoimisen 124:n 420/500 V8-ässään? :o

Katselin tuossa Saksan tarjontaa, tuollaisia 88-90 vuosimallin ässiä näytti olevan aika paljon myynnissä. Hintahaitarikin oli melkoinen, tiedän kyllä että niillä 1000 euron vehkeillä ei tee mitään, mutta about 6000-7000 eurolla alkaisi jo saamaan ihan hyvän tuntoisia huoltokirjoilla varustettuja autoja. Eihän noista tarvitse maksaa veroakaan enää hirveästi. Noin 15tkm vuosittaisella ajolla alkaa olla ihan sama syökö auto sen 7 vai 11 litraa :lol: . Kyyti on kuitenkin hieman parempaa ja ässässä on aika paljon paremmat varusteet. Koneella ei sinänsä ole merkitystä kunhan muuten hyväkuntoinen auto löytyy. Mielellään tietenkin ottaisin V8-koneella varustetun mallin, koska mitä näitä foorumin juttuja olen lueskellut, kulutus on melkein samoissa verrattuna kuutoskoneeseen. Ainakin maantieajossa josta minun ajoni pääsääntöisesti koostuvat. Ei kai tuon ässän huoltaminen ole hirveästi 124:ää kalliimpaa? Tietenkin jotkin harvinaiset pisteosat maksavat hieman enemmän, mutta perushuollot ovat varmaan samoissa hinnoissa?

Tämmöisiä mietteitä tällä kertaa, kyllä 124 hyvä auto on mutta Ässä on aina Ässä :D
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Vaikken ässää VIELÄ omistakkaan, ihastuin auton ulkonäköön. Hienompaa saa hakea, vaihda ihmeessä, jos siltä tuntuu.

Rahakysymyksiähän nämä aina ovat, mutta jos perse kestää, niin miksi miettiä? Kerran elämmä maassa tässä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

harmittaahan tuo hitusen kun osti aikoinaan kakkosnelosen,eikä ässää....
ei siinä että kakkosnelosessa mitään vikaa olis,mutta kyllä tuo w126:nen
on vaan niin komea auto.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Itsensä pettämistä on väittää että 126:nen menisi ilman huoltoa + remppaamista, kyllä siihen kaikki ylimääräiset rahat vaan kummasti uppoaa. Varaosat eivät ole kovinkaan kalliita, mutta kun kaikki on koko ajan paskana; kun yhden paikan saa korjattua, toinen alkaa oireilla. Onhan se ihan kelpo auto, mutta ajo-ominaisuudet eivät nyt kovinkaan paljoa paremmat ole kuin hyväkuntoisessa 124:ssa ja tuuliäänetkin ovat isommilla nopeuksilla voimakkaammat yms. pientä. 165tkm:n jälkeen voi jo todeta ettei ole ihan hintansa arvoista autoilua, valitettavasti. Välillä uudehko ilmastoitu, nitisemätön, natisematon ja jämäkkäpenkkinen Almerakin tuntuu paremmalta autolta, valitettavasti. Jos luotettavaa käyttöautoa on hankkimassa, niin itse en ainakaan 126:sta ihan helpolla valitsisi... enkä mitään muutakaan Ässää. :lol:

Tietenkin kannattaa punnita paljonko antaa arvoa näyttävälle autoilulle, tosin näyttävyys on hyvin usein kaukana kun suomiässän kylkipaneelit klapsuttelee tuulessa ja putkesta puskee sinistä. :) Ja tosi vaikeitahan nuo on myydä poies eli jos moisen ostaa, niin kannattaa sitten olla varma että tosiaan haluaa tommosen. Vaatii kuitenkin jonkin asteen, hmm... sitoutumista ja ehkä nöyrtymistäkin. :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

Oikeassa olet PM. 126:n käyttö- ja ylläpitokulut ovat uskomattoman kalliita! 124 on käyttöauto ja sen voi surutta antaa pikkuhiljaa kuihtua pois, mutta 126 -malleja kuuluu ylläpitää aina uudenveroisessa kunnossa ja se totta vieköön maksaa: Miljoonan markan auto vaatii miljoonan markan auton huoltoa - ja käytettynä aivan oleellisesti¨enemmän, aivan kuin ajaisi jollain Ferrarilla tms, vaikka kadun miehen silmisssä se saattaa usein ollakin vain "kiva vanha mersu".

Yksi lohtu nyt sellaista suomiautoa ostavalle on, että ostohintaa alentavasti vaikuttaa se, että kaikki luulevat hyviä 126:sia saatavan Saksasta kaikkine kuluineen muutamalla tonnilla ja hinnat ovat tästä syystä nyt aivan pohjassa.

Ässän hintaan vaikuttaa aivan oleellisesti se millaisessa kunnossa piilossa olevat kohteet ovat, ts huoltokirjan mitäänsanomattomien leimojen sijasta merkitsee kirjanpito siitä mitä siihen autoon on oikeasti uusittu ja mitä vielä pitäisi uusia. Ostohinta on kumminkin vasta pääsylippu ostamaan lisää osia!

10 000€ on vielä pikkuraha kun kuvan perusteella hyvää S- ja varsinkin Sec- mersua aletaan kunnostamaan täyteen kuntoonsa. Tuntuu että autot on täynnä tyyppivikoja...

