ei tietoa miten korjaamo on sen tarkistanut. Nyt menossa turbiinin vaihtoon. Raporttia luvassa sitten myöhemmin. Sitten alkaa olla jo vaihtoehdot vähissä kun lähes kaikki on laatikkoon laitettu uutta.
722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 491
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ei liene turbiinivika. Laatikko on ”sähköaivolla” ohjattu. Jos turbiini olisi rikki, vika olisi aina samanlainenJukeka kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 14:28 Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Omat laatikot ovat ”korjautuneet” resetoinilla tai viimekädessä opettamalla, adaptoimalla.
Öljyt pitää olla varmasti MB luokiteltua tavaraa, ja sitä tarvitaan oikea määrä.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Itsellä kylmänmä joskus randomisti täksäyttää lievästi. ja sitten taas lämpösenä ei mitää ongelmaa.. mutta tuntuu olevan ominaisuus kaikilla enempi ja vähempi. Tosin tämä saattaa johtua likasista lootan solenoideista. Tai se kyb. Itsellä aiheuttu rikkinäine EGR semmosen että ei vaihtanu aina isommalle, ja muita sekoiluja. Loota siis 722.9.
Tästä iltalukemista
https://www.atsg.us/atsg/skin/frontend/ ... 0722-9.pdf
Hemmetin solenoidit !
https://www.youtube.com/watch?v=IG9OZACdx3c
Kannattaako putsata johdinley ja näin sinne tuskin paska kertyy kun ne paska juuttuu solenoideihin?
https://www.youtube.com/watch?v=FVRk83RJn4I
Entä mistä ostaa upgrade äljypohja ja suodatin? marmori?
Ja mistä sais ton 722.9 kybin suomesta? marmori?
Itse tein öljyt viimeks, + turbiini. Onnistu hyvin ja ölliä meni se oikea määrä ja jäi sisää. Ei sinällään hirveetä vaikutusta noihin töksäyttelyihin.. nyt vois samalla sitten noi solenoidit putsaa ja vaihtaa se Kyb.
Tästä iltalukemista
https://www.atsg.us/atsg/skin/frontend/ ... 0722-9.pdf
Hemmetin solenoidit !
https://www.youtube.com/watch?v=IG9OZACdx3c
Kannattaako putsata johdinley ja näin sinne tuskin paska kertyy kun ne paska juuttuu solenoideihin?
https://www.youtube.com/watch?v=FVRk83RJn4I
Entä mistä ostaa upgrade äljypohja ja suodatin? marmori?
Ja mistä sais ton 722.9 kybin suomesta? marmori?
Itse tein öljyt viimeks, + turbiini. Onnistu hyvin ja ölliä meni se oikea määrä ja jäi sisää. Ei sinällään hirveetä vaikutusta noihin töksäyttelyihin.. nyt vois samalla sitten noi solenoidit putsaa ja vaihtaa se Kyb.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mulla tollanen W212 eemeli ja kävin Öljypisteessä vaihdattamassa 7g-tronic öljyt...nyt vaihteisto sekoilee silleen et nenä kiinni tuulilasissa kun sekoilee 2 ja 3 vaihteen kanssa ihan huolella kiihdyttäessä. Nätisti kun kiihdyttää niin nätisti vaihtaa mutta kun roisimmin painaa kaasua niin ihan kun tukehtuis ja kun kaasua höllentää niin suostuu vaihtamaan. Motarilla ajettaessa eli suuremmilla nopeuksilla kaikki pelaa normaalisti. Vikakoodit 2kpl. Vaihde on epäuskottava tai vaihteisto luistaa ja Momenttimuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri. Mitäköhän tässä on nyt käynyt kun öljynvaihdon jälkeen nämä alkoivat. 3 päivää nyt jatkunut eikä mitään muutosta tapahtunut. Tuntuu että pahenee vaan. Auttakee miestä mäessä. Soitan tietty sinne Öljypisteeseen missä hommat tekivät ja saavat kyllä selvittää asian.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitähän oljyä sinne on laitettu?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitähän öljyä sinne meni? Otapa nyt pikimmiten selvää, ettei vaan commaa.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
No eilen sitten illalla olin lähdössä liikenteeseen ja huomasin että punasta öljyä ihan huolella auton alla. Kurkkasin auton alle niin tiputteli siinä nätisti sitten muovien välistä öljyä. En tiedä mitä on sählänny, mutta ei taida nyt ihan putkeen menny hommat...huomenna saan vasta yhteyden pajaan missä homma tehtiin. Oiskohan joku lauhduttimen putki jääny hönölleen tai jotain pragannu ku sai uudet litkut...
