Mittaristoa ku tyrkkäsin paikoillee, muistelin et taustavalot tais olla pimeenä. No, ensinnäkin sinne oli vaihettu ledit, enkä tiiä tykkääkö ne himmentimestä, joten kokeilin tavallisilla lampuilla, mut eipä toiminu niilläkään. Sit mittailin himmennintä, ja kyllä se tuntu toimivan, joten ei muuta ku mittaristo viel pöyälle. Ku kiskasin himmentimen irti, ja mittasin mittariston töpselin valojen tulopinnin ja himmentimen pinnin väliltä, siellä oli kontakti, sit ku painoin himmentimen takas kiinni ja mittasin sen kannasta, ei yhteyttä ollut. Sit taas himmennin irti ja uus mittaus, ni sit oli kontakti hukassa. Seuraavana päivänä soitin Pulttikanavaan Timperille, et joutaiskos tekee tollasen, ni hän toivotti tervetulleeksi. Sieltähä löyty katkos valosummerin kohalta, eli se oli murtunu irti. Pihkura ku ei tullu laitettuu ylös, minkä tehoset lamput toho lopulta laitoin, ku w124:ssaha on W3W, mut muistelisin et tähä lykkäsin W2,2W, ja mittaristo on niillä nyt mielestäni sopivan kirkas.
Nuo 0,5W lamput näytti myös olevan hyvä valinta lämppärin taustoihi. Ennen lattiamaton ja penkkien asennusta päätin viel setvii työvaloille, lisäpitkille, invertterille ja muinasille hifiasennuksille (tulevaa isoa invertteriä jatkossa palveleva paksu kaapeli) menevät piuhat. Aikamoista nyhräystä, kylellää ja niska kenossa tapahtuvaa ähellystä, mut kylläpähä nuoki aikalailla siistiyty.
Ennen: Jälkeen:
Laitoin tuone nyt vähä lisää prikkoja, eli matto on korotettu yksillä korilaatoilla irti lattiapelleistä, samoin maton päälle laitoin korilaatat, ni se penkinjalka ei paina sitä mattoa yhtään lyttyyn, ja lisäks, jos tuonne kosteutta pääsee, niin tuulettuu ehkä vähä paremmi. Vanhat ruosteiset ruuvit korvasin 5mm pitemmillä kuumasinkityillä. Ruosteisen penkijalan pohjan teippasin vaa tällä erää, ni eipähä kuppa pure siihe kertaallee puhtaaks saatuun lattiamattoon.jackie kirjoitti: ↑Ti 05.04.2022 03:18Matossa on paksut prikat penkkien ruuvien alla, jotka oli melko ruostuneet, joten ne pitää laittaa sitruunahappoon likoomaa, ja sutia sit vaik Wurthin sinkillä, ku tavalliset prikat taitaa olla liia ohkasia noitte tilalle. Lattia oli onneks terveen olone, eli ainoastaan penkkien jaustat ja ruuvit oli ruostunu
Penkkejä sai kanssa jumpata paikoillee ja pois toiseenki kertaan, mut onneks nuo on köykäset, ku saranoitu jalustakaa ei oo ees 6mm pellistä prässätty, vaa ehkä vaan kolmosesta - no mut painonsäästö ei vissii oo ollu ykkösprioriteetti tätä suunnitellessa Nuo penkinlämmittimen piuhojen suojakuoret oli aika tiukat penkinjalan läpivienteihi, ja sit ku niitä piti vielä korjata kutistemuovilla, ni eihä niitte piuhoje takasvetämisestä tullu mitää, vaan piti porata jalkoihi isommat reijät ja vaihtaa väljemmät kumit. "Mitä kokua? - Larke. - Large, large mutta löysä!"
Jakolaatikon keppiin o kans jatkokäikäle askarreltu.
Ei tullu napakkaa vielä tolla patentilla, mut yhen kutistemuovin ku laitto päälle, saa sen kepin siihe kiristymää.jackie kirjoitti: ↑Su 10.04.2022 05:05Eipä saa mitään osia enää kumppankaan auton tiedoilla, eli vaik tos ois orkkis jakolaatikko kiinni, niin edes sieltä tulevan tangon ja vaihekepin väliin tulevaa kumia ei enää toimiteta, joten täytyy askarrella. Vaihekepin karan sisähalkaisija on 20mm, hyllystä löyty sen sisää sopivaa letkua, jonka sisähalkaisija on 12 mm, mikä sattuu olee 8mm hydrauliputken ulkohalkaisija... Eli sellasilla niukaimilla se rakentuu, joten ei tarvii ees sorvaajaa vaivata.jackie kirjoitti: ↑To 07.04.2022 03:04 Laitoin Auto-Sunille kyselyn, et kattoo Karran vanhan G500:n tiedoilla, mitä siellä jakolaatikolta tulevan tumpin ja kabiinissa olevan kepin välissä kuulus olla. Tossa on kuva myös auton orkkis jakolootasta, ja siitäki tulevan tangon ja kepin välissä kuuluu selväst olla jotai, ehkä joku vaimenninkumi. Kattoo nyt mitä sielt Sunilta vastataa, et saako valmiit osat siedettävään hintaan, vai pitääkö sorvauttaa toho laatikon päälle jatkoa vanhan jakiksen mallin mukaan.
Kuljettajan jalkotilasta, kardaanitunnelin vehoilusta tuntu puuttuvan ilmaputken läpivienniltä jotain, ja FB:n Suomen Geet ryhmässä ku asiaa arvuuttelin, sain "Levannon Veholta" varmistuksen valokuvien kera. Sinne löyty puuttuvat käikäleet Saksasta, ja luulis niitte iha lähipäivinä Auto-Sunille saapuvan.