R129 sl500 jousitus
R129 sl500 jousitus
Mikä vika jousituksessa kun etupää pomppii? Onko kaasuakut hajalla,vai voiko olla jotain muuta. Auto seissyt pari vuotta ajamatta
Re: R129 sl500 jousitus
oliko pukeilla pari vuotta ajamatta vai seisoiko renkailla?
Re: R129 sl500 jousitus
Autossa siis ADS1 alusta, jos kaasuakut? Jos ADS, niin rikkinäiset typpipallot aiheuttaa päinvastaisen käytöksen.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Re: R129 sl500 jousitus
Ostin auton pariviikkoo sit käyntivikaisena ja alusta oli pohjassa. Mutta kun saatiin käymään niin alusta nousi heti ajo korkeuteen eikä mitään vikavaloja. Mutta ajos keula tuntuu vastaavalta kun rälläköity puolet jousista. Enkä ole sen paremmin perehtynyt alustan toimintaan, paitsi pari YouTube videoon katsonut
Re: R129 sl500 jousitus
Näissä "typpipalloissa" on tiiviste joka erottaa kaasun ja öljyn. "Jousto" on lähinnä paine-ero, tai ehkä lähinnä aine ero, jonkun pitäisi joustaa näiden elementtien välillä. Jos kalvo on rikki tai kaasun painetta ei ole, niin jousto on yhtä kuin paine järjestelmässä, nestehän ei jousta sinänsä
Ominaisuuksiin voi vaikuttaa lähinnä venttiilien tai paineiden kautta. Eli mitä enemmän kaasua, sitä enemmän joustoa, mitä vähemmän virtausta öljyllä(venttiili) jne jne
Ominaisuuksiin voi vaikuttaa lähinnä venttiilien tai paineiden kautta. Eli mitä enemmän kaasua, sitä enemmän joustoa, mitä vähemmän virtausta öljyllä(venttiili) jne jne
Re: R129 sl500 jousitus
Jousipallot (paineakut) kannattaa vaihtaa kaikki neljä, ellei niiden iästä ole tietoa.
Autossa kiinni olevan pallon tutkiminen on hankalaa - puhjenneen oireena on juurikin jouston puuttuminen ajaessa. Jos ADS-järjestelmässä on sähköinen vika (varoitusvalo palaa), iskunvaimennus on jäykkä, mutta ei kuitenkaan pomppiva. Joskus valmustusaika löytyy pallosta stanssattuna. Tietääkseni Corteco on yksi OEM valmistajista.
Pallojen vaihtotyö, kustannus ja kestoikä ovat samaa suuruusluokkaa kuin tavanomaisten iskunvaimentimien.
Autossa kiinni olevan pallon tutkiminen on hankalaa - puhjenneen oireena on juurikin jouston puuttuminen ajaessa. Jos ADS-järjestelmässä on sähköinen vika (varoitusvalo palaa), iskunvaimennus on jäykkä, mutta ei kuitenkaan pomppiva. Joskus valmustusaika löytyy pallosta stanssattuna. Tietääkseni Corteco on yksi OEM valmistajista.
Pallojen vaihtotyö, kustannus ja kestoikä ovat samaa suuruusluokkaa kuin tavanomaisten iskunvaimentimien.