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Jos start stop vehje tai yhtään tuoreempi 212 sinne ei sitten todellakaan kuulu punaiset öljyt!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tarkista tuolta https://operatingfluids.mercedes-benz.c ... y/gear-oil mitkä öljyt sinne kuuluu, se on hyvä tietää
ennen kun otat yhteyttä sinne pajaan.
ennen kun otat yhteyttä sinne pajaan.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Luultavasti öljypohjan tiiviste huonosti paikoillaan, inhimillinen erehdys jollaista ei saisi sattua.
Mikä öljy kuitissa merkittynä ?
Momentinmuuntimen lukituskytkimen vikakoodista, onko testattu ennen öljynvaihtoa, tarkistettiinko nyt milloin tullut ensimmäisen kerran ? Sitä vaan että olisi hyvä vaihtaa se kyb-venttiili seuraavalla kerralla kun öljyt ulos lasketaan.
Hydrauliikkayksikön (alumiiniset) kiinnityspultit ON muuten vaihdettava joka kerta kun ne avataan, eli kannattaa miettiä missä vaihdattaa osan jos siihen mennään. Takavuosina oli luotettavinakin mersupajoina pidettyjä korjaamoita jotka ei tuota ymmärtäneet vaikka ohjeistus on selvä ja vahinkoja sattunut.
Mikä öljy kuitissa merkittynä ?
Momentinmuuntimen lukituskytkimen vikakoodista, onko testattu ennen öljynvaihtoa, tarkistettiinko nyt milloin tullut ensimmäisen kerran ? Sitä vaan että olisi hyvä vaihtaa se kyb-venttiili seuraavalla kerralla kun öljyt ulos lasketaan.
Hydrauliikkayksikön (alumiiniset) kiinnityspultit ON muuten vaihdettava joka kerta kun ne avataan, eli kannattaa miettiä missä vaihdattaa osan jos siihen mennään. Takavuosina oli luotettavinakin mersupajoina pidettyjä korjaamoita jotka ei tuota ymmärtäneet vaikka ohjeistus on selvä ja vahinkoja sattunut.
wiimax.fi
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Se on sitte 100% varma et ne kusi hommat! lopeta heti ajaminen, sormet ristiin ettei pysyvää damagea tullu. Älkää hyvät ihmiset viekö autoja näihin halpisketjuihin ne ei tajua näistä autoista yhtään mitään ja voitte olla varma että ne käyttää mitä sattuu öljyjä.Tommi77 kirjoitti: ↑La 27.04.2024 18:35 Mulla tollanen W212 eemeli ja kävin Öljypisteessä vaihdattamassa 7g-tronic öljyt...nyt vaihteisto sekoilee silleen et nenä kiinni tuulilasissa kun sekoilee 2 ja 3 vaihteen kanssa ihan huolella kiihdyttäessä. Nätisti kun kiihdyttää niin nätisti vaihtaa mutta kun roisimmin painaa kaasua niin ihan kun tukehtuis ja kun kaasua höllentää niin suostuu vaihtamaan. Motarilla ajettaessa eli suuremmilla nopeuksilla kaikki pelaa normaalisti. Vikakoodit 2kpl. Vaihde on epäuskottava tai vaihteisto luistaa ja Momenttimuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri. Mitäköhän tässä on nyt käynyt kun öljynvaihdon jälkeen nämä alkoivat. 3 päivää nyt jatkunut eikä mitään muutosta tapahtunut. Tuntuu että pahenee vaan. Auttakee miestä mäessä. Soitan tietty sinne Öljypisteeseen missä hommat tekivät ja saavat kyllä selvittää asian.
