Enimmäkseen ajattelen sitä vuotovaaraa jäähyttäjässä jossa on tuo laatikon jäähytin sisäänrakennettu. Jos tulee sisäinen vuoto niin sitten on laatikko entinen ja sitä riskiä en halua ottaa. Mulla kun ei ole orkkisjäähytintä koska niitä ei saanut ostettua joten laitoin siihen alumiinijäähyttimen. Muitten neuvojen mukaan täällä niin on parempi olla erillinen jäähytin laatikolle, sen mukaan olen vaan mennyt tässä ja myös oman ajatuksen mukaan tuosta vuotovaarasta.epk kirjoitti: ↑La 23.12.2023 19:54 vähän myöhässä mutta omat ajatukset.... mersuhan on jostain (sattuneesta?) syystä määrittänyt laatikolle hyvän toiminta lämpötilan olevan sama kuin jäähdytinnesteen lämpötila. No, tästä päästään siihen että jos mersu on laittanut tuollaisen vastaavan erillisen jäähyn laatikolle keulille, siinä on termostaatti joka aukeaa sekin vasta kun laatikon öljyt lämmenneet. Joten minun tyhmällä matikalla ainakin talvikäytössä olevalle autolle tuosta on vain haittaa siinä muodossa että laatikko lämpeää käyttölämpötilaansa hitokseen myöhemmin mitä pitäisi / ei ollenkaan pätkä ajossa.
Se että onko tuollaisessa haittaa kesäautossa (tai ylipäätään mitään hyötyä)on asia erikseen.
Tämähän mulla on vaan kesäkäytössä joten en usko että laatikko menee liian kylmänä ja tuo jäähytin on kyllä pieni.