Ei tullu leimaa! CO liian korkea

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Ei tullu leimaa! CO liian korkea

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Kävin tuossa näyttämässä mersua katsastussetälle, ja eihän se läpi menny.
CO-pitoisuus mitattu 4,00 sallittu 3,50
O2-pitoisuus mitattu 1,43 sallittu 5,00

Eli miten ootte saanu noita päästöjä kuriin, vai onko vietävä auto pajalle?
Vähän vaikeutti tuota mittausta, kun on noita putkia neljä kappaletta...
Käykös tuo nyt sitten rikkaalla vai laihalla? Auttaisko jos pistäis vaparisuodattimen
kiinni seuraavan kerran vai meneekö pahemmaks?
Auto siis w124 260E ilman kattia

-Ville
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mun käsityksen mukaan käy hieman rikkaalla. Eihän tuo paljoa yli menny...
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

No rikkaalla näyttäs olevan, muta laita vaan loputkin arvot? HC?
Tyhjäkäynnilläkö tuo oli mitattu?
Ja eikö siinä ole seosruuvi, jos ei ole lambdaa?
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

On siinä seosruuvi.. Eikös se ole ilmanputsarissa olevan pikku reiän alla?

Käy Tapsan luona, niin saat seokset kohdalleen eikä tarvitse jännittää tuleeko leimaa vai ei. Tuskin se hirveitä rahoja pyytää, kun et tarvi edes lappuja mukaan.

Tai sitten meisseli mukaan seuraavaan katsastukseen ja säädä itse, kun mittari on kiinni.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Mulla ei kans menny 230 päästöistä läpi, mut otti putsarin veke niin meni heittämällä. Eli vähän rikkaalla käy, mutta eihän toi välttämättä sulla auta.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Re: Ei tullu leimaa! CO liian korkea

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Ahonen V kirjoitti:Kävin tuossa näyttämässä mersua katsastussetälle, ja eihän se läpi menny.
CO-pitoisuus mitattu 4,00 sallittu 3,50
O2-pitoisuus mitattu 1,43 sallittu 5,00

Eli miten ootte saanu noita päästöjä kuriin, vai onko vietävä auto pajalle?
Vähän vaikeutti tuota mittausta, kun on noita putkia neljä kappaletta...
Käykös tuo nyt sitten rikkaalla vai laihalla? Auttaisko jos pistäis vaparisuodattimen
kiinni seuraavan kerran vai meneekö pahemmaks?
Auto siis w124 260E ilman kattia

-Ville
HC-pitoisuus 247 sallittu 600
CO2 pitoisuus 12,10

Eihän tuo paljon yli menny kun sai ensin jotain tuloksia näkyyn. rukkaset
kädessä piti tukkia noita röörejä että kelpas. Ja seisontajarru jäi laahaamaan.
Eilen vaihdoin uudet kengät ja vaivoin sain levyt takasin kun oli niin tiukat, sain kyllä pitämään mutta nyt laahaa, perkele mikä keksintö tuo jalkajarru...
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

HC/CO2 ovat ihan normaaleja M103:lle, mm. vuotava pakoputkihan nostaa tuota happiarvoa. Oliko kone lämmin, missä kunnossa ilmanputsari on?

Edit: Siis meikäläisellä tuo O2-arvo on ollut 0,40 - 1,10 - 0,90 - 0,40 ja vastaavat CO:t 2,50 - 1,00 - 1,10 - 1,70
Viimeksi muokannut PM, To 31.03.2005 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Kunnolla kenkää ja kuumaksi, sitten ruuvaa hieman laihemmalle, pitäs mennä rajoihin.
Ja ilmanputsarikin kannattaa vaihtaa joskus, kato myös ettei ole imuvuotoa näkyvillä, esim. joku letku rikki/irti.
Vastaa Viestiin