Aiemmin lämpömittari on näyttänyt 70-80 asteen haarukassa. Tänään mittari pompsahti yli 120 asteen, ihan tappiin saakka. Nestettä on ihan normaalisti paisuntasäiliössä. Lämmityslaitteesta tulee nyt vaan haaleaa, aiemmin on ollut ihan lämmintä.
Seisotin autoa tunnin ja kun laitoin virrat päälle, niin mittari on samantien tapissaan.
Moottori ei tunnu oikeasti olevan ylikuuma.
Mistähän pitäisi etsiä vikaa? Onko kokemusta asiasta?
MB W211, 220, vm 2007, lämpöongelma
Re: MB W211, 220, vm 2007, lämpöongelma
Jos puhaltaa haaleaa,niin sen perusteella voisi olla vesipumppu entinen eikä neste tahtoisi kiertää.
Samaan vikaan sopisi myös tukkoinen lämppärin kenno.
Tai jumittava vesiventtiili.
Ilmalukkokin,mutta tuskin itsestään sinne sellaista tulee.
Myös lämmönsäätö läpät jumissa voisi tuon aiheuttaa.
Taas lämpömittari ongelmaan kokeilisin ensin mittailla infrapunamittarilla todellisia lämpöjä ympäriinsä, ei maksa kun ehkä 20€.
Mittaristo vika voisi aiheuttaa tuon.
Tai anturi vika.
Tai todellinen kuumana käynti moottorissa,jos neste ei kierrä-> vesipumppu tai tukos.
Samaan vikaan sopisi myös tukkoinen lämppärin kenno.
Tai jumittava vesiventtiili.
Ilmalukkokin,mutta tuskin itsestään sinne sellaista tulee.
Myös lämmönsäätö läpät jumissa voisi tuon aiheuttaa.
Taas lämpömittari ongelmaan kokeilisin ensin mittailla infrapunamittarilla todellisia lämpöjä ympäriinsä, ei maksa kun ehkä 20€.
Mittaristo vika voisi aiheuttaa tuon.
Tai anturi vika.
Tai todellinen kuumana käynti moottorissa,jos neste ei kierrä-> vesipumppu tai tukos.
Re: MB W211, 220, vm 2007, lämpöongelma
Lämpötila-anturi oli vioittunut. Moottorin lämmöt on nyt 80-90 välillä, mutta edelleen tulee vaan haaleaa sisälle ja sitäkin vasta sitten kun moottori lämpenee. Jotain muutakin hajosi samaan aikaan.. On ihan sama säätääkö lämpöjä kylmemmälle tai kuumemmalle, aina tulee samanlaista..
Re: MB W211, 220, vm 2007, lämpöongelma
^Ei kaI vaan taas yksi , joka syöny silikaattia Ainakin ikäryhmä on kohillaan.
Toki , jos ei ala puhaltamaan edes kylmää, niin sitte on vika muualla.
Toki , jos ei ala puhaltamaan edes kylmää, niin sitte on vika muualla.
MB W203 200CDI A 2006
Re: MB W211, 220, vm 2007, lämpöongelma
Tänäänpä oli sitten emännän W211 200 CDI:n vesipumpulla tullut tunnit täyteen. Olin viemässä hänen aikuisia lapsiaan Mikkeliin junalle niin ennen puoltamatkaa alkoi tuntua kuin olisi sisälle tullut viileää mutta, flunssan päälläollessa en siihen kiinnittänyt mitään huomiota kunnes syttyi varoitus liian alhaisesta jäähdytysnesteestä. No eipä hätiä mitiä ajattelin ostavani perillä nestettä ja lisääväni sitä. Matka jatkui ja muutaman kilometrin jälkeen lävähti punainen akunkuva ja ohjaus jäykäksi. Pysähdys seuraavalle bussipysäkille, pelti ylös ja siellähän oli hihna pois sekä pumpunpyörä ihan veltto.
Matkalaiset jatkoivat taksilla ja minä hinurilla takaisin kotiin. Onneksi soitin Mikkelin Motonettiin löytyykö pumppua mutta ei joten hain sitten Jyväskylästä. Homma jatkuu huomenna. Sikäli mielenkiintoista ettei hävitellyt nesteitä aiemmin vaan tilttasi laakista.
Matkalaiset jatkoivat taksilla ja minä hinurilla takaisin kotiin. Onneksi soitin Mikkelin Motonettiin löytyykö pumppua mutta ei joten hain sitten Jyväskylästä. Homma jatkuu huomenna. Sikäli mielenkiintoista ettei hävitellyt nesteitä aiemmin vaan tilttasi laakista.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MB W211, 220, vm 2007, lämpöongelma
Mulla meni samanlainen vesipumppu tuollei. Oletettavasti alkuperäinen ja kesti jotain vajaa 450tkm. Ei varoitellut vuodolla, eikä äänellä, mutta pumpun laakeri oli niin väljä, että siipipyörä oli nirhannut itsensä koppaa vasten jumiin ja remmi poikki. Vielä tässäkään vaiheessa ei ollut tullut tippaakaan jäähdytinnestettä pihalle.