Mutta sitten kun ässä toimii toivotulla tavalla ja on olemukseltaan "kuin uutena" kunnossa, elämä tuntuu elämisen arvoiselta sen lyhyen hetken kun se sitten on kunnossa ja ihmiset katsovat sitä kuin maan päälle laskeutunutta UFOa.

Itse olen ainakin oppint arvostamaan kaikkia 126-kuskeja, koska 126 vaatii omistajaltaan ( ja koko prheeltä ) täydellistä omistautumista ja uhrautumista harrastukselleen tai itse asiassa tälle valitulle elämäntavalle. Tavallinen käyttöauto 126 ei voi useimmille olla, mm. kun juuri tein omalla huippukuntoisella 560:lläni 700km matka-ajokulutusennätyksen: 14 litraa / 100km! ( en ole koskaan ennen päässyt alle 15l ). Mutta vastaa sitten kyllä myös kaasuun! Niin ja jos 20tkm asemesta ajaakin vain 10tkm vuodessa se ei ole edes paha kulutus... niin itselleni uskottelen.

Mutta jos tyyli on ( ja sehän on ) tärkeintä osta ihmeesä 126. Siihen se on ykkönen.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Hieman mietiskelin, saattaa se olla, että on niitä w126:n mittareitakin ruuvailtu, jos noin pienillä kilometri lukemilla auto reistaa likipitäen jokapäivä... 165tkm on vähän kilometrejä, auto on kuin uusi noilla kilometreillä omien kokemuksien perusteella.

W126:sta, itsellänikin se on haaveissa, vähintään silloin kun näkee ehjän yksilön liikenteessä. Sen kuitenkin uskallan sanoa, että talvella kovilla pakkasilla nitisee ja paukkuu enempi kuin jopa w123.

On se komea auto.
124.023
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kyllä näihin muutama euro hukkuu, kun ajosuoritetta alkaa olla yli 350.000. Mutta mihin autoon ei tulisi - jopa pomminvarma 124 vaatii tuollon pientä huomiota osakseen, ehkä moottorin osalta jopa dieselinä.
Oman Ässän ostin 263.000 km ajettuna ja isommat ensirempat tulivat kolmea vuotta ja 100.000 km myöhemmin eli alustapuolta piti hioa.
Kyllä näissä se aiempi pito ja huollot ratkaisevat kovasti. Koneen puolelta ei nokkasavotan (aikaisempi isäntä) lisäksi ole tullut vastaan kuin venavarsien kumioperaatio. Alamittainen kutvonen menee edelleen ilman öljynlisäystä 10.000 km vaihtovälinä pitämäni matkan. Nenä on märkä, mutta ei varsinaisesti vuoda. anhemman polven 8-pyttyinenkin on varmasti luja kone, viimeksi kuulin hurjan huhun 380-koneisesta, joka alkoi luovuttaa kannentiivisteistä 800 tkm paremalla puolen.

Ei kuppaannu 126, jos edes vähän jaksaa huolehtia. Jatkuva suolakylpy on tietty oma juttunsa, mutta sitäkin pystyy "hoitamaan" kunnon suojauksilla.

Voimansiirto on edelleen iskussa, perä ei lotise vielä mittarin näyttäessä pian 370.000 km. Kytkimen uskon olevan alkuperäinen. Vaihteistossa on ollut häikkää eli nahkanuppi on vaihdettu hiukan kulumattomampaan :shock: :lol:
Sisustat eivät nitaja, johtuneeko siitä, että auki ei ole ollut kuin repsikan takaoven verhous, ja sekin pysyy hiljaa. Kattoluukun verhous sen sijaan rapistaa aika ajoin, mutta hiljenee kun räppänän kerran avaa ja sulkee. Silikonilla hiljenee. Penkkien nahat kitisevät helteellä etutuhtojen selkänojan ja istuinosan saumasta. Takapenkkien turvavöitten solven kolkottavat kyynärnojan suojamuoveihin "nimismiehellä".

Se, että onko 124 300D:n vaihto 126:een järkevää, on kinkkinen kysymys. Itse pitäisin molemmat ja lähellä nakun hankinta on ollutkin (ne rahat menivät 126:n kohennkseen :twisted: ) - jos tallissa on pahan päivän varalle 126, niin 250D tai jopa 200D voisi arkimatkailuun riittää.

