S123 240td -85
Re: S123 240td -85
Tuohon kohtaan kun tekee hitsauksen niin ei vetele, mutta rako kannattaa laittaa melkein kiinni kun tarvikekaari on ohuempaa peltiä ja sulaa heposti reikä jos rako on iso. Melkeinpä vaikein vaihe toi korjauspalan sovittaminen että siinä olis sopiva pieni rako koko matkalla eikä jostain kohtaa kolme milliä ja jostain kohtaa ihan kiinni.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240td -85
Nonii tännehän on tullut hyvin vinkkejä, kiitoksia. Kannatti jo tämän takia alkaa kirjoitteleen projektista. Lähipäivinä tarkoitus aloitella kaarien vaihtoa..
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Laitetaan kuvia kansalle vaikkei nyt mitään oo tapahtunutkaan. Leikkasin lentävällä molemmat kaaret siitä kohin missä arvelin korroosion loppuvan. Olihan tuohon kertaalleen kaaret vaihettu. Sisäpuolelta oli reunat pehmentyneet sen verran että oli hyvä syy lähteä tilaileen uusia sisälokareita, lämmittään uunia ja ottaan muutama napanderi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Mutta eihän tuo toivoton ole näin kuvien perusteella
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S123 240td -85
Vapaapäivä tänään niin kävin hitsaamassa sisälokarit paikoilleen ja pensselöin 2K epoksia reilulla kädellä päälle. En vetänyt koko matkalle saumaa, pisteillä muutaman sentin välein ja sitte kun maali kuivunut niin koriliima liitoskohtaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Hyvää jälkeä tulee. Tuo 2K-epoksi on kyllä loistokampetta. Mulle tuttu maalari joskus sanoi kun R107:n lämppärikotelon tyyppipaikkaruosteita korjasin, että ei haittaa vaikka jää vähän ruostepisteitä - 2K epoksi päälle vaan niin ei etene enää.
Re: S123 240td -85
Vapaat jatkuu, rahaa palaa ja harrastukset maksaa. Vänkärin puolen takahelmanpääty tarvi tehdä uusiksi, nyt ois takapää muuten valmis kun vielä kaaret tekee. Meinasin kyllä jos puottais koko akseliston pois takaa, sais puhallettua tukivarret ja samalla perän stefat vaihtaa kun tihkuu. Ei varmaan iso homma ois
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Mitenkä tarkasti täytyy tehdä jos nyt ajatellaan että museoi tämän ja tieten joku kilometri rajoitus tai ajoaika vuodessa mitä saa ajaa?
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Kilometrirajaa ei ole, ajoaikaa 30vrk/vuosi jota kukaan ei tarkkaile. En kyllä siltikään viitsisi käyttöauton virassa pitää jos on museoajoneuvovakuutuksessa koska jo pelkästään peruskateelliset naapurit saattavat ottaa kaikki päivät ylös kun lähdet pihasta.
Museointitarkastuksen kyllä tekisin autolle ehdottomasti, kysehän on siis vaan siitä että pitääkö sitä tavallisessa tieliikennevakuutuksessa vai museoajoneuvovakuutuksessa, jälkimmäinen noista on se joka rajoittaa sitä jatkuvaa rälläämistä.
E: Ja mielenkiinnolla seurataan projektia, nimim. oma S123/115 haussa jo 7 vuotta.
Museointitarkastuksen kyllä tekisin autolle ehdottomasti, kysehän on siis vaan siitä että pitääkö sitä tavallisessa tieliikennevakuutuksessa vai museoajoneuvovakuutuksessa, jälkimmäinen noista on se joka rajoittaa sitä jatkuvaa rälläämistä.
E: Ja mielenkiinnolla seurataan projektia, nimim. oma S123/115 haussa jo 7 vuotta.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: S123 240td -85
Jos on museo ajoneuvo niin ei ole vuotuista veroa ja katsastus 4 vuoden välein. Ulkoasu pitää olla alkuperäinen ja tarkkuus riippuu tarkastajasta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: S123 240td -85
Olisi kannattanut tehdä hitsaukset heti kunnolla ja hitsata oikeat saumat.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: S123 240td -85
Taka-akselisto on helppo irrottaa, voi laskea jouset paikallaan mutta helpompi ja turvallisempi jos puristaa jouset pois. Muista irrottaa iskareista öljyputket ja ne kaksoisnipat, jos tässä oli vielä tasonsäätö.
