Hienoa, "hallamies" - siinä se tuli !
- Istuin Vitossa viitisen minuuttia kokeillen sähköjä, ja päätin aloittaa helpoimmasta päästä eli vetokoukun pistorasiasta.
Rasiasta puuttui kansi ja metalliosat olivat hapettuneet aikalailla.
Katkaisin vilkkujen johdot rasian takaa, samoin jatkuvan virran (sumuvalo) johdon - ei auttanut mitään.
Taas mietittiin vähän aikaa - ja seuraavaksi kaveri autoon ja hätävilkut päälle, ja itse kääntelin ja nyin vetokoukun johtonippua.
Muutaman hetken päästä kuskin paikalla istuja totesi että nyt toimii oikein.
Bingo !
Vito nosturille ja katselemaan alle.
Vetokoukku oli asennettu joskus aikojen alussa, ja samalla yksi vetokoukun kiinnityspulteista joka on runkopalkista poikittain läpi oli onnistuttu kiristämään niin, että siinä olevan ison prikan alla oli puolet johtosarjan kaapelista.
Nyt se sitten 7-8 vuoden ajon jälkeen puristus oli siitäkohtaa kytkenyt yhteen vasemman vilkun ja jatkuvan virran, sekä jarruvalot.
Olisi kiva kun vetokoukun asentanut pääsiäiskäsi näkisi itsekin miten on homma onnistunut.
(eipä sillä etteikö itselle voisi käydä samoin, ja on varmaan vastaavia sattunut monestikin vuosien varrella)
Auton omistaja oli asennoitunut siihen, että Vitossa on "keskustietokone rikki", joten kolmenkympin lasku tuntui olevan iloista maksettavaa.
veskola, en tiedä missä boxit ovat - tarvittaessa sen näkee testeristä...