Totta kai 126 ja mikä vaan Ässä vaatti sitoutumista. Palkinto on kuitenkin edelleen havittelemisen arvoinen. Kyyti on kelpoisaa eikä muiden teillä liikkujien kiinnostus tai huomio saa itkua aikaiseksi. Jos kohta ei tässä linssiluteita halutakaan olla. Ja aina voi sanoa, notta vanha lossi - mitä sitä ihmettelette.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kasimb kirjoitti: Itse olen ainakin oppint arvostamaan kaikkia 126-kuskeja, koska 126 vaatii omistajaltaan ( ja koko prheeltä ) täydellistä omistautumista ja uhrautumista harrastukselleen tai itse asiassa tälle valitulle elämäntavalle. Tavallinen käyttöauto 126 ei voi useimmille olla,.
Tai sanottaisiinko, että kyllä se suruton käyttöpelikin olla voi, mutta on semmoinen sitten kauheaa katsottavaa.
Herra varjele, mutta joskus oikein sieppaa kun katsoo yhden tutun daamin -86 300SE:lla ajamista. Autolle ei tehdä juuri muuta kuin öljynvaihdot -- mutta kyllä siinä sitten pellit kukkivat ja listat repsottavat niin, että koko värkki näyttää tv-antennilta. Kuljettajan ominaisuudessa saa lisäksi nauttia puoltavasta ohjauksesta, veuloista penkeistä, vuotavasta pakosarjasta, päin seiniä vaihtavasta automaaatista ja takertelevasta kaasusta, näin muutamia mainitakseni. Entisten lisäksi muutama satanen lisälainaa pankista uusiin osiin ja parin tunnin putsaussessio per viikko, niin eiköhän auto saisi parkkipaikalla muitakin kuin sääliviä katseita.
Luotettavahan tuo laitos on kyllä ollut: 450 tkm mittarissa ja tielle on jättänyt kerran puolan kyrvähdettyä. Ilmeisesti jopa se M103 on remppaamaton, vaikka ko. yksilö ei todellakaan saa mitään lämmitys-tai jäähdytyskäyttöjä. :x
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Niin, jos tässä ylipäätään peräänkuulutetaan pelkkä järkeä, ei yhdenkään yli rippikouluikäisen Mersun omistamisessa ole sitä paljoakaan.
Vaikka auto on markkinoiden pitkäikäisimmäksi tituleerattu, kannattaako sillä sittenkään ajaa lähemmäs miljoonaa kilometriä?

Järkevintä lienee hankkia vuoden tai korkeintaan kaksi vanha diesel-Skoda ja vaihtaa sitä parin vuoden välein. Tai niin: auton ostossa ja ajamisessa ei periaatteessa ole mitään järkeä. Mutta kaikki eivät asu Siwan takana, kävelymatkan päässä työmaalta. Tai edes bussipysäkiltä tai metrosta. Sitä taustaa vasten vanhassa 210-, 124- ja jopa 123-taksissa on järkeä - Ässään sitä ei oikein saa hakemallakaan. Onneksi autoilussa on muitekin kriteerejä kuin kylmä järjenkäyttö :shock: .

Mistä siis juontuu suomalaisten hinku roudata tuhansittain vanhoja saksalaisten ylijäämä-Mersuja tänne pohjan perille? Ehkä monet haluavat sittenkin omistaa Mersun, vaikka vanhankin, edes kerran. Tai sitten ostajat ovat hairahtuneet poliitikkojen esimerkin edessä - tuodaanhan sieltä surplus-sotakalustoakin ylihintaan ja valtio on tyytyväinen :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Hemingway kirjoitti:Hieman mietiskelin, saattaa se olla, että on niitä w126:n mittareitakin ruuvailtu, jos noin pienillä kilometri lukemilla auto reistaa likipitäen jokapäivä... 165tkm on vähän kilometrejä, auto on kuin uusi noilla kilometreillä omien kokemuksien perusteella.
Meikäläisen kiesillä oli ajettu ~120th vuonna 2000 (nyt ~290th), täydellinen Vehon huoltokirja, dokumentit takuuseen vaihdetusta uudesta kestävämmästä koneesta noin 70tkm:n kohdalla ja yksi ainoa omistaja joka sattumoisin oli vielä tuttu vuosikymmenten takaa. Ensimmäisen omistajan toimesta autolla ajettiin vain parin kilometrin matkaa tallilta tehtaalle ja takas, pidemmillä matkoilla oli aina kuski mukana. Silloin tällöin käytiin kesämökillä ja hirvimetsällä, loppuvuosina auto seisoi tallissa omistajan sairauden vuoksi. Lisäksi mies oli miljonääri, joten tarvetta kusetukseen ei isommin ollut. Auto vaihtoi omistajaa muutenkin varsin mukavalla tutunkaupalla, samanlaisista pyydettiin siihen aikaan vielä tuplasti enemmänkin; Vehon mieskin arvioi auton arvoksi 30000 markkaa enemmän ja toinen sanoi että hintalapun voisi laittaa ajokilometrien mukaan, siis 120000. Mitä tulee nitinöihin ja natinoihin, niin auto oli suorastaan sietämätön ajaa alkuun. Viiden vuoden aikana olen pari kolme kertaa irrottanut ovipahvit ja purkanut koko sisustuksen, nyt alkaa oleen jo aikas hiljasta, paljon siihen on vaseliinia ja silikoniöljyä uponnutkin. Alusta tietenkin oli alkuun todella timmissä kunnossa, kuten sisustakin, muilta osin auton kunto on noista päivistä vaan parantunut ja paljon on rahaa uponnut, eikä loppua näy.

