Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!

Viesti Kirjoittaja Chili »

W 210 290 TD:ni oli tänään Vehon Pitäjänmäellä alustan säädössä. Ilmoittivat lopuksi kirjallisena minulle, että auton etupalkki on puhkiruostunut ja se "on vaihdettava mahdollisimman pian".

Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.

Ostin auton muutama kuukausi sitten Auto-Jaloselta. Pöräytin Veholta tänään Auto-Jaloselle ja kysyin, että mitä tehdään. Kehottivat kääntymään Vehon puoleen, jos vaikka tehdas korvaisi - kyseessähän on auto-Jalosen mukaan tuotteen viallisuus.

Haulla ei löytynyt etupalkkivikoja W210:ssa - onko kellään muulla ollut vastaavaa?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Kyllähän noita on ollu,ei uutta!!
RED POWER IHC DT-358
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Voi hyvä Jumala sentään....ei voi käsittää.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokusen lahon saksantuonti - VW:n olen nähnyt myös.

Kyllä kai se niin taitaa olla, että 92-96 auton jos tuo Saksastakin, ja haluaa ruosteettoman, niin Toyota Carinan joutuu katselemaan.

Ne on sentään tehty kunnon raudasta. 8)
wiimax.fi
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

dealer kirjoitti:Jokusen lahon saksantuonti - VW:n olen nähnyt myös.

Kyllä kai se niin taitaa olla, että 92-96 auton jos tuo Saksastakin, ja haluaa ruosteettoman, niin Toyota Carinan joutuu katselemaan.

Ne on sentään tehty kunnon raudasta. 8)
Ja taas mennään.. :twisted:
Mistähän hiililevystä se palkki on tehty?
Ei palkin pitäisi ruostua puhki suomessakaan 10vuoteen, vaikka siinä ei olisi maaliakaan.. :roll:
c180mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.07.2003 19:47
Paikkakunta: tampere

etupalkki

Viesti Kirjoittaja c180mersu »

Pitäisi olla takuu asia. eivätkö pitskussa kertoneet?
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ÄLÄKÄ dealeri puhu japanilaisten ruostumattomuudesta.Koko päivän hitsannu tuota yhtä tallissa....vielä jäi huomiselle,ja ylihuomiselle :evil:
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Ruostuminen johtuu(mutu) palkin alla olevan (panssari)muovin
muodostamasta taskusta,kun se on kiinnitetty ruuveilla
suoraan palkkiin ja vesi seisoo muovin päällä.
Liekö muovia muutettu faceliftiin.

Tuskin uutta palkkia kannattaa vaihtaa jos vanha
on vähänkään kuosissaan,irtoruosteiden puhdistus ja
palkin maalaus ja rasvaus/massaus tulis äkkiseltään mieleen.
Ja muoviin pitäis porata palkin alle vedenpoistoreiät.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Onhan noita palkkeja ruostunut. Tuossa esimerkki

Kuva

kotelosuojaus palkin sisällä on kait yleisesti kehno!!! Olisko tässä korroosio saanut alkunsa palkin ulkopuolelta (phjamuovi ja kosteus).
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kuva
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Ja tämäkin

Kuva
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Pena kirjoitti:Ja tämäkin

[ http://bilder.autobild.de/bilder/1/45792.jpg ]
Ihmekö tuo jos jousenkupit ruostuu kun on hameväki puikoissa.... :D :lol:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aika monessa väykyssä nuo etupalkit ruosteessa, osassa läpimätiä ja osassa vielä pelastettavissa...

niin ja jousikupit saattaapi lennellä sieltä pyöräkotelosta vaikka mihin suuntaa...
Tuttu "jobbari" istahti (nojasi reilummin) hänellä myynnissä olevan 300D väykyn kuskin puolen lokariin ja kuulu vaan jysäys ja pelti rengasta vasten. Lattialta löytyi jousi kuppeineen :evil: Ja tämän olen nähnyt itse, ja näki muutama asiakaskin ja kyllä oli asiakkailla hymy persiissä ja jobbari naama mäytti tältä :arrow: :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Chili kirjoitti:jos vaikka tehdas korvaisi - kyseessähän on auto-Jalosen mukaan tuotteen viallisuus.
:lol: Hjumor. :oops: Harvoin jos koskaan liki kymmenen vuotta kulkenut käyttöauto on täysin ruosteeton, sen luulisi Auto-Jalosenkin tietävän.
Aika ruostuttaa, ei kilometrit niinkään.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mitenhän nämä jalosen omat tuotteet? Jos pitävät ruostumista 10vuodessa valmistevikana niin heidän tuotteistaan on silloin 100% valmistusvikaisia :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
riiseni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:28

Re: Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!

