Tätä en yrittänytkään perustella vaan kontrasin aloittajan oletusta siitä että vähän yli 10.000 km olisi liian vähän dieselille.
Kustannusmielessä ei ole, joten valinta on vapaa.
Tätä en yrittänytkään perustella vaan kontrasin aloittajan oletusta siitä että vähän yli 10.000 km olisi liian vähän dieselille.
Spritmonitor on siitä hyvä että siellä voi seuloa teknisesti vastaavat mallit eikä tarvitse tyytyä johonkin "E-sarjan keskikulutukseen" joka ei kerro yhdestäkään autosta eikä kuljettajasta mitään. Pitää vain paikallistaa oma ajotapa ja -ympäristö realistisesti tietääkseen mihin kohtaan listalla omaa käyttöään vertaa. Ainakin minulle tämä on antanut hyvin tarkan ennusteen jo useamman auton kanssa.MJPfin kirjoitti: ↑Su 12.05.2024 13:23 Juu tuo on hyvä sprintmonitor on ihan hyvä paikka, sieltä sitä itsekkin tuli vähän vahdattua kun tuota autoa harkittiin.
Sellaisella ajatuksella liikkeellä että tehtaan arvoihin ei pääse kukaan jos yhtään haluaa liikenteen mukana pysyä, ja kaikki alle 10l on hyväksyttävää, 9l on jo hienoa ja kaikki alle sen työmatkassa on pelkkää plussaa.
Vielä ei mitään valittamista, muuta kuin liikenteestä mutta siihen ei voi niin vaikuttaa.
Tämä jää useimmiten huomioimatta; jos ollaan lähelläkään sitä tilannetta että polttoainekulut + vuotuiset verot ovat bensakoneisessa halvemmat, tai edes samoissa dieselin kanssa, todetaan että diesel ei kannata noilla kilometreillä. Ehkä joskus toisinkin päin, mutta harvoin.740 GLE kirjoitti:...numerot eivät pakota kumpaankaan suuntaan