Tietenkin on mielipidekysymys mikä on kuluvien osien vaihtoa ja huoltoa. Jos kaikki tekniikan osat laskee kulutusosiksi, niin eihän siinä sitten ole mitään joutunut tekemään. Eikä mielestäni paljoa voi antaa mielipiteitä auton kustannuksista, jos omistaa auton muutaman kuukauden tai ajaa sillä muutaman tuhannen kilsaa, maksimissaan muutaman kymppitonnin kuten noilla tuontiautoilla on tapana nykyään tehdä. Jos jotain orastavaa isompaa vikaa on, niin laitetaan vahinko kiertämään ja myydään kosla poies. Valitettava tosiasia on että jonkun ne viat on korjattava jossain vaiheessa, jos auto on jokapäiväisessä, ympärivuotisessa käytössä ja monivuotisessa omistussuhteessa. Ketjun jatkeeksi voivat pitkäaikaiset W126-omistajat laittaa listaa tehdyistä rempoista ja julkituoda mielipiteeseensä onko kallista ajoa vai ei; Kaapon listan haluaisin nähdä livenä, taitaa olla jo meikäläistä edellä vaihdettujen osien määrässä. :lol:

Ajattelemisen aihetta antaa semmonen tosiasia että valtaosassa uudehkoja autoja saa liki samaan hintaan mm. paremman suorituskyvyn, pienemmän kulutuksen, paremmat sisätilat, turvallisuuden, mukavuuden, ergonomian, monikäyttöisyyden, varustelun, jälleenmyyntiarvon ja mahdollisesti muotoilunkin. Mikä on järkevää ja mikä ei, kuinka paljon on valmis loppujen lopuks panostaan 126:sen pitoon tieliikennekelpoisena ja ajattelemaan tunteella... No eipä autoilua kannata järjellä ajatellakaan. :wink:

Mutta... Jos Saksasta löytää (no löytäähän sieltä) vähän ajetun, ruosteettoman, hyvällä pidolla olleen ja säännöllisesti huolletun / korjatun yksilön, niin ajeleehan sillä varmaan useamman kymppitonnin / pari vuotta ilman isompia ongelmia. Ja vielä itse kysymykseen tiivistettynä...

Järjellä ajatellen: Ei!
Muuten: Ehdottomasti! :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

Ei w126:n omistaminen juurikaan negatiivista ole. Päinvastoin.

Omaani Saksantuontiin vm. -89 on 2003 toukokuun jälkeen tehty ainoastaan seuraavia toimia & vaihto-operaatioita:

- öljynvaihdot moottoriin, vaihteistoon ja perään ja tulpanvaihdot tietysti
- kilometrejä on tullut hieman yli 50 tkm
- magneettivenat uusiksi
- sisälämpötilan säätelyn keskusyksikön vikaantuneiden komponenttien 2kpl transistoreja, yksi diodi remontti
- ilmaimuri vänkärin jalkatilaan sinne verhousten taakse
- uudet vakioiset alkup. takajouset
- vänkärin puolen takaoven sisäpahvien irroittelu ja sitä kautta sen kolmannenkin ovitopparin kiinnityspultin kiristys
- venttiilikumit
- jakopään kettinki ml. n.260tkm
- virranjakajan kansi ja pyörijä
- jännitteensäädin & hiilipaketti
- tunkin reikien vieret on työstetty metallille, syövytelty ja suojattu epoksilla SP 106 & kevyellä lasikuitukankaalla höystäen. Mahtavat noilta osin kestää isältä pojalle. Muutkin helmamuovit on käytetty poissa ja alkaneet ruostekohdat käsitelty samaan tapaan epoksilla.
- ohjauskulmien säätö
- kuskin puolen ABS-anturi

Bensaa on kulunut n. 11l/100 km viime vuoden elokuusta lähtien syynäten.

http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=2041

Suorituskyky riittää minulle vallan mainiosti.
Myös koko perheen kuormalla, joka on matkatavaroineen n. 500 kg.
Elävää n. 392 kg.

Kaiken kaikkiaan ovat kilometrit olleet miellyttäviä etten sanoisi ylen nautinnollisia.

Jo vain
300 SE
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

PM kirjoitti: Ketjun jatkeeksi voivat pitkäaikaiset W126-omistajat laittaa listaa tehdyistä rempoista ja julkituoda mielipiteeseensä onko kallista ajoa vai ei; Kaapon listan haluaisin nähdä livenä, taitaa olla jo meikäläistä edellä vaihdettujen osien määrässä.:
Mikä ettei :shock: Tiedä nyt sitten, onko omistus vielä pitkäaikainen, mutta kuitenkin. Kuitit sisältävä ruskea kirjekuori ei nyt ole tässä, vaan kotosalla. Ennen omaa omistusaikakautta tehdyt rempat näkyvät alalinkin kautta toisella sivulla.

Voinemme unohtaa listalta ns. normaalit osat eli sytkätulpat, polttimot, pa-, öljyn- ja ilmansuodattimet ja muut pikkuhilppeet kuten renkaat. Vaihdetut osat eivät ole välttämättä kronologisessa järjestyksessä, mutta aika liki kuitenkin. Ehkä jotain voi myös puuttua.
Siis seuraavasti on mennyt väli 260-360 tkm.