Viesti Kirjoittaja riiseni »

[quote="Chili"]W 210 290 TD:ni oli tänään Vehon Pitäjänmäellä alustan säädössä. Ilmoittivat lopuksi kirjallisena minulle, että auton etupalkki on puhkiruostunut ja se "on vaihdettava mahdollisimman pian".

Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.

Jänniä nuo saksantontiautot kun kaikissa n.150.000km??Siis vain+16.000km/vuosi. :?
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Etupalkki puhkiruostunut Väyrysessä!

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

riiseni kirjoitti:
Chili kirjoitti:W 210 290 TD:ni oli tänään Vehon Pitäjänmäellä alustan säädössä. Ilmoittivat lopuksi kirjallisena minulle, että auton etupalkki on puhkiruostunut ja se "on vaihdettava mahdollisimman pian".

Autolla on ajettu 150.000 km, vm 1996. Saksasta pari vuotta sitten tuotu auto.

Jänniä nuo saksantontiautot kun kaikissa n.150.000km??Siis vain+16.000km/vuosi. :?
Ei kaikissa täällä 220 tkm huoltoviholla. :roll:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
rtd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 31.03.2004 09:56
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rtd »

Hurjia juttuja uusista mersuista! :roll:

Olen miettinyt jo jonkin aikaa omani(-82) "päivittämistä" uudempaan, mutta näitä ja vastaavia kauhujuttuja kuuluu aina sillointällöin, mielestäni "uusista" mersuista...

Onko mersuntehtaan laatukriteerit löystyneen ajan saatossa, vai onko materiaalit huonompia, vai mitä ihmettä...?

Uskaltaako n.10v mersua ostaa, vai pitääkö pysyä tuossa 23v mersussa? :-)
Avatar
Juhana H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ke 15.09.2004 00:33
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

Jube kirjoitti:Aika monessa väykyssä nuo etupalkit ruosteessa, osassa läpimätiä ja osassa vielä pelastettavissa...

niin ja jousikupit saattaapi lennellä sieltä pyöräkotelosta vaikka mihin suuntaa...
Tuttu "jobbari" istahti (nojasi reilummin) hänellä myynnissä olevan 300D väykyn kuskin puolen lokariin ja kuulu vaan jysäys ja pelti rengasta vasten. Lattialta löytyi jousi kuppeineen :evil: Ja tämän olen nähnyt itse, ja näki muutama asiakaskin ja kyllä oli asiakkailla hymy persiissä ja jobbari naama mäytti tältä :arrow: :oops:
Tämän olisin halunnut nähdä.

Enivei, pitääpä vilkuilla erityisesti noita kohtia kun sattuu olemaan yksi väykky kiikarissa.
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

rtd kirjoitti:Hurjia juttuja uusista mersuista! :roll:

Olen miettinyt jo jonkin aikaa omani(-82) "päivittämistä" uudempaan, mutta näitä ja vastaavia kauhujuttuja kuuluu aina sillointällöin, mielestäni "uusista" mersuista...

Onko mersuntehtaan laatukriteerit löystyneen ajan saatossa, vai onko materiaalit huonompia, vai mitä ihmettä...?

Uskaltaako n.10v mersua ostaa, vai pitääkö pysyä tuossa 23v mersussa? :-)
Nnooohh... Eipä nuo W123:setkaan enään niin ehjiä ole... :?

Eihän niissäkään nyt muuten mitään, paksua peltiä, jne. Mutta se helevetin kumimassa mikä siihen päälle on vedetty... :evil:

Näyttää niin hyvältä päälleppäin että... Annappas olla kun pääsee koputtelemaan´... Hupsista, läpi meni ja isolta alalta... :evil:
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
rtd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 31.03.2004 09:56
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rtd »

eki_83 kirjoitti: Nnooohh... Eipä nuo W123:setkaan enään niin ehjiä ole... :?

Eihän niissäkään nyt muuten mitään, paksua peltiä, jne. Mutta se helevetin kumimassa mikä siihen päälle on vedetty... :evil:

Näyttää niin hyvältä päälleppäin että... Annappas olla kun pääsee koputtelemaan´... Hupsista, läpi meni ja isolta alalta... :evil:
No, ei ole ainakaan minun tapauksessani. (ainakaan VIELÄ) :-)

(ja on kuitenkin kysymys paljon vanhemmasta autosta, siksi ihmettelin että miten noissa uusissa voi olla tuommosia puhkiruostumisia, yms...)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Uskaltaako n.10v mersua ostaa, vai pitääkö pysyä tuossa 23v mersussa?"

Kyllä kai sen uskaltaa ostaa, mutta pitää olla tarkkana ruosteiden kanssa.
Vesiohenteisiin maaleihin siityminen ei oikein onnistunut Mersulla, jos ei kaikilla muillakaan valmistajilla.

