Hei vaan, suht uusi täällä. Ja täyttelen näitä wanhoja viestiketjuja. Tuli vain mieleen että...
Pari miljuunaa folkkareita joista ei mitään pahaa sanottavaa koska aina alla 1,6 tai 1,9 diisseli ja penkki on parasta A-ryhmää. No folkkareitten tie nousi pystyyn tuon 2l koneen myötä, jota en edes kokeillut, eli haussa auto jolla ajaa kokonaisedullisemmin. Kohteeksi valikoitui vähä ajettu -08 W211, 646 koneella.
300tkm rallatellut ja tyyppivikoja on...
-Rekisterikilven valot.
-Egr venttiili, tosi lapsellinen se orig osa. Pierpurkin tarvikeosassa ongelma korjattu paksulla akselilla.
Auto on saksan tuontiauto, eli ostettu Hangon vapaasatamasta ja siellä lojunut sen puoltoista vuotta. Ensihuolto Weho Helsingissä puoltoista vuotta ostopvamäärästä. Ed omistaja oli suivaantunu ku sulkien vaihtoki oli ollut kaamean kallista. Eli tuli pommina vaihtoautoliikkeeseen josta sen ostin.
Noh, nyt tuo on 16 vuotias, ja remontit:
-Rekisterikilven valot koko ajan.
-Ajovalot kerran.
-EGR kerran
-Etu iskarit kerran.
-Etujarrupalat kerran.
-Takajouset kerran.
-Takatukivarsien sisemmät puslat kerran.
-Olkanivelet kerran, tai onko se alapallonivel ?
-Raidetangon päät kerran.
-Koiranluitten alanivelet kerran (mulla se nivelpuristin, jolla voi vaihtaa kaikki nivelet. Maksoi 50 € Saksasta tilattuna).
Yhtään heleketin sulaketta ei ole palanut.
No sitte joskus, syttyi ne kaikkein kalleimmat hälytysvalot kojetauluun. Aikani tupakoin ja säätelin raidetankojen pituuksia ja ratin kulmaa kohilleen (vasta tehty 4-pyöräsuuntaus porokolariremontin jäljiltä). Sammu ne valot. Eli älä koskaan vie autoa 4-pyöräsuuntaukseen. Etuvetosilla normipainoisilla auraus on milli/metri ja takavetosilla ei ole aurausta eli kulma on nolla.
W211 tyyppiviat
Re: W211 tyyppiviat
W211 220CDI A 2008
Re: W211 tyyppiviat
Täällä on alkuperäiset rek kilven valot paikallaan 2005-2024, tietysti myös iskunvaimentimet ja jousetkin.