Noista hitsauksista, kannattais hitsata läpi asti, ei siinä isoa vaivaa ole. Saumojen hiomiseen rälläkkää huomattavasti parempi on sellainen paineilmakäyttöinen vinku jossa kara 90 asteen kulmassa, siihen kiinnike 50mm roloc laikalle ja laikoiksi karkeimpia 36:sia.
2k epoksi on hyvä, tai paras pohjamaali mutta kotelojen sisäpuolelle en sutisi paksuja kerroksia pensselillä, helpompi käyttää jotain laadukasta spraymaalia ja ruostesuojaus täytyy kuitenkin tehdä kotelosuoja-aineella.
https://www.service.european-aerosols.c ... -1223.html Mä oon käyttänyt nyt tuollaista, olin vissiin vahingossa ostanut purkin tuota kun oon paljon käyttänyt tuota saman merkkistä 1k epoksia mutta tuo tuntuis olevan vielä vähän parempaa, erittäin kova tartunta eikä pala hirveästi hitsatessa. Niin ja kuivuu todella nopeasti.
Noista hitsauksista, kannattais hitsata läpi asti, ei siinä isoa vaivaa ole. Saumojen hiomiseen rälläkkää huomattavasti parempi on sellainen paineilmakäyttöinen vinku jossa kara 90 asteen kulmassa, siihen kiinnike 50mm roloc laikalle ja laikoiksi karkeimpia 36:sia.
2k epoksi on hyvä, tai paras pohjamaali mutta kotelojen sisäpuolelle en sutisi paksuja kerroksia pensselillä, helpompi käyttää jotain laadukasta spraymaalia ja ruostesuojaus täytyy kuitenkin tehdä kotelosuoja-aineella.
https://www.service.european-aerosols.c ... -1223.html Mä oon käyttänyt nyt tuollaista, olin vissiin vahingossa ostanut purkin tuota kun oon paljon käyttänyt tuota saman merkkistä 1k epoksia mutta tuo tuntuis olevan vielä vähän parempaa, erittäin kova tartunta eikä pala hirveästi hitsatessa. Niin ja kuivuu todella nopeasti.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240td -85
Jep täytyy jatkossa hitsata läpiasti, tosin voipa tuon helmanpään vielä parsia. Sisälokarit saa olla, niihin laitoin saumakohtaan koriliiman molemminpuolin. Sisäpuolille pelteihin oon suihkinut hitsattavaa maalia upol weld merkkistä. Joo tuo roloc hiomakone on kätevä, hommasin sen tätä rojektia varten.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Sehän siitä etenee, sama marina kuin muillakin tuosta saumoista...
Sit vaan omia ajatuksia, mitä itse ajattelen.
Museoon vai ajoon se on sitten aina omissa ajatuksissa miten tekee. Itse rakennan autoa itselle ja on sitten sellainen kuin haluan eikä kukaan sitä muuta enne kuin minusta aika jättää.
Museo on vanhoille tavaroille mitä tykätään katsella, ja sitten ne muut on omaa kivaa käyttöä varten.
Täysin ruosteeton ja entisöimätön kuuluu museoon, jos se on paikattu ja korjattu niin ajoon ja rakenteluun.
Sit vaan omia ajatuksia, mitä itse ajattelen.
Museoon vai ajoon se on sitten aina omissa ajatuksissa miten tekee. Itse rakennan autoa itselle ja on sitten sellainen kuin haluan eikä kukaan sitä muuta enne kuin minusta aika jättää.
Museo on vanhoille tavaroille mitä tykätään katsella, ja sitten ne muut on omaa kivaa käyttöä varten.
Täysin ruosteeton ja entisöimätön kuuluu museoon, jos se on paikattu ja korjattu niin ajoon ja rakenteluun.