Tämä mitä jytäkkä kirjoitti:

"Ruostuminen johtuu(mutu) palkin alla olevan (panssari)muovin
muodostamasta taskusta,kun se on kiinnitetty ruuveilla
suoraan palkkiin ja vesi seisoo muovin päällä. "

mahtaa olla juuri näin.
Rakenne on tyhmä siltä kohdalta.

Jousen yläkuppi on niin heikosti kiinnitetty ja huonosti suojattu, että ihmetyttää suunnittelijan mietteet aina kun väykky raahautuu korjaamon pihaan etukulma alhaalla.
wiimax.fi
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Tietääkö Dealer, onko tehdas korjannut takuuseen etupalkin puhkiruostumista?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

rtd kirjoitti:Hurjia juttuja uusista mersuista! :roll:
22 vuotta on vanha mersu, 9 vuotta on uusi mersu, mitä sitten on 3 vuotta ? :lol:

Kyllä tämä Suomi on kaiken kaikkian perseestä kun kansalaisensa tälläsellä laskutaidolla varustaa :roll:

Samaa vikaa volkkarissa (86/356 000 km)
http://www.nic.fi/~danes/vw_g2/09092004.html
Tuon sai vielä hitsaamalla leimaan, mutta järkyttävä homma siinä on, ja ei se uutta vastaava ole kestoltaan. Hitsausjäljet oli 'piilotettu' katsastusinssiltä. :twisted:
Viimeksi muokannut veskola, La 22.01.2005 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

"...Jänniä nuo saksantontiautot kun kaikissa n.150.000km??Siis vain+16.000km/vuosi. ..."


Tuossa mersussani on huoltokirjaa pidettyy 120.000 km saakka. Mersun merkkiedustajan leimat siinä on ja mustekynällä merkintöjä - aina eri kynä ja käsialassakin muutoksia. Hyvin luotettavalle se näyttää. Kahdella eri edustajalla huollettu. Kilometrejä yritettiin Vehollakin arvioida, eikä löydetty huomautettavaa. Veholla antoivat kirjallisen lapun, että mahdollisesta kolarikorjauksesta ei ole merkkejä. Penkit on siistit, jämäkät ja ehjät - myös kuskin penkin kyljet. Kojetaulu OK. Tuulilasi on vähemmän kulunut, kuin Volvomme jolla ON ajettu 120.000 km. Saksassa ei taida tuulilasi kulua?

Ratin yläosa on auringon polttama - siinä on ainoa kuluma sisustuksessa, mikä herätti epäilyjä. Alkuperäisen omistajan tiedotkin on ensiluovutuksessa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Chili kirjoitti:Tietääkö Dealer, onko tehdas korjannut takuuseen etupalkin puhkiruostumista?
Onko siitä ruostunut muuta kuin se alapuoli? Rälläköi ruosteiset osat pois ja hitsaa uutta rautaa tilalle. Laittaa alapuolen paksummasta lootusta, niin kestää isältä pojalle.

Katsokaapa kuvia www.pajalle.com osoitteesta. Pieniä murheita nämä pellinpalojen hitsaamiset noihin verrattuna.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Tietääkö Dealer, onko tehdas korjannut takuuseen etupalkin puhkiruostumista?"

En.
Ei se usein taida puhki asti olla, ruosteessa se kyllä on muuten hyväkorisessa autossakin.

Muistelen että yksi on vaihdettu meillä ruosteen takia ja pari kolaroitua.
wiimax.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

tosta palkista ei kannata montaa kymppiä maksaa vaan niinkuin joku totesi palkki irti ja uutta peltiä migillä pois syöpyneen tilalle. Tulee parempi kuin uusi :)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Pena kirjoitti:Ja tämäkin

[ http://bilder.autobild.de/bilder/1/45792.jpg ]
Tuommoista olen minäkin joskus korjaillut w210:sta :shock:
w115,123,124,126,210 yms.
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

dealer kirjoitti:Jokusen lahon saksantuonti - VW:n olen nähnyt myös.

Kyllä kai se niin taitaa olla, että 92-96 auton jos tuo Saksastakin, ja haluaa ruosteettoman, niin Toyota Carinan joutuu katselemaan.

Ne on sentään tehty kunnon raudasta. 8)
Toy ota on puhki alle kymmenessä vuodessa!!!

AUDI on paras vaihtoehto, jos haluaa ruosteettoman vanhemman auton käyttöautoksi. Täyssinkitty kori ei kuki rippikouluiässäkään, jos ei ole kolaroitu. Tekniikka on sitten sitä samaa VAG-konsernin laatua.
Vastaa Viestiin