- pakari: etu- ja keskiputki uusiksi, pakosarja ja takapönttö aikaisempaa perua
- akku x 2 :shock:
- bensapumppu
- v-jakajan :oops: kansi ja pyörijä
- venavarsien kumit
- maskiritilä (kiven rikkoma)
- termostaatti (vaihto kuumempaan)
- sähkölasin katkaisija (koiran hajottama)
- vaihdekepin nuppi (kosmetiikkaa)
- poljinkumit (kosmetiikkaa)
- takajarrulevyt
- etupyörän laakeri
- puskurikromit
- etulokarit
- ylätukivarret
- jouset
- iskarit
- takakelkan limput
- kallistuksenvakaajien yläpuslat
- seisontajarrun sisäkalut
- jarrupaloja on mennyt taipaleella yhdet eteen ja taakse
- närhenmunat (vanhat olivat tosin ehjät)
- takaoven rajoitin

Tulossa:
- raidetangot (ei pakko, mutta vaihdetaan)
- sytytysjohdot (vielä alkuperäiset)
- v-jakakan kansi ja pyörijä (nyt yli 90 tkm ajetut)

Mitäs noista kertyisi hintaa, jonkin verran kumminkin. Toistaalta suurin osa on kertaluonteisia investointeja, joiden uusinta ei tule enää ajankohtaiseksi auton eliniän puitteissa - saatika tuleviin ajomääriin nähden.
Pitää kuitenkin muistaa, että nykyaikaisemman "tavallisenkin" auton määräaikaisihuolto kustantaa äkkiä 500€. Omasta mielestä 15 vuotta ja yli 300 tkm on taivallettu aivan kohtuullisin korjauksin. Paljoahan tuolle ei lopulta oltu tehtu ensimmäisen varttimillin aikana - jos ottaa huomioon, että esim. kaverin uuden 307 Pösön toinen koti on maahantuojan korjaamo :lol: .
Viimeksi muokannut Kaapo, Ti 28.06.2005 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti: Pitää kuietnkin muistaa, että nykyaikaisemman "tavallisenkin" auton määräaikaisihuolto kustantaa äkkiä 500€.
Vallankin niin uuden, jota ei voi kuin merkkikorjaamossa hoidattaakaan. W126:tta nyt huollattaa paikallisellakin korjaamolla.

Ei silti, jos W124:sta ei halua tyytyä ihan perus 200-250D:een, niin johan siinäkin on kohta tekniikan (moottori-voimansiirtolinja) osat samanhintaisia kuin W126:ssa. Ja ostapa W124 4matic ja huomaa, että olisi tarvetta vaihtaa vaikka etualapallot ja -iskarit, niin sillä hintaahan rakentaa jo puoli W126:tta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Ehkä jotain voi myös puuttua.
Monitoimiviiksi, ratti, ovenrajoittajat... Jotain tiivisteitäkin olit vaihtamassa koneeseen? :mrgreen:
No äh, antaa olla. Ehdottomasti kaupoille vaan jos 126:sta tekee mieli, on se vaan Auto. Nyt on korkea aika hankkia, jos aikoo saada vielä huippukuntoisen kohtuuhintaan. :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juu, viiksi jäi pois. Ratti on vähän tulkintakysymys, nuuka ei olisi siihen originaaliin koskenut :lol: Toinen ovenrajoitin on uusi, toinen vielä laatikossa.
Ja on myös persluukun pyrstötähti vaihdettu vandaalin jäljiltä ja maskin "kokardi" myös. Tiiviste koneen keulalle on tosiaan vaihtolistalla, mutta kiirus ei ole kun ei kuseksi alleen.

Nyt kun tuota listaa katselee, niin aika moni kohta on puhdasta vapaaehtoistyötä, eikä sinällään vaikuta auton kulkuun tai turvallisuuteen sitä tai tätä.
Mutta pidetään lossit kunnossa, ei niitä ajamalla hautaan saa, huonolla pidolla kylläkin :shock: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

No Kaapo, tuosta yhdestä viestistäsi saa sellaisen vaikutelman, että daamisi ei enää innosta sinua?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ere866 kirjoitti:No Kaapo, tuosta yhdestä viestistäsi saa sellaisen vaikutelman, että daamisi ei enää innosta sinua?
Mikä niistä? :shock: Jos se oli tuo toiseksi kirjoittamani juttu, niin siinä on ripaus tahallista kyynisyyttä vanhan auton omistamisen järkevyydestä. Mutta se ei tarkoita, etteikö se olisi hauskaa, hienoa tai peräti elämyksellistä :lol:
Mitä vanhemmiksi pirssit käyvät, sen vähemmän niiden järkevyyttä kyseenalaistetaan.
126-kannalla on tähän vielä jonkun matkaa, kun "suuri" yleisö tuppaa tuomitsemaan uusienkin isojen autojen järkevyyden - ainakin siinä vaiheessa, kun ne ovat jonkun muun kuin arvostelijan itsensä omistuksessa :lol: :shock:

Eikös Pariisin pormestari ole jo kieltämässä SUV:t kaupunkiliikenteessä. Siitä on enää lyhyt matka yli 5-metristen oikeiden autojen hyllyttämiseen :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Kaapo kirjoitti: Pitää kuitenkin muistaa, että nykyaikaisemman "tavallisenkin" auton määräaikaisihuolto kustantaa äkkiä 500€. Omasta mielestä 15 vuotta ja yli 300 tkm on taivallettu aivan kohtuullisin korjauksin. Paljoahan tuolle ei lopulta oltu tehtu ensimmäisen varttimillin aikana - jos ottaa huomioon, että esim. kaverin uuden 307 Pösön toinen koti on maahantuojan korjaamo :lol: .
Joopa. Eihän tää nyt tietysti koske ässää, mutta kun aihe nousi esille, niin...
Ihan sorsimatta ranskalaisia yleensä. On noita ollut hyviä ja halpojakin vuosien varrella, mutta kun 1,4-litraisen perusrellun jakohihnahuolto vesipumpun kera maksoi pyöreät 750€ ( autolla ikää tuolloin 2,5 vee ja kilometrejä edessä kyseiseen huoltoon ohjekirjan mukaan vielä noin 50tkm tai 1,5 vee!), niin meni kyllä Rellu kiertoon. Eikä edes konepeltiä näkynyt ajettaessa.... :cry:
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kannattaa pitää kahta autoa, toisella ajaa talvet ja ässällä kesät.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

PM kirjoitti:Onhan se ihan kelpo auto, mutta ajo-ominaisuudet eivät nyt kovinkaan paljoa paremmat ole kuin hyväkuntoisessa 124:ssa
Tätä en menisi kyllä allekirjoittamaan, vaikka kokemukseni ovat korimallien ajo-ominaisuuksista huomattavasti rajallisemmat kuin kirjoittajan.
Kyllä mielestäni 126:sta harppaus takaisin 124:en rattiin oli kuin nenälleen ois kaatunu... no eteenpäinhän sekin on :lol:
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1467
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo kyllähän se totta on että halvalla ei 126:sen kanssa selviä - ja eikä tule selviämään tämän 300D:n kanssakaan. Itse olen sellainen autonpitäjä, että kaikki pikkuasiat on korjattava heti, muuten se vaivaa niin ettei saa yöllä nukutuksi. :shock: Kyllähän tuon 124:nkin kanssa halvalla pääsisi, jos pitäisin sitä niin kuin jotkut tekevät - antaa pikkuvikojen olla ja pelkkää kovaa ajoa vaan. Nytkin on monta asiaa listalla mitä pitäisi autoon uusia. 300:seen on melkein kaikki osat hieman kalliimpia kuin pienempikoneisiin.

Minulle on auto vielä tässä elämän vaiheessa pelkkä harrastus. Selviäisin vallan mainiosti ilmankin, niinkuin olen selvinnyt ennen tuota 124:ääkin. Koulumatkoihin en autoa tarvitse koska asun sen verran vieressä. Talvella on tuokin saanut seistä koskematta pitkän aikaa parkkipaikalla. Hyvä jos 1000 kilometriä kuukaudessa on tullut. Tällä hetkellä minun omistusaikana tuolla on ajettu 25000 km, jossa on mukana se 8000 km euroopan tournee, sekä myöskin paljon isäukon ajoja joka on mieluummin ottanut Mersun tuosta kartanolta pösön sijaan. Nyt kesällä tulee hieman kilometrejä kun kesätöissä joutuu kulkemaan. Eli niin sanotun jokapäiväisen käyttöauton tarvetta minulla ei ole, ainakaan talvisin.

126 olisi varmasti hyvä harrasteauto koska osia on saatavilla, ja vielä suht kohtuulliseen hintaan. Esimerkkinä vaikka vanha 500-sarjan (ja myös 700) bemari, jota joskus olen myös havitellut (ennen suurta valaistumista :D ), tulisi varmasti melkoisen paljon kalliimmaksi pitää kuin 126. 126:han on kuitenkin vielä vanhaa ja helposti korjattavaa tekniikkaa.

Mites muuten on, ässän omistajat, vakuutushintojen kanssa? Varmaan pyörivät samoissa lukemissa tuon 300n kanssa?
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

Tässä joitakin SECciini vaihdettuja osia, ajettu 298tkm:
- taka-akselin puslat 2 kertaa ( tyyppivika )
- perän lukkolevyt
- pakoputki 2 kertaa
- apusimpukan korjaussarja 2 x
- takatukivarren laakerit
- iskarit 2 x
- laturin laakerit +säädin
- ohjausniveliä iso kasa ( tyyppivika )
- jakoketju ( tyyppivika )
- etupyörän laakerit 2x
- virtalukko
- lämppärin puhallin
- koko perä
- tuulettimen visko
- ABS antureita ( tyyppivika )
- ohjauksen vaimennin
- jakajan kansi 2x-
- kardaanin laakeri ja kumit
- kattolukun vaijeri + paljon muita osia kattoluukkuun ( tyyppivika )
- satrtin bendix 2x
- vaihteiston kitkalevyt ja pannat
- paisuntasäiliö
- umpioden heijastinpinnat ja lasit
- rekisterivalopaneeli ( rekkarivaloja ei saa erikseen - maksaa satasen! )
- puskurikromeja
- startti
- vesipumppu
- kickdown katkaisija 2x
- sytytysyksikkö


Nyt vielä peniä korjattavia kohteita:
- ABS valo palaa taas ( tyyppivika )
- vakionopeussäädin ei toimi ( tyyppivika )
- takalasin rullaverho ei toimi ( tyyppivika )
- sylinterikannet vuotaa öljyä ( tyyppivika )
- nokka-akselissa kuluma-alkua ( tyyppivika )
- Airbagvalo palaa silloin tällöin
- venttiilivarren kumit väljät
- toinen sumuvalo ruosteessa
- apusimpukassa taas alkavaa välystä
- puupaneleisssa halkeamia
- katkaisijoiden valoja pimeänä ( pitää uusia koko katkaisija )
- istuimien säätökatkaisija toivottoman jäykkä ( purettu ja rasvattu - ei auttanut > uusiksi menee )
- Bensaletkut tankinpäässä pitää kaikki vaihtaa
- ohjausvaihdetta joutuu nykyään säätämään tiuhaan = loppu ( tyyppivika )
- takalasin reunat valkoisena > uusi lasi 920€ ( tyyppivika )
- varmaankin noi kaksi bensapumppuakin toppaa kohta?


Tämän erityisen hyvän ja hyvin hoidetun kolhimattoman , lähinnä kesäkäytössä ja matka-ajossa olleen yksilön kori sai lisäksi viime talvena osakseen yli pari sataa tuntia veryspecialtreatmenttia mm. helmat, puskurit, alamuovit, kuskin ovi ( kiva purkaa sekä koota ja se oli muuten turvavarustukseltaan 20v - vanhan Corollan luokkaa - ei mitään kylkikolarisuojia - purettuna pelkkä kevyt heppoinen hylsy! ), etulokasuojat hiekkapuhallukseen ja maalauksineen, sekä pohjan äärimmäisen tarkka kaivelu puhalluksineen, pikku hitsauksineen, maalauksineen ja ruostesuojauksineen.

Seuraavaksi siis täydellinen kansiremontti ja ton vakkarin voisi vaihtaa johonkin oikeasti toimivaan tarvikemalliin.

Onneksi takalasin verhon koko koneisto ei maksa kuin parisataa ( yllättävän edullinen! ) niin välittömät kulut itse tehden ei ole kuin 1-2 tuhatta, ehkä kolme... ja sitten vielä tulevat yllärit!

Kyllä mersu kestää!

Onneksi noihin mitsuun ja Musseen ei tarvitse juuri koskaan tehdä mitään vaikka ne on vain paskat japsi ja jenkki...
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti:
Kaapo kirjoitti: Pitää kuietnkin muistaa, että nykyaikaisemman "tavallisenkin" auton määräaikaisihuolto kustantaa äkkiä 500€.
Vallankin niin uuden, jota ei voi kuin merkkikorjaamossa hoidattaakaan. W126:tta nyt huollattaa paikallisellakin korjaamolla.
Ja mikä kaikkein tärkeintä, voi tehdä itse jos on paikka ja vähänkin peukalo oikealla paikalla. Ainakin pre-facelift mielestäni on varsin yksinkertainen auto. Neuvoja saa nykyisin täältä ja osat (ainakin yleisemmät vaihto-osat, siis kulutus- plus muut rikkoutuvat - kolarikorjaukset erikseen :wink: ) jokseenkin edullisia.

Olen ajanut omallani 5 vuoden aikana lukemista 311 tkm lukemaan 380 tkm. Huoltojen yms. renkaiden lisäksi (älkäämme unohtako ohjaustehostimen öljynsuodatinta :lol: ) rempattavaa on ollut seuraavaa (karkeasti kronologisessa järjestyksessä):
- kylkimaalaus, helmamuovien kiinnittimiä uusittu ja kromikaarien poisto
- alipainemodulaattori (KL:stä, en ole varma oliko vanhassa sitten vikaa, ainakin alipainevuodon korjaus konehuoneessa palautti vaihteet)
- takajarrulevyt + palat
- virtalukko (ostin käytetyn kun vanha piti hajottaa totaalisesti)
- kardaanin rättinivel + kannatinlaakeri ja -kumi + kardaanin tasapainoitus letkuklemmarin avulla :shock:
- sytytysboksi
- pakoputkiston etuosa (takaosaa hitsattiin)
- tulpanjohdot ja pyörijä
- bensaputki pumpun ja suodattimen välille (ostin "Vehosta") sekä letkunpätkä pumpusta tankille
- laturi
- akku
- termostaatti
- tunkin korvakkeiden ympäristö korjattu hitsaamalla uutta peltiä
- etujarrulevyt + palat
- etujarrusatulat + letkut
- etujouset
- yksi raidetangonpää
- apusimpukan helat
- ohjauksen iskunvaimennin
- ohjaussimpukan säätö
- ylätukivarret eteen (sis. pallonivelet ja kaikki puslat)
- toinen käsijarruvaijeri (meni poikki tiukattaessa)
- ohjauksen iskunvaimennin
- takaoven ikkunan nostimen mekanismi korjattu kaksi kertaa
- pakoputkiston loppuosa
- etuiskunvaimentimet
- viime talvena hitsattiin yksi paikka pohjaan

Huoltomuistio ei ole tässä lähellä kuten ei valkoinen kuitteja sisältävä kirjekuorikaan. Aiemmin tehty ainakin: kuskin penkin jousia korjattu sekä tuulilasi uusittu. Nyt vikaa on vielä: kuskin istuinosan lämmitin ei toimi sekä kuskin lämmönsäätö toimii on/off -periaatteella. Ja takakattoverhous vähän roikkuu, huomasin juuri hiljattain. Moottorin yläkerta rapisee luonnollisesti.