Re: S123 240td -85
Epoksimaalit ovat allergisoivia iho- ja hengitysaltistuksessa joten niitä käyttäessä täytyy olla suojaimet, muuten voipi tulla tulla vaikeitakin terveysongelmia. Itse en käytä epoksimaaleja koska vaikea kontrolloida mihin hiomapöly leviää.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Su 04.12.2022 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 240td -85
Museoajoneuvolla ei ole minkäänlaisia käyttörajoituksia kun ottaa siihen normaalin vakuutuksen.
Museoajoneuvoksi muutoskatsastaminen kannattaa noin 100% varmasti jos auto on kohtuudella saatavissa siihen kuntoon että se läpäisee museotarkastuksen.
Museoajoneuvoksi muutoskatsastaminen kannattaa noin 100% varmasti jos auto on kohtuudella saatavissa siihen kuntoon että se läpäisee museotarkastuksen.
wiimax.fi
Re: S123 240td -85
Joku vuosi sitten ajoivat taksiakin museoajoneuvoilla. Nyt kun googletin, niin viitisen vuotta sitten se touhu kiellettiin.
Re: S123 240td -85
Mahdolliset allergisoivat aineet on hartseissa ja kovettimessa, kun epoksi kovettuu niin ne häviää sitä mukaa. Eikä niitä allergisia oireita taida kovin monelle edes tulla. Väärä harrastus jos noita alkaa pelkäämään, poislukien lyijy jota on esim koritinassa, se on erittäin myrkyllistä ja jää kehoon
pahimmillaan vuosikymmeniksi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240td -85
Tänään aamusta hallille ja kävin hitsaamassa oikeanpuoleisen takakaarien. Muutama kuva siitä..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Nyt ois molemmat kaaret tehty
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
siistihän siitä tuli Onko kemppi hitsi?
Re: S123 240td -85
Jep kemppiläinen -90 luvulta..
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Mulla kanssa, silloin kun olin hitsiä ostamassa niin kysyin isältä että ostanko jonkun uuden halvemman vai mitä niin isi sano "osta ennemmin käytetty kemppi" Ja sitä en kadu yhtään..
No kuitenkin, hienoa työtä. Kiva seurata tätä projektia
Re: S123 240td -85
Mukava kuulla että kiinnostaa, laitellaan kuvia taas kun etenee ensviikon lopulla. On kyllä lujia vehkeitä nuo kempit, isäukko tuon aikanaan uutena osti ja ei oo muistaakseni korjattavana käynyt kertaakaan, yhtä lujia ku vanhat Mersut
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Jotain pientä tuuskattu, ollut kiirettä niin ei oo joutanut harrastelemaan. Nyt pitkän harkinnan jälkeen tästä ei tule museo autoa, vaan itelle mieluinen harrasteauto. Tälle talvea tarkoitus ylimaalata, tuskin tekniikka ei kerkeä vaihtaa. Väri on jo valittu Porschen kartasta ja tekniikaksi tulee bensakutonen ja automaatti, Kaikkein mieluisin ois 36amg..mutta katsotaan..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Päivitellääs pitkästä aikaa..Ovenalareunat on hiekkapuhallettu molemminpuolin, oli yllättävän hyvät, pari pientä paikkaa tein sisäpuolelle. Kävin teettämässä paikallisella peltisepällä tiivisteuralistaa ja ne ois nyt paikallaan.. Tuosta kuvastakin varmaan näkee että hiekka meni läpi yhdestä ovesta, ajattelin kokeilla siihen NS.koritinankorviketta. Nii. Ja väriksi tulee vihreä.metalli.tumma.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Kai tulee mersun värillä mitä on saanut uutenakin?
Tämä 876 cypress green on mun mielestä tosi hieno väri
Tämä 876 cypress green on mun mielestä tosi hieno väri
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240td -85
Jep tuo on ykkösenä listalla ja toinen vaihtoehto Porschen oakgreen. Oot kyllä oikeassa, mitä on saanut uutenakin..
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Ei taida onnistua enää muuttaa dieseliä bensaksi vai miten ne säännökset muuttuivat.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot