Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!
Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!
W 210 290 TD:ni oli tänään Vehon Pitäjänmäellä alustan säädössä. Ilmoittivat lopuksi kirjallisena minulle, että auton etupalkki on puhkiruostunut ja se "on vaihdettava mahdollisimman pian".
Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.
Ostin auton muutama kuukausi sitten Auto-Jaloselta. Pöräytin Veholta tänään Auto-Jaloselle ja kysyin, että mitä tehdään. Kehottivat kääntymään Vehon puoleen, jos vaikka tehdas korvaisi - kyseessähän on auto-Jalosen mukaan tuotteen viallisuus.
Haulla ei löytynyt etupalkkivikoja W210:ssa - onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.
Ostin auton muutama kuukausi sitten Auto-Jaloselta. Pöräytin Veholta tänään Auto-Jaloselle ja kysyin, että mitä tehdään. Kehottivat kääntymään Vehon puoleen, jos vaikka tehdas korvaisi - kyseessähän on auto-Jalosen mukaan tuotteen viallisuus.
Haulla ei löytynyt etupalkkivikoja W210:ssa - onko kellään muulla ollut vastaavaa?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Ja taas mennään..dealer kirjoitti:Jokusen lahon saksantuonti - VW:n olen nähnyt myös.
Kyllä kai se niin taitaa olla, että 92-96 auton jos tuo Saksastakin, ja haluaa ruosteettoman, niin Toyota Carinan joutuu katselemaan.
Ne on sentään tehty kunnon raudasta.
Mistähän hiililevystä se palkki on tehty?
Ei palkin pitäisi ruostua puhki suomessakaan 10vuoteen, vaikka siinä ei olisi maaliakaan..
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Ruostuminen johtuu(mutu) palkin alla olevan (panssari)muovin
muodostamasta taskusta,kun se on kiinnitetty ruuveilla
suoraan palkkiin ja vesi seisoo muovin päällä.
Liekö muovia muutettu faceliftiin.
Tuskin uutta palkkia kannattaa vaihtaa jos vanha
on vähänkään kuosissaan,irtoruosteiden puhdistus ja
palkin maalaus ja rasvaus/massaus tulis äkkiseltään mieleen.
Ja muoviin pitäis porata palkin alle vedenpoistoreiät.
muodostamasta taskusta,kun se on kiinnitetty ruuveilla
suoraan palkkiin ja vesi seisoo muovin päällä.
Liekö muovia muutettu faceliftiin.
Tuskin uutta palkkia kannattaa vaihtaa jos vanha
on vähänkään kuosissaan,irtoruosteiden puhdistus ja
palkin maalaus ja rasvaus/massaus tulis äkkiseltään mieleen.
Ja muoviin pitäis porata palkin alle vedenpoistoreiät.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Ihmekö tuo jos jousenkupit ruostuu kun on hameväki puikoissa....
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Aika monessa väykyssä nuo etupalkit ruosteessa, osassa läpimätiä ja osassa vielä pelastettavissa...
niin ja jousikupit saattaapi lennellä sieltä pyöräkotelosta vaikka mihin suuntaa...
Tuttu "jobbari" istahti (nojasi reilummin) hänellä myynnissä olevan 300D väykyn kuskin puolen lokariin ja kuulu vaan jysäys ja pelti rengasta vasten. Lattialta löytyi jousi kuppeineen Ja tämän olen nähnyt itse, ja näki muutama asiakaskin ja kyllä oli asiakkailla hymy persiissä ja jobbari naama mäytti tältä
niin ja jousikupit saattaapi lennellä sieltä pyöräkotelosta vaikka mihin suuntaa...
Tuttu "jobbari" istahti (nojasi reilummin) hänellä myynnissä olevan 300D väykyn kuskin puolen lokariin ja kuulu vaan jysäys ja pelti rengasta vasten. Lattialta löytyi jousi kuppeineen Ja tämän olen nähnyt itse, ja näki muutama asiakaskin ja kyllä oli asiakkailla hymy persiissä ja jobbari naama mäytti tältä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hjumor. Harvoin jos koskaan liki kymmenen vuotta kulkenut käyttöauto on täysin ruosteeton, sen luulisi Auto-Jalosenkin tietävän.Chili kirjoitti:jos vaikka tehdas korvaisi - kyseessähän on auto-Jalosen mukaan tuotteen viallisuus.
Aika ruostuttaa, ei kilometrit niinkään.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!
[quote="Chili"]W 210 290 TD:ni oli tänään Vehon Pitäjänmäellä alustan säädössä. Ilmoittivat lopuksi kirjallisena minulle, että auton etupalkki on puhkiruostunut ja se "on vaihdettava mahdollisimman pian".
Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.
Jänniä nuo saksantontiautot kun kaikissa n.150.000km??Siis vain+16.000km/vuosi.
Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.
Jänniä nuo saksantontiautot kun kaikissa n.150.000km??Siis vain+16.000km/vuosi.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!
Ei kaikissa täällä 220 tkm huoltoviholla.riiseni kirjoitti:Chili kirjoitti:W 210 290 TD:ni oli tänään Vehon Pitäjänmäellä alustan säädössä. Ilmoittivat lopuksi kirjallisena minulle, että auton etupalkki on puhkiruostunut ja se "on vaihdettava mahdollisimman pian".
Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.
Jänniä nuo saksantontiautot kun kaikissa n.150.000km??Siis vain+16.000km/vuosi.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Hurjia juttuja uusista mersuista!
Olen miettinyt jo jonkin aikaa omani(-82) "päivittämistä" uudempaan, mutta näitä ja vastaavia kauhujuttuja kuuluu aina sillointällöin, mielestäni "uusista" mersuista...
Onko mersuntehtaan laatukriteerit löystyneen ajan saatossa, vai onko materiaalit huonompia, vai mitä ihmettä...?
Uskaltaako n.10v mersua ostaa, vai pitääkö pysyä tuossa 23v mersussa?
Olen miettinyt jo jonkin aikaa omani(-82) "päivittämistä" uudempaan, mutta näitä ja vastaavia kauhujuttuja kuuluu aina sillointällöin, mielestäni "uusista" mersuista...
Onko mersuntehtaan laatukriteerit löystyneen ajan saatossa, vai onko materiaalit huonompia, vai mitä ihmettä...?
Uskaltaako n.10v mersua ostaa, vai pitääkö pysyä tuossa 23v mersussa?
Tämän olisin halunnut nähdä.Jube kirjoitti:Aika monessa väykyssä nuo etupalkit ruosteessa, osassa läpimätiä ja osassa vielä pelastettavissa...
niin ja jousikupit saattaapi lennellä sieltä pyöräkotelosta vaikka mihin suuntaa...
Tuttu "jobbari" istahti (nojasi reilummin) hänellä myynnissä olevan 300D väykyn kuskin puolen lokariin ja kuulu vaan jysäys ja pelti rengasta vasten. Lattialta löytyi jousi kuppeineen :evil: Ja tämän olen nähnyt itse, ja näki muutama asiakaskin ja kyllä oli asiakkailla hymy persiissä ja jobbari naama mäytti tältä :arrow: :oops:
Enivei, pitääpä vilkuilla erityisesti noita kohtia kun sattuu olemaan yksi väykky kiikarissa.
Nnooohh... Eipä nuo W123:setkaan enään niin ehjiä ole...rtd kirjoitti:Hurjia juttuja uusista mersuista!
Olen miettinyt jo jonkin aikaa omani(-82) "päivittämistä" uudempaan, mutta näitä ja vastaavia kauhujuttuja kuuluu aina sillointällöin, mielestäni "uusista" mersuista...
Onko mersuntehtaan laatukriteerit löystyneen ajan saatossa, vai onko materiaalit huonompia, vai mitä ihmettä...?
Uskaltaako n.10v mersua ostaa, vai pitääkö pysyä tuossa 23v mersussa?
Eihän niissäkään nyt muuten mitään, paksua peltiä, jne. Mutta se helevetin kumimassa mikä siihen päälle on vedetty...
Näyttää niin hyvältä päälleppäin että... Annappas olla kun pääsee koputtelemaan´... Hupsista, läpi meni ja isolta alalta...
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
No, ei ole ainakaan minun tapauksessani. (ainakaan VIELÄ)eki_83 kirjoitti: Nnooohh... Eipä nuo W123:setkaan enään niin ehjiä ole...
Eihän niissäkään nyt muuten mitään, paksua peltiä, jne. Mutta se helevetin kumimassa mikä siihen päälle on vedetty...
Näyttää niin hyvältä päälleppäin että... Annappas olla kun pääsee koputtelemaan´... Hupsista, läpi meni ja isolta alalta...
(ja on kuitenkin kysymys paljon vanhemmasta autosta, siksi ihmettelin että miten noissa uusissa voi olla tuommosia puhkiruostumisia, yms...)
"Uskaltaako n.10v mersua ostaa, vai pitääkö pysyä tuossa 23v mersussa?"
Kyllä kai sen uskaltaa ostaa, mutta pitää olla tarkkana ruosteiden kanssa.
Vesiohenteisiin maaleihin siityminen ei oikein onnistunut Mersulla, jos ei kaikilla muillakaan valmistajilla.
Tämä mitä jytäkkä kirjoitti:
"Ruostuminen johtuu(mutu) palkin alla olevan (panssari)muovin
muodostamasta taskusta,kun se on kiinnitetty ruuveilla
suoraan palkkiin ja vesi seisoo muovin päällä. "
mahtaa olla juuri näin.
Rakenne on tyhmä siltä kohdalta.
Jousen yläkuppi on niin heikosti kiinnitetty ja huonosti suojattu, että ihmetyttää suunnittelijan mietteet aina kun väykky raahautuu korjaamon pihaan etukulma alhaalla.