Sinuna en myöskään veis autoa sinne takasin vaan veisin ammattilaiselle ja lähettäsin tolle paska firmalle vaan laskun > tappelu tulee mutta mitä sitten.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei, onko mahdollista, että vaihteiston (W211) resetointi kotikonstein aiheuttaisi ongelmia laatikon toiminnassa? Eli jos vaikkapa vain koemielessä tehty nollaus, niin mitä tästä voisi pahimmillaan olla seurauksena? (...pitäisikö aina suorittaa ns. "sopeutusajo" tms.?)
Ongelmana on se, että vaihteiden vaihdon yhteydessä moottorin kierrokset nousevat turhan korkealle. Taustalla vaihteiston öljyjen vaihto. Öljyn määrä tarkistettu ja lämpötilakin oikea.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Ongelmana on se, että vaihteiden vaihdon yhteydessä moottorin kierrokset nousevat turhan korkealle. Taustalla vaihteiston öljyjen vaihto. Öljyn määrä tarkistettu ja lämpötilakin oikea.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei olisiko jollain tietoa sopiiko moottorityyppi W 203 autoon jossaon ollut moottorityypin W209 moottori. Molemmathan ovat 1.8 bensamoottoreita? Meneekö paikalleen ilman joitain lisäasennuksia tai sovitepaloja? 20Kersu04 ukko.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitä tarkoitat kotikonstein, löytyykö sinult Stari? Testerillä jos tekee laatikon adaptaation nollauksen 7g laatikkoon, on sen jälkeen syytä suorittaa adaptaatiot uudestaan. Muuten on vaihdot huonoja.Sandtu72 kirjoitti: ↑To 23.05.2024 12:32 Hei, onko mahdollista, että vaihteiston (W211) resetointi kotikonstein aiheuttaisi ongelmia laatikon toiminnassa? Eli jos vaikkapa vain koemielessä tehty nollaus, niin mitä tästä voisi pahimmillaan olla seurauksena? (...pitäisikö aina suorittaa ns. "sopeutusajo" tms.?)
Ongelmana on se, että vaihteiden vaihdon yhteydessä moottorin kierrokset nousevat turhan korkealle. Taustalla vaihteiston öljyjen vaihto. Öljyn määrä tarkistettu ja lämpötilakin oikea.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei, ei ole ollut Staria käytössä.
Mihin laatikon ongelmiin muuten adaptaatio voisi ylipäänsä auttaa? Ja onko mitään keinoa/tapaa varmistaa, että adaptaatiot on nollattu tai nollaantunu?
Ja vielä, vaikuttaa siltä, että ongelmat tässä kyseisessä vaihteistossa liittyy aina enemmän tai vähemmän alkupään (2-3) vaihtoihin, kuten itsellänikin, niin onko mahdollista, että kyseessä olisi jonkinlainen tyyppivika (tai jopa ominaisuus)?
Kiitos!
Mihin laatikon ongelmiin muuten adaptaatio voisi ylipäänsä auttaa? Ja onko mitään keinoa/tapaa varmistaa, että adaptaatiot on nollattu tai nollaantunu?
Ja vielä, vaikuttaa siltä, että ongelmat tässä kyseisessä vaihteistossa liittyy aina enemmän tai vähemmän alkupään (2-3) vaihtoihin, kuten itsellänikin, niin onko mahdollista, että kyseessä olisi jonkinlainen tyyppivika (tai jopa ominaisuus)?
Kiitos!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ne ei nollaannu millään vippaskonstilla vaan nollataan starilla, ja sopeutus ajetaan jokainen vaihde.
Jos vain nollataan niin vaihdot on todella tökeröitä kun koneisto ei yhtään kompensoi vaihdoissa venttiilien ja pakkojen kulumaa ym.
Jos vain nollataan niin vaihdot on todella tökeröitä kun koneisto ei yhtään kompensoi vaihdoissa venttiilien ja pakkojen kulumaa ym.