Olen ollut erittäin tyytyväinen käyttöautooni ja en aio vaihtaa sitä pois niin kauan kun tekniikka pelaa, luulisin. Olen ostanut lisäksi autoon 8 x orkkisaluvanteet, ja yhden levyn CD-soittimen sekä uusinut etukaiuttimet. Lisäksi olen asentanut hälyn, jonka kauko-ohjaus käyttää keskuslukkoa.

Maantiellä kulutus on kympin paikkeilla kesällä, jopa allekin, talvella litran suurempi. Seka- ja kaupunkiajokulutuksia en ole juurikaan mittaillut, helposti palaa yli 15 litraa sadalla.

Huom: minulla puskurinkromit on vielä virheettömät. Takapuskuri piti uusia kolarin takia mutta sain kohtuuhyväkromisen yhdeltä foorumilaiselta. Kojelaudan jalopuiden lakkauksissa on jotain halkeamia ja puut irvistää parista kohtaa mutta muuten sisustus on erittäin siisti, sinistä plyyshiä. Oviverhoilut nitisee tosin mutta kattoluukku toimii hyvin. Apukuskin oven vaihdoin kun itse ruttasin, peili on edelleen sökö.

Hitsaukset ja maalukset olen teettänyt vierailla, muut itse (isäukko apuna).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Wikke kirjoitti: Mites muuten on, ässän omistajat, vakuutushintojen kanssa? Varmaan pyörivät samoissa lukemissa tuon 300n kanssa?
Taisi olla omassa kuitissa lukema 162 € per vuosi. Siinä on normaali liikennevakuutus täysillä bonuksilla.
Sen verran kaskoa mitä sopuhintaan näin vanhoille saa maksoi n. 70€, täysillä bonuksilla sekin. Eli vakuutukset eivät vie taloutta mierontielle. Tietenkin jos nollasta lähtee, niin jokaisen kulkimen - piikkiprätkänkin - vakuutukset maksavat viittä vaille runsaasti :x
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kauheeta luettavaa noi vika listat mutta se on hyvä ettei kenellekkään tule harhakuvitelmia. Pitäisköhän laittaa omakin lista näytille.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

ässä

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Mulla vaan -77 w123 300 dieseli (entinen 200 dieseli). Itseäkin kiinnosti ässä hommaaminen varsinkin kun satuin kokeilemaan sopuhintaista w116 350 SEL:liä, joka tuli myöhemmin myyntiin.

Olisi vaan ollut aika paljon hommaa mm. ruosteen ja dieselöinnin parissa ja sitä hommaa on ollut perkuleesti tuossa 300 dieselinkin korjaamisessa ja parantelussa.

Ei kai ne ässät sen kummempia ole korjata. Ehkä purkuosia on vaikeampi saada. Itse kyllä edellyttäisin siinäkin dieselkonetta kun mitkään 15 litran bensan kulutukset ei huvita tosiaankaan.

Mun mielestä bensa ässä pahin vika on kulutus ja dieselit on harvinaisia.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

timo230e kirjoitti: Pitäisköhän laittaa omakin lista näytille.
No toki toki :D . Odotan vesi kielellä :wink: .
timo230e kirjoitti: Kauheeta luettavaa noi vika listat mutta se on hyvä ettei kenellekkään tule harhakuvitelmia.
Krhm, suurin osa kait kulutustavaraa, noh vikojakin tosin on siunaantunut. Mutta nuo 560 secin viat oli mielenkiintoista luettavaa, kuten sellaisen ja muidenkin uudempien "sähköhärpättimien" viat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Elkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 11.03.2005 22:50

Viesti Kirjoittaja Elkku »

Kaapo kirjoitti:Kyllä näihin muutama euro hukkuu, kun ajosuoritetta alkaa olla yli 350.000. Mutta mihin autoon ei tulisi - jopa pomminvarma 124 vaatii tuollon pientä huomiota osakseen, ehkä moottorin osalta jopa dieselinä.
.


No eikö nuilla mersun koneilla pitäisi ajaa ainaki 500 tuhatta ja hyvällä pidolla 800tuhatta ilman koneremppaa?
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

pyhimys kirjoitti: Kyllä mielestäni 126:sta harppaus takaisin 124:en rattiin oli kuin nenälleen ois kaatunu... no eteenpäinhän sekin on :lol:
Juu tuskin 124 missään muodossa on parempi suoralla maantiellä kuin 126 mutta sitten "lähiöpyörityksessä" tuo 124 toimii kyllä hyvin ainakin coupena paremmalla alustalla - tosin juuri ja juuri riittää tuo 300-kone nykykinnerien kanssa :lol: no pääasia että liikenteen mukana pysyy :twisted:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Petri M. kirjoitti: tosin juuri ja juuri riittää tuo 300-kone nykykinnerien kanssa :lol: no pääasia että liikenteen mukana pysyy :twisted:
Niin toi 300 kone on autobaanoja varten suunniteltu: huono lähtökiihtyvyys mutta hyvä ohituskiihtyvyys. Kasikoneet on sitten myös kaupunkia varten.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Vastaa Viestiin