Kyllä kai sen uskaltaa ostaa, mutta pitää olla tarkkana ruosteiden kanssa.
Vesiohenteisiin maaleihin siityminen ei oikein onnistunut Mersulla, jos ei kaikilla muillakaan valmistajilla.
Tämä mitä jytäkkä kirjoitti:
"Ruostuminen johtuu(mutu) palkin alla olevan (panssari)muovin
muodostamasta taskusta,kun se on kiinnitetty ruuveilla
suoraan palkkiin ja vesi seisoo muovin päällä. "
mahtaa olla juuri näin.
Rakenne on tyhmä siltä kohdalta.
Jousen yläkuppi on niin heikosti kiinnitetty ja huonosti suojattu, että ihmetyttää suunnittelijan mietteet aina kun väykky raahautuu korjaamon pihaan etukulma alhaalla.
wiimax.fi
22 vuotta on vanha mersu, 9 vuotta on uusi mersu, mitä sitten on 3 vuotta ?rtd kirjoitti:Hurjia juttuja uusista mersuista!
Kyllä tämä Suomi on kaiken kaikkian perseestä kun kansalaisensa tälläsellä laskutaidolla varustaa
Samaa vikaa volkkarissa (86/356 000 km)
http://www.nic.fi/~danes/vw_g2/09092004.html
Tuon sai vielä hitsaamalla leimaan, mutta järkyttävä homma siinä on, ja ei se uutta vastaava ole kestoltaan. Hitsausjäljet oli 'piilotettu' katsastusinssiltä.
Viimeksi muokannut veskola, La 22.01.2005 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
"...Jänniä nuo saksantontiautot kun kaikissa n.150.000km??Siis vain+16.000km/vuosi. ..."
Tuossa mersussani on huoltokirjaa pidettyy 120.000 km saakka. Mersun merkkiedustajan leimat siinä on ja mustekynällä merkintöjä - aina eri kynä ja käsialassakin muutoksia. Hyvin luotettavalle se näyttää. Kahdella eri edustajalla huollettu. Kilometrejä yritettiin Vehollakin arvioida, eikä löydetty huomautettavaa. Veholla antoivat kirjallisen lapun, että mahdollisesta kolarikorjauksesta ei ole merkkejä. Penkit on siistit, jämäkät ja ehjät - myös kuskin penkin kyljet. Kojetaulu OK. Tuulilasi on vähemmän kulunut, kuin Volvomme jolla ON ajettu 120.000 km. Saksassa ei taida tuulilasi kulua?
Ratin yläosa on auringon polttama - siinä on ainoa kuluma sisustuksessa, mikä herätti epäilyjä. Alkuperäisen omistajan tiedotkin on ensiluovutuksessa.
Tuossa mersussani on huoltokirjaa pidettyy 120.000 km saakka. Mersun merkkiedustajan leimat siinä on ja mustekynällä merkintöjä - aina eri kynä ja käsialassakin muutoksia. Hyvin luotettavalle se näyttää. Kahdella eri edustajalla huollettu. Kilometrejä yritettiin Vehollakin arvioida, eikä löydetty huomautettavaa. Veholla antoivat kirjallisen lapun, että mahdollisesta kolarikorjauksesta ei ole merkkejä. Penkit on siistit, jämäkät ja ehjät - myös kuskin penkin kyljet. Kojetaulu OK. Tuulilasi on vähemmän kulunut, kuin Volvomme jolla ON ajettu 120.000 km. Saksassa ei taida tuulilasi kulua?
Ratin yläosa on auringon polttama - siinä on ainoa kuluma sisustuksessa, mikä herätti epäilyjä. Alkuperäisen omistajan tiedotkin on ensiluovutuksessa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Onko siitä ruostunut muuta kuin se alapuoli? Rälläköi ruosteiset osat pois ja hitsaa uutta rautaa tilalle. Laittaa alapuolen paksummasta lootusta, niin kestää isältä pojalle.Chili kirjoitti:Tietääkö Dealer, onko tehdas korjannut takuuseen etupalkin puhkiruostumista?
Katsokaapa kuvia www.pajalle.com osoitteesta. Pieniä murheita nämä pellinpalojen hitsaamiset noihin verrattuna.
Toy ota on puhki alle kymmenessä vuodessa!!!dealer kirjoitti:Jokusen lahon saksantuonti - VW:n olen nähnyt myös.
Kyllä kai se niin taitaa olla, että 92-96 auton jos tuo Saksastakin, ja haluaa ruosteettoman, niin Toyota Carinan joutuu katselemaan.
Ne on sentään tehty kunnon raudasta.
AUDI on paras vaihtoehto, jos haluaa ruosteettoman vanhemman auton käyttöautoksi. Täyssinkitty kori ei kuki rippikouluiässäkään, jos ei ole kolaroitu. Tekniikka on sitten sitä samaa VAG-konsernin laatua.